1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waarom test je nou gewoon niet ff wat tv's in de winkel? Neem mee die ps3/xbox en test/vergelijk voor de gein ook s een hdready plasma zoals de 37 inch pana, samen met bijv die A552.
    De kans is groot dat je t plasma beeld erg mooi vindt en daar kan je heel dicht op zitten. De scherpte bij bewegende beelden/games is ongekend.

    Wat is eigenlijk je kijkafstand, omdat je er aan denkt om n kleinere te nemen?
     
  2. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Inderdaad panasopnic th37px80 bijvoorbeeld :p Maar ik zou sowieso geen kleiner maatje nemen als de kijkafstand het toelaat. Ik heb zelf het bovengenoemde model maar achteraf gezien had het ook wel een grotere mogen zijn. Zeker nu ik de 52 inch panasonic plasma van mijn tante heb gezien. Grootte went snel...
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    anyone?
     
  4. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit, alleen het design wat minder mooi. Is deze in de media markt verkrijgbaar? Heb hem daar namelijk gekocht.
     
  5. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Is naar mijn weten in de media markt te krijgen. Wat het design betreft, zou hem eerst in de winkel gaan bekijken. Ik tenminste vind dat de tv op de foto's niet goed over komt. En verder: smaken verschillen :)
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier heeft de Lidl zo'n "rommelrek" waar artikelen in liggen van actie's van een paar weken geleden.
    Hier liggen regelmatig ook de HDMI- en Componentkabel van Silvercrest tussen.

    Een andere goedkope HDMI-kabel is van het merk HQ.
    http://www.hqproducts.com/nl/home
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Deze is zeker bij de MM te krijgen hoor!
    Ik heb zelf de 42 inch daar gekocht (699 aanbieding Utrecht) en de 37 hadden ze ook.

    Het beeld is echt top en daar gaat het om. Zeer snelle games (need for speed most wanted bijvoorbeeld, worden zeer scherp weergegeven. Absoluut kwijlen met de mond open).
    Toch vind ik de vormgeving ook erg geslaagd. Hij staat thuis veel mooier dan ik had gedacht.

    Mn lelijke oude crt stond er nog naast toen ik de foto nam.

    [​IMG]


    --------------------------


    Voor mensen die nog wachten met een surround omdat ze geen zin hebbben in kabels:
    op de CES 2009 heeft Panasonic een home theatre laten zien met 4 draadloze speakers waarin in 1 van de zuilen ook de subwoofer zit.
    Het is mij niet duidelijk of er nog een 5de speaker kan worden aangesloten (voor 5.1) en waarom die er niet al bijzit. Dolby true hd wordt wel ondersteund en dat is dus vreemd.

    http://www2.panasonic.com/webapp/wc...9023046816&surfModel=Content01072009023046816

    Hier nog een set en die heeft alleen de achterste speakers draadloos. Het lijkt erop dat deze een zacht prijsje kunnen krijgen.
    http://www2.panasonic.com/webapp/wc...9022125365&surfModel=Content01072009022125365




    Ook zie ik steeds meer fabrikanten aankomen met 3d schermen, maar persoonlijk sta ik er nog niet om te springen. Zou dit echt wel leuk of mooi zijn met gamen? Ik weet het niet hoor, wat vinden jullie?
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  8. Nutty

    Nutty Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje. Is de Panasonic TH42PX80 een full hd of alleen hd ready. Ik heb hem wel opgezocht en daar stond alleen hd ready bij, maar in de beschrijving staat 1080 24P. En dat is volgens mij full hd, maar ik kan het ook mis hebben. Kan iemand mij dit uitleggen/verduidelijken.
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    HD Ready. Hij accepteert 1080p materiaal en geeft dit in 768 beeldlijnen weer
     
  10. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Ferry,

    Kan je me nog even iets verduidelijken:
    Ik speel nu op de LE-37A552 die heeft FULL HD. Maar als ik dan de th37px80 ga kopen en die heeft HD-READY is het dan nog minder mooi? En klopt het dat je bij plasma dichtbij kan zitten en niet lelijker wordt en wel zo is bij de LCD.

    Anders koop ik morgen de th37(42)px80 ik zag namelijk ook een aanbieding.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Loeno,
    Ik heb 2 hdready plasma's van Panasonic en ik kan als ik wil op 1 meter gaan zitten en dan is het nog scherp.
    De scherpte bij bewegende beelden is groter bij een plasma.

    Je moet niet meteen de Panasonic kopen (ik zou het wel doen, maar ik weet hoe mooi het eruit ziet en ik vind het beeld persoonlijk vele malen mooier dan een full hd lcd inderdaad).
    Je zou voor de gein s moeten kijken op mn plasma hoe assassins creed eruit ziet! Als je de leap of faith doet vanaf zo'n uitkijktoren voel je het gewoon in je maag!

    Je moet zelf in de winkel testen door er je xbox op aan te sluiten. De winkel waar je de Samsung heb gekocht zal toch ook wel deze Pana's hebben?! Dan wordt het een stuk makkelijker als je net als ik de plasma veel mooier vindt en m dan kunt ruilen.


    Zie de uitleg van Loonens.
    Test deze tv maar s en vergelijk m s met een full hd lcd van dezelfde prijsklasse/grootte. Zet de xbox op 1080p output en ga op beide tv's gamen.
    Verander vooral de beeldinstellingen naar jouw smaak en kijk welke tv het mooiste beeld geeft.

    (toen ik dit deed en de full hd lcd testte tegenover de maar hdready plasma die ik eigenlijk niet wilde kopen omdat deze maar hdready was, bleek dat de plasma veel mooier en scherper was met gamen en films. ik dacht wtf???
    maar je moet mij niet geloven: test en vergelijk zelf en koop de tv die jij het mooiste beeld vindt geven)
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  12. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals bedankt, maar ik vind het zo stom om met me xbox naar de media markt te gaan! :p Maar ik ga denk ik morgen even naar de media markt en het dan omruilen. Zit er nog handige functies op? ZWIFEL stand en timer etc?
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je koopt toch ook geen auto/scooter zonder proefrit? Bovendien: moet jij maar s opletten hoeveel mensen bij jou komen kijken als je aan het gamen bent!

    Zaterdag is niet echt een goede dag om te testen natuurlijk, vanwege de drukte in de winkel. Door de week 's avonds zou beter zijn, maar je zit nu in tijdnood waarschijnlijk ivm ruilen.
    Zet de tv op Cinema en absoluut niet op dynamisch en zet t contrast op 50% en de rest naar jouw smaak.

    Bel eerst dat je de xbox meeneemt en of ze dit goed vinden. Ik heb zelf 1 keer 2 uur getest en een keer 1.5 uur getest.

    Geen zwifel en hij is ook zwaarder, hou daar rekening mee. Ook accepteert hij alleen 1080p als input over hdmi en niet over vga/componenten.
    Dus xbox over hdmi zet je de xbox op 1080p, over componenten doe je 720p.

    Pc kan je ook het beste via dvi-hdmi aansluiten.
    Neem games mee die je goed kent wat betreft beeld en de games waar je bij je lcd het vond tegenvallen en kijk of je het nu wèl mooi vindt.

    Handige functies vind ik: ik kan zelf aangeven op welke source de tv opstart als ik m aanzet, dus dat die bijvoorbeeld altijd begint met de hdmi van de xbox.
    Ook het weghalen van de sources vind ik makkelijk. Als je geen component gebruikt hoef je dit ook niet in het menu te zien vind ik. Dan hoef je er ook niet steeds langs te klikken.
    Het renamen van sources, zoals de hdmi input van de xbox noem je gewoon xbox360.
    Het menu is een stuk soberder dan een samsung, maar het gaat maar om 1 ding: hoe is het beeld.

    Veel plezier.
     
  14. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt!
     
  15. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    woensdag bij exper mijn nieuwe LG 19LG3050 HD ready tv gehaald.
    goh wat heeft dat toch een mooie beeld kwalliteit gelijk mijn xbox met hdmi kabel van de acion van 4 euro aangesloten:D
    ben dik tevreden:)
     
  16. UniiQueee

    UniiQueee Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    maakt eht veel verschil uit als je een gewone av kabel hebt, terwijl je wel een hd tv hebt. of kan je beter een hd av kabel nemen. zie je veel verschil of maakt dat neit veel uit?
     
  17. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vooral nog iets opgemerkt bij GTA IV op de LE-37A552 HDMI XBOX 360. Dat de schaduw erg sprokkelig is. Dat het beweegt dat je alle pixels ziet bewegen. En dat zie je ook in de verte waar geen schaduw ziet. Heel raar en irritant.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Verkoopt de acion nu ook al HDMI-kabels , het moet niet gekker worden 8)
     
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Op dit moment is de CES 2009 gaande. Samsung, Sony, LG en Panasonic hebben hun line-up al getoond. Ben nu wel heel benieuwd naar wat Pioneer te melden heeft.
     
  20. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina