De 'Dirty or damaged disc' thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 23 nov 2004.

  1. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Good for you. :)
     
  2. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    En hopelijk weer terug met kerst :D
     
  3. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Morrowind geeft na zoveel uren gespeeld te hebben altijd om de zoveel tijd een dirty disc error. Eerst zal het spel van tevoren nog een save maken. Maar naar mate je spel meer bloks inneemt, zal ook dit niet meer gebeuren. Het is met name vervelend als het gebeurt tijdens saven, want dat betekend dat je save gedeleted wordt.
    Er is niks tegen te doen. Het is gewoon een bug in het spel.

    Verder kreeg ik bij mijn versie van Ninja Gaiden steeds een dirty disc error nadat ik Alma had verslagen. Continu. Ik ben toen verder gekomen door de Ninja Gaiden versie van een vriend te lenen. Die deed het wel.
     
  4. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    welke versie van morrowind heb je? De normale of de Game of the Year edition? Want mijn gewone morrowind geeft op mijn xbox (vanaf de launch) geen enkel probleem.

    En lag het dus bij Ninja Gaiden aan de cd? Vreemd...
     
  5. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb mijn xbox sinds de eerste afprijzing. En Morrowind sinds de release.
     
  6. smarty_peanuts

    smarty_peanuts Active Member

    Berichten:
    356
    Leuk Bevonden:
    1
    je hebt hem sinds de launch even ter verbetering
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  7. simie55

    simie55 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nooit echt grote problemen gehad met mijn xbox, behalve dat hij dvd waar een paar krassen opzaten moeilijk las en bij splinter cell soms vastliep of de dvd speler raare geluiden begon te maken, maar met verdere spellen heb ik daar geen last van gehad, nu heb ik fable en ben ik bij een gedeelte waar ik in oakdale een grot inmoet, maar als ik die grot inga komt er zon laad tekentje te staan en loopt mun xbox vast en doet hij helemaal nix meer :confused: dit terwijl er geen grote krassen op de dvd staan alleen kleintje, en voor de rest is de dvd nog perfect... kheb nog geen id wat ik hiermee moet, denk dat ik het spel maar inruil voor en nieuwe want ik kom nu niet verder meer in het spel :mad:
     
  8. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Let op dat je wel de savegames van je hardeschijf kopieert naar een memorycard want het kan zijn dat je je Xbox terug krijgt met een lege hardeschijf.
     
  9. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een goede site om officiele nieuwe xboxonderdelen te kopen. Twee vrienden van mij zitten namelijk met kapotte xboxen (geen garantie meer).
    Bij 1 is de dvd-drive naar zijn grootje, hij start echt helemaal geen spellen meer op, loopt de hele tijd vast bij intro's of savegame laden.
    Bij de andere is volgens de eigenaar (best wel een technohead) een deel van de voeding stuk.
     
  10. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Je kan het evengoed proberen bij Microsoft, het kan zijn dat ze je toch nog helpen. Verder is het slim om je Xbox naar een plaatselijke gamesshop of electronica zaak te brengen. Deze hebben er vaak wel verstand van en kunnen hem soms wel voor je maken (tegen een vergoeding dan).
     
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
  12. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    thanx
     
  13. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Op liksang kan je voedingen kopen.
     
  14. NLDuke

    NLDuke Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Halo2 cd is nu kapot, alle andere spellen doen het gewoon allemaal behalve de halo2 cd(introfilmpje zie je van bungie daarna staat er loading 0% en dan geeft hij aan dat de disc dirty of damaged is), nooit laten pleuren ofzo kan ik nu bijv een nieuwe halo2 cd krijgen van MS want ik ben namelijk niet van plan nog eens 60 euro neer te leggen voor een spel dat ik nog geen 2 maanden heb.
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2005
  15. Fighter

    Fighter Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn X-Box van de zomervakantie en ik weet eigenlijk helemaal niet wat er allemaal inzit, qua DVD speler. Ik had PGR2 bij mijn x-box pakket en die deed vet vaag, dus die heb ik omgeruild voor een andere. Mijn x-box speelt zowel cd-r als cd-rw af, en ik heb alleen soms met DOA3 dat het sound, van bijvoorbeeld BEGIN te laat komt, maar ik vermoed dat dat komt doordat de disk niet brandschoon is....
     
  16. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan inderdaad. Als het goed is staat achterin je gebruikershandleiding een garantie van 90 dagen (als ie er niet staat, heb je die alsnog). Bel Microsoft en vraag om een nieuw spel omdat deze die error geeft. Ik weet bijna wel zeker dat ze je een nieuwe zullen toesturen.
     
  17. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb er nooit echt last van gehad, maar nu bij ninja gaiden om de minuut :mad:
     
  18. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij Halo 2 heb ik het ook nog wel eens maar als ik hem dan even uit en aan zet doet hij het zonder problemen, voor de rest overigens nooit
     
  19. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet waarom, maar volgens mij heeft mijn xbox iets tegen EA....

    Hij leest geen een spel van EA meer terwijl hij de rest nog gewoon doet...

    Iemand een idee waar dit aan kan liggen? bij EA spellen zegt hij zelfs dat hij de DVD niet als speldisk of film of cd herkent..

    Ik dacht eerst dat de DVD-speler naar de klote was, maar waarom doet hij andere spellen dan wel goed?

    Misschien heeft hij gewoon naar te veel preken van mij geluisterd over hoe kut EA is en neemt hij nu actie ;)
     
  20. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    mischien wel Ouderdoms verschijnselen
     

Deel Deze Pagina