1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3




    Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]​



    Deze thread is bedoeld om mensen van advies te voorzien bij het samenstellen van een nieuwe pc, of bij het aanschaffen van nieuwe onderdelen.

    Omdat de laatste tijd is gebleken dat mensen zomaar een vraag stellen, zonder eerst zelf onderzoek te hebben gedaan, zijn we genoodzaakt om een aantal regels vast te stellen. Hieronder zijn deze terug te vinden, inclusief de opmerkingen zoals je deze vroeger tegenkwam.

    * Regels m.b.t. het stellen van vragen *

    Bij advies over een nieuwe pc:

    • Wat is je budget?
    • Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    • Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    • Wanneer je een bepaald onderdeel wilt hergebruiken, vermeldt dan zoveel mogelijk relevante informatie over het onderdeel of de onderdelen in kwestie.
    • Wil je de voeding hergebruiken, vermeldt dan de specificaties, te vinden op een sticker op de zijkant van de voeding.
    • Doordat er aan de lopende band nieuwe modellen verschijnen, en de prijzen van onderdelen met de dag veranderen, heeft het weinig nut om nu een pc samen te stellen die je pas over twee maanden of later wil kopen.

    Bij advies over nieuwe onderdelen:

    • Wederom, wat is je budget?
    • Geef zoveel mogelijk relevantie informatie over de rest van je systeem, gebruik hiervoor de tooltjes die verderop worden genoemd.
    • Neem voordat je hier je vraag stelt, eerst zelf het initiatief om het één en ander te onderzoeken. Er worden in deze startpost voldoende links gegeven naar hardwarereview sites.

    Overige regels:

    • De algemene huisregels van Xboxworld.nl zijn van toepassing, zie de FAQ.
    • Gebruik bovenstaande regels als richtlijn om zo goed en spoedig mogelijk te worden geholpen.
    • Het kicken van je vraag die niet is behandeld is niet toegestaan mits het langer als één dag is geleden. Soms schieten de pagina's als paddestoelen uit de grond, en wordt een vraag gewoon over het hoofd gezien.
    • Wannabe-MOD gedrag wordt niet gewaardeerd, en zal worden bestraft. Gebruik gewoon de report-functie, en de verantwoordelijke crew neemt het zo spoedig mogelijk in behandeling.
    • Vragen die niets te maken hebben met vragen over nieuwe pc's en/of onderdelen zullen niet worden behandeld, en eventueel zonder kennisgeving worden verwijderd.
    • Hier is het overzicht te vinden waar je je vraag kan stellen.


    * Voorgaande delen *
    Nieuwe PC [Deel 1]
    Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 2]
    Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]
    Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 4]
    Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 5]
    Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 6]

    * PC winkels *
    Alternate Computerversand Nederland
    Azerty
    Computerland
    Cool-prices.nl
    Dell
    EMPC Solutions
    Ikbenstil
    Informatique
    Komplett
    MyCom
    Paradigit computers
    PCZAAK
    Powerline
    Salland Automatisering
    Tweakers Pricewatch | actuele prijsinformatie


    * PC Hardware Reviews/ Nieuws Sites *
    Anandtech
    FiringSquad
    Guru of 3D
    HardOCP
    Hardware.Info
    t-break
    The Tech Report
    Tom`s Hardware Guide
    Tweakers
    X-bit labs


    * Hulpzame artikelen/guides *
    Tomshardware: Grafische kaarten voor beginners
    Anandtech's: Intel Conroe Buying Guide


    * Handige tooltjes *
    CPUID
    Lavalys Everest Ultimate Edition, Trail versie. De home editie is helaas stopgezet.
    Lavalys Everest Home Edition (mirror 1)
    Lavalys Everest Home Edition (mirror 2, met dank aan Drone)

    Houdt het gezellig :b:

     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  2. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Extra opmerking voor de mensen die niet weten wat in hun PC zit:

    Hoe weet ik wat ik voor onderdelen nu heb?
    Simpel, ga naar Start => Uitvoeren en type dxdiag. Als het goed is heb je dan een knopje op alles op te slaan. Doe dat op je Bureaublad, open het bestand dan met Kladblok en post de volgende dingen:
    • Alles onder System Information tot DXDiag Notes.
    • Van Display Devices alleen de Card Name, Chip Type en Display Memory.
    • En je moederbord-type; dat staat meestal in beeld als je de PC opstart.

    Voorbeeld:
    ------------------
    System Information
    ------------------
    Time of this report: 4/20/2006, 23:13:49
    Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp.050928-1517)
    Language: English (Regional Setting: English)
    System Manufacturer: System manufacturer
    System Model: System Product Name
    BIOS: Phoenix - Award BIOS v6.00PG
    Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.1GHz
    Memory: 2048MB RAM
    Page File: 533MB used, 3407MB available
    Windows Dir: C:\WINNT
    DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
    DX Setup Parameters: Not found
    DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

    ---------------
    Display Devices
    ---------------
    Card name: NVIDIA GeForce 7800 GTX
    Chip type: GeForce 7800 GTX
    Display Memory: 256.0 MB

    --------------
    Mainboard Type
    --------------
    Name: Asus A8N-SLI Deluxe
    Type: NForce4 Ultra

    Voor meer specifieke info over je CPU of RAM-geheugen"
    http://www.cpuid.com/cpuz.php
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie startpost weer, Arjan. Echter moet "Ect" in regel drie natuurlijk Etc zijn :thumbs:
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    hoe kan je zien of je wifi kaartje in je dell pc WPA ondersteund, heb hem nu lopen met WEP maar dat is niet veilig hoorde ik......is het wel te doen als ik MAC adress van de laptop invul?? Ik ben namelijk erg geinteresseerd in die philips audio wifi geval. Daarmee kan je via je Draadloos internet je muziek bestanden afspelen en internet radio. Vandaar
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat is het model en/of type nummer van het kaartje?
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dell Truemobile 1300
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens de website van Dell ondersteunt het kaartje WPA. Gebruik je de Windows configuratie voor draadloze netwerken of een apart programma'tje van Dell? Bij het instellen van een draadloos netwerk kan je bij het onderdeel beveiliging meteen zien wat je allemaal kan kiezen :).
     
  8. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou sowieso je macadress ingeven in de router. Dan kan enkel dat kaartje met die code erop. macadress is uniek per kaart.
    en als je kaartje stuk is reset je je router en begin je weer opnieuw.
    Een hardwarematige firewall is altijd beter dan een softwarematige (zoals die van windows *kuch kuch* ). Software valt altijd te omzeilen, te bewerken, uit te schakelen etc. en dan heb je ook niet onnodige software op je laptop draaien die geheugen verbruikt.
     
  9. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    MAC-spoofing zegt je niets?

    En er is trouwens weinig mis met software-matige firewalls als je weet wat je doet. Een hardware-matige firewall is zelfs nog makkelijker te omzeilen dan de gemiddelde software-matige uitvoeringen.
     
  10. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    jaja da kan wel zijn, maar als je beiden hebt en alles fatsoenlijk bolt dan is er geen probleem.
    maar ik begrijp nog altijd niet waarom mensen deze pc zouden willen hacken. er staat absoluut niets belangrijks op buiten homebanking en die map is volledig encrypted. Het voordeel van een softwareversie tov een internetpaginaatje... ;)
    En tja je paswoorden van je XBWlogin ofzo wat je browser opslaat dat eventueel wel, ik weet niet hoe dat juist wordt opgeslagen.
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    hmm heb op dit moment die laptop niet erbij, tis alleen maar voor een verjaardag om via het netwerk mijn mp3 collectie te streamen :cool:
    in ieder geval voor dit bedankt, ik heb meteen een volgend probleem.......

    Ik heb een audigy 2 platinum (met 5,25 drivebay uitbereiding dus) en sinds 2 weken hoor ik al ik muziek aan het luisteren ben of spelletje aan het spelen ben een soort "tik" en opeens is me geluid zo zacht als een hond. Start ik de pc opnieuw doet me geluid het weer totdat ik weer die tik hoor. Maar het geluid is dus alleen zacht op me 5.1 aansluitingen op de pci kaart zelf. Op me 5.25 inch bay doet de koptelefoon aansluiting het nog perfect.
    De boxen zijn het niet, en ik zit me suf te denken wat het wel kan zijn.
    De nieuwste drivers zitten erop........iemand bekend hiermee?
     
  12. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van me is op zoek naar een nieuwe pc, budget 600-650 euro, beedoelt voor office/internet/gamen. ik zei dat ik hem wel ff zou helpen met het beste voor het minste uit te zoeken. Zelf d8 ik aan iets als dit:

    [​IMG]

    Iemand nog op of aan merkingen?
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed uit :thumbs:. Alleen hoop ik je vriend weet dat je voor zo weinig geld nooit bv. Oblivion hoger kunt zetten dan op low en met een paar dinges op medium.

    Misschien ook 2x512 MB nemen als je vriend niet van plan is een latje van 1GB bij te kopen.
     
  14. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    hij zei dat hij een beetje tr: legend en maple story speelde. Maar ik weet zowat niks van geheugen af. Wat raad je aan voor latjes? (merk type e.d.)
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  15. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor een "budget" PC zou ik in ieder geval geen GEIL geheugen nemen; dat is aanzienlijk duurder/high-end dan de broertjes Kingston, Corsair of Twinmos en die performen net zo lekker in deze config.

    En inderdaad liever 2x 512MB of 2x 1GB erin zetten vanwege dual-channel mogelijkheden.
     
  16. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, dan pak ik wel 2x 512, tankx:)
     
  17. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik een twee vragen. Ik had ooit eens de windows media center skin. Toen was de taakbalk en de venstertjes wat mooier. Waar kan ik die halen.

    En mijn tweede vraag. Bij de mac is er zo'n knop dat alle aplications verspreid raken over het scherm is dat ook mogelijk via windows door een of andere download?
     
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ff op http://www.gamespot.com/features/6151937/index.html

    En anders de links volgen in het artikel; dan kom je vast wel iets leuks/handigs tegen.
     
  19. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, wel niks over de applications verspreid over het scherm. Maar anyways thnx
     
  20. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik was m'n pc aan het bestellen, maar besefte opeens dat ik een gewone stock cooler heb op m'n AM2 X2 4400+.

    Op site's zoals www.azerty.nl zie ik bij de compitable list van coolers, nergen de AM2 staan, ook google bood niet echt uitkomst. Welke cooler past het beste bij mijn AM2 CPU? Of is de stock voldoende?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina