Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eerst een 940MW en ik vond het dus wél lelijk =\
    Maar als je het niet ziet kijk je er niet echt goed naar lijkt me.

    Maar goed, ik ben sowieso een perfectionist qua beeld etc.. Heb daarom nu gewoon een HD Ready LCD TV gekocht (zonder ook maar 1 dode pixel uiteraard).
     
  2. theo777

    theo777 Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit met smacht te wachten op de foto's van de Samsung 205 BW. Wil deze zelf ook gaan bestellen en hoorde gisteren dat ze uit geleverd waren :)
    Laat even je bevindingen weten.
    En even op het wel of niet zien van cirkels of eitjes, vergeet niet dat het ook uit maakt of je de geplaatste foto's bekijkt op en 4:3 of 16:10 monitor!!!!!!!!
    Heb de foto's bekeken op beide en ja op de 1 is het echt verschrikkelijk en op de andere is het normaal.


    theo777.
     
  3. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal, maar ook tijdens het spelen merk je echt niks van ovalen of rechthoeken. Aquilas blijkbaar wel, maar de 'normale' gamer zal hier weinig van zien
     
  4. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een philips hdtv met alleen een dvi aansluiting. Ik heb bij deze tv een vga>component kabel gekregen. Deze sluit ik aan op de comp. die je van MS krijgt en zo kan ik toch HD gamen.

    Is het ook mogelijk deze kabel zo op mijn lcdmonitor aan te sluiten? Ik heb alleen een vga aansl. Heb het eens geprobeerd maar gebeurde niks, misschien doe iik het fout??
     
  5. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay nu ff rustig. Welke kabels heb je en welke aansluitingen hebben de hdtv en je monitor?
     
  6. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij dat alles erin staat? Heb alleen een vga aansluiting op me lcd en werk met de vga>component kabel van Philips en de comp. van MS. Deze verbind ik door een verlengstukje op de tulpen
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Maakt dat wat uit? aangezien een PC wél de juiste resolutie naar zo'n monitor kan sturen.
     
  8. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn schermpje is ook binnen, maar een weekje hoeven wachten. Voor de duidelijkheid: het is de Samsung Syncmaster 205BW. Ik heb hem aangesloten via DVI. Ik heb geen Xbox 360 dus daar geen foto's van, wel een xbox maar dan weer geen kabel.

    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2006
  10. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Watcher wat zijn je instellingen voor component?

    Ik raad je aan voor de vga te gaan of het tenminste te proberen. Het beeld is echt veel scherper en als je de kleuren op maximaal zet is het beeld gewoon perfect :thumbs:
     
  11. gunitsoldier

    gunitsoldier Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe zijn de ervaringen op een 17" lcd. Heb me 360 nu aangesloten op de hdtv beneden, dat is echt fantastich, maar me ouders beginnen al te zeuren dat ze niet eens meer ff het nieuws kunnen kijken.... En de overstap van een HDtv naar het tvtje op me kamer is ook wel erg groot.
     
  12. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijk

    17" is niet zo veel, maar het is veel belangrijker dat het breedbeeld is. Zo niet dan zit je met balken
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2006
  13. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een 21 inch of groter crt monitor te kopen, en deze vervolgens te gebruiken voor mijn 360 en pc. Maar wat zijn de dingen waarop ik moet letten bij de aanschaf??En welke merken zijn over het algemeen goed?
     
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zit dan wel zoiezo met balken want er zijn maar weinig breedbeeld CRT's. Ik heb de Sony FW900 en deze is wel breedbeeld, heb alsnog balk(jes).

    Komt geloof ik door die verhoudingen die toch niet helemaal kloppen op mijn monitor.
     
  15. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    och kan ik wel mee leven;)
    Zit namelijk 50 cm van het scherm af en game momenteel op een 17 inch monitor, maar ik wil de breedte in:)
    Maar zijn er geen dingen waarop ik moet letten, speciaal?
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Als die een VGA aansluiting heeft is het goed. Met CRT schermen hoef je over het algemeen niet op veel dingen te letten, je hebt namelijk niet te maken met kijkhoeken en contrastratio's.
     
  17. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt\o/
    Binnekort eens shoppen;)
     
  18. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb al een poosje de samsug 940mw en ingesteld op de xbox 360 1360x768.
    Nu opende ik gisteren eigenlijk bij toeval het menu omdat ik dit bijna niet gebruik en zie dat hij ingesteld staat op 1240x720 (geloof ik uit mijn hoofd).
    Nu heb ik geen pc maar hoe verander ik de resolutie van de monitor zonder pc naar 1440x900 en scheelt dit veel in de beeldkwaliteit.
    Ik dacht dat de monitor standaard stond ingesteld op de hoogste resolutie maar niet dus.
    Ik heb wel een mac maar daar is weer geen stuurprogamma voor maar de mac ziet hem er wel meteen tussen staan.
    En is het nodig om te veranderen of is hetzo als hij ingesteld staat op de 360 met de hoogste resolutie dat hij dat dan ook pakt maar in het monitor menu niet laat zien en op de resolutie 1240x720 laat staan
     
  19. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah dit viel me een tijdje geleden ook op, maar waarschijnlijk herkent het menu de resolutie van 1360x768 niet. 1360x768 is volgens mij wel de resolutie die wordt weergeven, dus je hoeft je er verder niet echt veel zorgen over te maken. Zet wel in het menu je kleuren allemaal op 100, maakt alles een beetje mooier. En als je de speakers van de 940MW gebruikt, treble en bass ook op 100 en virtual dolby aan :b:
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Waarom zetten jullie je resolutie niet op 1280x768? Dan zit je het dichtste bij een 16:10 ratio, en dus minder beeldvervorming :)

    Ik heb trouwens mijn VGA kabel al binnen. Mijn monitor kan ik in de loop van volgende week ophalen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina