1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] deel 11

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Nieuwe filmpje van Karim Benzema, vanavond gemaakt:)

    [yt]EJtVhVTXn_g[/yt]
     
  2. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    goede complicatie hoor!! alleen kan je beter dat moment op 3,19 eruit halen:+
     
  3. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    dankje:). vond dat juist wel grappig:9..beetje humor erin;).
     
  4. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Complicatie? :+
     
  5. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    De goal is een eigen goal ja, maar die tellen niet of zo? Doelpunt is doelpunt, niet zo zeuren.
    Feyenoord heeft verder niet verloren van een Oostenrijkse club. Check je feiten als je dit plaatst. Feyenoord won namelijk met 12-0, is toch een klein verschil. :lol: Of speelt Real Mallorca volgens jou in Oostenrijk?
    Verder is dit WEL een B-team. Immers: alleen Timmer, De Cler, Van Bronckhorst en Bruins zullen het komend seizoen - indien fit - starten. Landzaat moet concurreren met El Ahmadi. Feyenoord MIST de basisspelers Lucius, Hofland, Vlaar (niet wedstrijdfit), El Ahmadi, Tomasson, Makaay en De Guzman en Bruins was nog niet klaar voor een hele wedstrijd. Dat zijn zeven (!!!!) basisspelers die er niet helemaal bij waren of zelfs op de tribune zaten én een achtste die maar 45 minuten aankon. Opnieuw even je feiten checken dus.
    Verder zijn Bahia, Hofs, Mols en Buijs nimmer vaste keuzes geweest vorig seizoen. Ja, Hofs voor vijf wedstrijden, daarna was De Guzman weer terug. Die namen die ik hier opsom waren stuk voor stuk stand-in: Bahia voor Hofland, Buijs voor Lucius, Hofs voor De Guzman/Bruins en Mols voor Makaay. Opnieuw zeg je dus dingen die niet waar zijn.

    Zie bovenstaande.

    Over de wedstrijd: Feyenoord heeft met een B-team te veel kansen weggegeven, maar dat is logisch als je 3/4 van je verdediging mist. Het duo Hofland-Vlaar was vorig seizoen zeer stabiel in de eerste wedstrijden; geen tegendoelpunt geïncasseerd. Ook in de voorbereiding tegen Liverpool en Porto was het prima (al viel Hofland tegen Liverpool uit in de tweede helft). Daar heb ik wel vertrouwen in, maar er moet zeker nog een rechtsbenige verdediger bijkomen. Dan hoeft er verder achterin weinig veranderd te worden.
    Wel creeer je met een B-team een best aantal kansen. Twee keer de lat geraakt, een keer pech met een schot van Bruins en Biseswar net naast. Dortmund krijgt er echter veel meer en wint meer dan terecht, maar er zijn zeker positieve punten te vinden. Verbeek laat zijn ploeg feller voetballen, veel meer naar voren gericht en ein-de-lijk niet meer dat eeuwige balletje breed onder Van Marwijk...
    Positief is ook de inbreng van de eigen jeugd. Wijnaldum scoorde maar kwam verder niet heel veel in het spel voor. Met zijn zeventien jaar zie je echter wel dat de klasse er is en hij kan groeien tot een toper. De Pool Janota doet het fantastisch in de voorbereiding (topscorer) en ook Kermit Erasmus heeft potentieel. En gelukkig maakte Leroy Fer weer zijn minuten op het middenveld (hij is immers geen back...). Wat dat betreft zit het wel goed; nu is het wachten tot de geblesseerde spelers terugkomen. Ik heb wel vetrouwen in Verbeek en aankomend seizoen.
     
  6. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig hoe jij de toekomst kan voorspellen nadat je 1 simpele oefenwedstrijd heb gezien waarin 5-6 basisspelers niet speelden. Ik zeg niet dat Feyenoord geweldig is zijn we zeker niet, enorm slechte verdediging. Ik word alleen zo moe van mensen die even 1 wedstrijdje bekijken en dan gelijk een heel seizoen kunnen voorspellen. Ik zou zeer blij zijn als we in de top 3 eindigen. En in de top5 zou ik ook blij mee zijn.
     
  7. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Grappig hoe vaak ik met een Feyenoorder eens kan zijn. Oefenwedstrijden zeggen inderdaad geen zak. Goed, ik zie die club aan de Maas zeker geen kampioen worden, maar om maar even een voorbeeld te nemen: In de voorbereiding van het seizoen 2006-2007 verloor Ajax een oefenpotje tegen de amateurs van (ik dacht) Spakenburg. Als je alles op die wedstrijd zou baseren dan zou Ajax degraderen in het seizoen wat volgde. Maar we misten de schaal op een doelpuntje na. En ik kan me herinneren dat Ajax in de voorbereiding van ons laatste kampioensjaar ook twee maal gelijkspeelde tegen een club uit de lagere regionen van Engeland. Komt bij dat spelers meestal niet er vol in gaan in oefenpotjes.

    Maar kijk, een 0-0 gelijkspel tegen Cardiff City is ook niet goed natuurlijk (op aanvallend vlak gezien), maar ik verwacht nog altijd dat we kampioen worden.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    True, kijk voor de grap eens naar de voorbereiding van Ajax in het seizoen 1995! Als je dat blind zo volgen had je natuurlijk nooit verwacht wat er dat seizoen zou gebeuren.
    Ik moet zeggen dat de selectie van Ajax ook wel goed is.. Misschien worden ze wel kampioen. Na al die ellende bij PSV hoop ik stiekem dat ze de troon worden afgestoten.
     
  9. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    het gaat al 2 jaar lang slecht met telkens dezelfde spelers..vorig jaar hebben ze een beetje vernieuwd met v. Bronckhorst en Makaay als versterking en dit jaar hebben ze amper iets gekocht en daaruit trek ik mijn conclusie dat het ook dit jaar weer slecht gaat met Feyenoord, die haalt alleen maar afbouwers.
     
  10. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt gelijk dat het slecht gaat met feyenoord.
    maar de oorzaak van het vorig seizoen was gewoon dat we te veel blessures hadden.
    ik vind trouwens dat feyenoord gisteren niet slecht speelde met een B-elftal
    wat nog nooit op deze manier gespeeld heeft.
    verder heeft biseswar mij verbaast, deze gozer kan wel degelijk iets.
    desondanks zal er voor ons wederom geen titel inzitten ben ik bang maar de top 3 moet te doen zijn:)
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2008
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik voorspel op dit moment het volgende:

    1. Ajax
    2. PSV
    3. AZ
    4. Feyenoord
    5. Vitesse
    6. Heerenveen
    7. Twente

    Korte toelichting:

    Ajax: Uitstekende aankopen, frisse wind qua beleid en bestuur, straalt weer wat meer flair uit allemaal. Moet uiteraard nog wel op de plek vallen. Als Huntelaar blijft zal het met Suarez en Sulejmani aan z'n zijden en voldoende creativiteit (Perez, Aissati, Lindgren) achter hem aan het aantal goals niet liggen. Het blijft echter de vraag of Oleguer en eventueel nog een aankoop de verdediging eindelijk eens in balans kunnen brengen.

    PSV: Gomes is weg, maar er is een véél betere coach teruggekomen. Verder hebben ze in mijn ogen met de nieuwe verdedigers een degelijke verdediging en met Amrabat een van de grote beloftes (eindelijk weer eens een leuke, onvoorspelbare PSV-speler (vooruit: naast Afellay)). Staat gewoon nog steeds een degelijke ploeg, alleen de spitsen vind ik mager, maar ze roeren zich nog op de markt.

    AZ: Het is erg stil rondom de club, maar ik zie ze wel terugklouteren. Pellè is nu wel redelijk gewend (kan toch niet slechter dan vorig jaar), Lens is een uitstekende spits, Martens is terug, Schaars gaat waarschijnlijk eindelijk weer meeballen. Alleen de verdediging is nogal broos met Opdam, Jaliens, Donk, Pocognoli (vergeet ik iemand?). Zie ze in ieder geval aansluiten bij de subtop. Plek drie is een gokje.

    Feyenoord: Middenveld en aanval is opzich prima, mits er niemand uitvalt. Ik hoop persoonlijk dat Bruins eindelijk eens een grote rol op gaat eisen, want wat een heerlijke voetballer is dat. Hij oogt alleen zo timide altijd. Beetje lullig om te zeggen omdat het een Feyenoorder betreft (:+), maar als deze jongen een beetje Ajaxflair (lees zelfvetrouwen en uitstraling) in z'n donder had zou die niet lang bij Feyenoord spelen. Zorgenkindje is zonder twijfel de verdediging. Dat is -als ik eerlijk ben- nog niet eens subtop waardig. Het is dus aan de andere linies om dat te compenseren.

    Vitesse: Dit wordt denk ik dé verrassing van het jaar. Beste aankoop: Molhoek. Onvoorstelbaar dat AZ er niet alles aan heeft gedaan om die vent terug te halen naar Alkmaar. Rasmongool Aad De Mos is weg (wát een idioot is die vent toch) en er is een fatsoenlijke, degelijke trainer voor terug in de vorm van Hans Westerhof. Verder een paar aardige aankopen met o.a. Tarvajärvi en Jenner. Let op Santi Kolk, vind ik een supervoetballer (had bijvoorbeeld Feyenoord al lang moeten kopen gezien hun spitsengebrek).

    Heerenveen: Spelers kwijtgeraakt en weer een stel onbekende, jonge spelers teruggehaald. Valt weinig van te zeggen. Janmaat is een groot talent. Verwacht behoorlijk wat van Paulo Henrique en die Elyounoussi. Leuk om Kalou weer te zien in Nederland maar daar verwacht ik niet veel van. Mocht ie aan een tweede jeugd beginnen (niet ondenkbaar bij Heerenveen) dan zou dat een schot in de roos kunnen zijn. Door de nieuwe trainer verwacht ik toch een wat minder Heerenveen dan de afgelopen jaren. Een nuchtere Fries is daar toch het beste op z'n plaats in mijn ogen.

    Twente: Nieuwe trainer, spelverdelers El Ahmadi en Engelaar kwijtgeraakt, waarschijnlijk vertrekt ook Wielaert nog. Grootste aderlating zal echter het vertrek van Rutten zijn. Een Engelse trainer gaat daar waarschijnlijk inspiratieloos 4-4-2 introduceren en gooit al het gedane werk van de laatste jaren overhoop. Zou het enorm jammer vinden, dus ik hoop dat het niet gebeurt. Natuurlijk nog meer dan genoeg goede voetballers over voor een UEFA-Cup plek.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2008
  12. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Opdam is naar Salzburg dacht ik, voor de rest ziet het er wel begrijpelijk uit. ;)

    Denk je dat Ajax ook zonder Huntelaar kampioen wordt? Het is nog geen 31 augustus geweest. AZ had vorig jaar ook een redelijke ploeg, maar doordat ze niet konden scoren (geen spits hadden, genoeg creativiteit) viel het uiteindelijk helemaal in elkaar.
     
  13. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    mooie analyse.. alleen is AZ een gok. ze gaan ze het niet waarmaken heb ik het idee. verder begrijp ik juist dat feyenoord Kolk niet heeft gehaald je kan beter proberen een spits goedkoop te scouten ala sulejmani (750.000) naar Heerenveen. dat is uiteraard een gok maar beter dan een Kolk waarvan de kans dat hij in een Boussabon uitloopt te groot is.. spitsen die 10 goaltjes voor een sub-top club maken maken er niet 15/20 bij een topclub..

    over Bruins heb je helemaal gelijk. fantastische voetballer inderdaad die nog moet groeien.
    de verdediging moest top worden met hofland en van bronckhorst. maar van bronckhorst is meer een aanvallende aanwinst en hofland heeft nog weinig (kunnen) laten zien.
    door de motivatie en de vechtlust in het eerste half jaar zullen ze in een wintertitelstrijd komen waarna ze de ''flair'' kwijtraken en ze gezien de afgelopen jaren een aardige 3de plek winnen.

    van Heerenveen verwacht ik nooit veel maar ze weten mij altijd te verassen met een prima buitenlandse speler. na het vertrek van Huntelaar zag ik het triest in maar toen kwam Alves. zonder Alves liet heerenveen ook prima voetbal zien. ik denk dat ze dit jaar een top 5 notering gaan krijgen.

    Fc Twente zal idd een twijfelgeval worden.. N'Kufo legt er altijd wel een paar in waardoor Twente er een sterk team omheen bouwd wat durft te voetballen en waar individuen zich laten zien waarna ze naar top-clubs gaan en ze daar als een nachtkaars uitbranden, met kruys als grote man worden ze 5de.

    NEC wordt een verrassing. ze hebben een uitstekende 2de seizoenshelft gespeeld met dank aan Lens uiteraard die vertrokken is. maar toch gaan ze dat spel redelijk vasthouden waardoor ze eindelijk tot de echte sub-top gaan behoren.

    De titelstrijd zal dus tot de klassieke top 3 gaan waar feyenoord rond februari zal afhaken. gezien dat ajax af en toe straalt maar vaker ongemotiveerd speelt, zie ik het gemotiveerde PSV onder een zeer goede coach toch de titel pakken. de spitsen zijn niet van het formaat Huntelaar. maar samen zullen Koef en Lazovic toch een groot aandeel in de titel hebben. dit keer zal het meer van het mooie voetbal komen (amrabat) dan van het anti-voetbal waar de mensen over hebben zitten klagen. ondanks het vertek van Gomes wordt PSV dus toch kampioen . maar laten we hopen dat Sulejmani samen met Suarez het ajax kan laten blijven stralen. elke wedstrijd. en niet alleen waarneer ze echt moeten.


    1.PSV
    2.Ajax
    3.Feyenoord
    4.Heerenveen
    5.Fc Twente
    6.Nec
    7.AZ


    om bij de tussenstanden te blijven.. Sporting Lissabon - PSV: ruststand 1-0
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2008
  14. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ajax heeft met Cvitanich een prima spits in huis gehaald naar het schijnt. Die gast pikt z'n goaltjes mooi mee in de voorbereiding en mensen zijn positief. Ìk denk dat Ajax een eventueel vertrek van Huntelaar zeer aardig zou kunnen compenseren door Cvita op die positie te zetten. Daarnaast heb je met Suarez en Sulejmani ook natuurlijk een enorm aanvallend vernuft. Als alle puzzeltjes samenvallen wordt Ajax veruit het beste team in de Eredivisie. Ook als Huntelaar nog vertrekt. Ze moeten eigenlijk alleen nog 1 gerichte aankoop doen, een verdediger met het leiders instinct. Een man die achterin verteld wat er moet gebeuren. Van Basten heeft nu het materiaal om kampioen te worden, hopelijk doet hij er op clubniveau wel wat mee.

    AZ zie ik overigens niet meer verassen. Ik geloof wel dat ze het beter zullen doen maar de scorende spits is nog steeds uitgebleven en achterin is het allemaal wat gammel. Ik vind persoonlijk Donk een groot talent, maar hij is nog onervaren. Hij heeft eigenlijk iemand nodig die hem kan leren nog beter te worden en hem vooral kan sturen op het veld. De huidige AZ verdedigers zie ik dat niet doen. Plaatsje 5/6/7 gok ik.

    Twente heeft een draak van een trainer aangetrokken, onbegrijpelijk. Ik geloof nooit dat ze een goed seizoen gaan draaien en ik ben bang dat het worstelen wordt om in de subtop te kunnen blijven meedraaien. Het is een stom boerenclubje waar ik persoonlijk niets mee heb, toch zou ik het enigzins zonde vinden als ze wegzakken in de middenmoot.

    Herenveen ben ik niet bang voor. Die verse krachten zijn ongetwijfeld allemaal versterkingen en Sollied is gewoon een goede trainer.

    Feyenoord gaat zich niet terugvechten in de Nederlandse top. De verdediging is ondermaats en ze hebben op deze manier een team met te veel ouwe jongens die over hun top heen zijn. Ik zal er niet om malen als ze weer lekker wegzakken.
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn voorspelling:
    1. Ajax
    2. PSV
    3. Twente
    4. Feyenoord
    5. Heerenveen
    6. AZ


    Dit wordt gewoon het jaar van Ajax. :cool: Zoals Nerazzurri al zegt, goeie aankopen gedaan en met het team dat we vorig jaar hadden streden we zelfs al mee op de laatste dag ;dus hoe ver komen we nu wel niet?

    PSV heeft nu Gomes verloren en die heeft een hoop punten gepakt voor PSV(PSV had veel meer doelpogingen tegen dan Ajax en toch veel minder tegendoelpunten). Ik verwacht dat meneertje 'dat doe ik wel ff'- Marcellis door de mand gaat vallen zonder een Gomes achter zich. Die Brechet lijkt me echter wel een goeie.

    Op 3 Twente, misschien verrassend door het vertrek van Engelaar. Maar Twente leunde nou ook weer niet zoveel op Engelaar, hij lag er geloof ik 2 maanden uit eerst door een blessure en toen ging het ook prima met Twente. Bovendien heeft Twente redelijke aankopen gedaan, Cheikh Tiote en Theo Janssen zijn beiden goede spelers. En dat Rutten weggaat, hoeft niet te betekenen dat het voetbal meteen uit de ploeg wordt gehaald. Rutten heeft lang aan het team gebouwd en daar gaat McClaren gewoon op verder. Ik geloof niet dat ie afbraakvoetbal gaat spelen, anders had Munsterman hem ook niet gehaald. En dan hebben we nog Blaise Nkufo, Eljero Elia en die Arnautovic.

    Op 4 Feyenoord, twijfel hier een beetje tussen Heerenveen en Feyenoord. Slechte verdediging, voor de rest redelijk middenveld en ervaren aanval. Ik denk dat Verbeek een hoop uit jonge talenten zoals Luigi Bruins en Giorginho Wijnaldum(verwacht ik veel van) kan halen. En met Tomasson en Makaay heb je een ervaren duo. Nadeel is dus dat Verbeek graag aanvallend speelt en dat zal Feyenoord de kop kosten met hun verdediging.

    Op 5 Heerenveen, de nieuwe aankopen, ik weet het niet hoor. Ik moet het allemaal nog zien. Ik kan die onbekende spelers moeilijk inschatten.

    En op 6 AZ, zal een beetje terugkomen naar de subtop maar de top zal niet meer lukken. De spelers die ze hebben gekocht tonen dat maar weer aan(Vandevelde, Moisander :confused:). De terugkeer van Martens en Lens zal AZ mogelijk een beetje redden maar meer ook niet.
     
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn voorspelling:

    Ajax
    Twente
    Feyenoord
    PSV

    Ik zeg het niet graag maar Ajax heeft op dit moment de beste selectie. PSV is gomes kwijt. Twente kan misschien stunten en ik hoop dat Feyenoord een 3e plek kan halen dan zou ik erg blij zijn. Ik heb veel vertrouwen in Verbeek en ik hoop echt dat hij de jonge spelers een kans geeft. En een nieuwe verdediger erbij en het liefst een keeper want Timmer is 3x niks. AZ zie ik niet hoog eindigen, ik denk dat AZ een beetje voorbij is en weer een laag eindigt.
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Klopt ja. Zo weinig boeit AZ me dus :+ Maargoed, Opdam is al oud en verre van geweldig dus echt missen doen ze hem vast niet. Maar wie hebben ze dan wel? Want veel verder dan Donk, Jaliens, Pocognoli en eehm, hoe heet die vent...Koenders kom ik niet...

    Ik heb wel vertrouwen in Cvitanich. Wat ik heb gezien tot nu toe lijkt het me een goaltjesdief pur sang. Niet echt een aanspeelpunt volgens mij (dat was Huntelaar ook niet trouwens), maar Ajax heeft voorin zoveel dynamiek en snelheid dat dat niet heel erg zou moeten zijn.

    En ik denk dat als Huntelaar vertrekt, ze meteen Berg halen. En dat vind ik zo'n typische nuchtere figuur die er gewoon meteen staat. Niet zo goed als Huntelaar natuurlijk, maar wel een droge afmaker.

    Anders, bij vertrek van Huntelaar, mogen ze wat mij betreft die Bodul meteen doorschuiven naar het eerste. Ik ken hem niet, maar hij schijnt een uitstekende technicus te zijn en lijkt lichamelijk gezien al sterk genoeg om mee te lopen in de eerste selectie. Gewoon ballen hebben en mee laten doen, zeg ik.

    Dus ja, op papier vermoed ik dat Ajax ook zonder Huntelaar kampioen wordt. Maar ik verwacht al 3 jaar (behalve afgelopen seizoen) dat Ajax kampioen wordt omdat ik vind dat ze de sterkste selectie hebben...... :emo:
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2008
  18. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik kan overigens niet wachten om Schaars weer te zien voetballen bij AZ, die jongen kan het verschil gaan maken.
     
  19. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    klopt, elk keer wordt geroepen dat ajax kampioen wordt omdat de selectie beter is. dan gaat cocu weg en hebben wij davids en stam. jah nu worden we zeker kampioen.

    gaat alex weg en hebben wij rommedahl en kennedy.. jah nu gaat het sowieso gebeuren.

    gaat gomes weg en hebben wij sulejmani, olegeur en aisatti. jah dit gaat hem worden:)

    ik heb voor de verandering PSV bovenaan me lijstje gezet.. hopen dat het een tegenwerkende kracht heeft
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Aantal leuke wedstrijden vandaag:

    12:00 uur: Chelsea - Milan
    15:00 uur: Juventus - HSV
    16:00 uur: Sunderland - Ajax
    17:15 uur: Arsenal - Real Madrid
    20:00 uur: Feyenoord - Celtic
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina