1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Audioslave

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Timmeh, 28 jan 2007.

  1. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, die Seven Nation army cover kon beter, origineel is inderdaad beter.
    Maar wel geweldig dat Chris iedere keer nummers covered van andere tijdens een concert.

    Dat album van live unplugged in Sweden is trouwens echt heerlijk.
    Jordie heeft hem inmiddels ook als het goed is en ik ben benieuwd wat hij ervan vindt.

    Ik las trouwens ook dat RATM weer bij elkaar komt.
    Fijn.:) Wat ik ook niet begrijp is dat die bands elkaar blijven steunen, kijk maar eens op de site van RATM. Je zou toch eerder verwachten dat er een grote ruzie is nu tussen beide bands. Maar ik vind Audioslave beter hoor.
    RATM heeft iets te veel op elkaar lijkende nummers.
    Maar Know your enemy, Killing in the name of en Bulls on parade blijven klassiekers natuurlijk.

    @ hierboven
    Fijn dat er nog meer fans zijn.:)
     
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    het is Jordi btw, staat zo stom anders O-)

    Ik heb nog niet alle nummers (goed) gehoord van het album, maar wat ik gehoord hebt klinkt goed :) Wat eerste reacties;

    Doesn't Remind Me = \o/
    Original Fire klinkt lekker rauw
    Be Yourself is wat te somber
    Redemption Song is érg goed gecoverd
    Black Hole Sun klinkt nét wat beter dan het origineel in deze uitvoering, goed gezongen

    Wel jammer dat er eigenlijk best wel weinig nummers van Audioslave zelf op staan.

    Ik heb btw DVD van Live in Cuba geripped en de audiostream in stukken geknipt per nummer :) Vooral het begin van Your Time Has Come met de gitaar klinkt echt ruig :9


    RATM komt niet helemaal bij elkaar hea, het is maar eenmalig. Maar lijkt me echt vet om te zien, hoop wel dat het goed word opgenomen oid. Ik heb RATM nog nooit 'echt' gezien eigenlijk.

    Ik vind het lastig om te zeggen of RATM of Audioslave beter is, het is gewoon heel andere muziek. Zack en Chris hebben gewoon heel andere talenten, maar ik vind het wel vet dat overduidelijk te horen is dat ze beide dezelfde band achter hun staan hebben.

    RATM is wat lekkerder om op een mooie zomerse dag knoerthard op te zetten :)

    En nu is deze post een beetje erg veel te lang geworden, :9 maarja, dat krijg je als je het over Audioslave/RATM hebt. Wat vind jij btw van Soundgarden?
     
  3. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    @Tim, sorry maar naar mijn mening is het coveren van andermans werk tijdens je eigen concert een gebrek aan eigen creativiteit:) Seven Nation Army is al zo vaak verneukt gecoverd en nu weer door de Audioslaves... jammer.. Ik vind het een geweldig nummer(het origineel).
     
  4. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij laat zijn respect zien naar mede-artiesten toe.
    Hij zegt ook altijd van welke legendarische artiest het nummer is, met overige info. Hij heeft gewoon veel respect voor zijn vroegere idolen en dat is de reden waarom hij het doet. Maar ze doen het ook om het publiek ook mee te krijgen, maar gebrek aan eigen creativiteit? No way... ze hebben genoeg creativiteit, zie het maar als wat extra's;). En ik vind het wel vet, het klinkt best imo.
    Maar dit concert in Cuba waar hij het deed, vaak hebben ook de nummers die hij zingt een betekenis over hoe hij over sommige dingen denkt. En niet alleen hij maar ook de voormalige RATM'ers.

    edit: Soundgarden is ook wel oké, als je van grudging houdt.:+
    Nee, ze hebben wel aardige nummers maar geef mij Chris maar als solo of met audioslave.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2007
  5. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap best dat hij het doet.. al zou ik beroemd zijn en een optreden geven zou ik ook nummers van mijn Idolen zingen:)
     
  6. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet echt eens dat nummer van Billie Jean horen (origineel van Micheal Jackson). Zo begrijp ik de tekst vele malen beter.:) En de versie is ook echt helemaal eigen.
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Eindelijk eens een thread over een echte band. :)
    Audioslave is persoonlijk een van mijn favoriete bands. Het stemgeluid van Chris is heel bijzonder en past heel goed bij de muziek.
    Mijn favoriete nummers zijn:

    -Like a stone
    -Shadow of the sun
    -Show me how to live
    -Wide awake
    -Shape of things to come

    Laten we natuurlijk ook black hole sun niet vergeten, niet van audioslave, maar van wel van Chris.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2007
  8. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, black hole sun is van Soundgarden hè.;)

    Ik heb Audioslave/Chris Cornell nog nooit live mogen aanschouwen, maar aan zijn live albums te horen, zijn concerten etc. heeft hij mij overtuigd te beste live artiest te zijn ter wereld. Dat is dan mijn mening, want ik vind dat zo.

    Overigens als je van echte akoestische muziek houdt moet je toch echt dat album van Chris Cornell downloaden live in Sweden. En hou dit topic de komende tijd in de gaten en het internet want er komt gauw een nieuw album uit! (van Chris Cornell zelf)
     
  9. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Wide Awake is trouwens vetter dan ik in eerste instantie dacht! Had hem aantal maand geleden al gehoord en toen verwijderd. Maar hij is toch wel errúg mooi. Wel jammer dat op dat Unplugged album best weinig Audioslave nummer staan, dan zou het nog gaver zijn (A)

    Wist je btw dat Chris Cornell een broer(tje) heeft die ook zingt?

    http://myspace.com/blackmarketradio

    Er zijn tussen het stemgeluid van de broers wel een aantal overeenkomsten te horen, de muzieksoort is alleen wel heel anders. Maar wel vetjes :)

    /edit: Als je Better Than a Killer luisterd van Black Market Radio dan klinkt het begin echt nét of je Chris hoort zingen. Hier gaan we hopelijk meer van horen :)
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2007
  10. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow man.:)
    Naais.:)
    Maar, wide awake is echt 1 van zijn betere nummer hoor. Live van dat album is het echt het beste nummer imo.

    Over zijn broertje: Peter Cornell, die lijkt echt ziekelijk veel op hem, die kan ook wel zingen ja. Maar ik mis toch een beetje de charme en rauwheid in zijn stem en ervaring die Chris wel heeft, en de band 'audioslave' is ook gewoon veel beter met de geweldige Tom Morello ofcourse:).

    click Kijk hier eens naar de foto's, hoeveel hij op zijn broer lijkt.
     
  11. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Geweldige band, het stemgeluid past op een of andere manier perfect bij het nummer en de muziek bezorgt me op een of andere manier kippenvel.
     
  12. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Hier een nieuwtje :

    In een interview, heeft gitarist Tom Morello laten doorschemeren dat er wellicht een punt achter de formatie Audioslave gezet zal worden.

    Dit was al een beetje te verwachten, met de bekendmaking dat Rage Against The Machine weer gaat optreden. Daarnaast wil Morello meer tijd in Nightwatchman steken. Zanger Chris Cornell is ook bezig met een solo-project en bassist Tim Commerford en drummer Brad Wilk zijn op dit moment samen in de studio bezig met een bas-en-drum-only CD.

    Bron.
     
  13. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopen dat ik ze nog een keer te zien krijg.:emo:
     
  14. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer :mad: (Hoewel ik moet toegeven dat ik het derde album ook niet sterk vond). In elk geval hopen dat ze dan verder gaan als RATM weer, ze gaan in elk geval voor één keer weer samen optreden. Hoewel een nieuwe formatie ook wel aanlokkelijk is. De sound van de bandleden van RATM/Audioslave met een nieuwe zanger/zangerers 8).

    /edit: Dit is dan wel weer vet :9:

    Ben wel benieuwd hoe dit gaat klinken.

    /edit: Hier kan je 1 nummer horen :):

    http://www.myspace.com/thenightwatchman

    Klinkt lekker moet ik zeggen :) Het gitaargeluid klinkt echt heel erg mooi, het stemgeluid is umm 'apart'. Je moet er aan wennen. En het eerste wat me te binnen schoot was: Johnny Cash!
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2007
  15. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde het ook vanmiddag.
    Helaas, maar ik hoop iig dat alle bandleden succes behalen in hun verdere carrierre. Wel vind ik het jammer dat er geen afscheidstour is oid.
    Maar ja, de leden beginnen denk ik een beetje last te krijgen van sterallures.

    Hopelijk gaat Cornell solo touren binnekort, zijn 2e album moet nu toch al bijna uit zijn.

    edit: het 2e album komt pas in mei vernam ik net.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2007
  16. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vind je van Tom zijn soloact? (Zie die myspace link)
     
  17. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Indd beetje Johnny Cash-achtige sound, heerlijk rustgevend:).
     
  18. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Chris Cornell weg bij Audioslave

    Uitgegeven: 16 februari 2007 09:20
    Laatst gewijzigd: 16 februari 2007 10:04

    AMSTERDAM - Zanger Chris Cornell heeft de rockband Audioslave verlaten. Aanleiding zijn 'onoverkomelijke persoonlijke conflicten en muzikale meningsverschillen'. In een officiële verklaring wenste hij de andere bandleden 'niets dan succes met alles wat zij in de toekomst zullen doen'.

    Audioslave werd in 2001 opgericht. Behalve uit Cornell, die vroeger zanger en gitarist was van de grungeband Soundgarden, bestond de band uit drie oud-leden van Rage against the machine: gitarist Tom Morello, bassist Tim Commerford en drummer Brad Wilk. De band nam drie albums op.

    ANP



    wisten we dus al.. maar toch kut:'-(
     
  19. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar nu verder. Wat gaat iedereen doen?
    Van Tom Morello weten we het al.
    FF spelen met RATM en dan solo, CC gaat ook in zijn eentje verder denk ik.
    Want hij heeft een groot ego, ook een groot hart, maar dat is een ander verhaal.. Maar wat gaan Brad en Tim doen? Blijven die bij RATM?
     
  20. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    ah, ik was gister echt blij toen ik het las dat ze kappen
    Tom gaat inderdaad na RATM verder met z'n eigen ding.
    Tim en Brad gaan een drum/bass cd maken (volgens geruchten).
    Chris gaat hopelijk bij de McDonald's werken.
     

Deel Deze Pagina