1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 17]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 13 mrt 2008.

?

Wie wint de Champions League?

  1. Arsenal FC

    17 stem(men)
    16,2%
  2. Liverpool FC

    13 stem(men)
    12,4%
  3. AS Roma

    4 stem(men)
    3,8%
  4. Manchester United

    49 stem(men)
    46,7%
  5. Schalke04

    0 stem(men)
    0,0%
  6. FC Barcelona

    10 stem(men)
    9,5%
  7. Fenerbahçe

    2 stem(men)
    1,9%
  8. Chelsea

    10 stem(men)
    9,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb op Liverpool gestemd, maar dat is ook meer omdat ik daar op hoop :) Anders Man United. Arsenal alleen als van Persie de winnende maakt :cool:
     
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Barcelona gestemd, lijkt me logisch. Loting had veel slechter gekund. Wel lachwekkend dat Man U het weer op moet nemen tegen Roma. Een finale FC Barcelona - Arsenal zie ik wel zitten, maar dan voornamelijk ook omdat ik dat de clubs vind die het mooiste spel spelen. Een CL titel zou het seizoen meer dan goed maken. :)
     
  3. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    :'-(

    Wel een super mooi doelpunt van Rik Platvoet!
    En die nieuwe trainer heeft een raar beleid van wisselen..

    Go Ahead Eagles-RBC Roosendaal 1-2
    RBC pakte terecht drie punten in Deventer.
    De thuisploeg kon geen vuist maken tegen de bezoekers en moest na rust twee keer toekijken bij treffers van Sasa Stojanovic.
    In de 65ste minuut knalde hij van tien meter via de onderkant van de lat raak.
    En tien minuten later kopte hij met stuit binnen na een voorzet van Sven Delanoy.
    In de slotfase knalde Rik Platvoet nog een volley raak, en moest RBC-invaller Melvin de Leeuw met twee vlotte gele kaarten van het veld, maar echt spannend kon Go Ahead het niet maken.
     
  4. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb op Manchester United gestemd. Thuis zijn ze natuurlijk onverslaanbaar, dus dat moet ze sowieso naar de finale brengen. En dan zien we wel of ze die winnen.
     
  5. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik heb op Man. United gestemd. Het blijft toch, IMO, de ploeg met de beste instelling en motivatie dan elk ander team dat ik ken. Vorig seizoen vernederde ze AS Roma met een klinkende 7-1 overwinning in Old Trafford, waar ze altijd in 't voordeel zijn gezien het energieke publiek dat ze over elk obstakel tilt. Mja, in Italie verloren ze wel met 2-1. Dus niks is nog zeker. Ook hadden ze gister nog de grootste moeite met hekkensluiter Derby County...dus tja...

    Als AS Roma lang United komt, dan winnen zij denk ik zonder enige twijfel de Champions League.

    PSV heeft denk ik nog niet eens zo'n heel slechte loting. Het had natuurlijk ook Bayern Munchen kunnen zijn. Mja, we zien het wel. Thuis is PSV natuurlijk ook erg moeilijk te verslaan. *denkt terug aan April 2005 toen ze AC Milan met 3-1 versloegen, maar het nog steeds niet genoeg was...k*t Italianen*
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    PSV is kwalitatief gezien niet eens een fractie van de ploeg die met 3-1 van Milan won. Lijkt me niet erg best vergelijkingsmateriaal.

    De thuiswedstrijden tegen Excelsior en Roda JC liggen iets verser in het geheugen, zegmaar :+ Ik kan je alvast verklappen dat ze het met dat niveau niet gaan redden tegen Viola ;)
     
  7. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Uhh, wat is dit?

    Geef het een heeeeeeeeeeeeele kleine kans, maar zou wel erg cool zijn. :+
     
  8. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is door Dunga nog nooit in de selectie opgenomen, maar daarvóór wel. Dus het kan niet eens meer, toch?
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Hij heeft inderdaad al 1 of 2 interlands gespeeld maar dat waren beiden oefenduels. Dus misschien is er een hele kleine kans dat het wel kan.
    Volgens mij zijn er in het verleden namelijk ook spelers geweest die voor 2 landen zijn uitgekomen.
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Dat zou erg tof zijn! Wereldkeeper :eek:
     
  11. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zie toch gewoon liever een nederlander in de goal staan. Gelukkig Kalou niet, dus hopelijk ook Gomes niet. Hoe goed hij ook is.
     
  12. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik geef het 0% kans. Gomes heeft namelijk al een aantal A-interlands achter zijn naam staan bij de Braziliaanse ploeg. Ik weet niet of het officiële interlands (dus kwalificatie) of vriendschappelijke interlands waren geweest. Maar hij heeft na zijn 21-ste gekozen voor de Braziliaanse ploeg, en mag dus nimmer nooit meer switchen naar een andere nationale ploeg.

    Komt bij dat Gomes ook nog niet in aanmerking mag komen voor een Nederlands paspoort. Je moet minimaal 5 jaar in Nederland wonen om in aanmerking te komen voor een paspoort, en Gomes zou dan sowieso pas vanaf 2009 enigzins in aanmerking mogen komen. Komt bij dat Gomes volgens mij nog geen woord Nederlands spreekt, wat natuurlijk ook niet in zijn voordeel werkt.

    Natuurlijk zou Gomes een toegevoegde waarde zijn voor Oranje. Maar je moet ook realistisch denken. Komt bij dat ik liever een Nederlander op doel zie staan. Daarom was ik ook tegen het naturaliseren van Kalou, puur omdat hij in Oranje wou spelen.
     
  13. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben blij dat ik niet in belgie woon want dat gaat toch nergens meer over? Zelfs de kampioen moet daar play-offs spelen.

    Sta je dalijk aan het eind 20 punten voor op de rest, en dan wordt je afgerekend op een klein aantal wedstrijden aan het eind van het seizoen. Misschien zijn je belangrijke spelers wel geschorst of geblesseerd.

    Hoop echt dat het in Nederland zo snel mogelijk wordt afgeschaft. competitie vervalsing is het.
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Ik ben nooit echt bekend geweest met Play Offs, komt omdat ik pas dit jaar echt in de competitie zit en alles volg. Wat is het precies ? :)
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  15. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0

    een drama...

    kort uitgelegd, de nummer 1 is kampioen die speelt champions leauge, De nummers 2 tot en met 5 van de Eredivisie spelen een play-off met als inzet een ticket voor de voorronde van de Champions League.
     
  16. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    ja echt om te lachen .Zelfs als je 1ste bent moet je play-offs.samen met die andere 5.Triestig een bond met anderlecht fans
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  17. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist. En om het nog wat verder uit te breiden:

    Als de nr. 2, 3, 4 of 5 dan daadwerkelijk een ticket heeft vergaard, is hij nog steeds niet zeker van een plaats in het miljoenenbal. Want er moet dan nog tegen een andere Europese club gevoetbald worden. Pas als je die wint sta je daadwerkelijk in de Champions League. Als je die laaste voorronde verliest, kom je in de UEFA Cup terecht.

    Je snapt natuurlijk wel dat de grote Nederlandse clubs de play-offs zo snel mogelijk willen afschaffen omdat ze gewoon nergens op slaan. Je wordt nu gewoon voor Jan met de korte achternaam 2de. Je hebt zelfs na een hard seizoen ploeteren eigenlijk nog niks. Alleen de nr. 1 is daadwerkelijk klaar na de 34 speelronden.

    Landen als Engeland kennen een ietwat ander systeem dan Nederland. Daar mogen namelijk de eerste 4 Champions League (voorronde) spelen. Dit recht is gebasseerd op de UEFA Coëfficiënten-ranglijst, die de prestaties van clubs uit een bepaald land bijhoudt in Europese toernooien en daarvoor punten toewijst. Dus hoe beter Nederlandse clubs presteren, hoe meer punten ze krijgen, dus (denk ik, weet ik ook niet zeker) hoe meer kans dat er in de toekomst meerdere Nederlandse clubs sowieso Champions League spelen.

    Mja, als PSV de enigste club is die het nog enigzins volhoud, dan zie ik het nogal somber in. De laatste grote prestatie van een vaderlandse club in de Champions League dateert alweer uit het seizoen 2004/2005, toen PSV op een haar na de finale misliep.
     
  18. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en toen AZ ook die halve finale verloor. Dat was echt zuur. 3-3 over twee wedstrijden, dus verlenging.. AZ scoort, en al over de officiele tijd heen scoort Sporting(geloof ik) nog even en zijn ze door op basis van uitgoals. En die van PSV was ook erg ja, tegen AC Milan 8)

    Maar het valt wel mee met de Nederlandse clubs in Europa hoor, ik bedoel voor hetzelfde geld waren Twente(uit 1-0 verloren, thuis 3-2 gewonnen), Groningen(2x 1-1, verloren na penalty's), Heerenveen(5-3 thuis gewonnen, 5-1 verloren uit, sloeg echt nergens op 8)) gewoon door. Nja en dan had je nog Ajax, daar snapte ik dan weer geen reet van maar die zou normaal gesproken ook wel CL hebben gehaald.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  19. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    klopt, yildirim die ex heerenveen-er die had met nederland tegen engeland geoefenend maar is nu een turkse nationale speler

    hij spreekt beter nederlands dan N'Kufo;)


    en het gaat helemaal de verkeerde kant op met het neerlands voetbal.
    we zijn op de UEFA Coëfficiënten ranglijst weer een plaats gedaald..
    door het slechte presteren van bijvoorbeeld ajax afgelopen 2 jaar, zijn we ingehaald door rusland en roemenie, en blijven we achter het dalende voetbal, als we de vrij lineaire lijn van 2 jaar voor de bijna finale van psv, tot 2 jaar terug doortrokken hadden we 6de gestaan wat ons een extra plaatsje CL voetbal geeft maar nu zijn we als psv er uit wordt geknikkerd door Fiorentina, 2 uefa cup plaatsen kwijt..

    ranking 07/08 06/07 05/06 04/05 03/04 2008
    1. SPA 74,266 12,875 19,000 15,642 12,437 14,312 2/8
    2. ENG 72,749 14,875 16,625 14,428 15,571 11,250 4/8
    3. ITA 59,660 9,500 11,928 15,357 14,000 8,875 2/8
    4. FRA 52,668 6,928 10,000 10,812 11,428 13,500 0/7
    5. DUI 47,864 12,642 9,500 10,437 10,571 4,714 3/7
    6. RUS 41,500 9,000 6,625 10,000 10,000 5,875 1/4
    7. ROE 40,599 2,600 11,333 16,833 5,500 4,333 0/5
    8. POR 39,784 7,785 8,083 5,500 8,166 10,250 1/7
    9. NED 38,046 4,833 8,214 7,583 12,000 5,416 1/6
    10. SCH 31,625 8,500 6,750 4,250 4,750 7,375 1/4



    Als Glasgow Rangers, sporting eruit knikkerd en psv doorbekert naar de halve finale dan galen we denk ik Portugal in...
    als Zenit erook uitvalt en we/ze winnen de UEFA cup dn kunnen we misschien nog 6 worden..
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  20. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja helemaal mee eens. Ik hoor ook steeds dat het meer geld oplevert en dat de spanning blijft tot aan de laatste wedstrijd. Helemaal waar.
    Maar waar ik niemand over hoor in de media is dat de nummer 5 (normaal duidelijk de mindere ten opzichte van de nummer 2) Champions League kan gaan voetballen, de nummer 9 UEFA Cup. Allemaal leuk voor die clubs natuurlijk, maar zodra dat gebeurd, verlies je steeds je punten want die komen nooit ver. Oké, Ajax vergooit ze ook de laatste 2 jaar, maar ik ga er voor het gemak even vanuit dat dat incidenten zijn. Iemand die over 34 wedstrijden 2e word, mag gerust beter worden genoemd dan de nummer 5.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina