1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkiezingen 2006: Ik heb gestemd...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

?

Op welke partij heb je gestemd

  1. CDA

    23 stem(men)
    10,7%
  2. PvdA

    20 stem(men)
    9,3%
  3. VVD

    43 stem(men)
    20,1%
  4. SP

    31 stem(men)
    14,5%
  5. Fortuyn (LPF)

    1 stem(men)
    0,5%
  6. GroenLinks

    11 stem(men)
    5,1%
  7. D66

    9 stem(men)
    4,2%
  8. ChristenUnie

    6 stem(men)
    2,8%
  9. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Nederland Transparant

    0 stem(men)
    0,0%
  11. Partij voor de Dieren

    3 stem(men)
    1,4%
  12. EénNL

    2 stem(men)
    0,9%
  13. Partij voor de Vrijheid

    24 stem(men)
    11,2%
  14. Lijst 14 (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  15. Partij voor Nederland (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  16. CDDP (Neemt deel in 13 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  17. LibDem (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  18. Verenigde Senioren Partij (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  19. Ad Bos Collectief (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  20. Groen Vrij! (Neemt deel in 8 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  21. Lijst 21 (Neemt deel in 7 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  22. Tamara's Open Partij (1 kandidaat, Neemt deel in 1 kieskring)

    2 stem(men)
    0,9%
  23. Solide Multiculturele Partij (Neemt deel in 2 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  24. LRVP - hetZeteltje (1 kandidaat,Neemt deel in 1 kieskring)

    0 stem(men)
    0,0%
  25. Blanco (wel gestemd, maar niet op een partij)

    1 stem(men)
    0,5%
  26. Niet gestemd, omdat ....

    4 stem(men)
    1,9%
  27. Mag nog niet stemmen

    34 stem(men)
    15,9%
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wordt het Bos of Balkenende (of misschien iemand anders)? Op 22 november gaat Nederland naar de stembus. De politieke partijen zijn begonnen met hun campagnes om zo hun poppetjes te winnen.
    Dus op welke partij ga jij stemmen? CDA, PvdA, VVD, GroenLinks, D66, PNVD of een andere partij? Of richt je misschien zelf een partij op? Heb jij een uitgesproken mening over een bepaalde minister? Post het hier!!
    Wat vinden jullie trouwens van de stemcomputers die te manupileren zijn. Zal het vervalsen meevallen, moeten er andere computer komen of moet het rode potloodje weer terugkomen?

    links
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_2006
    http://www.volkskrant.nl/achtergrond/binnenland/verkiezingen2006/
     
  2. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    ik mag nog niet stemmen maar anders was hret denk ik sp
     
  3. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals: als een bedrijf in de problemen komt en moet reorganiseren, zal dit niet makkelijk gaan. Als het verlies iis omgedraaid in een winst dankzij deze reorganisatie vind ik het niet verkeerd dat er bonussen uitgedeeld worden. Dankzij een topman kan een topbedrijf gemaakt worden of vallen als een baksteen. Als een bedrijf failliet gaat zijn we nog verder van huis.

    Vanavond wordt het VVD met voorkeursstem Verdonk, omdat ik denk dat Rutte geen premier moet worden.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  4. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn stem staat................
     
  5. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    SP :) Net gestemd\o/
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    shit heb per ongeluk op pvda gedrukt.... had cda moeten zijn. Waarom ik twijfelde:

    - cda besteedt weinig aandacht aan het milieu
    - cda is weinig tolerant omtrent drugsgebruik. Hierdoor komen zowel soft als harddrugs nog meer in het zwarte circuit

    Waarom ik cda heb gestemd:
    - CDA heeft imo juist WEL een sociaal beleid door van mensen die een uitkering hebben een pro-actieve houding te verwachten en dat te belonen
    -CDA heeft door een consequent beleid wel gezorgd dat de economie weer aantrekt en ik ben bang dat als er nu een links kabinet komt deze lijn niet doorgezet wordt, maar alles weer over de kop wordt getrokken
    -Balkenende is een kneus om te zien, maar is wel een stuk rationeler en komt daardoor een stuk verstandiger en stabieler over dan bijvoorbeeld Bos. Bos lijkt vooral de andere partijen aan te vallen ipv die van hemzelf te verdedigen.

    Links was deze keer te weinig vernieuwend en daarom ga ik voor het eerst ooit een (licht) rechtse stem uitbrengen. Kleine voetnoot: al vind ik het prima dat sp eindelijk wat meer zetels krijgt.
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Bangmakerij vamuit de VVD. Het plan van Marijnissen is niet gericht op het hakkenzetten van bedrijven. Marijnissen wil dit helemaal niet o doen. lees het SP programma maar eens door! De SP wil helemala gene bedrijven aanpakken. Dat is dikke onzin. Alleen bonzen die zichelf schaamteloos verrijken terwijl ze reorganisatie na reorganisatie doorvoeren worden op hun verantwoordelijkheid aangesproken.

    Hoe krom is het, dat een noodleidend bedrijf (bijvoorbeeld KPN) alle werknemers vraagt 100 euro in de maand in te leveren. Er mensen ontslagen worden. En dat alles terwijl de hoogste functionaris, die de ellende verooraakt heeft, een gouden handdruk van een paar miljoen krijgt en een rijkelijk pakket aan opties?

    zelfverrijking aan de top.....

    Hier nog een stukje uit het SP programma. Kleine ondernemers die VVD stemmen mogen ook wel eens nadenken.

    SP over kleine ondernemingen
    IPV blind Rutte te stemmen mogen een groot aantal VVD'ers wel eens nadenken over het feit date kleine ondernemers ijn. Dat geld ook voor huizenbeitters. De gemiddelde huizenbezitter ondervind helemaal geen hinder met de plannen van SP en PvdA.

    A.Het gaat om huien die vanaf de invoering gekocht worden (dus niet mensen die al een huis hebben!)
    B.Het gaat alleen om superdure woningen.

    Wat mij ergert aan Rutte is vooral het volgende: hij presenteert asociaal beleid onder de noemer sociaal.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2006
  8. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Net Pvda ''Bos'' gestemt. Het was dat.. of de SP. Maar ik heb Bos toch nog een kans gegeven.
     
  9. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Voor nu ja, maar de volgende keer dat de politiek geld nodig heeft dan beperken ze het weer en ga zo maar door. Is het trouwens niet de SP die pleit dat het ook voor huidige gevallen zou beperkt moeten worden? Dat had ik gehoord althans. Zelf heb ik gemengde gevoelens bij de HRA. Het lijkt me duidelijk dat het niet voor altijd te handhaven valt.

    Overigens leuk dat de SP aan de kleine ondernemers zegt te denken, maar ze zijn tegen van het versoepelen van het ontslagrecht en willen de lastendruk voor ondernemers verhogen.

    Ik stem later vandaag op Kamp of Rutte.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Aangepast :)
     
  11. mark8925

    mark8925 Guest

    Ik heb Groen Vrij gestemd_O_ _O_ haha nee ik heb op verdonk gestemd.
     
  12. Tykhon

    Tykhon Green Mile FTW!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet nog stemmen. Ofwel CDA ofwel VVD ^^.
     
  13. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist voor het eerst in m'n leven gestemd. Ik heb gekozen voor de PvdA en Bos. :)
     
  14. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    straks ook voor het eerst stemmen, heb lang getwijfelt tussen CDA en VVD, maar gaat toch VVD worden. Hebben allebei wel goede punten, denk dat vvd beter is voor economie, maar die hadden wel weer een stuk minder aandacht voor onderwijs en jeugd (vooral de jeugd).

    moet dan straks ook meteen met een potlood stemmen ->stemcomputers hier afgekeurd... dus ben benieuwd hoe dat gaat...
     
  15. Dioxic

    Dioxic Guest

    Wilders opvallend poulair de laatste tijd
     
  16. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Met alle respect voor iedereens respectievelijke keuze lijkt het met dat al het geblabbel over economie, integratie etc. compleet nutteloos is als we allemaal de aarde zo erg vervuilen en zo volbouwen, dat er straks weinig over is om te 'verbeteren' en 'rijker' van te worden en er zo'n exodus plaatsvindt uit Nederland dat Rita Verdonk's stoutste dromen waarheid worden als er alleen nog maar een paar hardnekkige kluizenaars in de paar nog bewoonbare delen van in het inmiddels ondergelopen Nederland wonen. :)

    Kortom, alleen een stem op een groene partij die de welvaart van de aarde, in tegenstelling tot de welvaart van de mensen voorop heeft, is een stem die voor de directe en verre toekomst (jou, jouw kinderen, de kinderen van je kinderen, etc.) waarde heeft.

    Voor de broodnodige revolutie in milieuvriendelijke politiek lijkt het mij persoonlijk slim een partij die daarvoor staat de kans te geven, Groen Links! Ook duimen dat Partij voor de Dieren veel zetels haalt! :)

    Denk dat dat een reflectie is van de extreme meningen van de jongeren op de website, niet zo zeer een indicatie van mogelijk feitelijke verkiezingswinst ( I sure hope not...). ;)
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ^wat Mirik zegt ^


    (kom spijtig genoeg een maandje tekort om te mogen stemmen :mad: )
     
  18. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik stem Verdonk, omdat ik haar integratiebeleid van afgelopen periode goed vind.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Licht eens toe :)
     
  20. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is jouw mening. Ik denk dat bijna alle mensen hun stem laten afhangen van hun eigen situatie, hier en nu. Doe ik zelf ook. Een groene aarde is prima, ben ik voor (ben lid van Greenpeace), maar de hypotheekrenteaftrek doet mij meer hoe egoïstisch dat ook mag klinken. Mijn stem gaat naar CDA. Balkenende heeft geen uitstraling maar komt op mij wel over als iemand die weet waar hij het over heeft en realistisch is.

    Hij heeft ook wel goede punten moet ik zeggen. 't Is jammer dat mensen denken dat als je Wilders stemt je waarschijnlijk een racist bent. Ik heb niets tegen buitenlanders. Vluchtelingen zijn welkom en buitenlandse mensen die hier al jaren wonen en een bestaan hebben opgebouwd kun je niet meer wegsturen. Wel heb ik iets tegen profiteurs (uitkering hier in Nederland en lekker in het thuisland wonen), het groeiende aantal moskeeën en die buitenlandse jeugd die zich niet weet te gedragen. Toch stem ik niet op Wilders omdat ik niet denk dat hij een leider kan zijn.
     

Deel Deze Pagina