1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ook niet zo gek eigenlijk, ik maak geen eigen content. Zelfs iemand die hakkelend presenteert doet het dan nog beter. ;)



    Werkt bijvoorbeeld al in Tarkov en HL: Alyx. Onlangs door Valve open source gemaakt, dus wie weet wordt in de toekomst Steam Audio in meer bekende PC games in de Steam bibliotheek toegepast. Een goede spatial audio engine is sowieso gaaf wanneer je beschikt over een goede headset.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.063
    Leuk Bevonden:
    4.708
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.442
    Leuk Bevonden:
    17.555
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.477
    Deze gast lost alle problemen in de game industrie op in 1 video. Wat een genie!
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.442
    Leuk Bevonden:
    17.555
    4:07 ABSOLUTE LEGEND
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.063
    Leuk Bevonden:
    4.708
    Heb die video 35 seconden volgehouden. Best knap!
     
  7. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.745
    De gamingindustrie zal het wel overleven. hoop ik
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.442
    Leuk Bevonden:
    17.555
  9. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Mooie flatscreen
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    janter vindt dit leuk.
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.477
    Kunnen games nog duurder worden om te maken! ;)
     
    Killamonkey en Yellow 13 vinden dit leuk.
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Prima toch? Ik hoef die games ook niet te kopen als ik niet wil. ;)
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.477
    Klopt.
    Het is alleen grappig dat juist nu de halve industrie in de problemen zit en iedereen over de enorme budgets zeurt er weer een grote stap gemaakt wordt terwijl deze generatie nog steeds niet echt volledig benut is.
     
    Yellow 13 en Daz vinden dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Consoles zijn helaas al een lange tijd geen degelijke investering meer, met als uitzondering de Switch. Het is helaas niet anders, maar echt blij ben ik er ook niet mee. Aan de andere kant zie ik ook wel hoe technisch mank sommige releases lopen, maar ik blijf de indruk houden dat optimalisatie van software niet de hoogste prioriteit krijgt. Dat begint al bij het stellen van realistische doelen in een project om een game te maken.
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.966
    Dat is ook weer overdreven. Niemand verplicht het je om de Pro te kopen en kan je dusdanig nog 7-8 jaar met de normale PS5 aan de gang blijven (er vanuit gaande dat ie het zo lang volhoudt natuurlijk). 500 euro voor zoveel jaar is gewoon prima.
     
    Tim vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Het issue is niet het wel of niet hebben van geld, maar het gevoel te hebben dat het de investering mogelijk niet waard is. Ik vind de huidige console generatie relatief zwak uit de doeken komen. Of dat aan de hardware of aan de software ligt (of beiden) weet ik niet. Covid-19 mag inmiddels geen excuus meer zijn voor gebrek aan innovatie bij de grotere titels, in combinatie met de soms achterblijvende prestaties. Voor de goede orde: we hebben vorig jaar weer de eerste 720P titels sinds lange tijd voorbij zien komen. Inclusief sub 30 fps framerates. Het lijkt wel een regressie. En toch blijf ik het gevoel houden dat er in theorie meer kan met de huidige generatie. Dus ik ben het op dat punt met Modder-Eter eens dat ik wat meer van de huidige generatie hardware wil zien, voordat de volgende refresh door de deur wordt geduwd. Overigens heb ik geen moeite met de indie + AA scene, die doen het juist heel goed. Maar daar koop je waarschijnlijk geen Ps5Pro voor. De pro is o.a. voor GTA6 bedoeld, een titel waar ik een aanschaf wel voor zou overwegen (in het geval dit een console exclusieve release is). Het hangt allemaal af van 1) de vraagprijs van de pro en 2) de software support, gaan we voldoende verschil zien tussen baseline en pro en is dit verschil ook zichtbaar bij huidige release titels? Enfin, ik loop nog niet helemaal warm. Maar dat kan in de komende maanden nog veranderen. Dit soort reacties zijn ook maar een moment opname.

    EDIT:

     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2024
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.442
    Leuk Bevonden:
    17.555
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Famitsu scores, voor wat het waard is, voor Rise of the Ronin; 9 - 10 - 9 - 9 ; 37/40. Not bad voor de base-game, als je bedenkt dat bij Nioh 2 en Wo Long de DLC vervolgens nog veel zaken toevoegde en verbeterde.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Een uitgebreid gesprek over de Ps5pro en nieuwe gelekte details. TLDR:
    * CPU: nog steeds de AMD 2 Zen, maar de pro heeft een "high CPU frequency modus" waarbij de kloksnelheid tijdelijk stijgt van 3.5 Ghertz naar 3.8 Ghertz. De verbetering hier is relatief bescheiden.
    * GPU: meer compute units (voor berekeningen) en meer geheugen bandbreedte. Grafische performance is volgens Sony 45% hoger dan baseline Ps5, maar dat is een theoretisch maximum.
    * Trinity Ray Tracing Functionality: een nieuwe architectuur voor ray tracing, maar liefst twee tot driemaal sneller dan baseline Ps5 volgens Sony. Op dit vlak hogere resolutie, hogere framerate, meer features (bijvoorbeeld schaduwen). Dit lijkt een extraatje om de bottleneck van ray tracing verder glad te strijken. Waarschijnlijk wordt deze extra performance geleverd door de hogere compute units op de GPU, maar de vraag is of de zichtbare performance (voor de speler) echt zoveel zal verbeteren.
    * PSSR (Playstation Spectral Super Resolution) upscaling & Trinity machine learning. Deze engine is custom geschreven voor de Ps5pro. Geen FSR2 meer, maar gebaseerd op machine learning. In dat opzicht lijkt deze techniek meer op DLSS van Nvidia. Mogelijk met betere resultaten zowel op performance vlak en grafische resolutie. Digital Foundry speculeert dat op dit punt mogelijk de grootste verbetering wordt gerealiseerd voor de Ps5pro.
    * Intern geheugen beschikbaar voor developers: van 12,5 Gig naar 13,7 Gig. Meer intern geheugen voor berekeningen is altijd beter, maar ook hier een bescheiden verbetering.

    Samengevat: hardware technisch lijken de verbeteren marginaal, al gaat het om kleine verbeteringen op meerdere vlakken. Waarom de Ps5pro relatief veel lijkt op de baseline Ps5, als redenen genoemd in het gesprek: 1) dezelfde baseline/pro architectuur voor developers om mee te werken 2) wattage bottleneck (systeem mag niet boven een bepaald verbruik komen). De PSSR is mogelijk de gamechanger in deze refresh. Alles bij elkaar genomen lijkt de Ps5pro geen baseline "killer", maar voor een bepaalde groep gamers geïnteresseerd in net wat meer resolutie en betere performance het overwegen waard. Grote openstaande vraag blijft de vraagprijs. Honderd euro meer? En ook of er uberhaupt nog een discdrive in de pro zit (of digital only!).
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2024
    Tim vindt dit leuk.
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.442
    Leuk Bevonden:
    17.555
    wat moeten we erop spelen?
     

Deel Deze Pagina