1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Tegenwoordig hebben motorfietsen injectie dus die 25kw beperking gaat via de CDI/boordcomputer en daar gaat je motorfiets helemaal niet beroerder van lopen, enige wat er gebeurt is dat je hem niet verder dan zoveel duizend toeren kan trekken (denk 6000).

    Zelf vind ik de nieuwe ducati 696 echt geweldig kwa styling en ook het testverslag in motor73 waren ze goed te spreken over de zithouding (1.86 was die persoon volgens mij). Een naked 4cilinder klinkt nooit zo spannend en een V-twin zoals een Ducati is echt geweldig.

    [​IMG]

    Wel even die lelijke spiegels eraf halen natuurlijk :9
     
  2. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    @pimmy:
    Ik heb een Bandit 600 (weliswaar een S, maar toch...) uit 2002. Het is mijn eerste motor en heb hem nu een jaar. Hij rijdt uitstekend! Het is een ideale beginners motor. Je kan er relaxed op toeren, maar je kan er ook mee knallen; hij zit een beetje tussen een toer en een sport in. Deze of volgende week komt er een andere demper op. Hij is besteld maar nog niet ontvangen. Een echte motor moet niet als een naaimachine klinken, maar een mooie diepe roffel maken. ;)
    Misschien dat ik de kuip er nog af haal en een gewone ronde koplamp monteer zodat ik ook een echte naked heb. De kap vind ik niet zo mooi meer... Hier staan een aantal voorbeelden van Bandits ;) Zitten echt geweldige motoren tussen! :)

    Afgelopen vrijdag ben ik nog naar de pitstopdagen van Ten Kate motoren geweest in Nieuwleusen. Je kon toen op elk Honda model een testrit maken. Ik was er samen met wat vrienden en allemaal hebben we een motor gekozen en een rondje gereden. Ik wilde eerst op een Goldwing gaan, maar heb toch maar gekozen voor een Hornet. :+ Ik kan er kort over zijn; GEWELDIG!!! :thumbs: Het was ook een 600 zoals ook mijn bandit, maar hij trok toch nog wat harder. Hij reed echt supersoepel, snelle kortje bochtjes maken geen probleem. Mooi geluidje kwam er ook al uit de (standaard) dempers. Echt een heerlijke motor. Jammer dat de financien niet zo positief zijn, anders wist ik het wel! :x

    De keuze tussen een Monster of Bandit is lastig. ZIjn twee verschillende motoren. De ene is een V-twin en de ander een 4 cilinder. Rijdt toch een stukje anders schijnt... Persoonlijk zou ik de Monster kiezen, ducati blijft een geweldig motormerk... :)
     
  3. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmmm, dat is een zeer positieve ontwikkeling dan.



    Meh, gaat best die spiegels. Ze zijn een stuk mooier dan die van de 'oude' monster en ik heb mijn 'mickey mouse oren' er ook nog steeds op zitten. Wel zo prettig als je nog een klein beetje wat kunt zien. Motor rijden is al link genoeg en die spiegels trillen als een gek met 2 cilinders :p.

    Daarnaast krijg ik van zowel een goede 2 als 4 cilinder kippenvel als ze langs komen janken. Allebei fantastisch imho.




    Mjah dat is wel waar. Ik hoor wel hier en daar dat het niet heel relax is om die liter fietsen te gebruiken in dagelijks verkeer, ze lenen zich gewoon niet goed voor fatsoenlijk rijgedrag. Maar goed, ik heb nooit 4 cilinder gereden, dus kan er niets over zeggen vanuit persoonlijke ervaring. Je moet het idd maar eens proberen, laat het iig weten hier. Ik ben benieuwd :p.
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2008
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet zo dat de Ducati monster een stuk duurder is?
     
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep klopt. Een ducati is gemiddeld duurder dan andere merken. Maar daar krijg je dan ook heel wat voor terug!
     
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik weet het niet, moet zeggen dat ik de Street triple ook een hele brute naked bike vind (waarschijnlijk wel de bruutste).


    [yt]CgiygC85tV4[/yt]
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Street Triple schijnt idd geweldig te rijden, ook het geluid en vermogensafgifte zou super zijn. Ik vind alleen het design niet zo mooi met een dubbele koplamp. Staat een beetje te ouderwets vind ik :p

    Verkoopprijs van de ducati is 9000,- euro maar denk dat je een monster ook weer sneller verkoopt dan een bandit. (minder aanbod)
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Binnenkort komt de nieuwe Aprilia Dorsoduro, ook een hele mooie motorfiets :D

    [​IMG]
     
  9. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er wel dope uit, maar sm's zijn niet helemaal mijn ding. Ik moet zeggen dat ik de street triple in het begin maar maf vond. Maar nu ik hem wat vaker heb gezien begin ik het agresssieve design erg te waarderen. Vind de dubbele koplamp juist vrij stijlvol en de achterkant is imo de mooiste achterkant op een naked ooit. :9

    Edit: even twee plaatjes.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  10. Lucky13

    Lucky13 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mis de chopper-,bobber-,cruiser-,bratstyle liefhebbers een beetje op dit forum...

    [​IMG]
    Mooi he!!!?

    nog meer liefhebbers?
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
  12. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
  14. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Fucking prachtig, al zal ik nooit begrijpen waarom die gasten niet even wat leer aantrekken.
     
  15. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ze gewoon DOM zijn!!!!!
     
  16. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat kan er wat mee te maken hebben natuurlijk.
     
  17. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    En omdat ze stoer zijn broem broem ik rijdt op me stoere motortje stoere weelies. Belachelijk rijgedrag waardoor ik andere in gevaar breng kijk hoe stoer ik ben.

    Beetje blijven hangen in de peutertijd volgens mij met hun brommertjes.
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zullen we eens proberen een tourdagje te prikken?
    Liefst een zondag :)!

    Welke maand kunnen jullie dan gooi ik em straks op datumprikker.nl
    en dan komt er vast een mooi dagje uitrollen :D
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Mwa brommertjes kan je het niet echt noemen, zo'n husqvarna 610 is best een beest :x

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina