1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dester

    dester Nature one

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij bedoeld ie het niet zo, maar hij vind het raar dat je zelf nog niet op live zit.
     
  2. patsem

    patsem zie hierboven

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar gister is mijn zwager de hele avond bezig geweest om die router aangesloten te krijgen. Het wil alleen niet echt lukken. Volgens hem werkt de router niet met de alcatel modem. Misschien dat dit bij een hoop mensen ook het probleem is.
    Ik heb net maar een netwerkkaartje bij iemand opgepikt en hoop dat het via mijn pc wel gaat lukken.

    wordt vervolgd.....................................
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: lol

    kennelijk geen experts hier:confused:
     
  4. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: lol

    ik heb alleen dit kunnen vinden:

    Verder meestal: "Static or Dynamic IP" kies voor "Obtain an IP address automatically", "Specify a MAC Address" en vul daar het MAC-adres in van de voorheen gebruikte netwerkkaart.
    In sommige plaatsen (b.v. in Amsterdam, A2000) is het nodig om ook "Router Name" (dat was de naam van uw computer) en/of "Domain Name" in te vullen. De juiste domeinnaam kan men achterhalen als men een Internetverbinding maakt, zonder gebruik van router en dan onder Windows 9x/Me men met 'Winipcfg' de domeinnaam achterhalen.

    misschien helpt het?
     
  5. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Beuker,

    Heb je het MAC adres wel goed staan op de modem?
    Verder moest ik een tweetal poorten opzetten op de router.
    Zie screenshot.
    [​IMG]

    Daarna werkte alles als een super zonnetje.



    Greetings
    Frankx
    Moto GP fanatic & real life biker
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    bedankt voor de reacties iig maar ik wacht ff dat een gabber van me hier ff langs komt.
    we kijken er dan wel ff met zijn 2 en naar...er is toch meer aan de hand hier.......lijkt de x files wel hahaha.

    de x box draait nu op een directe verbinding met me modem en dat werkt ook prima....voorlopig dan.
    toedeloe mensen...cu on live.:+
     
  7. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had laatst een router bij MM gezien weet niet meer hu et heet
    maar had 3 kabels ofzo 2 netwerk kaarten en een router

    heeft iemand dit ook gezien

    en kun je me vertelle of dit ook lukt met xbl
    hy kost btw 70 uro
     
  8. Trinity

    Trinity gamelife.nl crew

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal, heb net een hele tijd met de xbox live helpdesk aan de telefoon gezeten, omdat ik maar geen verbinding met live kon krijgen. Mijn systeem : Alcatel modem/router Home getweakt naar Pro) verbonden met switch en die weer met xbox live, Volgens de helpdesk medewerker, ene dave, lag dit eraan dat ik mijn xbox had geconnect via de switch. Zijn advies was dat ik het direct via de router, welke bij mij dus ingebouwd zit in het modem en maar 1 poort heeft, xbox live moest aansluiten. Aangezien dat nogal onhandig is omdat je dan niet tegelijk met de computers hier online kan wil ik graag weten of er nog iets is wat ik hier aan kan doen. Ik heb op dit forum dacht ik er al wel meer over gelezen, maar een zoekactie bracht niet het gewenste resultaat. Hopelijk heeft iemand goede ideeen, mzzl
     
  9. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Weet niemand hoe je de poorten open zet bij een SITECOM ROUTER 4S als je wilt hosten op XBCONNECT. Ik heb een poort opengezet via ACCES CONTROl maar het werkt echt niet!
     
  10. Recon

    Recon Recon!

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    bij een router is het niet zomaar inpluggen en het werkt
    je moet eerst de router instellen
    met instellen bedoel ik alle gegevens dat je van je isp heb zoals ip, dns enz invoeren
    je kan hier makkelijk aan komen door op je pc een dos-scherm te openen en het volgende in te typen (internet moet wel werken)
    bij win2000 en hoger : ipconfig
    en bij win98 se en lager : winipcfg

    dan krijg je een lijst met gegevens die je in de router moet zetten als je al die gegevens heb ingevoerd kan je alles inpluggen en dat was het
     
  11. ruite041

    ruite041 reads your harddrive

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: lol

    als je een goede ISP hebt en een goede router is het enige wat je in hoeft te vullen de "pc-naam" waarmee je op het netwerk van de provider mag. voor de rest kan je alles op automatisch/dhcp laten staan. Ik heb alleen via mun browser op de pc mijn cc****** naam ingevuld, dit doe je door te connecten op 192.168.0.1 of zoiets (staat wel in het boekje). Daarna kan je zowel je xbox als je pc op automatic configuration zetten en deze krijgen dan van de router een ip-adres (router is dhcp server), meestal 192.168.0.2 en 192.168.0.3. De naam van deze apperatuur doet er dan niet mee toe, zolang dit niet ook je "officiele pc-naam" is. via die browser kan je ook troubleshooting doen en je ziet in ieder geval of je verbinding van de pc naar de router er ligt.
     
  12. Da_G

    Da_G Method Man

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Weten jullie misschien een goede router die goed werkt met wanandoo en 2 computers
     
  13. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    allereerst, bedankt Pejannl voor de antwoorden op mijn vragen.
    Toch ben ik in dubio over welke moedem ik nu moet aanschaffen.

    -Draytek 2200e
    -Linksys ethernetfast 4 port adsl router
    -Etech Adsl/kabel router( dit is de goedkoopste)
    -Draytek 2300
    -of een sitecom( alhoewel deze laatste niet bij iedereen goed werkt)

    De kabels liggen nu, maar mijn vraag welke modem in combinatie met Planet Adsl en een Alcatel touch home modem, misschien en daar hoop ik op, heeft iemand al zo'n configuratie werkend en wel.
    Bij voorbaat dank voor de reacties.
     
  14. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelf heb ik een Planet Internet Advanced aansluiting in combinatie met een alcatel speed touch home.

    De router die ik heb is de Linksys BEFSR41 V2.0, router is makkelijk in te stellen en ik heb er geen problemen mee!

    Mijn vraag, heb je al een starterkit?
    In het begin had ik problemen met connecten, ik kreeg continue foutmeldingen, totdat ik de originele CD van de starter-kit erin deed vanaf toen liep het als een zonnetje.
     
  15. GameCrasher

    GameCrasher Halo 2

    Berichten:
    284
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, ik wil graag weten of iemand XBLive draaiend heeft gekregen met een E-tech ADSL/Kabel router + 4 poorts switch.
    Hij is nl een stuk goedkoper dan alle andere routers op http://www.routershop.nl/

    iemand dus die er mee op live zit?
     
  16. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    nee nog geen starter-kit, mijn xbox zit nog steeds ingepakt ivm een net doorgemaakte verhuizing. Maar zodra ik boven mijn tv heb geinstalleerd komt ie uit de doos.
    Bedankt voor je antwoord op je aanraden schaf ik nu alvast die linksys router aan, dan ben ik er dadelijk er helemaal klaar voor.
     
  17. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar voor de Belgen(Telenet) of Nederlanders die met een kabelmodem van Motorola surfen werkt deze router niet op!!!
     
  18. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
  19. Recon

    Recon Recon!

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb die router voor mijn broer ingesteld
    en het lukte gewoon
    en hij heeft de nieuwe modem van @home en hij werkt ook op de oude modem van @home

    alleen kwam ik soms moeilijk of helemaal niet in de setup van de router
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Mijn persoonlijke mening: Ik ga niet voor de goedkoopste want dan kom je bijna altijd van een kouwe kermis thuis. Maar de eerlijkheid gebiedt mij om te vertellen dat alleen mijn bijtelling voor auto v/d zaak al een aardig jaarinkomen oplevert...

    Dus voor mij zou het de Draytek of de Linksys worden. Ik hoor over de Sitecom verschillende geluiden. De een is tevreden en de evenzo ontevreden. Dat kan ook aan de technische kwaliteiten van de gebruiker liggen; dat kan ik niet inschatten.

    De E-tech router is waarachtig goedkoop materiaal. Hij doet het wel, maar verwacht er niet veel van als je op een echt snelle verbinding terechtkomt. Dan kan dat kassie gewoon de snelheid niet bijbenen. De E-tech geeft zondermeer vertraging bij elke lijnsnelheid boven 512 Kbs.

    Misschien is dat op dit moment niet zo spannend voor je, maar de ervaring leert dat de snelheid elk jaar verdubbelt. Als je dus dit jaar op 512 zit dan zit je over 2 jaar op 2 mbit/sec. En dan kun je dus een nieuwe router kopen. Daar moet je dus wel even rekening mee houden.

    Voor het overige... Laten we dit topic (en ook dit forum) feitelijk houden... Xboxworld.nl is geen Consumentenbond voor breedbandrouteradviezen (of provideradviezen), dus horen ze ook op dit forum niet thuis. Gezien de hoeveelheid problemen die de twee goedkope routers op dit forum geven maak ik daar een (zeldzame) uitzondering op.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina