1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.762
    Leuk Bevonden:
    2.016

    Als je budget rond de 500 is, kun je misschien beter even bij de Media Markt de Samsung LE37a436 halen. Kost nu 500 euro daar.
    Op kieskeurig en play.com zijn d emeningen erg enthousiast over deze TV, maar heb geen 'echte' reviews kunnen vinden. Hierboven lees ik dat LCD's van Samsung een 'blur' kunnen geven met snelle spellen, maar ik weet natuurlijk niet of dat ook met dit model het geval is.

    Ik weet dus helaas niet hoe die is met games.
     
  2. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    ja en 32 inch sammies zijn te koop voor 380 eu bij de mediamarkt.
    zou in dit geval gaan dan voor full hd 37 inch versie.
     
  3. Smook

    Smook Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de tv op game mode zet is de vertraging wel minder, ik las in eerdere berichten (van iemand met een gele avatar, ben de naam kwijt, maar de avatar was een verkeersbord) dat iemand dezelfde tv had en die was vol lof. Ik zal zo even mijn ps3 aansluiten via hdmi, misschien ligt het aan de 360
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou bij een 37" tv geen belang hechten aan F-HD of HD-R, maar veel meer waarde aan het paneel zelf, de zwartwaardes, de kleuren, de motion res, de inkijkhoek, het details in het zwart, de echtheid van de bewegingen, hoe het beeld eruit ziet zonder al die beeldverbeteraars, hoe het is met de inputlag.

    Je kan wel zeggen, dan zou ik voor de fullhd gaan, maar als de rest kut is dan is de kwaliteit van het scherm nog 5x niks.

    Ik zou ook eens gaan kijken naar de 37PX80. Gewoon om een volledig beeld te krijgen van het aanbod en niet alleen maar LCD's te vergelijken. Dan weet je ook echt of je de plasma mooier of slechter vindt.
     
  5. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik heb net een nieuwe tv de samsung le37a552 maar het beeld ziet er niet zo mooi uit via games. Ik gebruik een hdmi kabel voor me ps3 en xbox 360 maar het is niet echt mooi. Kan er wat aangedaan worden?
     
  6. Smook

    Smook Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nu ook geprobeerd met mijn ps3 via hdmi en het beeld is net zo gaar
     
  7. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    uiteraard maar bedoel meer van als je het gaat doen, doe het gelijk goed:thumbs:
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je mijn antwoord op je eerste post niet gelezen? (vorige deel).

    Ik kon in de handleiding namelijk nergens vinden dat jouw monitor 720p ondersteunt, zelfs niet over hdmi. Er staat steeds alleen 480i en 1080i vermeld. Jij zegt dat je de xbox op 720p zet, maar wordt dit wel vermeld op het scherm dat dit binnenkomt als input?
    Er wordt toch duidelijk vermeld dat de resolutie die geaccepteerd wordt bij componenten en hdmi op 480i en 1080i ligt en dus geen 720p.

    Dit staat er namelijk in de handleiding, pagina 45

    Alleen scannen - Met deze functie kunt u het volledige beeld zien, zonder dat een gedeelte wegvalt,
    bij invoer van een HDMI (480i / 1080i), Component (480i / 1080i) of DTV(480i / 1080i) signaal.
    (Alleen scannen wordt alleen gebruikt in HDMI-modus.)

    blz 46
    Schermmodus’ wordt ondersteund in de modus TV, Ext., Component (480i/1080i) en HDMI
    (480i/1080i)


    Dus over componenten en hdmi is bij jou 1080i het beste.

    De vga pakt waarschijnlijk wèl de native resolutie van je scherm (1680x1050). Ik hoop dat n hd vga kabel van de xbox er wel voor kan zorgen dat je n mooi beeld krijgt. Je kunt de xbox dan precies op die resolutie zetten.
    Misschien kan je er eentje lenen om dit te checken.


    Nou ben ik geen fan van het beeld van een lcd en ook de blur bij snelle bewegingen zie ik dan erg goed, maar dat je zegt dat het niet echt mooi is bij games zowel op de ps3 alsook op de xbox360 met hdmi verbaast zelf mij. (ik neem aan dat dit je eerste hdtv is). De ps3 en xbox staan op 1080p, dus dan moet het al erg goed zijn zelfs met ietwat verkeerde instellingen.
    Wat is er niet mooi aan? De kleuren, niet scherp genoeg bij beweging of iets anders?
    Hoe is het kijken naar dvd's en blu-ray?
    Misschien staan je beeldinstellingen niet goed? Dynamisch moet die nooit op staan en zet de scherpte bij hd zeer laag.

    Overigens roep ik zeker 3 keer per week tegen mensen op forums dat wanneer ze een hdtv willen gaan kopen, dat ze hun ps3/xbox mee moeten nemen, zodat je deze kunt aansluiten en kan gaan gamen en films kijken die je thuis ook gaat kijken. Pas dan weet je hoe het beeld is ;)

    Voor jou geldt hetzelfde als bij Loeno, hoe ziet blu-ray eruit etc.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  9. Smook

    Smook Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een dvd gekeken op ps3 en de kwaliteit was gewoon goed, blu ray heb ik nog geen dus kan ik niet zeggen, bij games, bijvoorbeeld rb: vegas 2 als je snel rondkijkt lijkt het alsof de kleuren niet snel genoeg veranderen. Hierdoor ontstaat er een soort van blur. Bij Little Big Planet het zelfde verhaal als je gewoon rondloopt het is gewoon niet scherp zoals ik gezien heb bij vrienden thuis op hun hd ready
     
  10. Nutty

    Nutty Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    @Smook.

    Heb je de game mode van Samsung al geprobeerd? Die zit volgens mij op de meeste Samsungs en moet het blur verkomen.
     
  11. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    En volgens mij vinden de meeste mensen de gamemode een nutteloze toevoeging.
     
  12. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    jups, heb een samsung le40a557 en op game mode vind ik het beeld straffer worden dan de custom instellingen die ik zelf heb gemaakt.
    heb overigends geen last van waas of lag. ligt denk aan modellen zelf.
    collega van mij op werk heeft een "cheapo" samsung en heeft ook problemen.
    er zit verschil en soms teveel verschil in sommige sammie modellen.
    zoals nu mediamarkt een 32 inch sammie weg doet voor 380 eu. maar dat is wel een van de mindere modellen kwa scherm.
    er zijn via google genoeg site's te vinden over hoe je het beste je tv kan instellen.
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.762
    Leuk Bevonden:
    2.016
    Heb je al die 'beeldverbeteraars' al uitgezet!?

    Standaard staat er veel van die onzin aan, en vaak is dat niet echt bevoordelijk voor de beeldkwaliteit.
     
  14. HIM

    HIM Active Member

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een vraagje mischien wel een hele dome vraag maar goed ik kom er niet meer uit.
    Mijn probleem is ik heb een Elite 360 en heb een JVC 42inch model weet ik zo ff niet maar het probleem is dus als ik deze kabels:

    [​IMG]

    Heb aangesloten en zet mijn xbox aan en op hdtv. En vervolgens ook de xbox op 720p bijvoorbeeld krijg ik allemaal streepen in beeld. Ligt dit aan de tv of gewoon dat er dan geen hd op kan worden afgespeeld? Kan iemand mij hier mee mischien helpen ?
     
  15. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft dus zin om een Humax IRHD-5000C aan te schaffen, ook als ik geen HD zenders heb? Of kan ik dan net zo goed een goedkopere decoder nemen?
     
  16. Smook

    Smook Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel met game mode aan, dan wordt het wel iets minder maar ik zie de waas nog steeds, ook heb ik alle instellingen al een keer aan en uit gezet. Ik ga vandaag of morgen mijn tv ruilen want van een full hd mag ik wel wat meer verwachten, iemand een aanrader, de tv moet 32 inch zijn full hd of hd ready maakt niet zoveel uit... budget ligt rond de 600 euro
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.433
    Leuk Bevonden:
    4.970
    Ik dacht ergens te hebben gelezen dat de normale zenders automatisch werden geüpscaled naar 720P.
     
  18. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Dacht via de zoekfunctie ook al zoiets gevonden te hebben, maar twijfelde of ik het goed begrepen had. Bedankt voor de bevestiging.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als de Samsung HD-decoder normale SD-kanalen kan upscalen naar 720p of 1080i , dan zal de Humax dat ook wel doen.
     
  20. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga denk ik voor de Panasonic TH-37PX80 in combinatie met de Humax IR-HD5000C :)

    Maar nu jij die Samsung noemt, moet ik die natuurlijk weer even vergelijken met de Humax. Aargh, ik word gek van mezelf.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina