1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Uitvindingen] Waar vandaan? Welke bijdrage is geleverd?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 12 dec 2005.

  1. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    jaa, het is een Islamitische site, dus je hoort het verhaal maar van 1 kant..
    Dit is de bron:
    http://www.redouan.nl/artikelen/art_01.htm

    en dit is de literatuur waar de tekst uit afkomstig is:

    Vertaald uit het Engels door broeder Muhammad-Taariq.

    Oorspronkelijke titel: Islamic Civilisation: The Hidden Contribution by Aftab Malik



    Literatuurlijst:
    -Arnold, Sir Thomas, and Guilaume, Alfred [Ed], The Legacy of Islam, Oxford University Press, 1960
    -Beckingham, C.F., Misconceptions of Islam: Medieval and Modern, Journal of -Royal Society of Arts, September 1976
    -Briffault, Robert., The Making of humanity, [Lon] 1938
    -Browne, E G., Arabian Medicine, [Cambridge] 1921
    -Draper, John William., The Intellectual Development of Europe,[Lon] Vol. I, 1875
    -Farsi, Nabih [Editor] The Arab Heritage, Russell & Russell, Inc., [New York] 1963
    -Hitti. P K., History of the Arabs,[Lon], Macmillan, 1956
    -Jairazbhoy, R A., The Civilisation of Islam, [Pakistan], Ferozsons Ltd, 1996
    -Landau, Rom., Islam and The Arabs, [Lon] 1958
    -Makdisi, George., The Rise Of Humanism In Classical Islam & The Christian West,[Edinburgh] 1991
    -Menocal, Maria Rosa, The Arabic Role In Medieval Literary History: A Forgotten Heritage, University of Penn. Press [Philadelphia] 1987
    -Nasr, S H., An Introduction to Islamic Cosmological Doctrine, Harvard Uni. Press, Cambridge [Mass] 1964
    -Nasr, S H., Science & Civilisation In Islam, ITS [Cambridge], 1987
    -Said, Edward, Orientalism,: Vintage Books, [New York] 1978
    -Sarton, George., A Guide to the History of Science, [Massachetus] 1952
    -Shaw, Sir George Bernard., The Genuine Islam, Vol. I, No. 8 1936
    -Stiefel, Tina., The Intellectual Revolution in Twentieth Century Europe, St. Martin’s Press [New York] 1989
    -The British Astronomical Association., Who’s Who in the Moon, Vol. 34, Part I, 1938
    -Toynbee, Arnold, J., A Study of History, Oxford University Press, 1951
     
  2. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1
    Alleswat rikkel heeft gepost staat ook op wikipedia. En ik wist zelf niet dat dat ne boek in urpa, van die arabier, tot in de 16e eeuw op europese universititen werd gebruikt.Zegt in mijn ogen best veel
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wikipedia staat bekend als niet betrouwbaar en ik heb het over de bron van shorty (maar Shorty heeft de bron al vermeld :) :))... aangezien dit info van 1 kant is .. is dit dus ter kennis geving aan te nemen... [nb] De feiten kloppen though :) Side note: Shorty waarom heb je een avatar van een "Deense vlag verbranding"? Persoonlijk vind ik dat iemand met zo'n avatar weinig respect heeft voor een heel volk en scheert alle Denen over 1 kam :{

    Tevens lijkt het me verstandig als men hier graag teksten kopiert ook de link naar de site plaatst dan kunnen we zelf aannemen of de tekst geloofwaardig is of niet.

    Ik neem nu de tekst met een korrel zout, omdat de nazi's en de allies in de tweede wereld oorlog soortgelijke panfletten verspreid hebben .. Ik krijg hier een nare bij smaak bij. Dus willen jullie aub de bron vermelden? en de tekst quoten?
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2006
  4. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dat de wereld die bestaat uit veel verschillende mensen en culturen elkaar zo snel mogelijk probeert af te maken is erg genoeg. Maar dat ook op een kleinschalig niveau als xbw de gekte toeslaat. Kom op zeg, waar hadden we het ookweer over? oja spotprenten(!) er zijn wereldwijd rellen ontstaan vanwege een paar SPOTprenten -_-.
    Dan denk ik, waar zijn we mee bezig. En dan lees ik hier een paar reacties van deze discussie en mijn verbazing en minachting stijgen alleen maar. Het gaat niet meer over spotprenten, nee het gaat over welke grote geleerde wat heeft ontworpen... Het gaat over wij en hun. En ik maar denken dat moslims even veel lol kunnen hebben achter een xbox als ik, maar nee dat maakt niet uit, het gaat er natuurlijk omdat dat ze niks nuttigs hebben geleverd aan deze wereld.
    Daarmee praat natuurlijk het walgelijke gedrag van rikkel niet goed maar ik vind dat de eenheid benadrukt moet worden en niet de tweedracht, maar zoals eerder elders gezegd zijn mensen niet zo verdraagzaam (meer)....
     
  5. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Is goed. Ik was er zeker van over de rooie toen ik hoorde dat ene paar het nut van de Arabieren in de wereld geschiedenis niet toegeven. Dan presenteer ik feiten, en is het walchelijk. Alles wat ik poste is gewoon waar. Niks aan te doen. Ik denk dat jij van je zelf walcht dat ik gelijk heb :{
     
  6. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused:

    Welk walgelijke gedrag, dat hij zich voelt aangesproken? Het is eigenlijk precies hetzelfde als met die spotprenten, vergelijk met een situatie waarin iemand gepest wordt. Iemand pest een jongen op school en roept echt de raarste dingen, waarmee hij zonder het te weten die jongen heel veel pijn doet. Eigenlijk is het nu precies zo bij die spotprenten, er worden dingen geroepen waarvan veel mensen geen idee hebben hoe groot die impact wel niet kan zijn.

    Nogmaals, ik vind de demonstraties alleen maar een logisch gevolg, steunen doe ik de demonstraties met geweld zeker niet, maar de reactie uit de moslimwereld vind ik erg begrijpelijk.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De uitvindingen die gedaan zijn door de bepaalde individu'en zijn gedaan a) omdat ze nodig waren b) omdat het hun een voorsprong gaf. Hun geloof was niet van invloed om deze vinding te scheppen. Deze mensen waren hun tijd ver voor uit en wilde zo de mensheid helpen
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Daarom zeg ik Arabieren. En de islam was natuurlijk wel een van de drijfveren van deze personen.
     
  9. BLACKHAWK EM

    BLACKHAWK EM Target Theory

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is wel een feit dat door het geloof waar wij ons in de reanaissance los gemaakt hebben hun zich niet verder konden ontwikkelen. Daarom is het niet meer dan logisch dat na de renaissance wij heeeeeeel erg snel een voorsprong kregen en hun eigenlijk niets meer betekend hebben voor de wereld. Wat ze daarvoor allemaal hebben gedaan boeit me niet zo veel ( dus niet weer een letterlijke kopie van google please). Als je negeert dat het geloof niets te maken had met het gebrek aan ontwikkelingen dan ben je wel heeeeeel erg naïef.
     
  10. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zo'n avatar genomen, omdat in de andere forum sommige mensen de islam een achterlijke geloof vinden, of omdat sommige een Deense vlag hebben genomen, of door andere redenen.. als ook maar 1 iemand zich beledigt voelt wil ik hem wel weg halen, maar dat hoor ik dan wel
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Doe ik dat dan?

    Tot de 16e eeuw werd nog steeds met Arabische kennis gestudeerd in Europa. Daarna namen de Europeanen gewoon de kennis over en gingen ze ook sterk vooruit en de Arabieren bleven jammer genoeg 'achter'. Maar dat zal op een bepaald punt ook met het westen gebeuren. Elke grote beschaving 'verdwijnt' eentueel.
    Maar om te zeggen dat Daarvoor de Arabieren maar een kleine rol hebben vervuld? En wat is er mis met de info die ik heb gepost? Je verwijst steeds naar google, maar als de info die ik presenteer roch klop? Wat is dan het probleem?
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2006
  12. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ahwel, dankzij die ontdekking en onderzoek van de arabieren zijn wij nu in staat om processoren te maken, computers die kunnen rekenen. Zonder hun waarschijnlijk ook geen xbox of toch niet het stelsel van rekenen en wiskunde zoals nu. Het kon slechter zijn het kon beter zijn. dat zullen we nooit te weten komen.

    Maar het is niet omdat ik de arabieren of andere islamieten hun maatschappelijke bijdrage naar de wereld en alle mensen toe erken en hen ook heel dankbaar voor ben dat ik die protesten en gezever (allé de bombardementen en ander geweld) goedkeur.

    Wetenschap en geloof hebben niets met mekaar te maken. Het een houdt het andere tegen. Geloof houd de wetenschap tegen om de gewaagde stap te durven zetten. Wetenschap houd het geloof tegen om te kunnen geloven in iets waar geen daadwerkelijke bewijzen voor zijn (bijv the holy grail)

    Dus kom niet zeveren dat wetenschap iets heeft te maken met de religieuze oorlogen van nu. Voor de meesten moslims zijn wij atheisten en denken ze dat wij geen waardig beeld kunnen vormen zoals zij in hun geloof. Niet dat we islam moeten worden, maar gewoon geloven. Dat is hetgeen wat de grootste rol speelt.
    Maar de meeste Westerse landen zijn nog passief gelovig, maar kiezen voor de andere kant van de medaille, namelijk wetenschap.

    En komt nu ook niet af met dat we met die wetenschappelijk voorsprong zooooo veel beter af zijn. Misschien wel, maar maatschappelijk is de westerse wereld er serieus op achteruit gegaan...
    Net het omgekeerde geld voor de islamitische wereld die zich meer toelegt op het samenhoren, relaties, en leefbaarheid. Maar die lopen qua wetenschap en nieuwere technologie achter.

    Als iedereen nu eens iets van mekaar zou leren dan konden we beiden vooruit gaan in plaats van de laatste 15j ter plekke staan te trappelen... maar voor zoiets zouden we al die andere problematiek gewoon eens achter ons moeten laten en stoppen met mekaar aan te wijzen, te beschuldigen. En al die extremisten (aan beide kanten!) helpen de mensheid niet vooruit.

    ps. mijn teammate tijdens lessen wiskunde was een Turk, moslim in hart en nieren. Maar ik werkte enkel met hem, hij toonde aan dat hij even sterk was in wiskunde als ik en dat we mekaar konden uitdagen om meer te leren. Dat ie moslim was interesseerde me geen zak. We kwamen door onze samenwerking beiden er na een jaar beter uit. Hij werd meer geinteresseerd in wiskunde en ik kreeg er een belangrijke les ivm samenwerking bij.

    Leer van mekaar en help mekaar vooruit. Veroordeel de extremisten en niet jan en alleman.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2006
  13. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Edris: Ik ben verliefd op jou 8)

    vooral hierop:
    '' Leer van mekaar en help mekaar vooruit. Veroordeel de extremisten en niet jan en alleman. ''
     
  14. BLACKHAWK EM

    BLACKHAWK EM Target Theory

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    0
    de 16 eeuw, toen begon de renaissance, en dat vertelde ik dus. Verder is het gewoon vervelend om van die mega lange stukken tekst door te lezen, het zal vast wel kloppen. Maa rhet lijkt nu alsof je zelf neit eens de moeite genomen hebt het door te lezen, want dan had je best het even in grote lijen kunnen samenvatten. Dat is wat ik ermee bedoelde.
     

Deel Deze Pagina