1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

bittorent hoe krijg je een hogere download snelheid

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WiresOUTLAW, 23 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een beetje rond gezocht maar ik werd er niet veel wijzer van. Ik heb nu meestal downloads die niet boven de 10kb komen. Terwijl ik bij downloaden van bv rapidshare snelheden tot 400kb haal. Heeft iemand een paar tips, bv hoe je je poorten open kan zetten etc
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat is rapidshare?
    Verder is de DL snelheid afhankelijk van het aantal seeds en peers. Een aflevering van Bleach gaat bij mij zo richting de 256 kB, maar oudere anime blijven vaak hangen rond de 5.

    Voor het forwarden van poorten ed raad ik je www.portforward.com
    aan. Daar staat zelfs een aparte beschrijving bij voor de torrentclient u-torrent.
    Ik heb zelf geen statisch ip-adres meer (nodig voor het forwarden), ik had niet het idee dat het ook maar iets uitmaakte voor mijn snelheid.

    Hoop dat je er wat aan hebt.

    Groeten Kevin
     
  3. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Rapidshare is een site waar je dingen uploaden en die daar dan tijdelijk online blijven staan.


    Het torrent verhaal. Kijk even of je je firewall uit hebt staan Kan zijn dat die veel adressen blokkeerd.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Als je je client toegang geeft, dan gaat je firewall toch verder niks blokkeren?
     
  5. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    weten jullie mischien of je ergens in kan stellen welke poorten je open wilt hebben voor peer2peer networking,

    en bij bittorrent wat is het beste om intestellen bij: instellingen network starting poort? standaard staat ie namelijk op port 6881 maar ik heb op een aantal sites al gelezen dat je die beter niet kan gebruiken
     
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    In je Modem/Router. 6881 is blacklisted omdat deze ook voor Kazaa etc wordt gebruikt, die gaat ook niet werken.
     
  7. basovich

    basovich Guest

    maybe NAT verbinding op OPEN zetten mrja dan heb je wel grote kans dat er veel rotzooi binnenkomt (heb hem alleen opengezet voor muh 360)
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    @ danger : De poort die jij noemt is alleen geblocked op prive trackers.

    Snelheid is afhankelijk van slr : seeder leecher ratio. Hoe meer seeders in verhouding tot leechers hoe hoger de snelheid. Hoe meer leechers in verhouding tot seeders hoe lager de snelheid.

    Verder is zoals eerder aangegeven het forwarden van je port en gebruik van een goeie client ook wel handig
     
  9. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Zet hem op poort 7881.
    Heb ik ook
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat wil je mij hiermee duidelijk maken?
     
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat die poort veranderen alleen echt van belang is op een private tracker. Op public trackers kan je die net zo goed laten staan als ie hem openzet in z`n router
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij zit toch op een private tracker dan als hij last van poort 6881 heeft.
     
  13. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Anders, zet je upload ook naar max.Bij mij helpt dat .
     
  14. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom legt niemand even duidelijk het principe van torrents uit?

    Bij BitTorrent download je van andere mensen. Je bent dus afhankelijk van hoeveel mensen er uploaden, en hoe snel ze dat doen. Als het langzaam gaat heb je gewoon pech. :)
     
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Drone : Als je mijn slr stukje even leest ?.

    anyway het complete bittorent concept klik hier
     
  16. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Bittorrent wordt door velen gebruikt om auteursrechtelijk beschermd materiaal te up- en te downloaden. De manier waarop het programma werkt, zorgt ervoor dat iedereen die ermee downloadt dus ook uploaden.
    Gezien het uploaden van dat materiaal strafbaar is en dus in de categorie illegaliteiten valt (wat overigens ook de reden is dat suprnova.com gesloten is) moet ik helaas dit draadje sluiten.. :'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina