1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Downloaden van nieuwsgroepen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door DaNoS, 11 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaNoS

    DaNoS Geboren Held

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er hier iemand ervaring met het downloaden van nieuwsgroepen??

    Ben nl. benieuwd naar de werking hiervan en wil maar daar eens in gaan verdiepen. Heb ik hier speciale programma's voor nodig en zo ja welke?
    Moet ik lid zijn van bepaalde news servers of zijn er ook gratis servers?

    alvast bedankt!
    MVG DaNoS
     
  2. Illusion

    Illusion It's all Illusion

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Als het goed is heeft je provider een newsgroup server. Het adres van deze server kun je navragen bij je provider. Ik heb zelf veel ervaring met downloaden uit newsgroepen.

    Wat heb je nodig:

    FTD - een programma waarin posters aankondigen wanneer ze een film gaan posten, in welke newsgroup en welke namen de files hebben.

    Newsbin-Pro - Een news client waarmee je kunt zoeken in newgroups, filters kunt maken en kunt downloaden.

    WinRAR - Een programma waarmee je de gedownloade files (RAR files) kunt uitpakken tot één file

    Quickpar - Hiermee kun je met behulp van zogenaamde PAR2 files eventuele beschadigde of missende files repareren, zodat je toch de film compleet kunt krijgen.

    Zoek met google eens op FTD. Er is genoeg informatie te vinden over het downloaden.

    De kwaliteit van newsservers verschilt sterk per provider. Sommige providers laten posts maar enkele uren staan. Hierdoor is het moeilijk om bestanden compleet te krijgen. Andere providers laten posts weer meer dan een week staan (Kabelfoon bijvoorbeeld). Mocht je toevallig één van de minder goede providers hebben, dan zul je een abonnement moeten nemen op een betaalde newsserver.

    Succes!
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2003
  3. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Hier staat alles wat je nodig hebt

    www.tutorialbase.net

    en ook nog www.binaries4all.nl

    Ik zou zelf in het begin Grabit gebruiken ipv Newsbin Pro, die is veel ingewikkelder. En als je het eenmaal onder de knie hebt wil je echt niet meer anders. Je moet alleen ff door het begin heenbijten of iemand moet het je laten zien hoe het werkt, is helemaal makkelijk.

    Veel Suc6
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2003
  4. Hoe krijg je die banner weg die om de 2 minuten komt (gratis uiteraard:))
     
  5. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand de laatste tijd ook veel last met nova.planet.nl ?
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik me niet vergis is er al een thread over usenet, ofwel nieuwsgroepen. Ik zal eens kijken of ik hem kan vinden....

    EDIT : Gevonden :)
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jep, al een paar maanden. Laatste paar dagen is het helemaal triest.

    Edit//

    Idd, wat Zero zegt. :cool: Daar gaan we dus verder!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina