1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    [​IMG]


    Weet je niet wat voor 'n pc je moet kopen? Vraag het hier! :9



    Hallo jongens/meisjes/dames/heren.

    Ik heb nu al enkele jaren een oude pc, eentje uit 1997, en hij is dus zwaar verouderd. Daarom wil ik een nieuwe pc kopen, maar ik weet niet precies waar ik op moet letten. Ik ben niet heel erg in to computers, maar een beetje weet ik er wel vanaf.

    Ik zoek een pc waarop ik snel kan internetten (goh) en waarop ik ook games kan spelen. Het hoeft niet top stuff te zijn, niet het nieuwste van het nieuwste, maar ik wil gewoon shooters als Battlefield kunnen spelen, zonder al te veel problemen. Een flatscreen zou mooi meegenomen zijn, maar het moet niet te duur worden, zoveel geld heb ik ook weer niet. Me budget ligt zo rond de 750 - 850 euro. Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven bij het kopen van een nieuwe pc, en misschien weten jullie ook wel sites waar je (goede) pc's kunt kopen. Of als jullie een goedkoper advies hebben.

    Alvast bedankt,

    Rutger.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2004
  2. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Je hoeft niet het nieuwste van het nieuwste zeg je.
    Je kan dan het beste een AMD XP processor pakken die draait op 2,6 ghz. Deze is niet meer duur en is kwa games erg fijn.
    512 mb ram is voldoende.
    Een HD van 80 gb is dan ook wel voldoende om binnen je budget te blijven.
    Bij de videokaart zou ik dan de ATI 9600 XT pakken of een GeForce 5700.
    Ik denk als je ook nog een TFT scherm erbij wilt... dan ben je minimaal € 300,- kwijt. Dat komt dan boven je budget.
    Je moet ook denken aan dvd speler/ cd/ dvd brander/ geluidskaart/ moederbord/ floppydrive.

    Je kan voor je budget heus wel een goede computer kopen, maar ook weer niet het nieuwste van het nieuwste. Dan zit je al gauw aan de € 1.200,- - € 1.400,-.

    Als voorbeeldje. Mijn pc is nu ruim 2 jaar oud. Het is een AMD XP 1600, 512 mb ram, GeForce 4 Ti4200 met 128 ddram. Ik draai gewoon nog steeds de nieuwste games zeer goed! (Bijv. Battlefield, Vice City en dergelijke.)


    Ik ga binnenkort ook nog een nieuwe kast kopen. Wat je ook is moet doen:
    Ga offertes aanvragen! Ik bedoel... zeg dat je max. 850 euro wilt uitgeven aan een pc en zij gaan dan kijken wat je precies kan!
    Doe dit bij een aantal bedrijven en zo kom je er vast ook wel uit :)

    Succes! _0/
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat gebruik je allemaal van je oude computer?
    Kast? Monitor? Harde schijf? etc.....
     
  4. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Oke, hartstikke bedankt. Een tft scherm wordt idd erg duur, dus dat doe ik niet. Ik weet niet wat ik moet nemen als cd/dvd drive. Maar tegenwoordig is het bijna alleen nog maar dvd-drive, dus dan lijkt de keuze niet zo moeilijk (hoewel dvd natuurlijk wel weer duurder is). Een speciale geluidskaart hoeft niet, als er maar gewoon geluid door de speakers komt is het goed, dolby surround is niet nodig. Een floppydrive... ja... Is wel handig, maar nauwelijks meer nodig he tegenwoordig. Ik zag wel iets van een usb memorykey, ipv een floppy drive, maar wat dat inhoud? Wat betreft moederborden: daar heb ik dus echt geen verstand van.
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Usb memstick of memkey gebruik ik tegenwoordig altijd ipv diskettes.
    bv zoals deze:
    [​IMG]
    Je krijgt er 128 of 256mb op, plugt het gewoon in in een usbpoort van je pc en opent'm, zet er files op, haalt er af, je kent het wel :) En nadien plug je'm gewoon weer uit. Erg handig vind ik!
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Als je je oude kast gebruikt, dan heb ik wel een mooi systeempje voor je:

    Processor: AMD Athlon XP 2800+ EUR 139,00
    Moederbord: Abit NF7-S EUR 92,00
    Videokaart: Sapphire Radeon Atlantis 9800 Pro EUR 199,00
    DVD Brander: LiteOn LDW-851S EUR 72,00
    DVD Speler: LiteON EUR 25,00
    Harde Schijf: Western Digital Caviar (80 GB) EUR 69,00
    Geheugen: Kingston DIMM 512 MB PC3200 EUR 125,00
    Monitor: Iiyama 17 inch, normale monitor EUR 129,00


    Totaal: 850 euro

    www.alternate.nl
     
  7. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5

    Maar die valt dus vrijwel niet te gebruiken lijkt me (te oud) (of gaat eht alleen om de kast zelf) Dan zou ik het dus zelf in moeten bouwen, en dat kan ik dus niet :mad: De bovengenoemde onderdelen zien er iig wel goed uit :)
    Ik zou dus het liefst een kant en klaar systeem willen hebben.
    In me oude pc (waar ik dus nu achter zit) zit wel een floppy drive en cd speler, dus die zou ik evt. over kunnen laten zetten. Maar de inhoud is waardeloos voor een nieuwe pc.

    Oh ja, monitor is niet nodig (teznij een goedkoop tft scherm), want ik heb zelf wel een redelijk groot en goed beeldscherm. (dus das al -129 euro)

    de toekomst voor geheugen-vervoer dus :) een memorycard op je pc. Thnx
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dan heb ik het over de kast zelf.

    Wat je ook kan doen, heb ik zelf ook gedaan is een PC bij Mediamarkt kopen.
    Hier de specs:

    Processor: Intel P4 HT 3.0 ghz (800mhz fsb) Prescott.
    Moederbord: MSI PT880
    Geheugen: Siemens 512 mb PC3200
    Harde Schijf: 160gb Western Digital
    Videokaart: Nvidia GeForce FX 5700 (trek je Far Cry net aan op High mee, Thief 3 schokt)
    DVD Brander + DVD Speler

    Met kast voor 899 euro

    Je kan er op het moment alles mee spelen, behalve Thief 3, dus je zal er na een tijdje wel een nieuwe kaart in moeten stoppen. Heb ik ook gedaan, namelijk een Radeon 9800pro en daar speel ik echt alles op very high goed mee.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  9. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de kassa's van MediMarkt A'dam staan allemaal 15inch TFT Schermen voor maar 149 euro. Waarschijnlijk wel 25ms, maar soms gaat dat nog best. (Ik heb die overigens niet.)
     
  10. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, dat zou natuurlijk ook goed kunnen, maar ja 900 euro is wel aan de dure kant natuurlijk.

    Club3d ATI Radeon 7000 64 MB is zeker te laag voor Far Cry.

    Misschien kan ik via me vaders werk wel een pc krijgen of via een kennis die bij IBM werkt, maar ja, dat wordt nooit echt geoptimaliseerd denk ik...
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Als die 129 euro er vanaf gaat kan je volgende doen:
    Of een beter processor nemen:

    Processor: Athlon XP 3200+ EUR 209,00
    Moederbord: Abit NF7-S EUR 92,00
    Videokaart: Sapphire Radeon Atlantis 9800 Pro EUR 199,00
    DVD Brander: LiteOn LDW-851S EUR 72,00
    DVD Speler: LiteON EUR 25,00
    Harde Schijf: Western Digital Caviar (80 GB) EUR 69,00
    Geheugen: Kingston DIMM 512 MB PC3200 EUR 125,00

    Totaal: 791 euro

    Of je neemt dit:

    Processor: Athlon XP 3000+ EUR 169,00
    Moederbord: Abit NF7-S EUR 92,00
    DVD Brander: LiteOn LDW-851S EUR 72,00
    DVD Speler: LiteON EUR 25,00
    Harde Schijf: Western Digital Caviar (80 GB) EUR 69,00
    Geheugen: Kingston DIMM 512 MB PC3200 EUR 125,00

    I.p.v. een 9800pro, kan je bij www.informatique deze videokaart erbij nemen:
    XFX GeForce 6800 voor 335 euro.

    Totaal: 887 euro

    Met dit systeem zal je games zoals Half Life 2 en Doom3 zonder problemen op high kunnen spelen.
     
  12. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Oke, dan wordt het of zoiets, of iets zonder al die grafische kaarten gebeuren. Want uiteindelijk speel ik de meeste games toch op mijn xbox (en komen de meeste leuke pc games die ik goed vind, ook op de xbox uit). Dus dan zou ik alleen een normale pc nodig hebben zonder een dure grafische kaart erin.

    Ik moet er zelf gewoon nog is goed over nadenken, want de keus is toch wel moeilijk... Iig bedankt voor het helpen.

    Ik kwam net deze tegen, ziet er mooi uit, betaalbaar, goede grafische kaart en de beeldschermprijs kan er nog vanaf.

    http://www1.euro.dell.com/content/p...sktops_Q2_W9_dimen_4600_D0710?c=nl&l=nl&s=dhs

    Excl. btw was dat :{

    http://commerce.euro.dell.com/dells...3&cu=nldhs&s=nldhs&sbc=nldhsftdppdesktop1&v=d

    Ik heb die monitor uitgezet en ik heb ipv. zo'n usb memory key besteld.

    Ongeveer 770 euro dus, ik weet nog niet of ik die usb memory key neem, anders is het 715 euro.

    Als iemand nog tips heeft voor wat er aan/uit kan worden gezet op die site, graag. (is die garantie echt nodig? Scheelt alweer 129 euro)
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  13. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind Dell maar onduidelijk...
    Ik zou echt naar een plaatselijke pc boer gaan die je snel kan helpen bij problemen of via internet bij alternate of informatique. Zijn zeer goede bedrijven.
    www.sallandautomatisering.nl is ook top! Ken er een paar die daar een pc vandaan hebben en er heel tevreden over zijn en scherpe prijzen!
     
  14. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik hoor wel vaker gezeur over Dell, maar ik heb nog niet gehoord wat er dan precies mis mee is, alleen dat de klantenservice niet goed is.

    Ziet er goed uit, ik heb al een systeem in elkaar gezet, maar bij proccesor kun je kiezen uit Intel Pentium 4 3,0 Ghz 800 MHZ, Boxed en diezelfde, alleen dan met Presscott ertussen, alleen wat dat is? En wat houdt Boxed in?
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mooie pc van Dell, lekker snel iig, en een gratis geheugen verdubbeling. Grootste minpunt aan het systeem, wat tevens de mogelijkheden en snelheid van de rest van het systeem de nek om gaat draaien is: De GeForce FX 5200 128MB. Dit is zo'n beetje de 'slechtste' videokaart die je als gamer kan wensen, ga er maar niet vanuit dat je hiermee fatsoenlijk huidige games en toekomstige games kan gaan spelen. Erg zonde want het is een mooi systeem. Je kan in mijn ogen nog een aantal zaken overwegen: Neem 1 jaar garantie ipv drie, daarmee bespaar je 140,- euro. Bij deze 140,- leg je nogeens 2,80 euro bij, en neem je de Ati Radeon 9800 Pro 128MB voor.
    Tweede suggestie, spaar nog even door, het is een flinke uitgave een pc, en het is zonde om nu gewoon dingen maar weg te laten omdat het niet binnen het budget past. Daar krijg je op zeer korte termijn vaak spijt van.

    Succes ermee :)
     
  16. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ok, bedankt. Een ATI Radeon kaart is vaak beter dan een GForce dus. En ja, ik ben net 15, dus zo snel kom je nog niet aan geld he. Of ik moet wel heel veel krantenwijken gaan lopen.

    Ik heb nu op die site van Master Chief:

    Dvdspeler: Lite-on LTD166S OEM Zwart

    PCkast

    Diskdrive: Samsung 3,5 inch diskette station zwart

    Geheugen: Twinmos memory PC3200 400 Mhz 2,5 256 MB

    Processor: Intel Pentium 4 3,0 Ghz 800 Mhz, Boxed

    DVD-rewriters: NEC ND-2500A OEM zwart

    Moederbord: Asus P4S800

    Harddisk (IDE): Maxtor Diamond Max PLus 120 GB, 7200 rpm, 8 mb

    Harddisk (S-ATA): -

    Videokaarten: Club3D Radeon 9600 PRo 128 mb

    CD-rewriters: -

    CD-rom spelers: Samsung SC-152 OEM, zwart

    Totaal bedrag: 755 Euro
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  17. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je een redelijke computer wilt voor zo'n prijs kun je het beste kopen bij de computerland die zijn niet duur en leveren toch goed spul. www.computerland.nl succes.
     
  18. Switchback

    Switchback Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste ik ken geen AMD Athlon XP die op 2,6 ghz draait, geen 9600 nemen maar een 9800se (softmodden geblazen!!) 9600 is trouwen niet te vergelijken met een GFFX 5700 (die zijn echt bagger), 160gb SATA hardeschijf kost ook nog maar 110 euro ofzo. Ik denk dat je met een eurootje of 700/800 klaar bent. Als je dan gewoon je oude monitor toetsenbord en muis houdt, heb je meer geld voor de rest van de hardware
     
  19. Switchback

    Switchback Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat die P4 3,0 zitten, neem gewoon een AMD 3200+ en een AMD mobo, ben je stukken goedkoper uit voor ongeveer dezelfde prestaties
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @Rutger,
    Is een dvd-brander, dvd-speler en een cd-rom speler niet een beetje overbodig? In principe kan de dvd-brander ook gewoon dvd's en cd-rom's afspelen. Scheelt weer in de kosten ;)

    Bij Salland Automatisering:

    Intel Pentium 4 systeem:

    MSI 865PE Neo2 PFS
    Intel P4 3.0 Prescott boxed
    2*TwinMos pc3200 256MB cl2,5
    80GB Seagate barracuda 7200rpm 8mb cache S-ATA
    Sapphire 9800 Pro 128MB
    Lite-on 8x DVD brander

    781,01 euro incl. BTW

    AMD Athlon XP systeem:


    Abit NF7 Socket A
    AMD Athlon XP 3000+ boxed
    2*TwinMos pc3200 256MB cl2,5
    80GB Seagate barracuda 7200rpm 8mb cache ATA
    Sapphire 9800 Pro 128MB
    Lite-on 8x DVD brander

    694,96 euro incl. BTW

    Dan zou ik voor dat prijsverschil voor het AMD systeem gaan, in games doet deze net zo goed z'n werk als de Pentium 4 3.0GHz. Alleen scheelt het bijna 100,- euro.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina