1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind zo'n RS'je altijd wel mooi. Een 250cc is niet op 25kw te krijgen zeker? Dan kan je beter voor een 125 gaan lijkt mij?

    Misschien over een jaartje mijn rijbewijs halen en een RS125. Zijn er eigenlijk nog echt andere 125cc motoren in Nederland? Ik weet dat er een Yamaha R125 en een Honda CBR125 is, maar kon ze nooit echt op marktplaats vinden. Van de RS125 ook niet bijzonder veel overigens.

    Nieuw worden ze helemaal niet verkocht meer in Nederland of heb ik dat verkeerd gezien? Als ik op de officiƫle websites van Aprilia, Yamaha of Honda kijk kan ik namelijk helemaal geen 125cc motor vinden. De enige echt "sportieve" nieuwe 25 kw motor die ik namelijk kan vinden is een Kawasaki 250r.
     
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    RS250 is begrensd te krijgen, alleen komt ie dan niet meer boven de 8000 toeren uit. Plus het knijpen schijnt niet het goed voor je blok te zijn.

    125cctjes/250cctjes heb je er toch wel wat van? Aprilia heeft nog steeds de Rs125 2-takt (ziet er erg mooi uit!), kawasaki de 250r, yamaha heeft een r125 oid.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wat zijn jullie preciese typenummers?


    Uiteraard!

    + logo :+
     
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Aprilia RS 250 (nieuw model)
     
  5. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Nou Gerjan,
    Dan mag de mijne zeker ook wel in de OP :+

    [​IMG]
     
  6. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Op hoeveel KM heb je em inmiddels staan? :):
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Waarom zou je je beperken tot een 125cc motor? CBR 600 kan ook op 25kw gezet worden.

    Trouwens je er zit wel degelijk verschil tussen een Aprilia RS125 en een Honda cbr125. De aprilia is een 2takt en heeft +-30pk en de Honda een viertakt met +-15pk. Hetzelfde geld voor de Aprilia RS250(2takt), die bijna 70pk heeft terwijl de kawasaki(4takt) net op 30pk komt.
     
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    18 hele kilometers :+
     
  9. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    8) Oh ja, je had je rijbewijs nog niet toch? Wanneer mag je op?
     
  10. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Hey wat leuk, ik sta ook in de OP \o/.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2009
  11. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik lees overal op internet dat je beter kan beginnen op een 125'er, omdat je dan beter leert je motor te beheersen.
     
  12. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    125 is wel heel weinig. En dat wordt bijna weer gevaarlijk omdat het overige materiaal wat te wensen over laat (dunne bandjes, klote remmen, etc).
     
  13. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijf me verbazen over hoe hoog het percentage naked bikes hier is @ xbw.nl

    Trouwens let je even niet op is er een hele nieuwe draadje + 3 pagina's :+

    Mijne staat momenteel bij garage... Choke kabel aan het vervangen, bleef hangen. Heel irritant, marja garantie he... dan ga je er niet zelf aan schroeven.


    Mijn bike, wel totaal ander soort en type als de meeste hier:
    Tijdens inpakken voor vakantie in Engeland :)
    [​IMG]


    En staat hier nog een Piaggio MP3 :+


    Hij staat trouwens te koop en mag ik ook in de OP.... pretty pretty please :+


    Gaat er verder eigenlijk iemand met de motor hier op vakantie en waarheen?
     
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je dat doortrekt kan je net zo goed op een fiets beginnen, je hebt niet voor niets een motor rijbewijs gehaald (je lest zoiezo minimaal al op 250/500). 500cc is nog steeds een licht fietsje hoor. Althans, mijn 500 ben ik opzich alweer zat en is absoluut geen zware motor. Denk dat 500/600cc heel mooi is om te beginnen, 125 zal helemaal snel gaan vervelen. Is hetzelfde als een opgevoerde scooter.
    Ohw en type: Kawasaki ER-5 (25KW)
     
  15. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vriend van mij heeft vorig jaar een cbr600f (injectie model) gekocht en had toen een motorbedrijf gebeld om te vragen of ze deze terug wouden zetten op 25kw. Hij kreeg toen te horen dat ze dan gewoon een uitdraai maakten waarop ze het gas maar een paar millimeter op hebben zodat het op papier staat dat ie 25kw is.

    Zo rijd hij nu al een jaar rond en is in de zomervakantie zelfs naar Zuidfrankrijk geweest op de motor. Hij zit nu op 18.000 kilometer in een jaar zonder ook maar een ongeluk gehad te hebben, zelfs de motor niet laten vallen.
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Je wordt het gewoon ook zo snel zat.
    Ben op een 500 begonnen, echt leuke fiets toen maar na een jaar meteen ingeruild voor een 1100 Die ik nogsteeds heb :p
     
  17. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ben je wel de lul als de verzekering evt later nog onderzoek doet naar je motorfiets.
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Klopt, maar meestal gebeurt dat pas nadat je een serieus ongeval hebt veroorzaakt, zoals iemand invalide rijden oid.
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb mijn RS250 te koop staan :)
    Zie OP voor plaatje.

    Volgende week testrijden op een 749\o/\o/\o/
     
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    hoeveel vraag je ervoor dan? (gewoon uit nieuwsgierigheid, begin pas ergens rond maart denk ik met mijn motorrijbewijs)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina