1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Wat zei iemand ook alweer, een 8 is de nieuwe 5? ;) Ik denk dat de intro van onderstaande review (pak en beet eerste minuut) alles zegt. DD2 = DD1 on steroids, maar in veel opzichten dezelfde game. Toch weer een ruwe diamant. En nagenoeg compromisloos. Niche materiaal, maar voor die niche waarschijnlijk een geniale titel. Focus op interessante gameplay mechanics, moment tot moment verrassingen en gave combat, maar de interne motor heeft nog een behoorlijke checkup nodig (op alle platformen). "As far as optimization is concerned, DD2 has no where to go but up." Zelfs de framerate is blijkbaar Xbox 360 waardig. :D

     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2024
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Met de huidige budgetten en jaren development is een 7 of 8 metacritic natuurlijk wel killing voor een ambitieuze studio

    Als je een jaartje een spelletje maakt en die scoort een 7, okay, prima, op naar je volgende projectje en hopelijk krik je die dan op naar een 7,5 of 8.

    Maar in een tijd waarin we gewoon 9/10 en 10/10 games uit de budgetbakken kunnen trekken voor een paar tientjes, en waar we ons tientallen, zoniet honderden uren mee kunnen vermaken, is het wel een flinke buzz-kill als je nieuwe game waar je 3-4 jaar aan gewerkt hebt maar een flauwe 8 scoort.

    Voor mij als gamer boeit het me niet zo veel. Ziet de game er tof uit en scoort ie 8+, dan heb ik eventueel interesse. Maar het is logisch dat met prijzen van 70-80 euro steeds meer mensen afwachtend zijn met een game die niet meteen torenhoog scoort in de reviews.

    Nu verwacht ik voor DD2 gewoon een meta van 80-85, dus geen probleem, maar heb er zelf nog weinig interesse in. Ziet er wat flets en voorspelbaar en ouderwets uit allemaal.

    Wel echt een game voor Yellow natuurlijk.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    DD2 is zelfs vijf jaar in de productie geweest. Dat is inderdaad een aardige investering (het kan altijd langer). Daarentegen heeft DD1 het voor Capcom juist goed gedaan door een lange "tail" in de verkopen, zelfs jaren na release. Dat zou bij DD2 ook kunnen gebeuren, zo'n evergreen titel die niet gelijk maximaal verkoopt maar in de loop der jaren stiekem toch veel spelers over de lijn trekt. Zeker bij goede ondersteuning van Capcom. Vijf sterren overigens bij Eurogamer. Vond ik dan toch weer verrassend. Of misschien ook weer niet. Enfin, zolang mensen maar plezier hebben. Op internet leggen we elkaar vaak op wat geweldig of bagger is, maar uiteindelijk is jouw persoonlijke ervaring de enige ervaring die echt telt.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2024
  4. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.903
    Leuk Bevonden:
    3.282
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.788
    Tering, hoop tekst hebben jullie nodig jongens. Kan niet meer lezen. Ik ben hyped voor 22ste. Stelletje zure bommen jullie
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Conclusie: gewoon gaan voor die trap!
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2024
    Killamonkey vindt dit leuk.
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.788
    PC performance is ruk. Zelfs met 4090 en dikke CPU gewoon sub 30framerate in steden. Ga nooit meer preorderen... Hype is weg
     
  8. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.820
    Leuk Bevonden:
    843
    Ik koop hem wel over een paar maandjes voor 40 euro, maar heb wel zin in een Elden Ring achtige RPG.
    30 fps kan ik nog wel mee leven bij zo'n grote open world, als die wel helemaal constant 30 is.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Speel je op een PC? Daar zou je de framerate met o.a. Rivatuner kunnen cappen op wat jij wilt. 30 fps, 40 fps, 60 fps you name it. Bij mij staat de cap altijd op 60 fps (dat past bij de hardware van mijn PC), omdat ik liever een consistente ervaring heb dan een wisselende.

    Serieus? Ik zag het al in sommige reviews voorbij komen. Gelukkig ligt het niet aan jouw hardware. Je voelt hem al aankomen: Capcom heeft beloofd de PC performance te verbeteren. Die is voor veel mensen namelijk compleet ruk in dezelfde gebieden waar jij nu ook last van hebt.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.442
    Leuk Bevonden:
    17.554
    iemand dune spice wars geprobeerd? te doen op xbox?
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.063
    Leuk Bevonden:
    4.708
    Deze gaat bij mij gelijk op de hoogste stand. Simpelweg omdat de beloningen dan groter zijn. Had ik laatste met een Elden Ring boss ook. Gelijk vier levels omhoog, van 67 naar 71, na het verslaan in Lake of Rot. En één ding is altijd wel goed in deze serie, DD dan, en dat is de XP en de loot. Mag ook wel, want volgens mij lag de cap op level 200 en die pawns zijn op dat niveau ook echt belachelijk sterk. Hoop trouwens ook weer op iets als een Ur Dragon. Daar had ik destijds met Dulle een discussie over. Die vond mij pussy dat ik het niet op hard probeerde, maar dat was alleen omdat ik het systeem niet snapte. Als je het systeem van de DD serie snapt, voor mij mede dankzij Dulle, dan is het zoveel prettiger spelen en voelt het inderdaad als een soort van Elden Ring game, alleen dan met meer en grotere beloningen. :)
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.788
    Pardon?
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.063
    Leuk Bevonden:
    4.708
    Huh, wat bedoel je, dat ik een game hoger zet? Sorry, maar heb met meerdere games gewoon bijna geen keuze. En sinds Elden Ring heb ik geleerd wat meer plezier uit uitdaging te halen. Zoveel stress levert mij dat niet meer op hoor. :D
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.788
    Ramblings of a mad man haha
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.063
    Leuk Bevonden:
    4.708
    :+
     
  16. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.745
    Hmm ondanks dat het gewoon FarCry Primal met blauwe characters is, niks speciaal doet vermaak ik me prima in de zoveelste Ubi openworld game.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2024
    WorkingTitle, Yi-Long en Yellow 13 vinden dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.063
    Leuk Bevonden:
    4.708
    Fuck. House Flipper 2 console release op het laatste moment naar 10 april. :'-(
    Dan morgen maar DD en ROTR. :+
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Hoeveel games koop jij eigenlijk elke week??? :confused:
     
  20. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Hij had geld over omdat hij niet genaaid was door mij
     
    Yellow 13 en Reckuuza vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina