1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien is het omdat je te lui bent om te zoeken, dus heb ik ff voor je gekeken.

    Het is een actieve sub die je dmv een tulpstekkertje (RCA) aan kunt sluiten. Mits je die hebt natuurlijk, want er bestaat ook een 5.0 variant speakerset van die Planos met twee ingebouwde subwoofers.
     
  2. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    jongens bedankt voor al jullie hulp het is me al gelukt
     
  3. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Kun je bij de media markt eigenlijk verlengsnoeren kopen voor een scartaansluiting?
    Gewoon dat je aan de ene kant de stekker er in doet en dat er aan der andere kant weer een uitgang zit?
     
  4. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar helaas kan het nog best zo'n 40 jaar duren voordat het echt op de markt is en een beetje populair wordt. In dat artikel op tweakers.net stond namelijk dat de HDTV-standaard al in 1965 ontwikkeld werd en nu pas een beetje populair wordt.
    Er zijn trouwens nog wel wat technische problemen die overwonnen moeten worden voordat UHDV geïntroduceerd kan worden. Er moeten namelijk nog 32 megapixel-tv's (7.680 x 4.320) ontwikkeld worden en 22.2-kanaals surroundreceivers. Ook de opslagmedia moeten nog veel groter worden, want UHDV heeft een datastroom van ongeveer 3,3GB/s. Dit betekent dat er op een enkelzijdige, dubbellaags dvd ongeveer 3 seconden aan UHDV-video kan, niet echt veel dus 8)

    Ook is men bang dat zo'n enorm detailniveau psychologische schade aan kan richten bij de mensen die zo'n film bekijken en bijvoorbeeld misselijkheid kan veroorzaken.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2004
  5. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    ja, maar hoe langer de scart, hoe minder de kwaliteit, dus ik zal kijken of je niet het e.e.a. kan verplaatsen :)
     
  6. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is beter om gewoon een langere Scart te kopen dat met verlengstukjes te gaan werken omdat de kwaliteit er dan niet op vooruit gaat.
     
  7. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is juist beter om alles zo kort mogelijk te houden.
    De kwaliteit zal er dan juist beter van worden.
    Het beste is om je XBOX gewoon dichterbij te plaatsen.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2004
  8. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar ik heb mn stereo aangesloten en om die nou direct naast mn Tv te gaan zetten staat niet echt mooi, ik zal eens kijken of ik dat sluitinkje aan het einde van de scart waar die drie losse draadjes uitkomen kan weghalen
     
  9. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Op conrad.nl heb ik een mooie set van twee zuilspeakers gezien van Eltax voor €89. Nu is mijn vraag als ik deze speakers op mijn wat oudere VSX-510 aansluit met 80W per kanaal als frontspeakers wat voor effect dit heeft op mijn geluid. Wordt het geluid er beter op of moet ik ineens veel meer vergen van mijn versterker om die speakers te kunnen horen.

    http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/~flN0YXRlPTYwNjQ1MzAyMA==?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X&~cookies=1

    Bij voorbaat dank.

    EDIT
    Kick
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2004
  10. JorkyL

    JorkyL Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    1
    ff snel een vraagje voor mijn begroting:
    wat kost een optisch kabeltje ongeveer?

    b.v.d.
     
  11. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Tussen de €15 en €40
     
  12. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    KICK, weet niemand dan een antwoord op mijn vraag?
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ik zou niet weten waarom dit niet zou kunnen.
    vertel eens wat meer over de versterker en de speaker zelf.
    wat is bv de weerstand van de (eltax)speaker en wat mag de versterker qua weerstand allemaal aansturen.

    als deze speakers gewoon bv 6 of 8 ohm zijn en je versterker mag dit ook verwerken dan is er helemaal niks aan de hand en zal het uitstekend werken zonder dat je versterker er hele gekke dingen voor moet doen...sterker nog..hij merkt het niet eens.

    houd gewoon altijd een regel in de gaten als je gaat kloten met andere speakers......zorg dat je weerstand van alle gebruikte speakers hetzelfde is en dan is er niks aan de hand.

    succes ermee.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2004
  14. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    De versterker die ik heb is vergelijkbaar met de VSX-511/512/514 alleen ondersteund die van mij geen Dolby Prologic II. De weerstand die bedoeld is voor mijn versterker is 8 Ohm. Die Eltaxspeakers zijn geschikt voor 6-8 Ohm als het goed is.

    Alvast bedankt.


    EDIT
    De weerstand van die speakers is 4-8 Ohm dus dat moet dan geen problemen opleveren.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2004
  15. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Die versterker moet dat wel aankunnen.
     
  16. Jimmy Bones

    Jimmy Bones Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn systeempje

    heb net dit systeem op ebay besteld:

    http://www.dk-digital.com/_engl/AS_901.htm


    • 5.1 audio input (RCA)
    • 3 x stereo audio inputs
    • built-in DTS decoder
    • optical digital input
    • 2 x digital coaxial input
    • subwoofer 54 watts
    • rear- and front speakers 4 x 16,8 watts
    • center 16,8 watts
    • satellite speakers magnetically shielded
    • VFD display
    • infra red remote control
    • color: silver


    voor 129 euro (+ 14.90 verzendkosten), het is niet tweedehands maar volledig nieuw

    lijkt het jullie wat? ik had net de FAQ op deze site gelezen die beweerde dat er geen goede systemen bestonden onder de 180 euro:

    "De goedkoopste setjes zijn rond de 180 euro. Alles wat daar ver onder ligt is zeer dubieus en zal waarschijnlijk op zijn best Dolby Pro Logic weer kunnen geven."


    deze set ondersteunt Dolby Digital en DTS, heeft een ingebouwde decoder in de subwoofer met optische ingang. de boxen hebben een redelijk vermogen (54 RMS subwoofer en 16,8 RMS voor sattelieten), dus ik zie het probleem niet echt.


    wat denken jullie?
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2004
  17. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    het vermogen van boksen zegt niks, het gaat er om hoe ze klinken, ik heb liever boxen van 5 watt die helder klinken dan van 25 die niet helder klinken, en bovendien zal de kwaliteit van dit setje ook niet geweldig zijn voor deze prijs
     
  18. gerjan

    gerjan Guest

    veel plezier er mee, het werkt vast wel:) en je kan je xbox er op aansluiten.

    maar zit er alleen een dts decoder in? geen dolby digital ofzo, of zit dat er dan standaard ook in? want ik ken geen spellen die dts ondersteunen:p
     
  19. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal vast wel werken.. en ik neem aan dat hij ook wel Dolby Digital doet. Maar je moet er natuurlijk niet al teveel van verwachten.. alle waar naar zijn geld natuurlijk.
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik denk zelf dat je onder de 300 euro zelfs gene cecht goede set zal vinden. Voor 300 euro heb je een set van het kaliber stereotoren (snif, die goede oude tijd).

    Met die speakersets van onder de tweehonderd euro heb je te maken met een goed surround effect. maar dat is ook alles.het geluid komt uit de goede hoek en is ruimtelijk maar de kwaliteit is gewoonweg niet muziekproof. Het middenspectrum ontbreekt en de subwoofer is het enige laag.

    Ik heb duuredere sony setjes gehoord, van ongeveer vijhonderd euro, en die klinken hooguit aardig. Het ligt er puur aan wat voor eisen je stelt en in hoeverre je er iets om geeft.

    Voor een gewone luisteraar zijn modale speakers goed genoeg en leveren ze uren plezier op. Voor 120 euro heb je een set waar je lol aan zult beleven en waar je leuk filmpjes mee kunt kijken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina