[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shumi

    shumi Guest

    Ik heb de linksys BEFW11S4 draadloze router en linksys WET11 ontvanger (staan allebei gereviewd in xbox magazine 2 van 200:cool: De modem sluit je aan op de router, je xbox op de ontvanger en je kan dan online. Draadloos.
     
  2. shumi

    shumi Guest

    o ja je moet hem bestellen via www.routershop.nl zeer betrouwbaar en binnen 2 werkdagen in huis. sorry voor het smiley in de vorige post, daar hoort 2003 te staan.
     
  3. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar kun je um dan nergens gewoon in de winkel krijgen? Want ik koop nie zow gauw via internet
     
  4. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Zowel shumi als X BelieveR: Er bestaat zoiets als een [​IMG]-knop, en das niet voor niets!

    X BelieveR je wordt genaaid door die handelaar. Wat je moet doen is naar een pc-boer lopen (de grootte ervan maakt geen drol uit, de kleinsten zijn soms juist goedkoper) en om een draadloos LAN-kitje vragen. (Wel met externe zender/ontvanger, want je kan natuurlijk geen kaart in je Xbox inbouwen! :+)

    Ik heb het dus niet over een draadloze router, wat veel duurder is. Een router heb je namelijk zelf al thuis staan (zei je) dus waarom zou je een nieuwe kopen?
     
  5. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Uh nou kijk ik heb mn router en die zender/ontvanger tegelijk bij die handelaar gekocht. De (draadloze) router was al binnen een paar dagen binnen, maar die antenne dus niet. En ik wil hem eigenlijk zo snel mogelijk hebben om voor 2 sept. op live te kunnen. En dan kan ik ook meteen op adsl. Maar volgens jou zijn ze dus eigenlijk bij iedere pc handel te krijgen? Voor alle duidelijkheid ik heb het over een antenne die je op je xbox moet klikken om een draadloze verbinding te krijgen met je router.
     
  6. shumi

    shumi Guest

    wat eckie zegt is maar gedeeltelijk waar. als je 2 antennes koopt. (zoals jij ze noemt) kan je idd de ene op je modem en de andere op je xbox aansluiten. Maar ik begrijp dat je ook met je pc (tegelijk) op internet wilt. Dan is het wel zo handig om een router te nemen want dan gaat het zo: van je modem naar je router, van je router naar je pc met snoer en via de router draadloos naar je ontvanger die aan je xbox zit.
     
  7. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah dat bedoel ik ook...
    Maar wat ik gewoon wil weten is dit: Waar (in welke winkel) kan zon antenne kopen. Eckie zegt dat dit in bijna iedere pczaak kan. Is dat waar ja of nee :confused:
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2003
  8. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Microsoft komt voor de kerst met een eigen draadloze xbox adapter...

    [​IMG]
     
  9. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    ipv draadloos kun je ook nog voor onderstaande oplossing kiezen:

    [​IMG]

    URL

    PS. Ik heb zelf de BEFW11S4 via routershop gekocht en das echt een puik apparaatje en binnen 2 dagen had ik 'm binnen. Ik gebruik het dan wel niet voor XBox Live aangezien, maar in principe zou dat ook eenvoudig aangesloten moeten kunnen worden.
     
  10. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik zeg dat die draadloze LAN-kitjes overal te koop zijn. Ik zeg in het algemeen niets over routers, en al helemaal niets over jouw router want ik heb geen idee welke router je hebt! :+
    Hij zegt toch dat hij al een router heeft? Dan kan hij daar de zend-module toch in doen? (Of kan je daar alleen maar draadloos mee internetten? :eek:)
    Sexy!! :eek:

    I need this! _O_
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat was ook het eerste wat mij door het hoofd schoot toen ik het zag...

    Oostmeester, waar heb je die info vandaan?
     
  12. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou kijk... ik zal het ff uitleggen. Van mn modem loopt er een lijntje naar mn telefoonaansluiting. Ook loopt er een lijntje van mn modem naar mn router. Dit is dus allemaal normaal. Dan gaat er een draadloze verbinding naar mn xbox. Ik hoef hiervoor nix aan mn router te veranderen. het enigste wat ik moet doen is een antenne in mijn xbox pluggen. Maar ergens snap ik dit ook niet want op die plek moet toch een ethernetkabel?
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Jawel, dat hadden we allemaal wel begrepen.

    Je moet geen antenne in je Xbox steken, maar een wireless "client" of voor mijn part wireless adapter, met een utp uitgang.

    Er zijn er diverse op de markt, en die worden bijna allemaal genoemd in deze thread en alles wordt steeds met plaatjes verduidelijkt. Het is mij dan ook volslagen onduidelijk waarom niet niet gewoon even de thread doorbladert. Kost je 10 minuten en dan leer je precies wat je weten wilt.

    Het beste alternatief voor die "antenne" zoals jij dat noemt, is de Linksys WET11. Maar het schatje van Microsoft wat hierboven getoond wordt ziet er ook wel heel errug cool uit.

    Overigens... De onduidelijkheid wordt gewoon door jezelf veroorzaakt doordat je niet even gewoon je hardware in je post zet. Nu zit iedereen zich af te vragen "wat mot ie toch met z'n antenne?" en als je meteen had geschreven "ik heb <dit apparaat, merk en type> en <dat apparaat, merk en type>" was alles 100% duidelijk geweest. Een les voor de toekomst.
     
  14. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
  15. Micrsoft mag draadloze Xbox adapter aanbieden!

    In deze bron staat een verhaal over een draadloze Xbox adapter die op de markt komt.

    Microsoft heeft namelijk van de Federal Communications Commission toestemming gekregen om de draadloze Xbox adapter aan te bieden. Dankzij de wireless adapter kun je multiplayer games via Xbox Live of een netwerk spelen. Wat de kit, die zal bestaan uit een Xbox wireless setup CD, de Xbox MN-740 wireless adapter, een voedingskabel, handleiding en netwerkkabel, zal kosten is nog niet bekend.

    [​IMG]

    Als hij een beetje redelijk te betalen is dan is het best een goede oplossing voor sommige mensen die een hekel hebben aan al die snoeren!

    Betekend dit nou ook dat je gedownloade muziek kan exporteren naar je Xbox?_O_
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2003
  16. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  17. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Kben benieuwd wat dit geintje gaat kosten. In ieder geval wilde ik zoiets al aanschaffen, want ik erger me kapot aan die draad die van de router naar de xbox loopt...daarom ruim ik hem ook iedere keer op als ik uitgespeeld ben... Met een draadloze verbinding ben ik er dan ook strax vanaf.

    Kwas eerst van plan een D-Link wireless router te kopen, maar ik wacht dit nog even af (en de reviews hierover) :+
     
  18. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Yes,

    Eindelijk. Kan in mijn boxje aansluiten op mijn access point.
    Weg met die ellendige draden.

    Nu maar ff wachten dattie in Nederland is en wat het grapje gaat kosten
     
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarschijnlijk zijn er goedkopere producten netals deze.
    alleen dan stukke goedkoper en zonder XBOX teken..
     
  20. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    ben bang dat andere merken ni lukken.
    Je hebt dan nl drivers nodig, en hoe ga je die op het xboxje zetten ??

    Zeer waarschijnlijk zit de driver voor dit ding allang in de xbox en is het plug and (wireless) play.

    Nee, bij microsoft weten exact wat ze doen, alleen hardware uitbrengen die op je boxje werkt. En dan de hoofdprijs vragen.
    (overigens doen alle andere gameconsole fabrikanten dat ook)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina