1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ze dan gehoord ofzo of reviews ervan gelezen? Zo slecht kunnen ze toch niet zijn:D.
     
  2. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb zo'n GD-580 laatst gekocht hij doet het prima maar ik heb in Sound options in xbvox dashboard gewoon alles enbled is dat wel goed of niet?? als ik met de xbox ga spelen gaat er een lampje branden op de decoder bij Dolby Digetral groenlampje zit er naast dus dat zit wel goed denk ik.. of niet?
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok, ik heb ook een vraagje. Heb laatst mijn pc ge-upgrade, maar nu zit er op het moederbord ook een spdif ingang. Nu had ik gelezen (onder andere op Wikipedia) dat daar een aantal varianten voor zijn. In de FAQ wordt er alleen gesproken over de optische variant. Ik heb een 'gewone' plug. Hij is oranje en volgens mij is het dan coaxiaal?? Kan ik mijn xbox daar opsluiten, en zo ja hoe?
     
  4. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat moet wel een coax signaal zijn, maar meestal zijn het ingangen. En je hebt een ingang nodig om bijvoorbeeld je xbox of dvd speler erop aan te sluiten...
    Verder kan je xbox alleen aangesloten worden met een Toslink (optical) plug. Er zijn wel xboxhardware die coax ondersteunen maar daar zijn maar heel weinig van te verkrijgen :)

    @Duo Maxwell: Dat kan hoor, je set ondersteund DTS en Dolby Digital, dus je kan alles op enabled zetten :)
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    jep, alles enabled is goed :) spellen ondersteunen de DTS functie niet, maar de meeste dvd's wel, dus gewoon enabled laten :) hij zoekt als tie op optical staat automatisch of het een Dolby Digital of DTS signaal is.
     
  6. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    2x ingang, 1 moet uitgang zijn ;). Maar ik weet zeker dat ik een ingang en een uitgang heb, staat keurig in de handleiding ook vermeld. Maar dan zal ik eens kijken of ik zoiets ergens kan vinden.
     
  7. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    nou succes ermee, want die kabels zijn moeilijk te verkrijgen. Ik heb ze zelf nog nooit gezien namelijk :eek:
     
  8. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb geen kabel gevonden, maar wel een heel kastje, alleen dat kost 80 dollar.....klikje

    /Edit, heb nu een andere gevonden die (gelukkig) veel goedkoper is, kan er alleen verder weinig over vinden. (linkje). Maar dan ben je al met al nog wel 60 euro kwijt omdat je ook nog een advanced cable pack (oid :9) van ms moet hebben.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2005
  9. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook een mogelijkheid, ik weet zelf niet of dat het geluid gaat vervormen. Maar 80 euro is aardig wat en dan ben je ernog niet eens klaar mee. Je moet dan een toslink en een coax kabel hebben en niet te vergeten ook nog een advance scart cable en die zijn best prijzig...

    Edit: Die tweede scheelt weer wat centen maar je moet nog wel de kabels hebben ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2005
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n converter hebben ze oa ook bij conrad, ik dacht voor 30 euro. Ik zoek het wel ff voor je na, Rox.

    Edit: sorry, had je edit niet gezien;)
     
  11. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou ja, conrad is in ieder geval nederlands :), moet er nog maar eens over nadenken dan. Ik bedoel, je gooit er wel 60 euro tegenaan terwijl je geen idee hebt of het goed gaat werken.
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom wil je eigenlijk je geluid via de computer naar je speakers hebben? Het kan toch ook gewoon direct naar je speakers? Daar hoeft de pc toch niet tussen te zitten?
     
  13. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke bedankt! :p
     
  14. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Omdat ik een of andere el cheapo 5.1 pc set heb, en geen high end soundsystem :9. En had een semi oplossing gevonden door voor allebei de helft daarvan te gebruiken (2 v/d 3 kabels naar pc en 1 naar de xbox), maar soms valt het geluid me dan te veel tegen..
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    En je verwacht dus dat het via de computer beter klinkt?
     
  16. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, omdat dan iig alle boxen geluid maken als mijn xbox aan staat ;)
     
  17. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    k heb zelf geen dolby digital versterker maar ik vroeg me af waar je dvd-spelers kon halen die gewone tulp uitgangen hebben maar dan wel voor 5.1 dus apparte voor de front center en achter waar haal je die?
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij elke hifi-winkel denk ik. Zeker bij Media Markt en Correct.

    Deze bijvoorbeeld: Pioneer DV-585A.

    En die hebben ze o.a. bij Correct.
     
  19. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie dat ze erg duur zijn.... weet iemand waar je zo ook goedkoper zijn?
    en hoe heet dat eigenlijk dat je 5.1 via tulp aansluitingen doet ( 2 tulp aansluitingen voor Front, 2 tulp aansluitingen voor achter, 2 tulp aansluitingen voor center en subwoofer) ?
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon '5.1-kanaals uit/out'.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina