1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Top Spin: Skills en Sterren, ideale speler bestaat niet

Discussie in 'Algemeen' gestart door CosmicFire, 19 nov 2003.

  1. CosmicFire

    CosmicFire Fable

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Het Top Spin topic van Boessie is aardig gevuld, maar ik wilde graag een "discussie" openen over welke sterren en skills nu het beste zijn in Top Spin. Je kunt wel zeggen dat je een speler moet kiezen die bij je "speelstijl" past, maar er zijn gewoon combinaties die beter spelen dan andere (een all-round speler als bijvoorbeeld Sampras).

    Het begint al bij je speler

    Welke lengte?

    Zelf denk ik aan niet te lang en niet te klein.
    Kleine speler is snel, maar is kwetsbaar aan het net.
    Grote speler is trager en heeft een lagere handel snelheid, maar is dominant aan het net en zou in theorie beter moeten serveren

    Zelf denk ik aan een speler tussen de 1,85 - 1,95. Niet te groot, niet te klein, net als Sampras dus.

    Hoe stevig gebouwd?

    Veel spiermassa is waarschijnlijk hard slaan, maar ook zwaarder dus trager.
    Weinig spiermassa is waarschijnlijk zacht slaan, maar ook lichter dus sneller,

    Ook hier weer een gemiddelde speler.


    Service beweging

    Er zijn vier service bewegingen. Zoals je kunt zien bij het kiezen hiervan verschillen ze nogal. Bij de eerste twee heb je veel meer beenactie en ben je na het uitzwaaien verder het veld in, ideaal voor serve volley spelers.


    Play Style

    Dit is een van de belangrijkste keuzes in het spel

    Defense (Power -1, Speed +1, Angle +1, Precision -1)

    Snelheid en hoeken, maar het ontbreekt deze style aan power en precisie. Deze kunnen echter later als skill worden toegevoegd. Verder heeft defense geen echte minpunten. Defense kan door zijn snelheid en angle ook goed als basis voor een netspeler dienen.

    Powerful (Power +2, Speed -1, Angle 0, Precision -1)

    Veel mensen kiezen de Power speler. Speel je echter tegen een speler met angle en precisie dan kan je makkelijk de baan uit worden gespeeld. Ook is de power speler traag en mist ie precisie. Voordeel is wel dat je met je harde service en slagen spelers kunt domineren.

    Technician (Power -2, Speed 0, Angle +1, Precision +1)

    Hoeken maken en nauwkeurig spelen, daar moet de Technician het van hebben. Vraag blijft wel hoe nadelig de -2 voor power is. Toch leent deze speler zich voor baseline rally's en serve en volley.

    Wat kies je?

    Zelf denk ik dat de defense en technician style de beste keuzes zijn. Ze zijn beiden gevarieerder en daar kom je in tennis verder mee (zie Sampras, zowel baseline als serve en volley). Vraag is alleen met welke skills je deze stijlen gaat bekleden om het maximale eruit te halen.


    Sterren
    [li]Forehand
    [li]Backhand
    [li]Volley
    [li]Service

    Ook weer een lastige keuze, hoewel het imo gedeeltelijk duidelijk is.

    Volley: *** Hiermee heb je de basis en smash bewegingen en kun je dus goed aan het net je ding doen :)
    Backhand: **** Voor beide slagen vier sterren, aangezien een goed begin het halve werk is.
    Forehand: **** Hierdoor kun je makkelijker je fore en backhands slaan.
    Service: **(*) Minimaal 2 sterren lijkt me wenselijk. Of de 3de ster een verschil maakt weet ik niet, zelf gebruik ik altijd de risk serve.

    Skills

    Skill 1
    * Curved Serve - Add more spin to your serve.

    Geen ervaring mee, maar hoe meer je je service kunt afwisselen hoe makkelijker je je tegenstander kan verrassen.

    * Precision - Improve your precision rating.

    Erg handig voor de defense en powerfull spelers die geen precisie hebben, maar ook voor de technician die hiermee nog nauwkeurig kan spelen.

    * Return Serve - Improve your ability to return powerful serves.

    ??? De meeste mensen gebruiken een risk serve om te serveren. Ik weet niet of deze skill dit soort services makkelijker terugslaat. Is dit wel het geval, dan is het een serieuze optie om te overwegen.

    Return Risk Shots - Improve your ability to return Risk Shots.

    * Normaal niet echt nuttig imo, maar als je met deze optie risk shot services makkelijker terug kunt slaan is het zeker het overwegen waard.


    Skill 2
    * Volley - Improve your effeiciency at the net.

    Wat deze skill precies verbeterd is mij niet duidelijk. Zeker als je gewoon de drie sterren bij volley kiest lijkt deze niet nodig (andere meningen zijn welkom)

    * Speed - Improve your move speed ratings.

    Snelheid is voor iedereen belangrijk. Goede keuze, enige probleem is dat je moet kiezen.

    * Angle - Allows you to find better angles.

    Angle is namelijk ook een dodelijke keuze en ook voor iedereen geschikt.

    * Power - Allows you to supply more power.

    Power is vooral handig voor technician en defense spelers.

    Skill 2 is een van de lastigste skills om te kiezen.

    Skill 3
    * Risk Shot - Improve your ability to hit Risk Shots.

    Imo een no-go. Je risk meter gaat hierdoor langzamer, zodat je gewend raakt aan een ander ritme van je riksbar. Speel je met een andere speler of maak je een ander mannetje/vrouwtje, dan is het weer wennen.

    * Passing Shot - Allows for better aiming when opponent is at the net.

    Een skill die vooral tegen serve en volley spelers (die dus veel op Xbox live aanwezig zijn) handig is. Vraag is alleen of better aiming je meer tijd geeft, je tegenstander minder snel kan reageren of dat je een betere hoek kunt slaan als hij aan het net staat. Zeker een skill om te overwegen.

    * Ace - Increase your Serve Power

    Zeer handige skill voor mensen die niet al teveel service sterren hebben. Vraag is alleen hoe effectief die is.

    * Drop Shot - Improve your ability to hit the Drop Shot.

    Dit zou handig voor net spelers en defense spelers kunnen zijn. Sta je in een goede positie aan het net dan kun je hem net zo goed diep of schuin wegspelen. Verder moet je het dropshot perfect neerleggen, anders is het een punt voor de tegenpartij. Al met al geen aanrader imo.

    De derde skill is imo Ace of Passing Shot.

    Skill 4
    * Smash - Increases the power and accuracy of overhead Smash shots.

    Veel serve en volley spelers zijn positief over de Smash skill. Zelf heb ik hem nog niet getest dus weet niet of ie zo bijzonder is. Sampras heeft hem en die wordt ook nog weleens gelobt.

    * Aggressive Lob - Improve the accuracy and effectiveness of your Lob Shot.

    Agressieve lob is handig tegen serve en volley spelers, maar vrij waardeloos tegen baseliners en mensen die hun spel varieren.

    * Slice - Allows for more effective Slice Shots.

    Leuke optie voor de return en als je serve en volley speelt. Probleem is alleen dat je teveel tijd aan je tegenstander geeft om een harde of cross court bal te spelen.

    * Topspin - Improves your Topspin Shot, adding more curve.

    De beste keuze als vierde skill imo. Heb je angle en precisie, dan kun je met deze skill de bal bijna niet uitslaan en gigantische hoeken slaan. Nadeel is wel dat de bal hoog kan opstuiten waardoor de tegenstander hem kan smashen.


    Dit was een kort :) lijstje van de punten. Ben erg benieuwd of mensen andere skills/sterren kiezen en waarom.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  2. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    diep respect voor de tijd die je in deze (bijna review :d) thraed hebt gestopt cosmicfire!!!!

    Ik zie de trend dat de topspelers waar ik mezelf ook bij toereken dat die gemiddeld met een redelijk gespierd mannetje aantreden van rond de 1.90.
    power als natuurlijke aanleg hebben.

    3
    4
    4
    3
    als sterren hebben of (heb ik)
    4
    4
    2

    maar zowiezo geen compleet zwak punt maken dus geen

    4
    5
    5
    0
    ofzo

    als sklills kun je het beste nemen:

    in ieder geval topspin of slice bij de laatste skill de andere zijn spoiled skills.
    En bij de eerste lijkt me return serve de beste.
    als tweede skill in ieder geval: speed of angle.

    ik sta 18de op official milo staat nu 4de en we hebben praktisch hetzelde mannetje.
    ook andere nummers 1 van de wereld hebben ongeveer deze samenstelling.
     
  3. knuckles12

    knuckles12 Colorbleed Founder

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Prachtig gedaan, maar steeds als ik me mannetje maak, kan k maar geen vierde skill toevoegen.. wanneer krijg je die ?
     
  4. CosmicFire

    CosmicFire Fable

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Vierde skill krijg je als je
    - Nr1. wereld bent
    - Grand Slam hebt gewonnen
    - Je mannetje volledig getraind hebt
    (kijk maar in je scrapbook, daar staat het netjes uitgelegd)


    Apoc, is je Power speler niet te traag en is het niet lastig om er hoeken mee te maken?

    En retourneer jij beter met je "return serve" skill?

    oja, hoeveel speel je?

    Thnks for noticing :D
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2003
  5. atalayender

    atalayender Forza Don Gianluca

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    nee powerplayer is niet traag. vooral als je speed heb gekozen ben je nog sneller en krachtiger.
     
  6. atalayender

    atalayender Forza Don Gianluca

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    nee powerplayer is niet traag. vooral als je speed heb gekozen ben je nog sneller en krachtiger.
     
  7. CosmicFire

    CosmicFire Fable

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar als je speed kiest heeft je mannetje geen precisie en angle. Dus hoe wil je gaan spreiden en hoeken maken?
     
  8. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe komt het dat P. Sampres wel 15 sterren heeft
    krijg je zelf uiteindelijk ook 14 sterren?
     
  9. CosmicFire

    CosmicFire Fable

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Sampras is volgens velen de beste speler allertijden, dus misschien als een soort eerbetoon.

    Dus de ideale speler zou dus zijn (ongeveer):

    Power play style

    Service: ***
    Forehand: ****
    Backhand: ****
    Service: ***

    Skill 1: Return of Serve
    Skill 2: Speed of Angle
    Skill 3: Ace
    Skill 4: Top Spin

    Nadelen:
    - Geen precisie, dus slaat veel uit en geen nauwkeurige service
    - Geen hoeken

    Voordelen:
    + Slaat hard
    + Goede return
    + Top Spin
    + Harde service
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2003
  10. Pino 15

    Pino 15 Live Master

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ff een vraagie: wannneer krijg je de 3de skill ik kan deze maar niet halen/vinden


    alvast bedankt
     
  11. atalayender

    atalayender Forza Don Gianluca

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ben volledig met je eens cosmicfire. Misschien iets andere indeling van sterren
     
  12. atalayender

    atalayender Forza Don Gianluca

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    maakt het trouwens wat uit of je rechtshandig of linkshandig bent?En of je beide armen (two-handed) kan gebruiken?Iemand??
     
  13. CosmicFire

    CosmicFire Fable

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Andere verdeling van de sterren?


    Volley moet wel 3 sterren hebben, aangezien je tegen de goede spelers ook aan het net moet kunnen spelen.

    Forehand/Backhand moeten gewoon goed zijn, dus 4 sterren.

    Service, mijn mannetje heeft er 2, maar misschien is 3 beter of je geeft die ene ster aan je forehand.

    ----
    Met twee handen kun je in het echt harder slaan. Enkelhandig zou nauwkeuriger zijn.

    Zelf ben ik links en tennis links, dus is mijn mannetje ook links :)
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2003
  14. atalayender

    atalayender Forza Don Gianluca

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou voor de volgende verdeling gaan
    service 2
    backhand 4 of 5 (ligt er maar net aan wat je vaker gebruikt)
    forehand 4 of 5 (ligt er maar net aan wat je vaker gebruikt)
    volley 3

    denk persoonlijk dat dit beste variant kan zijn en skills was ik al met CosmicFire eens
     
  15. CosmicFire

    CosmicFire Fable

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Sterren is dus duidelijk


    Skills en play style ben ik niet uit

    Kies je voor deze skills, dan kun je beter voor een Technician gaan

    Skill 1: Return of Serve of Precision
    Skill 2: Speed of Angle

    Geen twijfel:
    Skill 3: Ace
    Skill 4: Top Spin

    Technician (Power -2, Speed 0, Angle +1, Precision +1)

    De technician heeft met de speed skill ook snelheid. Hij heeft al Angle en Precision.

    Enige nadeel is het ontbreken van Power.... is dat een bezwaar?
     
  16. atalayender

    atalayender Forza Don Gianluca

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ja k denk dat dat wel bezwaarlijk is en ben het niet helemaal met je eens. Ik denk dat het belangrijker is om een all-round player te zijn die alles bezit, kijk maar naar het volgende:

    Powerplayer ziet er zo uit:
    Powerful (Power +2, Speed -1, Angle 0, Precision -1)

    Als je voor
    Skill 1: Return serve
    Skill 2: Speed
    Skill 3: Ace
    Skill 4: Top Spin
    kiest

    dan verbeter je eigenschap speed (want die was -1). omdat je powerfull bent en niet teveel inspeelt met je sterren op je service, sla je al hard genoeg en beschik je overigens over de gekozen skill ace. Daarnaast ben je een krachtige speler en sla je met top spin vele malen harder en gerichter. Hierdoor doe je ook aan je precision (die was ook -1). Zo krijg je een speler die ijzersterk is en die daarnaast ook zijn minpunten heeft verbeterd. Reactie graag Cosmicfire!!
     
  17. CosmicFire

    CosmicFire Fable

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Je bent imo dan een log kanon op de baan

    - De ace skill is dan niet meer nodig, aangezien jezelf genoeg power hebt om hard te slaan.

    - Hoe wil je winnende ballen slaan? je kan amper hoeken maken en slaat al helemaal niet nauwkeurig.

    Alleen als je Precision EN Top Spin hebt sla je de Top Spin ballen bijna niet uit.

    Ik denk dat je beter voor een defense speler kan gaan met deze skills:

    Skill 1: Return serve
    Skill 2: Speed
    Skill 3: Ace
    Skill 4: Top Spin
     
  18. atalayender

    atalayender Forza Don Gianluca

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ja en dat is nou het leuke van dit spel. iedereen heeft er immers een andere mening op. ben bezig de laatste puntjes op de i te zetten voordat ik op live ga uitproberen en dan zullen we zien. heb je al ervaring op live cosmicfire?
     
  19. CosmicFire

    CosmicFire Fable

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja sta 685 op live, heb helaas niet al teveel tijd gehad om te spelen dus de ranking valt me nog mee :)

    Heb wel gemerkt dat mijn mannetje eigenlijk te lang is. Ook heeft die 4 sterren voor volley, terwijl dat onnodig is.
    De Top Spin skill is echt een winner.


    Ben nu technician en kan mensen vrij makkelijk de baan uitspelen.
    Grootste minpunt is echter de return.

    Volgende mannetje wordt een
    Defense (Power -1, Speed +1, Angle +1, Precision -1)

    Met
    Return Serve of precision
    Power of Angle
    Ace
    Topspin

    3 service
    4 forehand
    4 backhand
    3 volley

    Las op een ander forum dat iemand van MS had gezegd dat de Return Serve skill niet zo goed was...

    Heb speciaal voor dit spel een Xbox gekocht en nog geen momentje spijt gehad, m'n PC staat gewoon stof te happen :)
     
  20. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    okeej ik ga ze is allemaal cijfers geven!
    Na de dubbele punt staat het cijfer.

    skill1:
    return serve: 8 meest zinvolle van de vier skills, returns zijn heel ok.
    precision: 6 precision is een aardige skillmaar niet meer dan dat.
    curved serve: 6 hiervoor geldt hetzelfde als voor precision.
    return risk shot: 6 ook niet echt zinvol omdat je ze toch wel kan halen.

    skill2:
    angle: 9 uitstekende skill laat de tegenstander maar lopen!!!
    speed: 9 de tegenstrever van de angleskill deze of de angleskill is dus het enige juiste om te doen voor de 2de skill.
    power: 6 een ok-skill maar niet echt schokkend ofzo. (blake)
    Volley: 7 redelijk zinvol als je vaak naar het net toe komt maar werkt het beste bij vier sterren op volley (sampras) dus tjaaa....
    Als je daar vier!! sterren voor over hebt...

    skill3:
    ace: 8 service snelheid stijgt flink met zo'n 15 km/h en dat scheelt toch best wel wat.
    risk shot : 6 redelijk andermaal want het is al goed mogelijk om zonder deze skill uitstekende riskshots te slaan.
    passing shot : 6 aardig maar niet meer dan dat. geeft je niks extra's
    drop shot: ?? ik durf hier niks over te zeggen maar ik zou toch gewoon de ace maar als hoogste aanslaan in dit rijtje.

    skill4:
    topspin: 9 In combinatie met angle is het in 1 woord dodelijk.
    slice: 8 lastig voor de serveerder om terug te slaan maar je krijgt het naar verloop van tijd door. (als serveerder)
    agressive lob: 5 matige skill soms wel handig niks meer niks minder.
    smash : 3 tjaa drama-skill, verspil hem niet hieraan, het helpt je met smashes die je toch zowiezo wel beheers neem ik aan.

    commentaar:
    speed of angle is noodzakelijk.
    Topspin of slice ook.

    Ik heb dus gekozen voor angle en topspin.
    Sommige mensen dachten dat ik met mijn poppetje dan langzaam zou zijn (1.92, redelijk gespierd, powerfull.)
    Maaar dat valt gewoon reuze mee en is te verwaarlozen.
    Ik heb hierdoor nog nooit verloren in ieder geval.

    Ik heb 125 official matches gespeeld en verloor er daar 8 van dus dat is wel redelijk denk ik zo. (nederlagen waren niet door snelheid poppetje dus)
    Ik sta nu 18de.
    Milo NL stond een week lang 1ste en heeft praktisch hetzelde poppetje als ik en zal beamen dat hij het me eens is.

    Dan is nog wat cosmicfire. Ik heb nog nooit een bal uitgeslagen sinds dat ik topspinskill heb terwijl ik dus geen precision heb en ook nog is een powerfull speler heb.
    Toen ik nog 3 skills had gebeurde het nog wel is. (bal uit na topspin slag)

    Iedereen is vrij om het totaal of gedeeltelijk niet met me eens te zijn.
    Als dat zo is dan lees ik dat wel weer op dit mooie threadje wat cosmicfire zo mooi en netjes in elkaar heeft geflanst.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2003

Deel Deze Pagina