1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Divx afspelen zonder MCE mbv TVersity

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door prahladsingh, 6 dec 2006.

  1. prahladsingh

    prahladsingh Xbox 360

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG][​IMG]
    Laatste update 29 nov. in FAQ

    [​IMG]
    De voorbereiding

    Sinds de laatste Xbox 360 update is er de mogelijkheid om van andere aparaten en computers video af te spelen. Helaas is dit alleen mogelijk in het WMV formaat. Bij deze een tutorial. Dit zijn de spullen die je nodig heb:
    * Een Windows-based PC * Een Xbox 360.
    * Beneden genoemde software
    * Vrije tijd
    * En veel geduld.

    De kern

    Als eerste moet je Windows Media Player 11 hier downloaden. Dit is tevens wel de Engelse versie maar ik neem aan dat het ook met de Nederlandse versie kan. Zelf ben ik aan de slag gegaan met de Engelse versie. Nadat je deze geinstalleerd heb word er gevraagd of je de computer wil herstarten. Dit kan je doen maar ik heb het zelf niet gedaan.
    Nu is het de bedoeling dat je Tversity gaat downloaden. Deze is onder deze link te downloaden. Je moet release 0.9.9.1 downloade. Dit is de laatste versie. Deze installeer je.
    Mocht je computer je xbox 360 niet meer zien dan moet je poort 41952 openen op je xbox 360 ip of pc ip. Dit is mij niet helemaal duidelijk. Het is ook handig om de execute toe te voegen bij Windows Firewall.
    Deze voeg je via start > configuratiescherm > Windows Firewall > Uitzonderingen > Toevoegen en dan blader je naar C:\Program Files\TVersity\Media Server en voeg je Tversity.exe toe.
    Mocht je nog problemen tegen komen dan kan je het hier vragen maar kijk eerst even op deze pagina

    The Patch

    Nu heb je de patch nodig voor Xbox 360 transcoding, die je hier kan downloaden. Installeer de patch:

    * Stop Tversity
    * Extract de inhoud naar de map van Tversity
    (C:\Program Files\Versity\Media Server) en vervang de bestanden
    * Start TVersity, ga naar je xbox 360 en blader naar je computer voor
    video's of iets anders. ALs het goed is zie je nu de video's die
    ge shared zijn door Tversity plus al de online video URLS.

    De Codec

    Nu heb je nog de FFDSHow codec nodig. Deze kan je hier downloaden. (let op, trage mirrors)
    Wanneer je deze installeert moet je Tversity weer uitzetten en dan de .exe in het zip bestand starten. Installeren maar.

    Als laatste, start Tversity en voeg je bestanden of folders toe. Doe dit onder het tabje HOME MEDIA, druk op de grote + en voeg je file of folder toe. Nu gaat het programma zoeken naar bestanden. Hierbij moet ik wel zeggen. DIT DUURT LANG! Hij is bij mij al een hele tijd aan het zoeken, er komt een beetje bij beetje meer bestanden te staan in me xbox 360 maar het duurt lang.


    Nadelen:

    * Me xbox 360 zag me computer niet meer. Na het opnieuw opstarten en
    windows media player 11 te starten kreeg ik het windows media connect
    venster te zien en moest ik opnieuw me xbox 360 toestaan
    * Het zoeken van Tversity naar je bestanden als je folders heb
    toegevoegd duurt extreem lang.
    * Zorg ervoor dat je bestanden in 1 keer goed staan want als je wijzingen
    toepast moet je opnieuw de bestanden van die map opnieuw refreshen
    in tversity. Je krijgt anders bij de bestanden bij je xbox 360 een kruis
    en hij kan dus niet de afbeelding / video laten zien.


    FAQ kijk regelmatig voor nieuwe oplossingen

    HELP! Mijn pc ziet mijn Xbox 360 niet meer!!
    Ga naar windows media player 11 > tools > options > library > configure sharing > zet je xbox 360 weer op allowed.

    HELP! Meer als 1000 videobestanden!!
    Dit komt door de internet streams. Deze kan je niet eens afspelen dus kan je net zo goed verwijderen. Start TVersity op, klik links op video feed. In het rechtervenster rechtermuisknop op het bestand en klik op delete. Je library word nu gerefreshed en ze zijn allemaal weg

    HELP! Ik voeg mappen toe in TVersity heb gewacht op het synchroniseren maar ik zie mijn bestanden niet!!
    Dit kan kloppen. Je moet in je xbox 360 even naar tabblad system gaan > computers > windows based pc > pc naam > disconnect.
    Ga terug naar tabblad media > kies voor music > computer > yes, continue > Als het goed is zie je nu 2 pc's staan. Kies voor TVersity op "computernaam" Nu zie je alle mappen / bestanden die je gedeeld heb via TVersity. Veel plezier


    [​IMG]
    spelfouten voorbehouden

    Met dank aan poiuyt
     
  2. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn x360 kan tversity wel vinden maar dan krijg ik allemaal een lijst van video (1130 totaal) en ik kan ze niet eens bekijken.

    Maar met de nieuwste TVersity hoef je toch ook niks te patchen? Ik snap er echt niks van.
     
  3. ON 360

    ON 360 Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
  4. poiuyt

    poiuyt Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    zal je een tutorial geven die ik geschreven heb
     
  5. poiuyt

    poiuyt Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG][​IMG]
    Laatste update 29 nov. in FAQ

    [​IMG]
    De voorbereiding

    Sinds de laatste Xbox 360 update is er de mogelijkheid om van andere aparaten en computers video af te spelen. Helaas is dit alleen mogelijk in het WMV formaat. Bij deze een tutorial. Dit zijn de spullen die je nodig heb:
    * Een Windows-based PC * Een Xbox 360.
    * Beneden genoemde software
    * Vrije tijd
    * En veel geduld.

    De kern

    Als eerste moet je Windows Media Player 11 hier downloaden. Dit is tevens wel de Engelse versie maar ik neem aan dat het ook met de Nederlandse versie kan. Zelf ben ik aan de slag gegaan met de Engelse versie. Nadat je deze geinstalleerd heb word er gevraagd of je de computer wil herstarten. Dit kan je doen maar ik heb het zelf niet gedaan.
    Nu is het de bedoeling dat je Tversity gaat downloaden. Deze is onder deze link te downloaden. Je moet release 0.9.9.1 downloade. Dit is de laatste versie. Deze installeer je.
    Mocht je computer je xbox 360 niet meer zien dan moet je poort 41952 openen op je xbox 360 ip of pc ip. Dit is mij niet helemaal duidelijk. Het is ook handig om de execute toe te voegen bij Windows Firewall.
    Deze voeg je via start > configuratiescherm > Windows Firewall > Uitzonderingen > Toevoegen en dan blader je naar C:\Program Files\TVersity\Media Server en voeg je Tversity.exe toe.
    Mocht je nog problemen tegen komen dan kan je het hier vragen maar kijk eerst even op deze pagina

    The Patch

    Nu heb je de patch nodig voor Xbox 360 transcoding, die je hier kan downloaden. Installeer de patch:

    * Stop Tversity
    * Extract de inhoud naar de map van Tversity
    (C:\Program Files\Versity\Media Server) en vervang de bestanden
    * Start TVersity, ga naar je xbox 360 en blader naar je computer voor
    video's of iets anders. ALs het goed is zie je nu de video's die
    ge shared zijn door Tversity plus al de online video URLS.

    De Codec

    Nu heb je nog de FFDSHow codec nodig. Deze kan je hier downloaden. (let op, trage mirrors)
    Wanneer je deze installeert moet je Tversity weer uitzetten en dan de .exe in het zip bestand starten. Installeren maar.

    Als laatste, start Tversity en voeg je bestanden of folders toe. Doe dit onder het tabje HOME MEDIA, druk op de grote + en voeg je file of folder toe. Nu gaat het programma zoeken naar bestanden. Hierbij moet ik wel zeggen. DIT DUURT LANG! Hij is bij mij al een hele tijd aan het zoeken, er komt een beetje bij beetje meer bestanden te staan in me xbox 360 maar het duurt lang.


    Nadelen:

    * Me xbox 360 zag me computer niet meer. Na het opnieuw opstarten en
    windows media player 11 te starten kreeg ik het windows media connect
    venster te zien en moest ik opnieuw me xbox 360 toestaan
    * Het zoeken van Tversity naar je bestanden als je folders heb
    toegevoegd duurt extreem lang.
    * Zorg ervoor dat je bestanden in 1 keer goed staan want als je wijzingen
    toepast moet je opnieuw de bestanden van die map opnieuw refreshen
    in tversity. Je krijgt anders bij de bestanden bij je xbox 360 een kruis
    en hij kan dus niet de afbeelding / video laten zien.


    FAQ kijk regelmatig voor nieuwe oplossingen

    HELP! Mijn pc ziet mijn Xbox 360 niet meer!!
    Ga naar windows media player 11 > tools > options > library > configure sharing > zet je xbox 360 weer op allowed.

    HELP! Meer als 1000 videobestanden!!
    Dit komt door de internet streams. Deze kan je niet eens afspelen dus kan je net zo goed verwijderen. Start TVersity op, klik links op video feed. In het rechtervenster rechtermuisknop op het bestand en klik op delete. Je library word nu gerefreshed en ze zijn allemaal weg

    HELP! Ik voeg mappen toe in TVersity heb gewacht op het synchroniseren maar ik zie mijn bestanden niet!!
    Dit kan kloppen. Je moet in je xbox 360 even naar tabblad system gaan > computers > windows based pc > pc naam > disconnect.
    Ga terug naar tabblad media > kies voor music > computer > yes, continue > Als het goed is zie je nu 2 pc's staan. Kies voor TVersity op "computernaam" Nu zie je alle mappen / bestanden die je gedeeld heb via TVersity. Veel plezier


    [​IMG]
    spelfouten voorbehouden
     
  6. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    thankss poiuyt \o/ dankzij jou is het me gelukt om die 1000 files weg te krijgen en mn video files te zien. Maar als ik nu probeer al die video af te spelen dan krijg ik een error op mn xbox360.
     
  7. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Moet je WMP11 ook opgestart hebben als je bestanden wil afspelen met TVersity? Met andere woorden; moet ik telkens als ik een divxje wil streamen naar mn pc lopen en WMP11 + Tversity opstarten?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    start post ge-update, titel aangepast :)
     
  9. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Yay! Het is me nu ook gelukt! Was toevallig eergister met TVersity aan het experimenteren, super!!

    Tip; ik schrok me kapot toen ik de kwaliteit zag op mn 32" TV maar dat is simpel op te lossen door de settings aan te passen.

    TVersity > settings > transcoder; en dan de resolutie bij video resolution aanpassen :)
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Goed, m'n 360 ziet de PC.
    Maar, met het afspelen hapert de boel gruwelijk. 10 seconden beeld, en ruim 10 seconden freeze frame. Vervolgens gaat ie weer 10 seconden verder.
    DviX files van de serie Daybreak geeft ie aan als durend 1 minuut. Deze worden ook niet afgespeeld.
    Krijg dus bij diverse bestanden een vreemde foutmelding.

    Enig wat / of ik iets verkeerd doe?
     
  11. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    heey vet! jammer dat ik atm niet zoveel tijd heb, maar ik ga dit binnekort cker nog proberen te fixen..

    is et alleen niet verschrikkelijk veel gedoe?
     
  12. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is echt een eitje om te installeren, koste mij zo'n 5minuten.
    Naderhand is het een kwestie van PC aan en op je 360 selecteren welke film je wil kijken en draaien maar :)
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2006
  13. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je die codecs ook geinstalleerd? Want bij mij draait het als een zonnetje, zelfs 720p files..

    Ik zou eerder zeggen dat het aan je pc/netwerk/codecs ligt dan aan iets anders :)
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, Pentium 4 2600
    512 MB RAM.

    Zal wel net te langzaam zijn om fatsoenlijk HD files te streamen...
     
  15. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Het werkt bij mij niet.. haha, krijg ze niet te zien op me 360.. maar ik heb er dan ook niet echt geweldig naar gekeken dus ik probeer het morgen middag nog een keer:) hopen dat het dan wel werkt:)
     
  16. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij mij werkte het nadat ik mijn computer opnieuw connecte aan de 360.

    Op je 360 naar system > computer en dan disconnect.
    Dan ga je naar music > computer en dan connect je naar TVersity (computernaam)
     
  17. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik ook wel gedaan:eek: maar die Tversity komt er dus niet te staan:eek: dus k moet er echt ff goed naar kijken:)
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb Tversity net geïnstalleerd. Bestanden toegevoegd aan m'n library. Maar als ik in m'n Xbox360 zoek naar Computers, dan vind ik alleen de computernaam van m'n laptop. Er staat geen Tversity bij.

    Iemand een oplossing?

    /edit: Of ligt het aan het feit dat ik draadloos zit? Volgens mij moet dat niets uitmaken, want ik kan Audio en WMV's wel gewoon draadloos streamen.
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2006
  19. YamaRox

    YamaRox Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    heej,

    als ik computer zoek vind ik die wel met daar achter YVersity maar als ik dan een film of zender wil starten dan blijft hij hangen en kan ik de xbox alleen nog maar uitzetten met de knop op xbox zelf reageert verder nergens op
     
  20. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe lang heb je precies gewacht? Bij mij duurt het ook altijd 30 seconden oid, daarna begint hij gewoon te lopen :)
     

Deel Deze Pagina