1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bittorent download snelheid

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Diz4r, 17 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diz4r

    Diz4r Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de zoek optie gebruikt @ xboxworld en vond hier al een topic over maar die is inmiddels verouderd dus ik dacht dat ik daar niet echt een reactie zou krijgen daarom deze topic.

    Ik download dus met Azureus en me download speed is 1kb/sec tot 40 kb/sec ...
    En me upload speed is ook zoiets. Het probleem is dus dat ik veel te sloom download en op nieuwsgroepen download ik met 700kb/sec.

    En die bal die is ook groen ik heb de goeie instellingen in me router en ik heb ook geen firewall.

    Dit is m'n abo :
    -Kabelfoon abo Super
    -Snelheid max.
    -downstream 6144 kbit/s ; upstream 512 kbit/s

    De upload snelheid onder Azureus heb ik ook al op 40 gezet ik weet niet of dat veel met me download snelheid te maken heeft.
    En van het bestand dat ik download heb ik volgens mij genoeg seeds/leecher. ( Seeds : 22 Leechers: 99 ) Dus ik zou een goeie snelheid moeten hebben.

    Hopenlijk kan iemand me helpen want dit zuigt :p :cool:
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    volgens mij is je download snelheid gelijk aan je upload snelheid, dus als je die op onbeperkt zet kan je ook met een hogere snelheid downloaden
     
  3. SiLeNt

    SiLeNt Elite

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Azureus zo'n groen dingetjes geeft is alles dus oke. Dus aan je internet ligt het dus niet. Ik denk dat het dan toch echt aan de torrent ligt.

    Wat je misschien nog zou kunnen proberen is je upload op maximaal 30 kb/s te zetten, kijken of dan je download iets omhoog gaat. Maar ik denk niet dat dat veel uit zal halen...
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste klopt de upload.die 512 is het theoretische maximale haalbare.Verder is bittorent afhankelijk van de seeds.De seeds bepalen de snelheid waarmee je download.Bij azureus moet je ff dit doen :rechtermuisknop op de torrent-> bekijk details en dan het tabje details.Daarmee zie je met welke peers je een verbinding hebt + de info (upload speed download speed etc.)

    De snelheid is dus afhankelijk van de seeds.22 seeds tegen 99 is levert een slome torrent op.Zoek torrents met meer seeds dan leechers :)

    edit kleine bijvoeging
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  5. Diz4r

    Diz4r Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    OH ok, maar ik zie daar ook veel mensen die 1.4 kb/sec dl maar ook mensen met 36 maar ook 400 kb/sec ( zelfde programma als mij ) en iemand met 500 kb/sec met bitcomet ofzo. Dus dan hoor ik toch ook veel hoger te halen ? want aan m'n verbinding kan het niet liggen.
     
  6. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Erhm heb je de goede ports open gezet (op je router of in je firewall)? dat kan dit veroorzaken (400 kb of hoger lijkt mij trouwens erg vreemd op de gemiddelde torrent)
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  7. Diz4r

    Diz4r Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, Ik zie nu dat ik verkeerd gekeken heb, er stond 400 b/sec.
    Maar dan vind ik het wel vaag dat ik er bij één van 800 b/sec zie staan en hij is al 100% en het komt bij download speed te staan)

    Maar als ik onder upload speed kijk zie ik niet echt veel staan ( zie meestal 0 kb/s staan of 1.4/9.9 kb/sec ... beetje laag ) of is dat normaal ?

    En me ports staan goed want ik heb ze al ingesteld bij m'n router en in Azureus(standaard) ook. Port range : 6881 ~ 6889 staan open.
     
  8. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    what the hell is een bitttorent? :confused:
     
  9. Diz4r

    Diz4r Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    k die download staat voor hoeveel snelheid jij van hun download. en de upload hoe veel jij upload naar hun.Dus die snelheid is ook normaal.Jij draagt bij met kleine stukjes aan de totale snelheid van de torrent :).Kortom de snelheid klopt :).Ik heb wel een redelijk vermoede waar jij je torrents vandaanhaalt (ik zal deze niet posten aangezien het topic dan dicht gaat) De snelheid van de torrent is dus ook afhankelijk van de verbinding van de users op deze tracker
     
  11. exilim

    exilim mASter_eXiLim

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is oowk algemeen bekend dat downloaden via Nieuwgroepen sneller gaat dan torrents downloaden dus... Maar ik moet nog ff uitvogelen hoe dat via Nieuwsgroepen werkt want dat lukt mij nog niet precies. Misschien wat tips?
     
  12. blonkie

    blonkie XBW V.I.P.

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoe werkt dat precies , als ik daar hoor van 600kb/s :eek: dan word ik wel nieuwschierig.
     
  13. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Het probleem is je upload snelheid die is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te langzaam voor 6mb downen. Kijk volgens het Bittorrent protocoll is je download snelheid afhankelijk van je uploadsnelheid in andere woorden suckt je upload dan suckt je download (dit om leechen te voorkomen). Als ik jou was zou ik een andere abbo nemen met een hogere upload snelheid. Een goede standaard is dat de upload minimaal een kwart dus 1/4 van je max download moet zijn wil je goede resultaten halen. Jouwn upload is 1/12 van je max download dus ja das niet zo moeilijk om te zien dat daar een groot probleem zit. Daarnaast wat de andere zeggen check je firewall. Maar als je groene icoontjes krijgt en je download blijft langzaam dan ligt het aan je upload.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  14. Diz4r

    Diz4r Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm daar zou het mss aan kunnen liggen aan m'n upload snelheid. Ik moet nog ff kijken wat ik doe @ caiway heb je ook datalimiet en dat suckt dus ^^ :)
     
  15. Diz4r

    Diz4r Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik bedoelde het niet op die manier dat me download zo snel als nieuwsgroepen zou moeten gaan.... Gewoon dat ik op nieuwsgroepen 700kb/sec haal dus ik dacht dat ik met bittorent dan ook wel 200kb/sec of 100 kb/sec zou moeten halen ofzoiets ;)

    Maarja ik download meestal via nieuwsgroepen omdat ik dat het beste vindt alleen soms heeft bittorent wel eens een bestand die nieuwsgroepen op dat moment niet heeft ;)
     
  16. Diz4r

    Diz4r Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Meestal ( of volgens mij altijd ) download je met nieuwsgroepen altijd op zijn max omdat het direct via je provider gaat ( ofzoiets ). Je stelt ook de server in van je provider bv news.kabelfoon.nl ofzoiets.

    Ik kan het ook fout uitgelegt hebben maar ik weet wel zeker dat hij het max eruit haalt.

    EDIT: Nouja voor meer info kijk hier : http://www.binaries4all.nl/beginners/
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  17. blonkie

    blonkie XBW V.I.P.

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik ben op die site geweest , alle soorten software van de offficiele site gehaald maar snap er nog altijd nx van , hoe kan je dan dingen downloaden?? Ik gebruik nu grabit denkik:)
     
  18. Diz4r

    Diz4r Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Om bestanden te downloaden heb je dus de torrents nodig en die open je met je programma ( Azureus ofzo ) er zijn er nog wel meer.

    Je moet anders ff op google zoeken want ik denk niet dat ik die url's hier mag paste:p Er zijn er in iedergeval genoeg :D
     
  19. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dit gaat veel te veel de richting op van illegale shit, dit topic had al veel eerder gesloten moeten worden, maar bij deze dan maar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina