1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland is rampenmoe

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door -Red-, 10 nov 2005.

  1. -Red-

    -Red- Tcolor of Communism

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Nederland is rampenmoe

    beroodeling please, deze tekst is rap geschreven spelfouten nagelaten

    Nederland heeft even geen zin om zich bezig te houden met de ramp in Pakistan. Zo kopten de kranten deze week. "Oja, dacht ik. Er is een ramp in Pakistan."
    Er is een ramp in Pakistan en dat is zo'n beetje alles wat ik er over wist. Een aardbeving geloofde ik, al kon het ook een overstroming of windhoos zijn. Ik geef toe, ik had geen idee wat zich zoal afspeelt in dat andere deel van de wereld. Er worden cijfers gegeven van 50.000 doden. Echt, ik kon me er niets bij voorstellen. De ramp was tegen de tijd al 3 weken oud. En morgen, dat is woensdag 26 oktober ’05, is het inzamel dag. Men gaat geld doneren voor Pakistan en ik ben één van die mensen die aan de andere kant van het telefoongesprek zit. Mijn taak is duidelijk, noteer de donatie in het systeem en bedank donateurs voor hun contributie. Het zou triest zijn om zonder kennis van zaken hieraan vrijwillig deel te nemen


    Het grootste probleem rond Pakistan is dat er geen mooie beelden zijn van de ramp. Geen scheurende grond waar hele dorpen in verdwijnen, geen omvallende kerken of in elkaar stortende wolkenkrabbers. Bij de Twin Towers zagen we tenminste nog twee vliegtuigen in de gebouwen vliegen, in Enschede zagen we vuurwerk ontploffen en in Atjeh zagen wie die golf hele wijken wegvagen. Daar konden we tenminste iets mee. We bleven op in de hoop dat er weer een amateurfilmer was met spannend materiaal.

    “De situatie in Pakistan, na de aardbeving is erger dan die in de in India na de tsunamie”, zo meldde de coördinator van noodhulp van de VN. Kofi Annan waarschuwt voor een tweede massale sterftegolf in het rampgebied, en uit statistieken blijkt dat er 3 miljoen mensen dakloos de winter in moeten gaan. Om misverstanden te voorkomen, in Pakistan kunnen in sommige plaatsen vooral s’nachts en vooral in het betreffend rampgebied de temperaturen wegzakken tot ver onder nul graden Celsius. Uit diverse opiniepeilingen en zogenaamde polls op het internet blijkt al gauw dat Nederland niet bekend is met wat er allemaal gaande is in Kasjmir. Ook voor te stellen is dat men gewoon rampen moe is.

    Op tweede kerstdag vorig jaar, vond er een ramp in Atjeh plaats, vrijwel iedereen was vrij die dag. Bijna iedereen zat voor de tv die dag, en blijkbaar waren er velen in een goedgeefse bui. Want de inzamelingsactie voor giro 555 bracht zo’n 207 miljoen euro op. Ook wereldwijd was de betrokkenheid met slachtoffers na de tsunamie groot. Het ingezamelde geld voor de gevolgen van die vloedgolf is tot op de dag van vandaag nog steeds niet uitbesteed.

    De VN zei eerder 235 miljoen euro nodig te hebben om wat te kunnen beteken voor Pakistan, daarvan zijn slechts 35 miljoen euro toegewezen. Waarschijnlijk is men de rampen beu, velen denken al genoeg te hebben gegeven aan goede doelen voor de komende tijd, die trend spiegelt zich ook af andere fondsen. De feel-good factor lijkt voor het gros bevredigd te zijn. Media heeft een leidende rol in de opinieschets over deze ramp voor de bevolking. De beelden van de ramp zijn al lang aan alle tv-omroepen gepresenteerd. Het is nu aan hen wat ze ermee doen. Tot op heden ziet geen enkele omroep meerwaarde voor de kijkcijfers om in deze periode, wanneer velen aan het werk zijn, de beelden ten koste van andere zendtijd aan de massa te laten zien. Pakistan wordt gewoon door omstandigheden aan de kant geschoven, “sorry”.

    In Pakistan is 97 procent van de bevolking moslim, en daar zijn ook mensen bij die tot voor kort luidkeels verkondigden dat het duivelse westen zosnel mogelijk richting vagevuur dient te worden gestuurd. De president van de Pakistaanse Islamitische republiek wees ook op grond van religieuze conflicten uit het verleden hulp van Hindoe India af. Veel interne hulp voor slachtoffers na de ramp word niet geboden in Pakistan. Islamitische overtuigingen zijn ook niet bijzonder gunstig in de slachtoffer hulp, een van de kernwaarden in de Islam is het accepteren van leed dat Allah je oplegt. Verder is het buitenlands vertrouwen in de regering van Pakistan ook niet groot. Veel positieve gevlogen komen hier niet uit voort voorde nu talloze gewonde en lijdende slachtoffer van de aardbeving.

    Enkele lichtpuntjes zijn misschien toch nog te zien. Zo geeft de Wereldbank Pakistan 391 miljoen euro als hulppakket beschikbaar. Paul Wolfowitz, president van de wereldbank, acht de omvang en de beangstigende gevolgen van de aardbeving in Pakistan werkelijk onvoorstelbaar. En de Nederlandse Hockeyers organiseren binnenkort een benefietwedstrijd voor Pakistan. Verder komt er ook een uiteindelijk een TV-actie, waar mijn aandeel dus ook in zit.

    De betrokkenheid van Nederland zal zich morgen wel uitwijzen, maar misschien is het dan voor sommige al veel te laat hoeveel mensen weten nu dat de ramp zich al acht oktober had plaatsgevonden.

    Wadiem Seminsky

    beoordeling please

    Deze tekst is rap geschreven spelfouten nagelaten_0/
     
  2. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Een vriend bij mij uit de klas, heeft gewoon 350 euro bijgeschreven gekregen. "Pakistan Earthquake Donation" 8)
    Echt serieus... 1 keer 250 en 2 keer 50 euro erbij.
    Hij zei het zelf al... slapend rijk worden :+

    Sorry, gaat niet echt in op jouw tekst.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2005
  3. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat ie het verder zelf overgeschreven heeft naar het rampenfonds?
     
  4. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat voor school doe je?
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2005
  5. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    duud, hij zegt tot 2x toe dat hij de tekst snel heeft geschreven en dat er wat spelfouten inzitten dus dan hoef je daar niet over te zeuren? :{
     
  6. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Het waren drie spelfoutjes, en ik haal ze er even uit. Ik las pas later dat het snel geschreven was. Maar bedankt voor je waardering voor mijn tien minuten die ik heb ingeleverd om de topicstarter te helpen!
     
  7. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ben ik maar de eerste :confused::

    Mooi stukje tekst, en nu je het zegt, ben ik het wel met je eens.. Me moeder vertelde me dat er een ramp was in Pakistan, en het enige wat ik kon opbrengen was: "oh, oké" en ging weer verder met waar ik mee bezig was..

    Komt waarschijnlijk ook door al die terorristische aanslagen, waardoor je er aan "gewend" raakt.

    Maarja, goed stukje tekst hoor (Y)
     
  8. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik dacht eerst dat je bedoelde dat je een rap had geschreven, ik vond het al raar dat het niet rijmde 8) Leuk stukje verder.
     
  9. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Dacht ik ook al:p
     
  10. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, vond het al vaag dat het idd niet rijmde maar...

    Over die tekst dan maar hé...
    Ik weet niet, maar zijn het idd niet erg veel rampen de laatste tijd? Ik bedoel, is de ene voorbij komt er na een tijdje meteen een ander...
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja , en zo lang pakistan niets doet om de terroristenkampen die er zijn op te sporen en te vernietigen en geen jacht maken op de leden van al quaeda geef ik geen rotte euro.
    O ja de stad Islamabad die erg kort bij het epicentrum van de aardbeving ligt overweegt nu een naamsverandering door te voeren en de stad vanaf nu
    isnaplat te noemen.:cool: :+
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    onzin trouwens.. vind ik we zijn neit rampenmoe.. is gewoon veeeel minder aandacht aan besteedt door de media. dat is het gewoon. zij controleren waar wij over denken. sommige dingen komen dag na dag terug met spelshows om geld op te halen.. wat is er voor pakistan gedaan dan?:confused:
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Tja Lord Armada , de reden is hier niet ver te zoeken , ten tijde van de tsunami werd een gebied getroffen waar vele westerlingen op vakantie gingen en er daar ook meer dan genoeg omgekomen zijn.
    Daar komt dan nog bij dat een groot deel van het getroffen gebied ooit nog een kroonkolonie van nederland geweest is .
    En wat Pakistan betreft , de enige zogenaamde toeristen die daar heen reizen , zijn diegene die zich in de daar gelegen terroristenkampen een opleidingkamp van 6 weken gaan volgen om hun diplomake van zelfmoordterrorist te behalen waarna ze dit vervolgens in de praktijk hun zojuist opgedane kennis gaan bewijzen .
     
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk die generalisering van onze medemens ;)

    Zat eigenlijk al te wachten op zo'n reactie.
    Misschien zijn die mensen er wel (weet het wel zeker) maar besef dat er ook talloze mensen zijn (in belgië weet ik niet) die daar heen gaan, om op bezoek te gaan bij familie.

    Ik denk niet dat er veel westerlingen heen zullen gaan idd, maar dat is waarschijnlijk meer om het feit wat jij (of u ;) ) net verkondigd..

    Ik zelf geef ook meteen toe, dat ik niet graag daar op vakantie ga, maar besef wel, in dat land, woont veel familie van mensen, en die mensen willen maar wat graag dat er geld in gezameld word, om het leven weer enigszins op te bouwen..
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    En wie weet woont geen famillie van die gasten in frankrijk of in belgie waar ze momenteel rustig midden in de nacht pyromaantje spelen en auto's , huizen en scholen in de fik steken , in frankrijk al erger dan in belgie .
    En hier en daar een onschuldige burger het hoofd inslaan of in brand steken , zie wat er in frankrijk gebeurd is.
    En waar zat de moslimwereld om hun geloofsgenoten met de tsunami in indonesie te helpen , en nu met het debacle in pakistan .
    Tja die gasten lopen liever met bommengordels om , of met molotovcoctails in de hand rond aangezien ze iets vernietigen veel leuker vinden dan iets mee helpen terug op te bouwen.
    @GODS Gamer de personen die de aanslagen in londen op hun actief hadden waren allemaal ettelijke keren terug naar pakistan voor periodes van minimaal 6 weken tot drie maand per keer en dit verscheidene keren op een paar jaar tijd en dit terwijl deze gasten kinderen van zogezegde politieke vluchtelingen zijn die het land moesten ontvluchten wegens hun politieke gedachtengoed , en die gasten gaan dan regelmatig terug naar een land waar ze wegens de ideologie van hun ouders en zijzelf de grootste kans maken om in de gevangenis te belanden als ze voet op de pakistaanse bodem zetten.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2005
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, ik ben het wel met je eens, dat die mensen daar hun opleiding volgen, maar maakt het dan minder erg, dat er 50.000 mensen dood zijn?

    Dat wat in Frankrijk gebeurt is ook erg, 'en het zijn ook altijd dezelfde'
    Maar dat neemt niet weg, dat er ook zat niet-allochtone mensen zijn, in elk land, die dat soort geintjes flikken. Maar dat komt veel minder in het nieuws.
    En dat komt omdat de media dat zelf heeft veranderd in de maatschappij. Als een allochtoon iets doet, dan is het van: oh, achter slot en grendel, afmaken die hap!
    En als een autochtoon iets gelijkwaardigs doet (we hebben het nu even over iets kleins, als een winkeldiefstal), dan is het vast een oude arme vent, die het nodig heeft.
    Het is erg overdreven, maar zo zit het wel in elkaar. En als u dat niet durft/kunt te zien, dan is dat uw keuze/fout, maar ik zie dat soort dingen wel, misschien ook omdat ik anders ben opgegroeid. U komt tenslotte uit een tijd dat de gastarbeiders naar het westen kwamen (ik weet niet of het in België net zo was als in Nederland, maar toch) En u maakt het dus al vanaf het begin mee.

    Daardoor is het voor ons beide anders. Ik had hier laatst ook al een felle discussie over met een oom van mij, en hij kon maar niet tot rede komen. Maar met hem is dan ook geen discussie te voeren. (mooi spreekwoord: You either agree with me, or be wrong. Gaat voor hem mooi op)

    Dat soort dingen zie ik overal. de 'oudere' die het zo zien, en de mensen waar ik mee omga, zien het gewoon totaal anders..
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Gods Gamer , ik maak het inderdaad al vanaf het begin mee en ik heb van toen af tot nu op een enkele keer na geen problemen met de allochtone gemeenschap gehad.
    Sterker nog , ik heb zeer veel vrienden en kennissen van marokkaanse afkomst en zij zijn op dit moment net zo verontwaardigd over de gebeurtenissen in frankrijk .
    Ik heb al eerder meerdere malen gezegd dat ik geen onderscheid maak tussen criminelen , zij het autochtoon of allochtoon , maakt mij niets uit ze moeten gestraft worden zonder onderscheid van nationaliteit.
    Het gaat echter niet op dat wat er in frankrijk nu volop gebeurd en hier bij ons in belgie de kop opsteekt kunnen tolereren .
    Wie is er uiteindelijk het grootste slachtoffer denk je , de regering waartegen ze ageren , of die onschuldige mensen die net zoals zij in diezelfde wijk wonen wiens auto s'nachts in de vlammen opgaat , of zoals hier in belgie gisteren gebeurd is , dat men brandende flessen benzine in keldergaten van huizen gooit.
    Denk je maar eens in dat terwijl jij ligt te slapen een criminele gast zo een fles brandende benzine in de kelderopening van jouw huis gooit , en de hele boel in de vlammen opgaat jou inbegrepen .
    Er zijn andere en betere manieren om te protesteren , dit wat nu gebeurt is zinloze geweldadige acties die alleen gebaseerd zijn op vernietigen zelf .
    Stel je nu een keer voor dat als er iets in nederland en belgie gebeurd , wij autochtonen telkens ook op diezelfde manier zouden reageren door middel van vuur en bruut geweld , of ben je te jong om het verschil te zien of denk je soms omdat zij allochtoon zijn dat ze de boel zomaar in de fik mogen steken.
     
  18. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat je alleen al in een elektriciteitshuisje gaat schuilen om daarin ff wat stroom te voelen 'om te schuilen voor de politie', vind ik al erg dom...

    'Oh help, ik heb een 1 voor me weet ik veel tentamens gehaald dus ga ik heel Rotterdam in de fik zetten'|:-

    & ach, media natuurlijk die niks laat zien over Pakistan, gister ook al een documentaire gezien over censuur van het leger in films:confused: LAME!!!
     
  19. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    @Svennies, tuurlijk vind ik het niet kunnen dat ze de hele boel in de fik steken, ik hoop dat u dat ook wel snapt, maar dat maakt de gebeurtenissen in Pakistan niet minder erg.
    Zo komt het een beetje op mij over, dat er in Frankrijk rellen zijn, en grote 'wat zal ik nu eens in de fik steken' gebeurtenissen, en dat u dan denkt, ach, ze flikken ons wat, laat ze daar in Pakistan maar lekker barsten, ze hebben het verdiend.
    Waarschijnlijk is daar 49.900 man, die gewoon onschuldig is, en proberen een goed leven te leiden. Dat er dan 100 man tussen zit, die een paar bommen in elkaar knutselen, vind ik niet erg, maar de rest, dat is wél erg.

    Ik zei weliswaar dat ik er weinig bij stil sta een paar posts geleden, maar dat maakt niet dat ik het minder erg vind.

    En als wij autochtonen telkens die geweldplegingen lik op stuk zouden geven, dan snap ik ook wel dat dat niet zonder gevolgen is.
    Ik denk dat in Frankrijk, als het zo doorgaat, men aan de rand staat van een grote burgeroorlog, en tuurlijk wil ik dat niet in Nederland.
    Maar daarvoor is het ook een hele andere situatie. Er zijn 1 miljoen allochtonen in Nederland? (Zo'n aantal hoorde ik laatst ergens) Als er 10% daarvan extremistische gedachten heeft, is dat 100.000 man. en dat is volgens mij een veel te grote schatting. Maar stel, die mensen staan tegen ons op. Hoe snel zullen ze niet uitgekotst worden door de rest van de allochtone bevolking, en hoe snel zal de regering ze onder controle hebben? Ik ben er heilig van overtuigd, dat hier in Nederland zoiets niet kan gebeuren. Ze steken een auto in de fik, en er zijn een paar Nationalisten, die daar gebruik van maken om een compleet asielzoekers centrum in de fik te steken. Zo zie ik het gaan gebeuren in Nederland.
    Áls het gebeurd, is het binnen no-time weer verdwenen.
     
  20. -Red-

    -Red- Tcolor of Communism

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor de comments tot nu toe, echter zitten er naar mijn inzicht ook een paar loze posts tussen, ik wil niemand op z'n ziel trappen maar diegene diezelf ook weet dat hij maar poste om kreet te roepen, moet niet zo tof doen en boek of iets lezen, dan komen er vanzelf fatsoenlijke reacties.

    But guys overall tnx_O_
     

Deel Deze Pagina