1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 22]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Shin David, 4 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat er toch nooit van komen...? Eto'o past toch veel meer bij Barca dan lompe Zlatan. En waarom zou Barca er ook nog eens een "smak" geld bij moeten doen? Eto'o is een van Barca's meest constante spelers geweest dit topseizoen...8)
     
  2. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Jep, maar hij vind zijn nieuwe contract aan de lage kant op basis van zijn en het elftal's prestaties van dit jaar.
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    I'm just the messenger...

    Ik zie het er wel van komen trouwens. Moratti wil een gigabedrag voor Ibra, dus reken maar niet op 'n 1-op-1 ruil.
     
  4. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Denk persoonlijk dat Eto'o niet blijft. Onvoorstelbaar natuurlijk dat je bijna de gouden schoen wint en er 32 scoort in Primera Division (geloof ik) en dat de club dan niet alles doet om je te behouden :+.

    Ik herhaal overigens:

    Nera gecharmeerd van Donald dan? O-)
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.010
    Leuk Bevonden:
    9.575
    IIG minder dan 32, want zoveel scoorde Forlan :D.
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    1. Diego Forlan Atlético Madrid 32
    2. Samuel Eto'o Barcelona 30
    3. David Villa Valencia 28
    4. Lionel Messi Barcelona 23
    5. Gonzalo Higuaín Real Madrid 22

    Vind het idd ook raar dat ze hem geen bonus o.i.d. geven. Er zijn genoeg clubs die dat wel doen.
     
  7. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Zat in de buurt :+ Mjah, ik zou hem zeker willen behouden, maar wie ben ik.
    Qua logica is het nu al niet meer te volgen en we hebben nog 3 maanden te gaan :+.

    Dit wilde ik overigens even met wat Ajacieden delen. Verveelde me kanariehard tijdens een tussenuur:

    Selectie Ajax 2009/2010

    Verkopen/Verhuren:
    Vermaelen* 11,5 miljoen
    Suarez** 25 miljoen
    Schilder Transfervrij
    Sno Onbekend
    Wielaert Onbekend
    Donald
    Blind
    Anita Onbekend
    Luque Onbekend
    Kennedy Onbekend
    Leonardo Onbekend

    Aankopen:
    Braafheid* 2 Miljoen
    Obradovic* 4 Miljoen
    Boulahrouz* 5 Miljoen ??
    Janko/Berg** 12 Miljoen
    Elia** 10 Miljoen
    Defour!!!*** 10 Miljoen

    * Ervan uitgaan dat Vermaelen vertrekt, omdat Arsenal en Ajax ver in de onderhandelingen zijn. 11,5 miljoen is de prijs volgens The Sun, Ajax wilt 12-15 miljoen. Met het geld van de transfer de aankopen met een * achter hun naam. Geen idee hoeveel Boulahrouz zou moeten kosten. Is een gokje. Obradovic vraagprijs is 6 miljoen, denk dat 4 miljoen reëel is.

    ** Ervan uitgaan dat Suarez vertrekt, omdat als Pato en/of Káká weggaan bij AC Milan ik denk dat deze wel gaan bieden op Suarez. De geruchten rond Suarez tijdens de winterstop rond de 40miljoen zou perfect zijn, maar uitgaande van een in mijn ogen reële 25 miljoen kan het alleen maar meevallen. Elia alleen halen mocht Suarez weggaan, sowieso een spits nodig en dan geen lichtgewicht. Voorkeur naar Janko.

    *** Defour lijkt mij een uitstekende speler om ons middenveld aanvallend te versterken. Weet niet of hij haalbaar is en de 10 miljoen is een gok, maar ik denk niet dat hij meer waard is met een contract van nog twee jaar. Als je van een hoog bedrag uitgaat kan het altijd alleen maar meevallen dacht ik zo.

    Note: verkoop prijzen zijn minimaal, zodat het alleen maar hoger kan uitvallen. Koop prijzen zijn naar mijn inzien maximaal behalve misschien Boulahrouz dus dan kan het ook alleen maar meevallen. Misschien zelfs wel Elia en Braafheid in een combinatie voor 10 miljoen of misschien zijn Berg en Janko wel maar 8 miljoen waard en is Defour zelfs maar 6 miljoen. Je weet het nooit, maar meer dan de genoteerde waarde lijkt me niet reëel.

    Nieuwe selectie:

    Stekelenburg
    Vermeer

    Obradovic
    Braafheid
    Vertonghen
    Boulahrouz
    Alderweireld
    Oleguer
    V/d Wiel
    Silva

    Gabri
    Defour
    Aissati
    Enoh
    Lindgren
    Sarpong
    De Jong
    Van der Heijde

    Elia
    Janko/Berg
    Sulejmani
    Cvitanich
    Emanuelson
    Bodul

    -----------------------------Stekelenburg----------------------
    V/d Wiel------Boulahrouz--------Vertonghen-------Obradovic----
    ------Gabri------------------Defour---------------Aissati-------
    ----------Elia--------------Janko/Berg---------Sulejmani--------

    Eventueel: Aissati/Emanuelson, Gabri/Enoh, Obradovic/Braafheid
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Geen idee, maar vind het lichtelijk overtrokken om hem maar weg te doen omdat hij een jaar geblesseerd is geweest (overigens één zware blessure, niet meerdere).
     
  9. Voltreffer

    Voltreffer A.F.C.A. CBS

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou genoeg gedroomd zullen we maar zeggen. Wielaert, Anita gaan zowiezo niet? Waarom dat uberhaubt? Anita speelt z'n eerste seizoen in een kwakkelend elftal en doet dat bij kans niet eens zo slecht... Wielaert net aangekocht :x. Leonardo heeft aangegeven onder Jol toch nog te willen blijven.

    Janko is zowiezo niet haalbaar. Veel te veel aandacht gehad en het gerucht gaat dat ie met Co mee gaat naar Turkije. Of mischien een engelse ploeg. Obradovic is ook totaal onzeker. Evenals Braafheid die nu ook in de belangstelling staat van Bayern. Dufour is natuurlijk helemaal van de pot gerukt :emo:. Kijk naar Fellaini, die ging al voor 20+ geloof ik. En Dufour die nadrukkelijk in de belangstelling stond van Engelse clubs gaat voor 10 miljoen naar Ajax? Nou nee.

    Siem mag ook worden verhuurd. Dit jaar totaal niet waargemaakt en zou mooi ervaring op kunnen doen bij een RKC. Sarpong eventueel ook. Lindgrenn zou weg kunnen, Martina kan ook weg. Sno, Kennedy, Rommendahl weg. Grote kans dat ook Silva nog vertrekt mocht Jol hem niet kunnen overtuigen. Die gaat niet nog een keer wissel zitten. Zowiezo moet er nog een 3e keeper komen (Sinouh?). En er is de kans dat een Vermeer vertrekt waneer Jol voor Stekelenburg kiest. Ook Blind en of Donald mag nog verhuurd worden

    Verder moet er nog een spits komen. Grote kans dat dat inderdaad Berg word. Maar er is ook intresse in een Roemeense spits. Grote kans dat Thomas vertrekt inderdaad, wat dan logisch de aankoop of Braafheid of Obradovic zou moeten zijn. Ik zie ze igg niet alle 2 komen.

    Braafheid kan dus een steep door:
    'Braafheid zegt Ajax en PSV af'
    Geschreven op donderdag, 4 juni om 23:51

    Edson Braafheid heeft volgens het NOS Sportjournaal een besluit genomen over zijn sportieve toekomst. De verdediger van FC Twente heeft naar verluidt Ajax en PSV afgezegd om zich volledig te kunnen focussen op de interesse van Bayern München. De Oranje-international heeft in Enschede nog een contract tot 2010.


    Sigi Lens, zaakwaarnemer van de linkspoot, bevestigde donderdag reeds de interesse vanuit de Beierse hoofdstad. "Dat klopt, Bayern is geïnteresseerd. Dat is natuurlijk een zeer interessante optie voor Edson. Vooral omdat er een Nederlandse trainer (Louis van Gaal, red.) zit die je zelf wil halen. We gaan zeker met ze praten."

    Door een clausule in zijn contract kan FC Twente maximaal twee miljoen euro vragen voor de verdediger. Zowel voorzitter Joop Munsterman als Braafheid deden tot dusver geen uitspraken over de inhoud van de verbintenis. Vanuit de Premier League was er tevens belangstelling, maar Braafheid omschreef de Engelse interesse als 'vaag'.

    FC Twente probeerde de verbintenis al geruime tijd open te breken en te verlengen, maar Braafheid zag geen aanleiding om toe te happen. De belangstelling van Ajax was niet nieuw. Twee jaar geleden had toenmalig trainer Henk ten Cate de linksback ook op het oog. PSV-trainer Fred Rutten werkte met Braafheid samen bij de Twentenaren.

    Braafheid wordt mogelijk de zesde versterking van Bayern München voor komend seizoen. Eerder werden Anatoliy Timoschuk (Zenit Sint-Petersburg), Alexander Baumjohann (Borussia Mönchengladbach), Ivica Olic (Hamburger SV), Mario Gomez (VfB Stuttgart) en officieus Danijel Pranjic (SC Heerenveen) vastgelegd.

    Weer een speler die een jaartje kan gaan banken dus :).
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.818
    Zou het jammer vinden als Eto'o weggaat. Blijft een held _O_
    En beter gaat die deal van Vermaelen niet door, 10/12 miljoen. Wenger is gestoord :emo:
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Eto'o voor Zlatan? Maar Nera wat zijn je bronnen? Zou het een beetje jammerlijk vinden. Opzich is de verkoop van Eto'o wat mij betreft niet heel verschrikkelijk (wel jammer) door alles wat er intern rond zijn persoon is voorgevallen (met name met Ronnie toen die er nog was). Maar Ibracadabra vind ik een speler met weinig clubliefde en verder gewoon een smeerpijp. Zijn hele doen en laten staat me niet aan. Natuurlijk is het een goede voetballer maar ook niet de pichichi die Barça nodig heeft. Ik zou liever David Villa overnemen van Valencia. Tenminste ook weer een Spanjaard erbij. :) Maar ik heb het helaas niet voor het zeggen. :emo:

    EDIT: Engelse gossip.8)

    Dus dan koopt Real Madrid, als we alle geruchten mogen geloven: Ribéry, Kaká, Silva, Villa, Cristiano Ronaldo en wie niet eigenlijk.:emo:
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  12. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Di Santo, Malouda en Joe Cole kunnen ook in de aanval prima op hun plaats.
    Anders Drogba-Anelka met supersub Kalou
     
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Berg is ongeschikt voor Ajax, baltechnisch en kaatsend is hij te slecht om een echte 4-3-3 Ajax-spits te worden. Sabrin ken ik niet zo goed maar schijnt een groot talent te zijn waar Ajax 2 jaar geleden ook al een bod op had uitgebracht. Kan ook op de flanken uit de voeten. Maar dat is niet een spits die er meteen staat denk ik, hij is pas 19 geloof ik. En we hebben al zo'n jonge spits, namelijk Bodul.

    En over Defour, ik kan me herinneren dat Van Geel hem 2 jaar geleden als vervanger van Sneijder wilde halen. Weet niet meer precies waarom het misliep maar volgensmij vond Ajax het bedrag(8 miljoen ofzo) te risicovol. Twee jaar later kan hij naar de Engelse (sub)top. =(
     
  14. Voltreffer

    Voltreffer A.F.C.A. CBS

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    :'-(, Malouda en Joe Cole zijn geen spitsen. En wat als Drogba / Anelka lang durig gebleseerd raakt?

    //Edit:

    Orgineel bericht:
    Mercat'OM : au tour d'Evander Sno...

    C'est un secret de Polichinelle : l'OM est actuellement en quête d'un milieu de terrain à vocation défensive. Plusieurs noms circulent comme celui du Portugais Tiago, du Bordelais Diarra ou de l'Argentin Lucho Gonzalez. Dans son édition du jour, Le Parisien évoque un intérêt éventuel pour le Néerlandais Evander Sno (22 ans, 1,87, 89 kg), de l'Ajax Amsterdam.

     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  15. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Van Gaal neemt wel de leuke mensen mee uit de eredivisie.
     
  16. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker dom om naar Bayern te gaan. Volgensmij duldt hij daar Lahm voor zich op de linksback-positie, niet de minste.

    Vermaelen trouwens nog niet zeker naar Arsenal:
     
  17. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Frank Rijkaard is de nieuwe trainer van Galatasaray. Officieel bevestigd op de site van Gala.
     
  18. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist wel dat Co Adriaanse niet zou komen maar Rijkaard had ik niet verwacht, maar een tijdje geleden waren er ook wat geruchten over Rijkaard.
     
  19. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Frank zit volgens mij gewoon graag in warme landen...Wat moet ie anders bij Galatasaray doen? Lijkt me sterk dat dat z'n droomclub was.
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Alle Italiaanse en Spaanse sportmedia ;)

    Maar inmiddels hebben Laporta en Moratti gezegd dat het alleen ging om een etentje tussen twee goede vrienden (riiiight...) en zou een ruildeal zeker niet aan de orde zijn. Het lijkt er dus op dat Barça wil betalen voor Ibra (en Moratti wil minimaal 70 miljoen, sommige bronnen spreken zelfs van tussne de 80 en 100 miljoen).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina