1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1

    mja, zoiets als dat zijn die kastjes voor Xbox Live Wireless vanuit je kamer.
    Linksys heeft nu trouwens makkelijkere apparaten speciaal voor Xbox Live en PS2 online. Dat is gewoon even aansluiten met netwerk kabel en klaar :)
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Jaja, lees de thread gewoon even door en je ziet de Linksys WGA's diverse malen vermeld staan. ;)
     
  3. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    wij krijgen waarschijnlijk ook draadloos, alleen m'n pa en ma zitten over één ding wel in: telebankieren :) is dit dan nogsteeds wel safe? of heb je weer andere apperatuur nodig om de boel te beveiligen? :eek:
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    We gaan offtopic; dit hoort hier eigenlijk niet thuis.

    Kort antwoord:

    Telebankieren gebruikt point-to-point encryptie; dus van je browser tot aan de server aan de overzijde. Zelfs al zou iemand je kabel aftappen, dan heeft ie nog steeds te maken met de encryptie over de lijn. Als je het wireless signaal aftapt heb je eveneens nog steeds te maken met de encryptie (euh... in het Nederlands codering of versleuteling) tussen de PC van je pa en de computer van de bank.

    Back on topic:

    De beveiliging van wireless verbindingen kan op een aantal manieren ingericht en verbeterd worden:

    1: Gebruik een infrastructuur opzet i.t.t. ad hoc. Een ad hoc netwerk staat toe dat alle PCs met alle apparaten rechtstreeks communiceren. Dat levert snelheidswinst op, maar ook beveiligingsrisico's. Zet de zaak op infrastructuur, dan communiceert alles via het accesspoint. Ietsje trager, maar het biedt je de mogelijkheid om de beveiliging centraal te regelen.

    2: Verander de door de fabriek ingestelde netwerknaam. Dus niet "Linksys" gebruiken, maar even die naam veranderen in de achterstevoren geschreven naam van je hond of zoiets.

    3: Verberg je netwerk ID. Elk wireless netwerk gebruikt een "netwerknaam". Stel je accesspoint zo in dat ie het netwer ID niet uitstraalt. De PCs in het netwerk moeten dan zelf gaan roepen "Ik wil praten met netwerk Fikkie" en als dat netwerk niet bestaat krijgen ze gewoon geen antwoord.

    4: Stel encryptie in over je netwerk. gebruik de sterkste encryptie die je kunt instellen, in de volgorde WPA, 128-bit, of als je niks anders hebt 64-bit.

    5: Stel op het accesspoint de MAC adressen in van alle apparaten die met het AP mogen communiceren. Vreemdelingen worden dan geweigerd.

    Met deze eenvoudige maatregelen maak je de kans dat je netwerk 'gehackt' of afgeluisterd worden aanzienlijk veel kleiner.
     
  5. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    @Pejannl: Bedankt :)
     
  6. HomerJ

    HomerJ Active Member

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké jongens, ik heb mijn X-box boven op me kamer staan en de meterkast is in de hal beneden. Zou mijn vader deze kabel naar mijn kamer kunnen aanleggen? Of moet ik een technichien laten komen(en hoe duur word dat? )
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je plaatst je vraag in de "wireless" thread. Dat is het verkeerde topic. Zoek even naar "Xbox en aansluitkabels" of zoiets om de juiste thread te vinden.
     
  8. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Zomaar een tip:

    Ik heb via internet (PC Zaak) een adapter (ethernet bridge) gekocht van US Robotics. Die kost zo ongeveer de helft van een Linksys. Hij werkt perfect. Binnen drie minuten had ik de boel aan de praat.
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Joh, dat is zeker interessant.

    Zomaar een tip terug: Maak er een échte tip van en geef ook meteen de informatie welk USR apparaat je bedoelt en in welke winkel je hem hebt gekocht en voor welke prijs. Want als je al die informatie weglaat is je bericht eigenlijk een beetje non-informatie.
     
  10. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijdehand.

    De winkel staat er al: PC Zaak. De helft van een lynksys is ongeveer 75 euro

    U.S. Robotics® Wireless Gaming Adapter & Ethernet Bridge

    Model: USR805430


    Makes any Ethernet device wireless


    Easy to Use
    Automatic Configuration for true Plug and Play functionality – Just plug it into your PS2, Xbox or other Ethernet enabled gaming console, power it up and it will automatically connect to the nearest access point.


    Blazing Fast
    Includes 54g+ technology for up to 25% better performance.*

    Flexible
    Easily provide high-speed wireless connectivity to any device with an Ethernet port (DVR, printer, Linux computer, Macintosh, Internet appliances, etc.).

    Secure
    Powerful security capability including 64/128-bit WEP encryption, Wi-Fi Protected Access (WPA)‡ and 802.x network authentication support.‡

    Compatible
    Great compatibility to work with all 802.11g and 802.11b wireless products.

    * U.S. Robotics is compliant with all 802.11g and 802.11b standards. When used with other products which support standards-based Frame Bursting, 54g+ provides up to a 25% performance improvement over standard 802.11g products. Actual performance may vary depending on operating environment and distance between networked devices.
    ‡ Future release (free download).
     
  11. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    wat kost alleen die gaming adapter? Die werkt neem ik aan wel met alle wireless routers?
     
  12. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Kost 75 euro, terwijl je voor de Linksys wet54 al snel 130 tot 140 euro betaalt.

    Ik heb een adsl modem/router/accespoint en die werkt prima met die adapter van USR.

    En gaming adapter en wireless ethernet bridge dat is precies 't zelfde.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2004
  13. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, Ik weet dus niet of dit hier thuishoort of dat ik het in Overige Pc moets zetten maar ik heb dus een vraag.

    Er is nu dus bij de Aldi een Wireless Router in de aanbieding, en mijn Xbox Staat op mijn kamer, dus ik zou het wel handig vinden als ik zo'n ding zou hebben. Er zijn mij alleen een paar dingen niet duidelijk.

    [​IMG]
    Deze dus.


    Klik hier voor meer informatie.

    1: Ik heb internet via de Kabelfoon www.kabelfoon.nl het Abonnement heet Premium. Zou deze Wireless Router erop passen? Want ik heb gehoord dat Sommige Wireless routers niet op kabelfoon passen.

    En er staat dus dit:

    2: Ik snap dus niet helemaal hoe dat Wireless netwerk Werkt. Zitten er gewoon 4 Aparte Kastjes bij die Router die je gewoon overal in je huis kan plaatsen? of zitten er alleen maar 2 van die "USB dongels" bij?


    Voytec
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2004
  14. Gandwarf

    Gandwarf Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    1: Geen idee wat betrefd kabelfoon, maar als er geen XBOX-logo opzit wordt niks gegarandeerd betreffende de verbinding met Live maar de meeste werken wel.

    Die aparte kastjes zul je los moeten kopen (bijv. Linksys wet11 of wet 54g). Voor de pc werken die usb dongels wel maar die passen niet in de xbox. De kwaliteit via usb schijnt het ook niet te halen bij een "gewone" (draadloze) netwerkverbinding.
     
  15. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1

    Dus als je zo'n Router koopt heb je eigenlijk nog niks.... :{
     
  16. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0

    Waarom de bridges linksys heeft ook gewoon wireless gaming adapters de WGA11B en WGA45G
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat ben ik... :+

    Cool apparaat trouwens, met goede features. De kwaliteit van USR staat niet ter discussie - Ik gebruikte meer dan 15 jaar gelden al high-speed modems die ik zelf uit Amerika importeerde en US Robotivcs levert uitstekende spullen.

    Dank voor de info!

    WEP128 én WPA én 54G voor 75 euri - Top!
     
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je hem koopt voor de wireless router dan zal het wel goed zijn. Die twee USB dingen mag je meteen in de prullenmand gooien, want de antenne en zender in die dingen is ontzettend slecht. De eerste de beste betonnen muur zorgt ervoor dat je verbinding terugvalt naar minder dan de helft van de nominale performance. Maar de wireless router is volgens mij, in verhouding tot de prijs, wel goed.

    Merk op dat ik geen idee heb of dat ding wel geschikt is voor Xbox Live, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat haast niet fout kan. Hou er rekening mee dat het met een goedkope router vaak gebeurt dat je hem regelmatig uit en aan moeten zetten. Als dat geen bezwaar is dan is zo'n goedkoop een goede aanschaf.

    Aan de Xbox kant heb je dan nog een zgn ethernet bridge nodig. Die twee USB dingen kun je daar niet voor gebruiken want de Xbox heeft geen USB. Maar bijvoorbeeld wel de op de vorige pagina genoemde US Robotics bridge. Maar voor je Xbox kun je ook gewoon een 11mbit ethernet adapter kopen. Ik schat dat de Xbox2 eveneens met een 1 à 2 mbit verbinding op internet kan werken en dan is een 11mbit wireless bridge (die effectief ongeveer 5,5 mbit geeft) voldoende.
     
  19. Solid_Snake14

    Solid_Snake14 I'm A snake!

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort een U.S. Robotics wireless gaming adapter en ethernet bridge en die werkt echt supper k hoef heb alleen maar de ethernet kabel tussen mijn x-box en gaming adapter aan te sluiten en dan maakt hij automatische verbinding met het dichtstbijzijnde acces point (in mijn geval een wireless router). Dit is echt aan te raden voor mensen die niet live kunnen omdat ze een wireless router hebben. Het apparaatje is trouwens niet goedkoop ik heb er zo'n honderd euro voor moeten betalen.
     
  20. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    En waar heb je hem gekocht? Eventueel site?

    Welke router heb jij?

    Want ik snap het allemaal niet zo goed.
    Ik ga hier thuis ook een draadloos netwerk leggen. Ik heb een pc beneden staan, die blijft wired.
    Dan komt er een pc boven die wireless op internet moet gaan.
    Nu zeggen sommige mensen mij dat ik een wireless router moet kopen, anderen zeggen dat ik alleen een accesspoint nodig heb.

    Kan iemand helpen?
    Eventueel met prijzen bij. (ik zou liefst Linksys of USR kopen)
    En dan komt er natuurlijk ook een gamingadapter voor mijn Xboxje :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina