1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    >> "Micrsoft mag draadloze Xbox adapter aanbieden!" gemergd met "[Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live".
     
  2. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zou ook wel graag willen vertellen welke router ik precies heb enzow om het duidelijker te maken. MAAR DAT WEET IK NIET!!! Ik zelf heb niet zo veel verstand van netwerken en ik heb het helemaal aan de computerhandelaar overgelaten. Toen hij het over "een antennetje die je achter je xbox moet aansluiten had" dacht ik dat ie gelijk had. Maar ik begin nu echt te twijfelen. Want dat kan niet..... Maar ga morgen ff opbellen. Als ie nog steeds zo vaag doet dan bestel ik er gewoon een via internet.

    En dan nog vraagje om duidelijk te maken hoe weinig verstand ik van die dingen heb: 'wat is het verschil met die xbox adapters en de normale wireless adapters'?
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Die supervette groene X in het midden!
     
  4. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    niet alleen dat....

    bij de xbox wireless adapter krijg je ook nog software voor op je xbox...
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik dacht het niet... Voor dat ding heb je geen drivers nodig, maar je hebt wel software nodig om hem in te stellen (bijv de keuze van de encryption key e.d.).

    Als je apparaten van andere merken koopt (zoals de Linksys Wet11) dan configureer je dat ding gewoon door hem effe aan je PC te hangen en als de config klaar is hang je hem aan je Xbox.

    Zo heb ik het onlangs ook gedaan met een Cisco wireless ethernet client.

    Overigens las ik in het artikel dat het mogelijk is om twee van die dingen met elkaar te laten kletsen. Dat is stoer, want eerstens heb je dan geen access point of wireless router nodig, tweedens kun je hem dus gebruiken voor system link.

    Wat dacht je van wireless met je buurjongen systemlinken en gamen? Klinkt toch wel bijzonder gaaf! Als ie interessant geprijsd is (pakweg 40 euro) zal ie zeker in forse aantallen verkocht kunnen worden (en aanzienlijk bijdragen aan de populariteit van de Xbox!).
     
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Vermoedelijk niets meer dan een setup programmaatje. :)
     
  7. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    40 euro? Ik dacht het niet, het is een custom built ding met een wireless kaartje met g-specificatie erin. Heel fijn, maar dat ding gaat echt niet voor minder dan 99 over de toonbank...
     
  8. Illusion

    Illusion It's all Illusion

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    MS wil concurreren met Linksys. Bij Linksys kost ie $79,- (De 802.11b adapter). Dan zal MS daarbij in de buurt moeten gaan zitten.
     
  9. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Oké, ik heb een netwerk kaart van @home (waar maar 1 kabeltje in kan en zit), en een Com21 "kastje". Als ik die xbox wireless ding koop, wat moet ik dan nog meer kopen om op xbl! te kunnen gaan?

    Want als Microsoft zoiets op de markt brengt, weet ik tenminste zeker dat het werkt! (althans, de verbinding...;))
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Algemeen:

    Als je al een gewone router hebt dan kun je een zgn 'wireless accesspoint' aanschaffen om ook wireless te kunnen werken. Als je nog geen router hebt doe je er verstandig aan om meteen een wireless router te kopen.

    Beide zijn er te kust en te keur, maar de Linksys wireless router (en dan wel die snelle, he?) is bijzonder populair en heeft bewezen goed met Live te werken. Er zijn natuurlijk ook vele andere routers die voldoen (ik zou zelf een ander merk en type kopen maar ik stel wat specifieke eisen aan een router).

    We gaan hier geen opsomtopic van maken, dus opmerkingen als "Die en die router doet het goed goed" is niet nodig. Zie router topic.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]

    een plaatje zegt meer dan duizend woorden
     
  12. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen zijn die woorden en plaatjes pas echt leuk als we wisten dat dit ook in Europa kwam O-) , want vooralsnog US only :mad:
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ooohhh... :eek: :eek: :eek: :eek: Ik zie 54 mbit...

    * importeert 'm gewoon zelf
     
  14. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    En het vervolg hierop:

    Microsoft maar even gebeld en die producten zullen hoogstwaarschijnlijk NIET in nederland verkocht worden... hier richten ze zich alleen op muizen en toetsenbord en niet de overige hardware...

    Dahag NL..... zucht :mad:
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    was me ook opgevallen _O_ maar je bent de eerste nerd die het verteld zonder te blozen :cool: btw ik wil hem ook ... samen bestellen ;)
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    BoC! Laat maar horen als je hem ergens ziet.
     
  17. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nou ook aan het kijken voor een router en ik wil ook draadloos. het zit zo: we hebben 1 kamer, daar staan 2 computers. mijn vader wil daartussen een netwerkje opzetten en ik wil dus natuurlijk ook met mijn xbox op xbox live... het liefste wireless. eerst zat ik te denken aan die router van linksys die ook wireless kan maar toen zag ik hoe duur die access point was. nou lees ik dus iets over dat je een router hebt, je stopt er een antenne ofzo in en een in je xbox en je hebt een netwerk... :confused:

    kan iemand dat nog even iets beter uitleggen en misschien wat merken noemen die dat hebben of tenminste hoe ze zulke dingen meestal noemen (die antennetjes dus) want ik weet ook niet veel van computers...

    EDIT: ik heb wel de thread doorgelezen hoor... ik snap er gewoon helemaal niks van en mijn xbox staat op mijn kamer dat is een andere kamer dan de pc-kamer...
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2003
  18. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik leg het ff in Jip en Janneke taal uit zoals ik het zelf ook snap. Onze pc's staan ook ergens anders dan de xbox. Op dit moment moeten we vanuit de pckamer een snoer in de router pluggen (waar ook je meerder pc's zijn ingeplugd) die helemaal (15 meter lang) elke keer gesleept moet worden naar de huiskamer om het daar in de xbox te stoppen.

    Met een wireless router (want die heb je nodig) zal in ons geval de pc's gewoon in de pckamer aangesloten zijn met een draad naar de router, evenals het snoer van het dsl modempje naar die router. Maar voor de xbox zouden we dan een wireless receiver kopen die dus zonder draad communiceert met de wireless router.

    Die receiver die je dan bv. bij je xbox neerzet wordt voor een zeer kort afstand alsnog verbonden met de xdoos ;)

    Snappie het nu een beetje? Snap ik het wel? haha 8)
     
  19. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat snapte ik al maar ik vroeg me af hoe het zat met een zendertje en een ontvangertje waarbij je de ontvanger in de router stopt en het zendertje in de xbox... want daar wou ik nog wat meer over weten, misschien dat ik dan wel goedkoper uit ben want dan hoef je niet een router te kopen die ook wireless kan maar een gewone en die zijn meestal goedkoper
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2003
  20. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Owk, dan heb ik het verkeerd begrepen. Lijkt mij namelijk omslachtig om van je huidige router een wireless router te maken; ben je waarschijnlijk even duur (of nog erger, duurder) uit!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina