1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb er verder geen verstand van maar, doet die router het nou met xbox live of niet? want ik heb dezelfde gekocht en ik moet w8ten op een tv voordat ik em kan aansluiten , dus doet ie van jou het wel of niet??????????op xbl?
     
  2. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    sitecom router werkt hoor, er zijn al meerdere mensen op het forum bij wie hij werkt
     
  3. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Ik ben ook van plan om een router te kopen, omdat ik nu verbinding heb via een hub. Ik hoef hierbij wel geen kabeltjes te verwisselen, maar als ik op live wil kan ik namelijk niet online op de pc, dan krijg ik een ip-conflict op mijn pc. Wordt dit probleem verholpen met een router?
    En wat doet een router anders dan bijv. een hub? Wordt de snelheid verhoogt, zodat er geen bandbreedteverlies is wanneer er 2 apparaten online zijn? Kan ik dan online met pc en xbox tegelijk zonder dat ik lag merk bij live?

    Thanks!
     
  4. 100%Jean

    100%Jean Guest

    *schop*
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, je IP probleem wordt verholpen met een kabel- of adsl-router. Deze router gaat namelijk aan de buitenkant je 'officiele' IP adres gebruiken en aan de binnenkant gaat ie met je PC en je Xbox gebruik maken van zgn 'private' IP adressen. Dat hele gebeuren heet "Network Address Translation", ofwel NAT.

    Een hub kan dat allemaal niet. Een hub is gewoon een soort netwerkverdeeldoos zonder enige intelligentie. Een hub kan dus niet voor "NAT" zorgen terwijl een goede router dat wel kan.

    Je kunt met een router inderdaad PC en Xbox tegelijkertijd op het internet gebruiken, maar je moet er rekening mee blijven houden dat alle verkeer door het zelfde dunne draadje moet en dan geldt "vol is vol". Als je een 128kbit uplink hebt dan moet je niet al te veel met je PC doen, want anders krijg je wel degelijk last op de Xbox.
     
  6. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Ok, thanks voor de reactie! Dat wordt dus een routertje aanschaffen :9
     
  7. Sympex

    Sympex Che Coza ?

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lukt niet !!
    deamn adsl alcatel speedtouch home <> edimax router
    ik heb ALLES geprobeerd !!
     
  8. ruite041

    ruite041 reads your harddrive

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    sitecom 4s dsl router werkt perfect.....plug n play en blazen maar.
     
  9. simmertje

    simmertje Noessoes

    Berichten:
    736
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus hetzelfde probleem als veel mensen hier op het forum met de USB Alcatel modem. Het probleem is dus dat het stekkertje van de USB modem niet past in de Router omdat het geen ethernet kabeltje is.
    Raden jullie mij dus aan een andere modem te kopen of toch door iets anders dit probleem op te lossen.

    Ik ben dus dan van plan deze modem:
    http://www.routershop.nl/media/etechanaladslrouterswitch.gif te kopen want deze is het goedkoopst.
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Er bestaat zoals als een USB naar ethernet convertertje waarmee je je USB modem kunt aansluiten op een ethernet router. Ik heb ergens op dit forum een plaatje gezien; dus ga maar eens op zoek...
     
  11. simmertje

    simmertje Noessoes

    Berichten:
    736
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waar zou ik die kunnen kopen?
     
  12. simmertje

    simmertje Noessoes

    Berichten:
    736
    Leuk Bevonden:
    0
    En werkt dit wel met Live enzo?

    Is het toch niet beter om gelijk een nieuwe modem te kopen?
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Natuurlijk, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken (en heb daar ook geen behoefte aan... :)).
     
  14. Timm4nni4c

    Timm4nni4c Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    instelluh

    Hey ik ga ook de sitecom halen maar ik heb er niet zoveelverstand van. Je moet toch allemaal dingen gaan instellen enzo. (poorten openzetten) Ik weet dus niet hoe dat moet en ook niet welke poorten. Kan iemand mij vertellen of et moeilijk is of hoe et moet? Alvast tnx
     
  15. simmertje

    simmertje Noessoes

    Berichten:
    736
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok nog een vraag,

    Ik ga dus een nieuwe modem kopen omdat ik zo'n fucked up USB modem van alcatel heb.
    Maar welke raden jullie mij aan! hij mag niet duurder zijn dan 140 euro!
    Zelf dacht ik aan de Ethernet modem van KPN. (ik heb al een ethernetkaart in pc+router).
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    whoahahahha...werkt perfect:confused:
    plug and play en hij doet het:confused:
    mooi niet dus...deze router heb ik dus ook gisteren gekocht en werkt dus niet bij mij.
    ongetijfeld zal ik wel iets fout hebben gedaan want voorlopig draait xbox live alleen via mijn directe aanlsuiting.

    als ik de router ertussen zet heb ik niet eens internet op mijn gewone pc..helemaal niks.
    mijn provider is chello en ik woon in amsterdam.
    amsterdam en chello vermeld ik er even bij omdat het hier toch anders schijnt te werken dan bv chello in rotterdam.

    ik heb de boel keurig aangesloten zoals het er in de manual staat beschreven maar krijg zelfs na instalatie van de router drivers cdrom geen reet uit me modem.
    ik heb werkelijk alle stekker combinaties achter op de router getest maar nada noppes zippo........niks dus:confused: .
    lekkere plug and play dus sitecom jongens.

    wie helpt opoe beuk ff verder hiermee en wat heb ik verkeerd gedaan volgens de deskundigen hier......en dat zijn er een hoop :confused: als ik het zo lees.
    alvast bedankt.
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: lol

    wie o wie is beller nummer 3:confused:
    wie verlost mij met deze prammende vragen.
     
  18. masterape

    masterape Guest

    Ik had een vraagje. Wij hebben chello, internet staat op delen, we hebben een homenetwork, firewall staat uit, cross-over kbale maar geen connectie met live. Is het verstandig een router te kopen, of kan ik toch connectie krijgen zonder nog eens een 70 euro extra uit te gaan geven?
     
  19. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    kun je nuiet op live???? terwijl jij over the gamertags gaat?
     
  20. masterape

    masterape Guest

    Heej dit slaat nergens op, ik ben zo aardig omdat lijstje te verzorgen. En dan zegt er een iemand: Jij mag dat niet doen want jij hebt ook geen live:mad: Triest zeg.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina