1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] Game/account sharen op de PS4

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 29 mrt 2014.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    [​IMG]

    In het algemene gamestopic ontstond er de nodige discussie over het sharen van games en accounts en hoe dit precies werkt. Daarom heb ik deze aparte thread gemaakt. Volgens mij zit het zo:

    Het is eigenlijk bijzonder simpel. Op een PS4 kan 1 account het master account zijn. Alle accounts op die PS4 kunnen gebruik maken van de games op het masteraccount.

    Log je in met dat masteraccount op een andere PS4 waar je niet het masteraccount bent dan kan je je eigen games spelen (en uiteraard die van het andere masteraccount, mocht die er zijn). Voorwaarde is wel dat je ingelogt ben op PSN. Als de verbinding weg valt heb je 15 minuten om weer online te komen.

    Je kan dus met een kameraad/familielid het volgende 'truukje' uit halen.

    Jij geeft je inloggegevens aan die van je kameraad. Hij maakt op zijn PS4 jouw account het masteraccount. Vervolgens logt hij in op zijn eigen account waarmee hij dan al jouw spellen altijd kan spelen en die op zijn eigen account ook zolang hij maar is ingelogd/

    Jij krijgt de inloggegevens van je kameraad en maakt dat het master account op je PS4. Jij kan dan vervolgens zijn spellen altijd spelen en die op je eigen account ook zolang je maar bent ingelogd op PSN.

    Je hoeft dus niet daadwerkelijk ingelogd te zijn op het masteraccount. Iaw je kan gewoon tegelijk spelen.

    Bron (o.a.):

    http://www.ign.com/articles/2013/10/26/ps4-how-digital-sharing-works
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2014
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Maar hoe zit het dan met een US account (om daar bijvoorbeeld goedkopere games te halen)? Jij kan dat dan wel met je eigen account op je eigen PS spelen, maar kan je dan nog steeds dit sharen?
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat ligt er aan hoe je dat insteekt. Stel ik maak een account Kevf-USA aan en speel zelf op het account Kevf-NL. Ik kan op mijn ps4 alleen de games van Kevf-USA spelen op het account van Kevf-NL als Kevf-USA het masteraccount is.

    Dat account kan je wel met iemand sharen, maar als je wilt dat je dan tegelijk de games van Kevf-USA kan spelen dan zal die ander dan dus ook de games van Kevf-USA op dat account moeten spelen. Het kan niet op zijn eigen account, daarvoor moet immers Kevf-USA het masteraccount zijn en dat is die al op je eigen PS4.

    Een oplossing om EN games te kunnen sharen EN ze te kunnen kopen in Amerika EN om alle games op je eigen account te spelen is om je van eigen account of die van je kameraad een Amerikaans account te maken.
     
  4. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Zeker niet onbelangrijk om te melden dat je Vita met remote play altijd je Primary console via het internet opzoekt dus je alleen daar mee kan verbinden. Via je thuiswifi/ps4's wifi kan kan het wel uiteraard met je eigen console verbinden zelfs als die niet Primary is.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als jij nou de rest van de info aanlevert dan breiden we de thread wat uit met sharen en USA accounts (al is je USA account een vorm van sharen).
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ideetje om deze op 'belangrijk' te zetten?
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja, zeker :p
     
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Goed idee maar dan mag de startpost wel iets completer :+
     
  9. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Is het niet mogelijk om zowel je us account als je eu account ingelogd te hebben en op je eu account de game te spelen? Ik kan het morgen pas proberen op mijn ps4.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2014
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Je kan de games zelf gewoon spelen vanaf jouw console als het US account als main account is ingesteld, maar iemand anders kan dan niet van die spellen op hetzelfde moment gebruik maken.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Jij zou nog US account info aanleveren O-)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat Madmonkey zegt. Je kan op een ps4 altijd alle spellen spelen van het, op die ingestelde ps4, masteraccount. Het gamesharen met een andere ps4 werkt dan alleen niet meer.
     
  13. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Ja, dat snap ik, maar ik wil de PS4 van m'n broertje als primary instellen van het US account en op mijn PS4 ingelogd en online zijn met het US account en mijn EU account tegelijk, maar de controller aan het EU account gekoppeld hebben.

    Dus mijn broertje kan het spelen omdat zijn ps4 de primary is van mijn US account en ik kan het op mijn PS4 met bestaande EU account spelen omdat het USaccount is ingelogd.
     
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    @MaddMonkey

    Tutorial voor een usa account please?


    Denk dat ik zelfs een usa account als primary ga gebruiken.

    Prijsverschillen zijn echt huge!
     
  15. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Ik heb het US account aangemaakt door met Hola op de Amerikaanse Playstation Store te gaan en een account aan te maken.

    Als het niet mogelijk is met een US account te sharen en te content te spelen op mijn EU account ga ik hem ook als primary gebruiken. Neem nou een Destiny Digital Guardian: 67 euro ipv 100. Dat gaat toch nergens meer over. Het zou leuk zijn als ik dat ook nog eens kan splitten met m'n broertje, maar zonder gamesharing is het al dik de moeite waard.

    Ik heb nu trouwens PS+ op mijn EU account waarvan mijn ps4 primary blijft. Kan ik dan met het us account online gamen, of moet je dan een aparte ps+ voor US hebben?
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2014
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er kunnen max twee accounts tegelijk spelen, waarvan 1 de masteraccount moet zijn. Het is dus niet mogelijk dat bijv jij en je broertje Destiny spelen op jullie eigen accounts terwijl die is gekocht op het USA account. Of je broertje moet spelen op het USA account.
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja, wat moet ik doen dan :+? kan dat binnenkort dan wel geven :)
    Nee, dan zou jij op het US account moeten spelen geloof ik. Wat jij nu zegt iig, kan geloof ik niet.
    Prijsverschillen zijn zeker groot :) wat wil je precies weten dan? Het is echt peanuts namelijk om een US account aan te maken :)
    Het is zeker alsnog de moeite waard. Je kan wél online gamen met jouw US account, maar hebt helaas geen +. Let er ook op dat games met een bepaalde subscription als Premium ook zo werken. Ik heb op mijn EU account geen Premium geactiveerd staan (en kan sommige camo's dan niet krijgen), maar ik kan wel gewoon alle andere voordelen van premium gebruiken.
     
  18. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Ah, op die manier. Zo is hij duidelijk, thanks.
     
  19. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Hey, ik heb dit topic doorgelezen en heb nog een paar vragen, ik weet niet of ze hier 100% thuishoren maar ik ben hier naar verwezen en heeft toch wel raakvlakken lijkt me.

    Ik maak straks een USA account aan (in een staat zonder de extra tax kosten), hier wil ik mijn games gaan kopen omdat deze tukken goedkoper zijn.

    ik heb ooit is een 3V prepaid creditcard van Visa gekocht kan ik deze als betaalmiddel gebruiken voor de US store? of wat moet ik anders gebruiken? (zag wel prepaid kaarten voorbij komen maar dan betaal ik bijv. €10 voor een $10 prepaid kaart dan heb ik nog geen voordeel).

    Dan heb ik de games gekocht, dan MOET ik mijn US account als masteraccount instellen om de gekochte games op mijn reguliere NL account te kunnen spelen? of is dit niet noodzakelijk? Op mijn NL account heb ik namelijk PS+ op de US account hoef ik dit niet.

    Dan speel ik de game op mijn NL account, kan ik dan als ik bijvoorbeeld FIFA 15 of NBA 2k15 in de US store heb gekocht gewoon online spelen tegen mijn vrienden die gewoon de NL (disc) versie hebben?

    Ik ga dus (vooralsnog) geen games delen met iemand gaat om aanschaffen in de US store en spelen via mijn NL account op dezelfde PS4

    Alvast bedankt.
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Als ik nou met een maat plants vs zombies wil doen, en hij heeft de game niet, kunnen we dan ook online spelen als hij mijn inloggegevens heeft?
     

Deel Deze Pagina