1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je dit plaatje nu zelf gemaakt? of bestaat dit echt?
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je nou effe op die link klikt krijg je vanzelfotomagies antwoord. Ja, dat apparaat bestaat echt en is te koop voor pakweg 150 dingetjes. De andere kant kost nog eens een verschrikkelijk bedrag dus alles bij elkaar ben je een klein fortuin kwijt als je wireless wilt Live-n.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit bestaad echt check de http://www.linksys.com pagina
     
  4. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik ben ook even creatief bezig geweest met photoshop om te laten zien hoe ik het heb gedaan: (de apparaten in het plaatje kloppen mijn mijn eigen spullen)

    [​IMG]
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Doe nou niet zo dom, joh, en kijk gewoon even bij Linksys. Ze maken een hele bult routers en dus ook de oplossing van het plaatje. Wat een onnozel gezeur, zeg! |:- |:- |:-

    http://www.linksys.com/splash/wetxbox.asp
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2003
  6. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie toch echt wel duidelijk een verschil tussen deze twee plaatjes.... dus doe jij a.u.b. nou niet zo dom :mad:
     
  7. The_Whizz

    The_Whizz Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is wat je zoekt:

    http://www.wifishop.nl/nl/dept_32.html

    Er even vanuitgaande dat je al ergens een Wireless Accesspoint hebt staan met daarop je ADSL aansluiting (zoals in mijn geval).

    Bij deze unit staat zelfs vermeld dat hij op de XboX kan!
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2003
  8. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Tip: Xbox LIVE draadloos aansluiten!

    Ik ben al een tijdje op zoek naar zoiets, maar het is er dus ook! Je Xbox staat vaak niet waar je je Internet hebt, en is het dus lastig een kabel te trekken. Als dat echt een probleem is, kun je nu je Xbox draadloos in je netwerk hangen.

    Simpel gezegd:
    Je hangt een kastje cq zendertje aan je Xbox dat verbinding kan maken met een wireless access point (draadloze router). Zo'n kastje kost 131 euro en de access point 99 euro. ('t is dus niet goedkoop...) Je configureert het kastje met je pc, waarna je hem aan je xbox knoopt. Dan maakt ie draadloos verbinding met de access point en je kunt gamen! Voordeel is dat de access point ook gelijk een 4poorts 10/100Mbit switch is, dus je kunt de pc's er evt. ook met kabel aan hangen en zo je bestaande router vervangen.

    WET11, Linksys Instant Wireless Ethernet Bridge

    BEFW11S4, Wireless Access Point Router with 4-Port Switch - Version 3.2


    Zie:
    Xbox toepassing:
    http://www.linksys.com/splash/wetxbox.asp#xbox1

    Router:
    http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=540

    Wireless Ethernet Bridge:
    http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=36&prid=432


    o.a. te koop bij Informatique, kijk bij de producten onder de categorie Netwerkproducten/wireless en routers.

    Misschien dat dit voor een aantal mensen een alternatief is voor het kabel trekken door het hele huis. Ik zit er over na te denken dit eens aan te schaffen en te installeren, alleen twijfel ik of ik evt wil wachten op een 54Mbit versie (802.11g).

    edit:

    Die is er al, maar daar staat Xbox niet expliciet bij vermeld.

    http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=36&prid=545

    Je moet dan trouwens ook een andere access point hebben, deze:
    http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=508

    Voor Xbox LIVE is de eerste optie voldoende, je komt toch niet boven de 10Mbit uit. Maar voor de System Link heb je misschien wel 100Mbit nodig.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2003
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    bedankt ik heb wel ff je thread gemerged ;)... dan staat de kennis centraal
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: Tip: Xbox LIVE draadloos aansluiten!

    Hahaha... Ik vind het altijd grappig hoe mensen 100mbit spullen willen gebruiken voor hun internet connectivity... Euh... Hoe snel is jouw kabelabonnement als jij al denkt aan 54 Mbit spullen?... <grinnik>
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    D-Link heeft een alternatief voor de WET11 ethernet bridge van Linksys:

    http://www.dlink.com/products/wireless/dwl810 /

    In de D-Link shop kost ie $99, dus die moet goedkoper dan de dure Wet11 te vinden zijn...

    /edit: Volgens Tweakers was ie in april in NL te koop voor 115 euro. Gezien de huidige dollarkoers moet dat nog veel goedkoper kunnen.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kijk daar heb ik iets aan .. gaat er nu overnadenken .. om deze voor zijn laptops aan te schaffen ... ziet de rectie van zijn vriendin al ... dus je gaat die lelijke kastjes in de muur niet meer gebruiken ...:{
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Bejje gek!
    Wireless cardbus adapter voor je leptobber: $69. (Ook D-Link)

    Back on-topic:

    De bovengenoemde 810+ is een full-duplex bridge, volgens de 802.11b+ standaard. De wat oudere 810 is half-duplex en werkt met alle standaard 802.11b apparatuur (zoals bijv een wireless Linksys router). Als je zo'n kassie op de kop kunt tikken is ie wellicht nog net iets goedkoper. De 810 is meer dan snel genoeg om bijv met Xbox Live aan de gang te gaan.

    (PS: Als iemand nog zo'n ding heeft liggen houd ik me aanbevolen. Stuur me even een PM!)
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik vind het plaatje van d-link ook geniaal (zie de consoles ;))

    [​IMG]
     
  15. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Re: Re: Tip: Xbox LIVE draadloos aansluiten!

    Er staan hier meerdere pc's die daar wel wat aan hebben, niet voor internet maar wel voor het LAN. Dan kun je beter wat meer aan je access point met router uitgeven.

    Voor Xbox LIVE is 10Mbit genoeg, maar voor System Link weet ik het niet zeker.

    Een collega zei trouwens nog dat je een gewoon access point, dus zonder router, ook als bridge kunt instellen. Bij de linksys is dat in ieder geval zo.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2003
  16. jayroon

    jayroon A Dutch Ghost

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gezocht naar die d-link setup, maar kan nergens in Nederland iets vinden waar ze de router 614 en de bridge 810+ verkopen. Tweakers laat alleen de router zien.

    /edit gevonden bij Hubshop.nl alles tesamen voor 300 ijroos.

    Theoretisch zou je die troep toch gewoon uit de US kunnen halen, of zit er verschil tussen frequenties en/of power supply (110 volt?)
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2003
  17. jayroon

    jayroon A Dutch Ghost

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, ik zie hier van E-TECH ook zo'n setup:

    http://www.actiecom.nl/index.html?target=dept_59.html&lang=nl

    onderaan de pagina.

    Zou dit OK zijn? Scheelt behoorlijk wat neerlandse zilverlingen......

    /edit: Ik zie net in de centrale router thread allemaal nare zaken over E-TECH spul staan.......dan toch maar voor de Linksys gaan........
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2003
  18. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox antenne??!!!!

    Hoi ik heb een vraagje. Ik dacht dat ik zo klaar was met live aansluiten maar het blijkt toch ff wat langer te duren. Mn Xbox staat op mn slaapkamer, terwijl dat mn pc + telefoon verbinding op mn studeerkamer staat. Gevolg is dat ik de modum bij mn pc moet zetten en daaraan een draadloze router moet linken. Die verbind ik weer (draadloos) aan mn xbox zodat er geen draad over de gang hoeft te lopen. Maar dat betekent dat er een apart attennetje op mn xbox moet worden aangesloten. Ik heb daarnaar geinformeerd en zon ding kost 90 euro. Maar ze moeten hem wel helemaal uit Amerika laten komen en dan is ie er pas op 5 september. En het is niet dat ik ongeduldig ben, maar op 2 sept. komt er een jongen uit Griekenland bij mij logeren, dus dan zou ik het wel leuk vinden als ik voor die tijd alles voor elkaar had. Mijn vraag is dan ook: Hebben jullie ook een dergelijk netwerk aangelegd? En hoe hebben jullie dat precies gedaan? En kun je die attentjes ook ergens anders (en sneller) krijgen?
     
  19. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Wat heb je voor supersonische draadloze verbinding dan dat dat spul niet in Nederland te krijgen is?

    Een vriend van me heeft ook zo'n draadloze verbinding, zender + ontvanger voor nog lang geen 90 euro volgens mij. (Weet het niet precies meer.)

    Ik zou gewoon naar de pc-boer lopen en om een draadloos netwerk-kitje vragen. De zender steek je in je router, de ontvanger in je Xbox, klaar!
     
  20. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd!!!! zon ding!!! Maar de computerhandelaar zei dat ie het hele land afgebeld had en hem alleen in Amerika kon krijgen. Vond ik al een btje raar maarjah. Ken jij dan zon adresje waar je ze gewoon kunt krijgen. Want die computerhandelaar waar ik hem besteld heb is echt niet de minste. Tis de grootste van onze regio (Betuwe)!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina