1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan word je best opgelicht door je rijschool...
    TTT en Examen betaal je allebei aan het CBR, kosten examen zijn 230 en TTT is geloof ik 150,-
    TTT vind ik ook puur geldklopperij en totaal overbodig. Maar ik kan het me wel voorstellen dat als je zwaar faalangst heb, het wel handig is om te nemen zodat je weet wat je op je examen kan verwachten.

    Bijzondere verrichtingen is gewoon beetje de techniek erachter kennen.
    En tegen de tijd dat je moet afrijden heb je het al genoeg gedaan met je instructeur(althans, dat lijkt me en is bij mij igg wel het geval).
    Kan ondertussen wel blind bocht achteruit, 3punt draai etc.

    Daarnaast lijkt het me juist in je voordeel te werken als je die dingen nog op je examen moet doen. Neemt allemaal weer tijd in beslag, waardoor je minder tijd hebt fouten te maken tijdens het rijden zelf.
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    @Flix: Volgens mij had ik dat gelezen in een folder van het CBR toen ik zat te wachten op m'n theorieexamen , verder nooit over het bedrag gesproken van de TTT met m'n rijinstructeur.
     
  3. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een TTT gehad omdat mijn moeder dat perse wilde, maar het hielp geen zak ik kreeg 2 vrijstellingen dat wel maar alsnog zakte ik de eerste keer :emo: Het koste mij geloof ik in totaal zelfs 190 oid dus why the fuck zou je dat doen :F: Anyway gefeliciteerd Gemini, ik weet nog wel hoe blij ik was toen ik mijn rijbewijs had gehaald, echt ziek :cool:
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoppa, ook m'n rijbewijs binnen:)
     
  5. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Gefeliciteerd!
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Gefeliciteerd man, hoeveel lessen/uur heb je erover gedaan?
     
  7. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het wel prettig dat ik de TTT had gedaan. Ik deed een spoedopleiding van 25 lesuur in 8 dagen, 2 dagen vóór het afrijden had ik TTT en toen had ik dus die vrijstellingen al binnen.. Het afrijden was toen helemaal een makkie, minder zenuwen (hoewel ik die sowieso al weinig had) .. Examen was echt rondje rijden, heel klein stukje snelweg en klaar. Ik was binnen een kwartier weer bij het CBR :)

    Ik vond het wel toegevoegde waarde hebben in ieder geval.. maar volgens mij was TTT automatisch ook al inbegrepen in het pakket wat ik had..

    Ik kan het trouwens aanraden hoor zo'n spoedopleiding, ff een kleine 2 weken voluit richten op autorijden en je hebt je rijbewijs.. maar het is denk ik wel van belang dat je al een klein beetje bekend bent met het besturen van een auto.. ik had al eerder gereden dus kon al redelijk schakelen enzo.. dat maakt het wel makkelijker..

    Heb nooit begrepen waarom mensen maanden of soms zelfs jaren bezig willen zijn met het halen van hun rijbewijs, met zo'n spoedopleiding is het ff 2 weken focus op autorijden en je hebt hem binnen..Het is ook makkelijker leren op die manier vind ik, als je maar 1x per week ofzo rijd vergeet je toch weer dingen en raak je de feeling weer beetje kwijt..

    je moet het natuurlijk wel in een vakantie doen, ik heb hem gehaald in augustus 2008.. zou niet meer weten wat ik zonder moet :p
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Iets van 36/37 ofzo.
    Heb m'n eerste 15 lessen dubbele uren gedaan. Toen was ik er wel klaar voor(na 30 lessen dus) alleen toen moest ik nog paar weken wachten totdat ik daadwerkelijk kon afrijden.

    Heb wel mazzel gehad met m'n examinator. Hier en daar een klein schoonheids foutje gemaakt, en hij heeft op een haar na een ingrijp moeten doen toen ik gedoseerd aan het remmen was, en m'n voorganger ineens stil stond. Kon 'm zelf net op tijd stil zetten dus no problemo.
     
  9. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Gefeliciteerd! Wel gelukkig voor je dat hij die ingreep niet heeft gemaakt :)

    Even over de TTT, is dat tegenwoordig niet gewoon 3 'simpele' handelingen doen? Toen ik mijn rijbewijs haalde was dat net veranderd (iets minder dan 2 jaar terug). Ik moest de auto parkeren, stil staan langs de weg (en navigatie aanzetten!), en vervolgens nog keren op de weg. Vrij simpel dus, en absoluut geen TTT waard in mijn ogen...

    Al moet ik toegeven dat ik mijn 1e examen verpest heb op de omkeer handeling :9. Ik was vrij zenuwachtig, stak de auto een straatje in aan de rechterkant, alleen had ik hem vrij strak langs de stoeprand gezet... Dus links achteruit sturen ging niet, om maar te zwijgen over de paal die ik bijna over het hoofd zeg :+. Maarjah, de 2e keer was ik al een stuk minder zenuwachtig en hield ik er rekening mee natuurlijk :)
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik kreeg net twee bijzondere verrichtingen; Keren(dit moest in doen in een hele brede weg, dus was erg simpel) en aan het begin van een straat zei ie, ik wil dat je hier ergens gaat parkeren. Tweede plek die ik zag maar meteen gepakt, wou 'm er achterin zetten, alleen het was een plek tussen twee bomen dus ik had geen goed referentie punt om 'm goed te zetten. Kreeg 'm niet in één keer goed. Toen dacht ik, laat ik opnieuw beginnen dus reed het parkeervak uit, toen zag ik een andere plek waar ik 'm veel beter (vooruit) in kon zetten.
    Ik moest dit al na 5 min doen, dus daar was ik gelukkig snel van af.

    Wel merkte ik dat ik toch wel redelijk zenuwachtig was, terwijl ik dat normaal nooit zo snel ben. Continu als je iets deed waarvan je zelf dacht van ja, dit had ik beter kunnen doen, dan dacht ik ook shit, wat zij hij ervan vinden.
     
  11. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Zenuwen zijn haast niet te onderdrukken bij zo'n examen. Toen ik geslaagd was had ik echt een super chille examinator maar was toch een beetje zenuwachtig. Maakte ook snel na het wegrijden een domme fout, probeerde de versnelling gewoon in z'n 3 te rammen maar had helemaal nog niet gekoppeld 8) Kwam puur door de zenuwen dus dat zei ik toen ook en toen maakte die gast er nog een grapje van ook. Dus toen was meteen de sfeer gewoon relaxed daarna en het ging echt prima. Gewoon 30 minuten een beetje slap geluld over auto's en zo en ondertussen makkelijk doorrijden. De keer en parkeeropdracht die ik kreeg waren ook echt heel simpel, moest even een industrieterrein weggetje op van hem, moest ik parkeren en het was gewoon een bedrijfspand met parkeerplekken er voor met bordjes, echt de meest simpele plek die er in de hele stad te vinden was en daar mocht ik parkeren 8)
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  12. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had totaal geen zenuwen meer toen ik eenmaal aan het rijden was, maar ik wist van mezelf gewoon dat ik auto kon rijden en ik had die speciale verrichten al gehaald met de TTT dus ik stressde hem niet :)
     
  13. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vroeg me af hoeveel een praktijk examen kost weet iemand dat misschien
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik dacht 250 euro.
     
  15. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    CBR site zegt 93,50, daar moet volgensmij nog t een en ander bij dan (eigen verklaring enzo) dus zal wel rond de 200 uitkomen
     
  16. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt voor snelle reacties
     
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat het dus zo duur maakt, is dat je dus je les auto 3 uur lang 'huurt'
    daar ben je dus al gauw 130 euro aan kwijt, daar komt dan nog eens rond de 100 euro van het CBR bij, en zo kom je op de €230,- kwijt, wat ik vorige week kwijt was toen ik moest afrijden.
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    17 september praktijkexamen, vandaag weer rijles gehad sinds 6 weken en het ging gewoon weer perfect.
     
  19. Merijn Koolen

    Merijn Koolen Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaring met de site http://www.theorieconcurrent.nl om je theorie voor het CBR te oefenen? Ik heb met name moeite met gevaarherkenning namelijk
     
  20. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    het zijn ook moeilijke vragen want iedereen lost een situatie op een andere manier op ben met die site niet zo bekend kun je niet via de site van cbr oefenen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina