De 'Dirty or damaged disc' thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 23 nov 2004.

  1. masterofthegame

    masterofthegame the best saiyen

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    okej dus wat kan k dus doen?
     
  2. grooVin

    grooVin wanna battle??!

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Superservice van Microsoft

    Ik had al problemen met mijn XBOX een paar maanden na de launch. Met name NBA Inside Drive werktepas na 10 keer opstarten en dan kapte die er ook nog regelmatig mee tijdens het spelen. Omdat ik mijn XBOX nog maar net had, zat er nog garantie op, dus heb ik de helpdesk gebeld en uitgelegd wat het probleen was (helpdesk wel in eht engels). De Microsoftmedewerker vertelde me dat mijn XBOX opgehaald moest worden. Dit werd de volgende dag al gedaan (door de UPS-koeriesdienst) en weg was dus mijn XBOX! Ik had gerekend op enkele weken zonder XBOX, maar tot mijn verbazing werd die nog geen week later al terug gebracht. De harde schijf bleek defect te zijn en die is dus kosteloos vervangen. Sinds die tijs heb ik ook helemaal geen problemen meer.

    Dus als je problemen hebt met een of meerdere spellen, dan zou het de harde schijf kunnen zijn. Mijn advies is dus bellen naar de helpdesk (zeker als je nog garantie hebt!). Heb je geen garantie, probeer dan toch iets te regelen met die gasten van de helpdesk, want Microsoft is op dit moment behoorlijk zuinig op zijn klanten!

    Succes ermee..
     
  3. Tha Thomas

    Tha Thomas ...............

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou mijn xbox vertoond dus ook de laatste tijd wat kuren
    Het probleem is dat hij een aantal oudere spellen niet meer wil afspelen. De spellen die ik heb en het niet meer doen zijn: Oddworld, Bloodwake, Panzer Dragoon Orta, Kong Fu Chaos en Jetset radio Future/Sega GT
    Het rare is dat ik geen enkele problemen heb met andere spellen zoals: Halo 1,2, Ninja Gaiden, SC pandora tomorrow, Worms 3d en Riddick

    Ik moet microsoft nog bellen, ik heb geen garantie meer dus ik moet wel ff moeilijk gaan doen om het gefixed te krijgen denk ik.
     
  4. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou gewoon een laser clean setje proberen. (zie een paar posts hierboven)
    Het kan in ieder geval geen kwaad.
    bij mij werkte het namelijk goed.
     
  5. verboonstra

    verboonstra Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moet bij ELK spel mijn xbox eerst open en dicht doen voordat hij het spel pas pakt. sommige spellen of films doet hij het helemaal niet of moet ik 10 keer open en dicht doen voordat hij het spel eindelijk pakt. lichtelijke irritatie komt dan van zelf wel
     
  6. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Maar je moet toch een schoonmaakmiddel (alochol ofzo) op die disc doen? Is dat niet slecht voor je Xbox? Want hoe werkt dat spul nou precies?
     
  7. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, het is gewoon een cd maar er zitten kleine borsteltjes op.
    op 1 van die borsteltjes moet je wat bijgeleverde schoonmaakvloeistof doen, dan moet je de cd gewoon afspelen. je hoort dan een muziekje, en iemand verteld na een minuut ofzo dat het klaar is.
    die borsteltjes maken de lens schoon.
    en nee het is niet slecht voor je xbox.
    ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    check de posts van lambers of zet er een nieuwe dvd-drive in zodat hij het wel weer doet want ik weet bijna zeker dat het aan de dvd-drive ligt. Als je er trouwens nog garantie op hebt kan je ook gewoon ff ms bellen.
     
  9. BandOfBrothers

    BandOfBrothers Wow,There's Internet

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    half jaar (november 2002) deed na een n8 live(maart) geen enkel spel het meer .
    Drive kapot, aangegeven aan xbox en 2 dagen later opgehaald en 4 dagen later een nwe drive erin.
    Service super en het draait nu nog steeds als een fret op speed!!! :cool:
     
  10. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    ja het is een goede service, als je nog garantie hebt.
     
  11. verboonstra

    verboonstra Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet wel zeker dat het aan die poep dvd rom ligt, wat een enorm slecht ding is dat. en even er een nieuwe dvdrom in zetten doe ik liever ook niet. mijn xbox maakt namelijk vreselijk geluid als ik hem aan doe( vuist op geland).
    dus ik sleep er liever niet mee. ook heb ik geen garantie meer. hijis al een keer open gehaald om er iets in te doen.
    ik den k dat ik er maar gewoon mee moet leren leven.
     
  12. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    als het enige probleem alleen maar is dat hij lawaai maakt, moet je er inderdaad maar mee leren leven.
    of je moet een nieuwe kopen. (als je het geld er voor over hebt)
     
  13. jj_joow

    jj_joow Win Or Just Die!

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Keb alleen maar zo'n waarschuwing bij NFSU2, alleen dat is gewoon als ik de xbox net opstart, en dan moet ik m ff opnieuw opstarten, soms 2 keer maar dan doet ie t gewoon weer:D
     
  14. B u L l I T

    B u L l I T New Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan bij fable de credits niet afkijken en alle andere spellen doen het maximaal 30 minuten en hij maakt veel lawaai
     
  15. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat had ik ook. maar na een tijdje moet je hem iets van 10 keer open en dicht doen.
    een laserclean setje werkt goed (zie eerder in deze thread)
     
  16. eliminator

    eliminator Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zelfde problemen als in dit topic. Ik heb ook een thompson drive en hij loopt ook vaak vast. Wat ik daarbij vreemd vind is dat bij sommige games de xbox NOOIT vastloopt (splinter cell 1 & 2, GTa DP, PGR, rtcw,...) maar bij andere dan wel veel. Fight night loopt zeer vaak vast, ook morrowind en driv3r en conflict vietnam.
    Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. De xbox is al meer dan 2 jaar oud dus geen garantie meer. Hoeveel kost een betere (samsung) drive en waar vind je die? En moest ik hem laten herstellen hoeveel moet ik dan betalen.

    Ik heb al overwogen een nieuwe te kopen maar dan heb ik ook MU enzo nodig om data over te zetten en dat zie ik dan minder zitten...
     
  17. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    het is al heel vaak gezegd in deze thread:
     
  18. xboxfreak90

    xboxfreak90 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    he ik heb een probleem heb een xbox maar mijn dvd drive pakt 50% van mijn spellen niet meer. nu kost een nieuwe dvd drive van philips 80 euro, heb ook al lasercleaners gebruikt maar werkt niet maar is het met die philips over of kan er beter een ander merk er in laten zetten en wie weet hoe je kan zien welk merk dvd drive erin zit?
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2005
  19. davey

    davey Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    ghost recon 2 loopt bij mij zoon 30.000x op een avond vast zo als bij zo velen das egt waardeloos :mad:
     
  20. eliminator

    eliminator Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    zeg ik heb op aanraden van enkelen hier op dit forum een dvd-clean setje gekocht. jE VINDT HET OP DE LINK HIERONDER
    http://www.re-played.com/product_info.php?products_id=9372

    maar eerst wil ik wel weten of dit te betrouwen is zodat ik men lens niet verbrod :)

    Kan iemand mij wat meer info geven?
     

Deel Deze Pagina