1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Welkom bij de nieuwe algemene thread over alle metal/hard-rock/industrial/death/thrash/black/doom/punk etc stromingen.

    Hier kan van alles besproken worden wat met metal (en overige harde muziek stromingen) te maken heeft, CD tips, favorite bands, aankomende concerten.. dat soort dingen.

    Hier kan je deel 1 vinden: [Muziek] Metal algemeen

    En deel 2: [Muziek] Metal algemeen [Deel 2]


    Continue!


    Post gestolen van Nemesis
     
  2. No-Life

    No-Life Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw cd van Vader is wel supervet iemand anders em al geluisterd??

    ''Vader - Impressions In Blood''

    p.s.
    eerste bijdrage aan dit threadje......
     
  3. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk een nieuw deeltje.

    Ik heb nog effe naar Album Releases van 2007 gezocht.

    http://www.metalstorm.ee/events/new_releases.php?upcoming=1

    Er zit niet echt iets bij wat ik goed vind, maar ja ik zie het wel. Ik plaats dit meer voor jullie, maar ik verwacht al een beetje dat jullie al weten wat er gaat komen.
     
  4. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb gewoon standaard kink Fm aardschok er op. lekker makkelijk. :)
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik check zelf eens in de zoveel tijd alle platen labels die ik ken en soms wat bandsites die geen label hebben. Bovendien kijk ik bijna dagelijks welke nieuwe items er zijn bij mijn vaste distros, en ook wat forums. Meestal maak ik daarvan zelf een lijstje van de dingen die gaan komen die me interessant lijken.

    overigens nog leden die komend weekend Deicide, Psycroptic en Visceral Bleeding gaan aanschouwen?
     
  6. crazysoldier

    crazysoldier -

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik mezelf er toe kan zetten, dan ga ik ze zaterdag in nijmegen aanschouwen, maar heb me ook nog niet echt in hun muziek verdiept...
     
  7. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, heel vaak zelfs. =P Erg goed album idd, maar met Vader zit je altijd goed. Ze hebben naar mijn mening nooit een slecht album gemaakt. Check ook Litany, Revelations en The Ultimate Incantation als je ze nog niet hebt. Die vind ik het beste, maar dat is mijn mening, je kan eigenlijk ieder album van hun blind kopen.

    Zo moet ik het ook maar eens gaan aanpakken denk ik. Ik probeer altijd een beetje op de hoogte te blijven van het laatste metal nieuws, iets wat me dan ook totaal niet lukt. =P
     
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben erg benieuwd naar de nieuwe plaat van Machine head. Vooral omdat ze met "Through the ashes of empires" weer op de goede weg zaten. Het was geen topper zoals Burn my eyes, maar ik heb een goed gevoel over het nieuwe album.
     
  9. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Vader net ook weer even aangezet, absoluut een lekkere plaat!

    Op de hoogte blijven van nieuws is wel lastig ja. Ik heb zelf jarenlang een site gehad met een vriend met een enorme database van bands (niet zoveel als Metal Archives, maar met ongeveer 8500 bands toch respectabel) en toen was ik behoorlijk bij, maar je moet van zoveel plekken je info halen dat het niet meer te doen is. Daarom is dit voor mij een prima oplossing, en dus dagelijks de lijst van Displeased bekijken, daardoor mis ik bijna niks wat me interessant lijkt. Je mag mijn lijstje zo hebben, maar het zijn alleen de cds die mij boeiend lijken dus het kan zijn dat er een hoop spul onnodig of niet tussen zit. Belangrijkste is dat Behemoth met een plaat komt genaamd The Apostasy. Spelen ook op tour in April op No Mercy (met oa Obituary en Napalm Death)
     
  10. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh cool man, als het geen probleem is zou ik dat lijstje wel willen ja. Ik geloof dat we over het algemeen wel redelijk op een lijn liggen qua muziek smaak. Behalve dan dat ik niet naar doom (met Black Sabbath als uitzondering) luister. Maar dat heeft te maken met het feit dat ik me er nooit in verdiept heb, niet omdat ik het niet kan waarderen. Dus miss vind ik het wel wat.

    De nieuwe Behemoth kijk ik ook zeker naar uit, ik heb er hoge verwachtingen van. Verder kijk ook erg uit naar het nieuwe album van Dying Fetus genaamd War of Attrition.
     
  11. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Dying Fetus is ook altijd mooi ja, ben benieuwd hoe die gaat klinken. Ik zal je morgen de lijst in een PM versturen met wat toelichtingen en wellicht aanraders hier en daar, nu naar Deicide en Psycroptic!
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Luister op het moment alleen maar norther best wel chille band denk dat ik album mirror of madness nog het beste vind. Well chill om onder het werk te luisteren ;).
     
  13. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Obituary, Napalm Death, Moospell, Behemoth en nog wat andere bands komen maandag 9 april naar de 013 in Tillburg.

    Link!

    Ik ga er zowieso heen voor Napalm en wil toch ook wel eens wat vette death live zien.

    Nog enthousiastelingen die hierheen gaan?

    /salute
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb gister CDtje (Paranoid) gekocht van Black Sabbath in Zweden voor een tientje. Heerlijk om naar dat oude werk te luisteren._O_
     
  15. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb mijn kaartje al gekocht, Obituary en Behemoth zijn het zondermeer waard

    Voor de Deicide gangers, houd er rekening mee dat heer Benton niet aanwezig is. Hij zit met een rechtszaak in de VS. Vandaag speelden ze wel gewoon, zonder bassist en met Seth van Severe Torture (normaal drummer maar ook zanger in Nox) op zang. Klonk overigens enorm strak en Seth deed het geweldig! Psycroptic was ook fenomenaal, dus als je kan gaan, zeker doen!
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2007
  16. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zijn jullie in dit ''wereldje'' terecht gekomen of jullie levensverhaal van het ''wereldje''? Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar, want ik zelf heb altijd al een voorkeur gehad voor rock. Toen ik iets van 6 a 7 jaar was draaide me vader Metallica in de auto en dat vond ik toen al geweldig. Ik luisterde toen nog ook wel naar andere dingen, maar hoe meer ik rock platen hoorde hoe meer ik er van hield. Toen ik 8 jaar was kwam The Offspring met het nummer Pretty Fly en vanaf dat moment ging ik meer naar dat soort muziek luisteren. In dat jaar had ik zelf nog het album Kill 'em All gekocht van Metallica (later begrijp ik waarom de verkopers vroegen of ik dat wel wilde}:] ). 2 Jaar later had je het nummer Open Your Eyes van Guano Apes en dat nummer draaide ik soms 20 keer achter mekaar af. Rond die tijd kwam toen ook Linkin Park, Papa Roach, Metallica, Slipknot (kan het nu niet meer begrijpen), Sum41 en ook nog Korn erbij. Later ben ik toen naar Punk gaan luisteren (eigenlijk alleen maar The Offspring). Bandjes zoals NOFX vond ik ook leuk en Sum41. Op mijn 14de ofzo ging ik gitaarspelen en ik kreeg steeds meer begrip voor een aantal vormen van metal. Ik kwam erachter dat punk redelijk makkelijk te spelen was en als ik dan naar zo'n punk nummer luisterde vond ik het niet meer zo spannend. Nu luister ik weer naar een aantal vormen van metal, wat zwaarder is dan wat ik eerst luisterde en technischer. Ja ik luister ook nog naar andere dingen en dat zijn Hitjes uit de jaren 90 die ik herken en ik vind sommige jaren 80 muziek ook grappig.
     
  17. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een paar jaartjes ouder. Was iets van 8-10 toen Guns n Roses populair was toen het begon. Erna Metallica en sinds 95 of zo heftiger spul als Paradise Lost, My Dying Bride, Fear Factory etc. Toen een jaar of 2 later werd het Black en Death Metal en over de jaren heen is dat alleen maar uitgebreid. Over de jaren heen ben ik steeds meer naar het brute en zware werk gaan luisteren, maar ik luister ook regelmatig naar heavy metal en power metal
     
  18. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Mijn interesse voor Metal en Rock algemeen is zo geboren:

    Het begon misschien wel dankzij de pubertijd van mijn zussen, zo eind jaren negentig. Toen ze eindelijk de boybands (Backstreet Boys, Five, etc. ) van zich hadden afgeschudt, gingen ze over naar veel smaakvollere muzieksmaak:cool: Metallica, KoRn, Marilyn Manson, The Offspring. En als basisschooljong ben ik dus daar een beetje ingerolt. Vooral de laatste trok mij erg aan. Kan me nog herinneren dat ik aan op de slotavond van schoolkamp met een vriend van mij Americana playbackte, tot ergernis van mn juf:cool:

    Mijn middelbare school periode in het begin van ik meer into punkbandjes, maar langzamerhand ging ik meer en meer naar hiphop luisteren, en mijn interesse voor Rock vervaagde per flauwe beat.

    Mijn ''redding'' was in de vierde klas een metalhead die me weer een paar nummertjes stuurden via MSN. Ik realiseerde me weer wat ik miste, wat ik in hiphop niet kon vinden. De energie en agressie in metal. Inmiddels heb ik hiphop totaal afgezworen en terug op aarde:)
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Begon allemaal toen ik in groep 7 een "Best of" cd van Kiss kocht. Was helemaal weg van de muziek, maar vond de band maar een stel enge mannen.

    Anyway, ongeveer een half jaar later kocht ik "Appetite for destruction" van Guns n Roses.

    Kiss en GnR combineerde ik op de basis school met Guus Meewis, griekse muziek (ik ben grieks, of naja half grieks) en gabber muziek van die tijd.

    In de eerste klas bleven alleen Kiss en GnR overeind, en daar kwamen Korn, Limp Bizkit en de Beastie Boys (daar was ik echt lijp van) bij. Ietsje later ook Jimi Hendrix, Slipknot (2 nummers die ik af en toe draaide) en Bob Marley bij.

    Daarna heel veel punk / ska geluisterd, samen met Hendrix en Nirvana.

    De grote omslag kwam toen ik mijn huidige vriendin twee en een half jaar geleden ontmoette. Zij luisterde naar het hardere werk als Machine head en veel doom / gothic metal. Haar pa naar Metallica en haar ma naar System of a down en Black Sabbath.

    Zo ben ik in steeds hardere stromingen gerold en heb uiteindelijk een smaak voor hardcore, thrash en death metal ontwikkeld.

    Hiernaast luister ik echter ook naar heel veel andere genre's. Zo ken ik via mijn broer heel veel goede hip hop (gangstarr, NWA en Body Count).
     
  20. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo zie je maar weer dat als je echt van metal houd, dat je dan op vroege leeftijd ben begonne. Vaak zitten er altijd wannabe's tussen, want ik kan niet begrijpe dat je van het ene moment echt in de hip hop zit en dan luister je ineens naar cannibal corpse en six feet under. Zo ken ik iemand: Nog net voor de zomervakantie iets van CoB laten horen....kut muziek bla bla, en na die vakantie loopt ie in zo'n trui. Ik kan wel begrijpen dat je steeds meer hardere nummers gaat luisteren, maar niet ineens.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina