1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 29 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Geen idee, ik heb dat ding nog nooit van binnen gezien.
     
  2. G8 Cra$her

    G8 Cra$her MGP Team Silver

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij vertellen hoe de batterijen pack uit elkaar kan ivm spraypainten :p
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan je die niet uit elkaar halen.

    Maar je kan ze ook goed gaan afplakken.
     
  4. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    @ JP super mooi jonge... heb je hem nou trouwens toch nog uit elkaar gehaald of nie?
     
  5. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij is dat ding waar je baterrijen in zitten opengaan toen ik me controller liet vallen :) , hij gaat nu nog wel dicht maar als je em open wil maken om andre batterijen in te doen valt ie weer uitelkaar
     
  6. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  7. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    dat doe ik graag voor je

    [​IMG]
     
  8. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    En hier is mijne ook dan:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Fel oranje met op de controller een witte accu, witte triggers, witte start-back buttons, witte D-pad en een witte strip. :)

    Vanmiddag 2e controller erbij kopen, aangezien de triggers en D-pad nu niet meer zo fijn zijn :'-( :+
     
  9. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ziet er zeer vet uit :eek:.
     
  10. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er cker mooi uit, alleen wrom heb je de batterry pack niet meegespoten???
     
  11. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Leg uit, waarom niet?
     
  12. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er cker mooi uit, alleen wrom heb je de batterry pack niet meegespoten???
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke...de SMD tutorial :D

    Ze laatste 2 zitten er ook in, bij deze laatste 2 heb ik een iets andere techniek toegepast die een stuk makkelijker ging, vooral voor het verwijderen van de leds. Eerst de pics:

    [​IMG]

    Naast de punt van een passer. Ze zijn ietsje meer dan een 1mm lang en in de breedte 2x zo klein als in de lengte...ik dacht een keer 1,2 x 0,6 mm gelezen te hebben.

    [​IMG]

    En nog een FILMPJE van het aanzetten, om te laten ziet dat ze het allemaal doen.

    SMD's - Surface Mount Diodes - Oppervlakte montage diodes

    Het verwijderen van de SMD's:
    ...is moeilijk. Ze hebben namelijk geen pootjes die ff om de beurten los kan solderen. Zo ziet een SMD er uitvergroot uit:

    [​IMG]

    De linker en rechter metalen stukjes zitten op het oppervlak van de printplaat vast. Je kan dus niet eerst de linker kant doen en dan de rechter, want tegen de tijd dat je aan de andere kant zit, is de andere kant alweer verhard.
    Ik heb het wel geprobeerd; de ene kant verhitten, dan zo snel mogelijk de andere kant en tegelijkertijd met een pincet tegen de led aan duwen om er beweging in te krijgen. Zo verschuif je de led stukje voor stukje totdat hij eraf is. Zo heb ik de eerste twee leds gedaan, maar was het al snel zat.

    Voor de andere twee heb ik gewoon mijn oude bout erbij gepakt, en met in elke hand een bout allebij de puntjes tegelijk verhit. Zo verschuift hij heel makkelijk en is hij is 2 sec los. Als je toevallig twee boutjes hebt: de oplossing!

    De pads voorbereiden:
    Als je de SMD's eraf heb zie je de twee pads met een heel klein beetje tin erop. Te weinig om gemakkelijk een nieuwe led erop te zetten. Ik heb dus heel voorzichtig een beetje tin op de pad gelegd. Je kan ervoor kiezen om op 1 pad tin te leggen op op allebei een beetje, want...

    De SMD's solderen:
    ..je kan op twee manieren te werk gaan. Je kan dus 1 pad vullen, zodat de andere pad nog mooi vlak is (want als je een beetje tin toevoegd zit er een bolletje op), en als hij vlak is kun je de led gelijk mooi vlak en gelijk met de printplaat plaatsen zonder veel moeite. Want als er op beide een bolletje tin zit, zul je de led eerst een beetje scheef moeten plaatsen, om dan weer de tin andere kant te verhitten om hem door te drukken in dat bolletje tin.
    Ik heb beide technieken geprobeerd en vind het het handigst om beide pads van te voren van wat tin te voorzien. Omdat je be de eerste techniek als de led erop zit nog tin moet gaan toevoegen, wat ik erg lastig vond, omdat de tin niet direct hecht aan de led, maar wel aan de pad. En oja, gebruik een mooie pincet om de SMD te manouvreren en te kijken naar de polariteit en dergelijke.

    Polariteit:
    Ook de SMD leds hebben een + en een -. Deze wordt aan de onderzijde van de led aangegeven met een tekentje:

    [​IMG] [​IMG]

    Tussen de pads in op de printplaat staan een pijltje zoals het teken in het rechter plaatje. Deze zie je dus pas als je de led hebt verwijderd. De kant van de SMD met het streepje over de breedte (de bovenste in het plaatje dat ik als voorbeeld gebruik) is de '-'. Let daar goed op, anders doet de led het niet.

    Het is zeker geen mod voor de beginnende soldeerder. Je moet een redelijk vaste hand hebben en ook niet te ruig ademen. Want ik had dus alles op zijn plek en was klaar om te solderen, totdat ik nog een grote zucht nam. Toen was ik dus een ledje kwijt, en die vind je echt niet meer terug.

    Veel succes als je deze mod gaat doen :)

    Tips van members:

     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2006
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mike, wauw. Prachtig resultaat. :eek:
     
  15. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG zo mooi!!! echt te vet! en cool dat filmpje en de tut ;)
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk erover mijn controller zwart te maken (hij moet zich toch kunnen onderscheiden met die van mijn broertje :cool:). Hoe ging het terug in elkaar zetten? Zit dat goed of zit het nu allemaal wat losser of schever dan voorheen?
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Puike controller Heer Stefan _O_

    Zolang je je schroefjes niet doordraaid, dus niet te ver doorschroeven zodat je de plastic schroefdraad kapot maakt, komt hij weer hardstikke sterk in elkaar te zitten.

    Oja...de SMD's van Xink en Toxic Squirel zijn uiteraard al op de post! :)
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  18. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Tutorial
    Hoe laat ik de guide button in de afstandbediening branden.
    De doelstelling:Filmpje
    Maar eerst ik accepteer geen verantwoordelijkheid voor het kapot gaan of niet goed werken van de afstandbediening.


    Wat heb je nodig?

    1 Groen 5mm ledje
    40 cm geisolleerd ijzderdraad.(bij voorkeur 2 verschillende kleuren zodat jet het geheel makkelijk uitelkaar kan houden.
    1 transitorTransitor
    1 soldeerbout
    1 afstandbediening
    1 vel vrij grof schuurpapier
    1 kleine kruiskop schroevendraaier
    1 kleine platte schroevendraaier
    1 boormachine.
    1 mesje het liefst een hobby mesje.
    een flinke dosis geduld en tijd.
    eventueel ook een hand die niet beweegt tijdens het solderen.

    Eerst gaan we de afstandbediening open maken.
    [​IMG]
    Achter het batterij klepje zit een schroefje(hierboven aangegeven met blauw.
    Nu zit de remote nog steeds stevig dicht.
    Pak de kleine schroevendraaier en wrik daarmee aan de voorkant op het omcirkelde deel.
    Als die kant omhoog schiet doe je anderkant ook ga dan met de schroevdraaier tussen de spleet me de pijlen mee.
    En doe dit ook aan de ander kant nu nog een klein rukje en je hebt de afstandbediening open.

    Pak de guide button als je goed kijkt zie je dat er een soort kruis binnen in loopt.
    Pak je boor machine en zet de guide button vast (hou hem niet in je handen)
    Dan ga voorzichtig met je boor die lijntjes eruit boren doe dit voorzichtig en kijk regelmatig of je er niet door heen komt.

    Pak nu het ledje en het schuurpapier.
    Als je kijkt naar het ledje zie je van af de zijkant(als je de 2 pootje naast elkaar hebt).
    Schuur net zolang tot dat je 1 mm van het dunne plaatje van de led verwijdert bent.
    Doe dat zelfde nu ook met andere kant.
    En schuur nu ook de voorkant weg tot dat je 1mm verwijdert bent van de chip in het ledje.

    Nu snij je een voorzichtig de vorm van het ledje uit het rubber in de guide button.
    Doe dit zover mogelijk voor aan zodat je later beter uitkomt met de draadjes.
    Als de guide button weer op het rubber past met het ledje er in en de guide button niet continue in gedrukt is dan is het goed.

    Soldeer nu aan min en plus van het ledje een draadje.
    Maak een klein gaatje in het rubber van de guide button en steek daar de draadjes door.
    Je kan ook gewoon 2 gaatjes er in maken voor elk draadje 1.
    Als je denkt dat er niet genoeg hoogte verschil is tussen het zwarte en het witte rubber dan kun je een stukje bij het witte rubber weg snijden.

    Soldeer nu de plus van het ledje aan het rechter pootje van de tranistor dit is als je de bolle kant van de transitor naar je toe hebt liggen.
    Soldeer de min van het ledje rechtstreeks hier vast.
    [​IMG]
    Soldeer het middelst pootje van de transitor vast aan de min van de infrarood led hier boven aangeven met blauw.
    Je kan de min lokaliseren door naar de led te kijken/voelen en de platte kant is de min.

    Je soldeert het linker pootje van de transitor aan de plus vast(groen).

    Zorg nu dat alledraden netjes onder de printplaat lopen.
    En klik de afstand bediening dicht.
    Even testen en als het goed is geeft je guidebutton licht als je op een knopje drukt.

    Hij doet het niet :'-( wat moet ik doen?
    Ik heb hier zelf eerst ook wel eens last van gehad.
    Zorg dat je transitor goed heb geplaatst en niet verkeerd om.
    Kijk of de rood en groene soldeer puntjes nog vast zitten.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  19. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er nog wat ontbreekt feel free.
    Let niet op de spelling als er fouten in zitten nogmaals feel free.
    Hop nu eerst eens de stad in om te kijken voor verf etc.

    LOL ik zit al de hele tijd op mijn accu van mijn laptop te typen en die was bijna in staat van uitvallen en ik had nog niets opgeslagen :D.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  20. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    staat die LED dan altijd aan? ook als je de afstandsbediening niet gebruikt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina