1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    ja de humax doet ook upscalen, beter dan de samsung vind ik. had eerst sammie maar die ging stuk en geen garantie meer... nu humax ir-hd 5000c en werkt super, menu is sneller. mooiere epg. moet wel de eerste 40 uur ff aan laten staan zodat alles in fase komt en dan komt alles tot zijn recht!

    meer info over de humax:
    http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/humax_hd5000c/index.shtml
     
  2. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Blu-ray ziet er super uit en dvd ziet er ook nog heel mooi uit. Bij blu-ray (PS:cool: ging die hele tijd het beeld verkleinen. En dan soms weer groot erg irritant. Beetje trauma opgelopen nu aan blu-ray :p

    De games call of duty 5 (PS:cool: en gta IV (360) zien er niet scherp uit. En de omgeving van GTA IV ziet er heel raar uit, en dan voornamelijk de bomen.

    Op dynamisch staat het zeker niet, en hoe zet ik me beeld instellingen goed? En op game mode gaat die automatisch als ik een game start.

    En ja het is me eerste HD-TV maar het beeld kwaliteit van DVD'S en blu-ray (Behalve het verkleinen) is echt SUPER!! Dus ben zeker niet ontevreden maar er zal wel iets fout zijn.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Zowel je ps 3 als de xbox staan op 1080p. Geeft de tv ook aan dat die een 1080p signaal binnen krijgt? (druk op info of av op de afstandsbediening en dan zie je dit waarschijnlijk).
    Staat op de tv de optie "alleen scannen" aan? Dan wordt er namelijk niets aan het beeldformaat gedaan en het je 1:1 pixel mapping: er is dan geen overscan.
    De ps 3 verkleint of vergroot niks, dat doet de tv.

    Zet de gamemode s uit (bijna niemand gebruikt die omdat het beeld er minder mooi van wordt). Zet bij hd content de sharpness zo laag mogelijk.

    GTA4 is overigens wel een aparte game wat betreft vormgeving. Op de ps3 kan je ingame ook de sharpness en contrast regelen. GTA4 is niet zo loepscherp als andere games, komt de sfeer ten goede.
    Wat is er heel raar dan bij gta4 bij jou, behalve de bomen?
     
  4. Smook

    Smook Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    toch maar even een mail naar samsung de deur uit gedaan, iemand enig idee hoe lang het duurt voordat die reageren, ik heb namelijk nog 10 dagen om de tv te ruilen
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het lijkt mij niet handig om dit zo te doen. De kans is aanwezig dat de monteur zegt dat er niets mis is en dan ben je over je omruiltijd heen.

    Wat ik zou adviseren: neem contact op met de winkel waar je m hebt gekocht en vertel je probleem. Zeg dat je graag naar de winkel wilt komen met je xbox/ps3 en deze wilt aansluiten op eenzelfde tv, maar bekijk vooral ook t beeld op andere tv's.
    Alleen dàn weet je zeker of t beeld zo hoort te zijn en of je misschien beter n andere keus had moeten maken.
    Dat had je eigenlijk moeten doen voordat je m had gekocht.


    Bovendien: als blijkt dat t toch om n defect gaat, dan moet je m ruilen voor n nieuwe.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  6. Falastine

    Falastine Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een HDready een 42A410 van Samsung nou nou met me PS3 en hdmi kabel erin heb ik nog nooit zo een mooi beeld ervaren en dat 2,5 meter van de TV ik snap zoiezo niet dat mensen een LCD kopen die kwaliteit vind ik echt niet mooi mijn plasma was 480 euro in de makro en dat voor 42 inch TOPkwaliteit
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Nog nooit van ... en ,,, gehoord?

    en het is je eigen keus voor plasma of LCD, dat is nu de grootte battle. De een vindt plasma mooier de andere LCD. Maar daar gaan we verder niet veel tijd aan besteden
     
  8. Ersten

    Ersten Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0

    Mag ik vragen welke kabel het is en waar je hem besteld hebt? Ben ook opzoek naar een goedkope HDMI kabel, ben echter alleen een beetje bang dat ik een kabel koop die misschien geen 1080p aankan.

    Voorbaat dank!
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij ons heb je Het Onderdelenhuis, winkelketen van onderdelen/stofzuigers/kabels/fietsenspullen etc etc. De kabels zijn nu 10 euro per stuk.
    Ik denk overigens niet dat er nog veel hdmi kabels in omloop zijn die geen 1080p aankunnen hoor en anders ruil je m toch?

    http://www.plentyparts.nl/flashbook_folder/Default.html


    Ha, je weet het! ;) Veel plezier en geniet van je tv.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  10. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    het duurde eventjes maar had nog foto's beloofd van mijn tv meubel.

    [​IMG]
    [​IMG]

    de tv zelf moet nog op gehangen worden door middel van een vogel, ik heb de vogel al wel maar moet nu nog eens in beweging komen om hem daadwerkelijk op te hangen :9

    de foto was ook erg donker dus heb hem in photoshop snel bewerkt vandaar de erg overdreven kleuren
     
  11. Falastine

    Falastine Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is de mijne :D

    Heb ook geen zin om alles op te hangen is ook wel heeel zwaar!

    [​IMG]
     
  12. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik misschien weten waar je die hebt gehaald/ besteld? Ziet er erg nice uit namelijk.
     
  13. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het staat op 1080p: 1920x1080. Het beeld staat ook op alleen scannen en de game mode heb ik uitgezet. (Geen verschil)
    Ik kan hd content niet terug vinden? En bij gta Iv is het ook erg onscherp.
    Bedankt voor je help!
     
  14. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    deze heb ik gewoon bij de ikea gehaald.
    het is het merk TOBO, waar je wel even op moet letten is dat je de achterwand er appart bij moet kopen. is ook gewoon van TOBO en is een optionele uitbreiding dus je zult niet veel hoeven te zoeken :)
    hier heb je een link naar de tv meubel van de ikea site, ik heb hem uiteraard niet in de wit zilvere kleur zoals daar is aan gegeven :9
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59847582
     
  15. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    jongens ik heb een probleempje met mijn tv.
    ik heb een samsung LE32a552 wat dus een full hd tv is.
    toen ik hem net nieuw had deed ik hem wel eens op game mode zetten omdat ik dat soms wel prettiger vond maar na een tijdje liet ik hem toch gewoon op normal staan.
    nu wou ik het een weekje terug nog een keer op game mode zetten alleen toen werdt het beeld nogal roze getint.
    na een beetje speuren ben ik er achter gekomen dat hoe lager ik het contrast zet hoe roziger de tint van de tv wordt :confused:
    het rare is is dat hij dit alleen op mijn xbox kanaal doet.
    iemand een uitleg of een oplossing toevallig?
     
  16. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even iets te melden voor GTA IV: Het valt me op dat in de verte alles er slecht uit ziet, o.a: Flikkeren van pixels. (Bijvoorbeeld het haar van nico) Onscherpte van lichtjes. En gewoon niet scherp.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vergeet de Silvercrest HDMI-kabel van de Lidl niet ;)
     
  18. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga denk ik maar de tv ruilen voor een maatje kleiner. Iets te groot voor op mijn kamer. Moet ik dan voor de LE32A552 gaan? Laat me weten.

    Bedankt.
     
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    die heb ik zelf ook en ik vind hem echt prima :thumbs: topding!
     
  20. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben ze die standaard in het assortiment? Heb er namelijk eentje nodig straks voor de Humax.

    Hele kamer net omgegooid, dus laat de tv maar komen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina