1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    En wat zijn de geruchten omtrent de prijs en releasedata van de nieuwe Macbooks? Is daar wat gossip over?
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Met geen van beide ;)

    Heb een laatste generatie Powerbook G4 hi-res, de voorloper van de macbook pro, die me nog prima voldoet, vandeweek zelfs een grotere hdd erin gezet zodat ik weer meer dan genoeg ruimte heb. En ik heb geen imac :+ Heb mn oude pc nog staan die op mn cinema display aangesloten is. Staat een Mac Pro in de planning, maar weet niet of ik em nu moet halen of waarschijnlijk rond januari wanneer de nieuwe modellen uitkomen waarschijnlijk.

    Maar ik werk het meeste momenteel achter mn laptop


    13/14 oktober staat een apple event in de planning, die waarschijnlijk de nieuwe macbooks zal introduceren. Dus over 2,5 week al.

    Kwa prijs kan je aannemen dat de prijzen hetzelfde zullen zijn zoals ze nu zijn aangezien dit bijna altijd het geval is, kwa prijs verandert er bijna nooit wat. Maar apple heeft een tijd terug wel bekend gemaakt dat ze wat gaan inleveren op de winstmarges, dus het zou niet raar zijn als er een kleine verlaging van de prijzen komt, van een paar tientjes. Maar ga maar gewoon van de huidige prijzen uit, dat is het meest realistische. Als er een kleine verlaging komt, zie dat dan maar als een bonus.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2008
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Oh oke, dan was het dus iemand anders die een imac had. Want ik zit nog te twijfelen of ik niet beter een macbook kan halen of een imac. hahah het is toch erg lastig.

    Het mooiste is natuurlijk alle 2 maarja geld héO-)
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Heb je het dan puur over de huidige generatie of zal de volgende generatie Macbooks rond hetzelfde prijsniveau blijven hangen? Die worden wel weer een stapje duurder toch lijkt me?
     
  5. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Meestal is het zo dat een nieuwe Gen dezelfde prijs blijft als ik het goed heb.
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Alle pielemuiters nog aan toe :'-(

    Dan moet ik nu dus af gaan wegen of ik deze maand een Macbook haal of tot januari wacht en dan een gloednieuwe haal :mad:

    En ik heb gvd echt een laptop nodig, wat het nog wranger maakt. Maarja, als ik nu een nieuwe haal vreet ik in januari m'n schoen op.
     
  7. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Je moet toch eens een beslissing nemen, als je hem nu nodig heb koop hem gewoon. Ik weet zeker dat je super tevreden zal zijn.
    Mochten er nieuwe macbook's komen dan lees je een week na dat ie uit is alweer berichten dat er 3 maanden later weer betere modellen uitkomen, zo blijf je bezig.

    Altijd leuk site's als MacRumors maar je hebt er weinig aan, teveel speculatie en weinig echt nieuws.

    Daar komt bij dat er voorraden echt super zijn de laatste weken, dat alles slecht op voorraad was (wat ook gezegd word dat dat een indicatie is) kwam omdat alle scholen honderden macbooks tegelijk bestelden voor het nieuwe schooljaar en dus alle leveranciers opdroogden.

    Oja Grave, waarom zie ik je nooit in de winkel? ;)
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Da's waar maar als je 'm direct koopt bij de release kan je er het langst van genieten :+

    En ik HAAT het om niet het nieuwste van het nieuwste te hebben, zeker als er iets nieuwers op komst is. Vind ik gewoon zonde.
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    De prijzen van de nieuwe modellen krijgen meestal gewoon de prijs mee die ze nu ook hebben. Omdat ze de huidige modellen vervangen. Apple is daar meestal heel strak in. Oud model eruit, nieuw model erin en voor dezelfde prijs als daarvoor.

    Dus ga gewoon van de huidige prijzen uit.


    Het nieuws moet je er zelf wat uit schiften. Door de jaren zie je meestal beetje wat bullshit is en waar eventueel wat waarheid in zit. En macrumours houd de update datums wel goed bij en die geven vaak ook wel een goeie indicatie aan.

    Kom liever als die leuke collega van je er is ;) Nee maar heb hier thuis genoeg leuk spul staan, dus zoveel valt er niet meer te zien, behalve dan die idioot grote 30" cinema display :D
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2008
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik zou nu iig tot 14 oktober wachten, dat moet nog wel te overleven zijn denk ik. Zou best kunnen dat nieuwe Macbooks dan ook gelijk die dag in de shop staan.

    En een nieuwe Mac Pro line in januari? Dat wist ik niet. Ga ik iig wel in de gaten houden dan.
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bedoel je denk ik mij. Ik heb een iMac.
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Januari/februari worden ze verwacht. Nieuwe Nehalem processors van intel. Ben benieuwd hoeveel processors het instapmodel meekrijgt O-) Maja huidige Mac Pro is al **** snel. Vond het wel leuk wat iemand zei. Een macbook pro is snel, een Mac Pro is Startrek.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, wat wil je met een 8core (2x quad) processor, die zo efficiënt/effectief mogelijk benut wordt. Dan kan je nog eens tot 32gig aan ram erin stoppen.
    Of een stapje terug doen naar een enkele quad core processor. Bespaard je meteen weer een hoop geld.

    Ben er zelf nog niet helemaal uit wat m'n volgende PC wordt. M'n PC met Windows heeft de laatste tijd iets te veel mankementen en als ik kijk naar m'n behoorlijke nieuwe PC op werk, met Vista, dan wordt ik ook niet vrolijk van de instabiliteit. Al heeft Windows ook wel weer zijn voordelen.

    Mac (Pro of iMac) is duurder, maar ook wel weer mooier en stabieler.
    Wordt dan denk of een 24" iMac, of een Mac Pro (als ik tegen die tijd nog een fatsoenlijk budget heb na het halen van mijn rijbewijs).
    Twijfelpunt is nu dat ik 2 goede 17" tft schermen heb. Bij een iMac zou ik die zowat weg kunnen doen (op werk gebruiken).
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Of 2 imacs halen voor de prijs van 1 Mac Pro :+

    ... zit ook wel steeds nog te twijfelen om de Mac Pro te halen, het is dikke overkill voor DTP werk, maar aan de andere kant weet ik wel dat ik gerust 6 jaar verder kan, net zoals mn pc, die nu aan zn eind is na 7,5 jaar.

    Maar als je toch dan dikke 2000 euro neerlegt wil ik niet dat een maand later ineens nieuwere modellen uitkomen :D
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nee precies. En als ik nu nog goed kan werken op een oude PC van 4/5 jaar oud, dan lukt dat ook makkelijk met een iMac. Op 1st gen Macbook gaat het ook prima. Qua specs is Macbook wel een overkil.
    Maarja, wacht wel rustig af en kijken over een paar maandjes ofzo nog eens. Kan me nu wel weer gek gaan lopen maken, maar dat heeft ook niet zo veel zin. :)
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Tsja, dat is de kracht van Apple. De consument gek maken met lekkers! Zo voelt het telkens na een Keynote..
     
  17. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    De status van mijn bestelling op de Apple site is: Verzonden (vandaag). Toch is de verwachtte levertijd 6-7 oktober? Waarom duurt dit zo lang of kan ik hem eerder verwachten?
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Verwacht em maar eerder. Blijf vandaag en morgen maar thuis ;)
     
  19. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Haha ah dat klinkt echt geweldig. Ben heel erg benieuwd, van wat ik van MacBookjes heb gezien/gehoord is het heel erg mooi spul. Bedankt!
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Edit:

    Laat maar, verkeerd gelezen...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina