1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zou een geintegreerde router met accesspoint kopen. De Linksys is dan een uitstekende keuze. Er zijn ook goede 54G DSL/kabels routers te koop van D-Link of SMC. Let bij je keuze op of uPnP wordt ondersteund (heb je nodig bij bijv Netmeeting) want dan wordt de router automatisch geconfigureerd door je Windows XP.

    Wat je Alcatel vraag betreft: ik werk met een getweakte STH met een Vigor router daarachter. Je kunt je STH in 'bridged mode' zetten en dan niet de ingebouwde routerfunctie gebruiken. De STH wordt dan transparant voor IP traffic en dan heb je geen last van alle bugs in dat ding. Als "kaal" modem werkt ie uitstekend.

    Content downloaden is bij mij geen probleem, net zomin als online spelen.
     
  2. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee ff concreet, wat is nu de goedkoopste, snelste, en gemakkelijkste manier om draadloos online te gaan met je xbox als de computer met kabel internet aansluiting beneden staat en de xbox boven. Het word dan volgens mij al erg duur:'-( als je EN een ontvanger EN een draadloze router moet hebben
     
  3. FragSoldier

    FragSoldier Nice ass!

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    maar dat draadloos is wel allemaal mooi gedaan. Maar hoe zit het met de snelheden. Blijven de snelheden gelijk of worden die drastisch verminderd. En bij welke prijs heb je echt een goeie router( onder goeie router versta ik een router die de snelheid niet belemmert)
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2003
  4. VenimK

    VenimK Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, die snelheden intresseren me ook wel.

    Heb nu voor men I-net de WRT54G Linksys Router.

    Dus voor men XboX en gebruik ment XbConnect zou 'k eventueel wel voor de WGA54G kunnen gaan.
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je voor Linksys gaat dan kun je beter de WET54G kiezen want die is universeler. De WGA heeft als voordeel dat je eenvoudig 2 WGA's tegenover elkaar kunt gebruiken (dus bijv met 2 Xboxen en wireless system link), maar als je al een accesspoint hebt is de WET beter. Die kun je evt ook later gebruiken als ethernet bridge voor een computer.

    Maar als je nou echt state of the art spul wilt hebben bij je Linksys router, die WPA encryptie ondersteunt, dan ga je voor de D-Link DWL-G810; dat is volgens mij momenteel de enige wirelessG bridge die ook WPA ondersteunt.

    PS: De Microsoft website meldt dat de MN-740 oorspronkelijk extra lag zou veroorzaken. Dat wordt met de laatste firmware upgrade ( te downloaden vanaf de MS website) opgelost.
     
  6. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Komt die MS wireless adapter wel naar Europa? Ik zit nu op een moment dat ik iets wil kopen voor mijn xbox. (kheb reeds een 54Mb wireless netwerk liggen)

    Ik twijfel; of nu de linksys oplossing kopen of wachten op de MS oplossing (en wat dan de prijs is)

    Voordeel linksys: universeel inzetbaar.
    Nadeel linksys: redelijk prijzig

    Voordeel MS: prijs???
    Nadeel: waarschijnlijk proprietary (dus alleen voor xbox)

    Imand advies?

    weet iemand er iets van.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2004
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Beide adapters (WET54G en MN-740) zijn even duur (100 tot 130 dollar). Beide adapters (dus ook die van Microsoft) zijn universeel. De disc die erbij zit stop je niet in je XBox, maar in je PC, en van daaruit configureer je de bridge.

    Overigens heb ik zojuist eens op wat sites zitten neuzen naar de prijs van de Linksys WET54G en de WGA54. De laatste is daar bijna flink goedkoper en dat scheelt nogal wat!

    WGA54G - €60
    WET54G - €95

    Dat scheelt de helft. (prijzen excl BTW, bij actiecom.nl - als je even rondneust vind je ze ongetwijfeld goedkoper).

    Eerlijk gezegd ben ik er nog niet uit. Ik vind WPA ondersteuning erg belangrijk omdat je router ofwel WEP ofwel WPA beveiliging kan doen en nooit beide. Als je dus één apparaat in je netwerk hebt die dat niet ondersteunt kun je het nergens gebruiken. Voorzover mij bekend ondersteunt momenteel alleen de ethernet bridge van D-Link WPA beveiliging.
     
  8. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    MIjn AP kent WEP en WPA. Echter gebruik ik het beide niet. Ik "beveilig" op MAC adres op toegang tot het AP.
    De data gaat dus niet encrypted door de lucht. Ik besef me dit goed, maar als iemand kwaad wil kan dat bijna altijd. Tevens geeft encryptie toch wat snelheids verlies.

    Is het belangrijkste verschil tussen de WGA en WET versie dat er WP wordt ondersteund?
    Als is de specs langs elkaar leg kan ik er dat niet uit opmaken.
    Verschillen
    wet heeft als extra of meer
    802.3u
    hoger dbm
    externe antenne mogelijk
    kan als bridge worden gebruikt
    web interface (dit moet de wga ook hebben denk ik, maar staat niet in de specs)


    Dat zou voor mij de keuze heel makkelijk maken; dan ga ik voor de WGA versie.

    Of wat zijn andere overwegingen om de WET versie te kopen?


    p.s. als access point gebruik ik een Asus wl300g:
    http://uk.asus.com/products/communication/wireless/wl-300g/feature.htm
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2004
  9. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag.

    Bij mijn pc staat een wireless Linksys BEFW11S4. Die verbindt 2 computers, een scanner en een printer met het netwerk. In de pc's(die een meter van elkaar af staan) zitten van die PCI cards ofzo.
    Nu: wat moet ik in mijn xbox prikken om verbinding te krijgen? ook zo een PCI card? Dat lijkt me wel, maar verder heeft niemand hier thuis verstand van dus vraag ik het hier.
     
  10. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    In je xbox kun je niets "prikken" dat is een dichte doos.
    Als je met je xbox online wil (wireless) kan dat op twee manieren:

    1e manier (heb ik nu)
    je xbox aansluiten op een PC die wireless verbinding heeft met je AP. Dus de pc moet twee kaarten hebben één wireless en één utp kaart.
    Je xbox ga je verbinden via een cross cable aan die pc, en middels een soort bridge (sorry voor de term) koppel je je xbox via die pc aan het internet
    Nadeel je moet een pc in de buurt van je xbox hebben.

    Optie 2:
    Deze wil ik uiteindelijk ook, een wireless adapter aan je xbox aansluiten (dus extern) en deze rechtstreeks aan je AP aanmelden.
    Voordeel geen pc meer nodig en volledig vrij
    Externe linksys adapters zitten rond de €90,-
     
  11. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    doed ik bedoel in de breedbandaansluiting van je xbox natuurlijk. En optie 1 is voor mij vrijwel onmogelijk.
    Nu weet ik nog steeds evenweinig.
     
  12. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Laatst bewerkt: 4 jan 2004
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Doed, dat is precies wat hij schrijft!

    Je kunt oftewel je breedbandaansluiting van je Xbox met een PC verbinden en die PC wireless naar de rest van het netwerk laten gaan, oftewel je stopt in je breedbandaansluiting een zgn wireless ethernet bridge die jouw Xbox vervolgens wireless met het accesspoint (en dan dus ook met internet) verbindt.

    Een plaatje van zo'n wireless connectie (de 2e mogelijkheid) staat in deze thread op pagina 1. Dat is de allereerste pagina van deze thread die jij natuurlijk helemaal doorgelezen hebt. :confused:
     
  14. VenimK

    VenimK Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke snelheid heb ik dan als beide Wireless zen.

    Als ik nu men xbox rechtstreeks aaan men wi-fi router hang krijgt ik mor ftp speeds door van max 2.5mb/sec

    Is dit dan sneller of nog minder ????

    Graag deze info nog

    Thx
     
  15. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Snelheid van wireless is zéér afhankelijk van de omgeving (muren, afstand tot AP obstakels etc)

    Hoe meer devices je wireless gaat gebruiken(data zenden) hoe minder je
    zal overhouden:
    meest gebruikt is 11Mb (802.11b)
    Nieuwste is 54Mb (802.11g)
    Echter van de laatste is de omgeving nog kritieker.

    Zelf gebruik ik 3 pc's en 1 xbox wireless (via een pc) en heb ik geen problemen voor xbox live. (geen lag) Dit alles in een mix van 11 en 54Mb
     
  16. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Onderstaande berichtje van Microsoft gehad naar aanleiding van de vraag of de MS adapter ook binnenkort in Europa komt
    --
    Thanks for contacting the Xbox Customer Care Team with your query.
    Wireless connections for use with XBOX and XBOX LIVE are not supported by Microsoft.
    There is a Wireless Ethernet Bridge available in the U.S. and should be available
    shortly in Europe.
    Please refer to www.xbox.com (country) for further updates and information about this.
    If you have any further questions or queries please don't hesitate to contact us.
    Kind regards,
    ------------
     
  17. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Had 1ste pagina niet doorgelezen :eek: .
    Echter is het moeilijk om op die manier mijn xbox en pc te verbinden want er zit een hal tussen en dat is erg moeilijk. Is díe manier de enige manier, the one and only? Zowel, dan eh..moet ik maar eens even met mijn pa om de tafel..
     
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Yes, dat is de enige manier. En als jullie al een router hebben dan is het het goedkoopste om alleen een wireless accesspoint te kopen (scheelt een paar euri tov een wireless router) en de Linksys WET-11 voor aan je XBox. Zoek op tweakers.net voor de laagste prijzen.
     
  19. Tha Thomas

    Tha Thomas ...............

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaring met "Wireless Broadband Router + 4 Poorts Switch van Sweex"
    Ben op zoek naar een wireless router.
    Natuurlijk blijft de router van Linksys ook een mogelijkheid, maar die van sweex is lekker goedkoop bij Dynabyte.
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je liegt het, mafkees!

    Ik mag toch wel even op me zelf schelden, he? :+

    Ik heb vandaag mijn Microsoft Xbox Wireless 54G Gameadapter ontvangen. Zelf via Ebay geimporteerd uit USA. Totale kosten ca €100. De douane heeft hem laten passeren, dus dat scheelt me weer wat invoerrechten en BTW.

    Even een eerste indruk:

    De Microsoft Xbox Wireless Game Adapter (MSWGA) wordt geleverd met een keurige amerikaanse voeding die 6 volt dient te leveren. De steker aan die voeding is niet erg gangbaar waardoor ik de steker van mijn universele voeding heb afgesneden en daar de steker van die amerikaanse voeding aan moest maken.

    Dan dat ding aan de Xbox koppelen. De bijgeleverde disc erin en... Ja, die begint zich gewoon te installeren. Ik was even nerveus, want NTSC games werken immers niet op een PAL Xbox? Nou, de MSWGA driver install gaat feilloos. Instellingen zijn simpel en kun je met de step-by-step guide het zaakje eenvoudig aan de praat krijgen.

    De echte test moet nog komen, want ik krijg morgen mijn accesspoint pas binnen.

    Even de Microsoft site bezocht. Daar staat een keurige firmware upgrade. MSWGA aan me router aangesloten en de upgrade gedraaid. Dat gaat feilloos.

    Om mezelf even tegen te spreken: De MSWGA is dus *niet* generiek. Je kunt hem wel gebruiken als wireless client voor bijvorbeeld een PC, maar je hebt een Xbox nodig om hem te configureren. Hij heeft geen webinterface en ook geen telnet ingang. Dat is een nadeeltje.

    Maar voordelen zijn er ook. Hij wordt meteen herkend door je Xbox en die gaat dan ook meteen het wireless netwerk zoeken. Bovendien is de firmware voor deze WGA geoptimaliseerd voor online gameplay waardoor de hoeveelheid lag wat minder zal zijn dan bij andere produkten. Tenslotte heeft het ding dat fraaie Xbox logo en dat maakt hem net wat specialer dan andere produkten.

    Ik ben er blij mee.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina