1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Specs van XBOX 2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fable, 5 jun 2004.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    zou wel vet zijn.
    maar we hebben eerst de x-box nog ;)
     
  2. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Intel-processors produceren meer warmte hoor, de TDP (thermal design power) van de Athlon XP is 68 Watt, die van de Athlon 64 en Opteron is 89 Watt, die van een P4 is 106 Watt. Helaas is de Athlon XP een beetje ongelukkig ontworpen wat koeling betreft, zodat ze misschien toch erg warm worden.
    Ik weet niet hoe warm je CPU wordt, maar waarschijnlijk ligt het niet aan AMD, maar aan jouw situatie als hij te warm is.
     
  3. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah je zie ainet wel dat er weinig geheugen in zit maar als je 512 hebt in een pc kan het maximaal ddr 3200 zijn (@ 400 mhz) maar als je hier kijkt 512 ddr2@1600 mhz is dat niet slecht en als je ook nog eens bedenkt dat het volledig te gebruiken is voor gamen van de 1024 in m'n pc heb gaat er al 350 mb verloren aan widows en applicaties
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  4. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    <Wordt Boos mode :mad: > Neem als de bliksem een andere avatar stefsybo, die van jouw lijkt veel te veel op mij. Allebei Tux, en ik had mijn eerder. Bovendien leest het vreselijk irritant zo. </ Wordt Boos mode :mad: >
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  5. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    er is nu al DDR ram dat op 500mhz draait (pc4000).
    klik
     
  6. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Specs zijn wel ok, maar wie verteld mij dat dit niet ook dezelfde specs zijn van de N5 die ook een ATI gaat krijgen. Daarnaast wordt de cell chip in de ps3 veel beter dan de chip die in de xbox komt te zitten.
     
  7. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Dat heb je van jezelf zeker?

    Oppassen dat wij niet weer met zijn allen vol in de hype van Sony stappen. Want als Sony ergens goed in is , dan is het hypes maken. Weet je nog, de PS2 zou met ' de superkrachtige Emotion Engine' de concurrentie wegblazen, vervolgens lieten ze een paar (gefotoshopte en in veel te hoge resolutie genomen) screenshots van The Getaway maken en de hype was gecreerd. Nu, anno 2004 weeten wij wel dat de PS2 eingelijk NOOIT de spectaculaire graphics heeft laten zien die Sony heeft beloofd......
     
  8. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    He Fable het lijkt wel alsof je nie blij bent met de gewone xbox als je nu al over de xbox2 aan het speculeren bent. De eerste xbox heeft zijn beste spellen nog niet eens laten zien en nu al begin jij over de nieuwe xbox. Ik hoop dat ie pas rond 2006 uitkomt.
     
  9. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    dit stond op tweakers.net
    Onafhankelijk van de nieuwe weg die Microsoft inslaat, zullen alle Xbox-games backward compatible zijn. Geheel nieuw in de Xbox 2-plannen is de aanwezigheid van Windows. Daarnaast wordt de console-PC voorzien van een harde schijf, een cd-brander en een DVD-speler. De Xbox 2 krijgt voorts nog een toetsenbord, een muis en internettoegang. Ook van de mogelijke kostprijs maakte Moriss geen geheim. Zo wordt het bedrag van 599 dollar genoemd, wat overeen komt met een 489 euro. In een reactie op de lekken verklaarde Peter Moore, corporate vice-president marketing and publishing voor Microsofts home and entertainment afdeling, dat nog niets echt vast staat: "Microsoft bekijkt alle mogelijkheden. Het zal echter niemand verbazen als we twee platformen willen combineren."

    volgens mij is dit wel betrouwbaar (of was dit al bekend)
     
  10. donky

    donky 2fast 4you

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop ook dat het nog heeeeeeeeeeel lang duurt.....
     
  11. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef geen PC, die ook spelletjes kan spelen op me tv... 8) IK wil gewoon een normale console, natuurlijk zouden enkele combinaties welkom zijn, maar dan meer dat het een echt multimedia centrum wordt, dus dat je op tv-programma's op kan nemen op je HDD, mp3 kan afspelen enz enz... Maar zeker geen toetsenbord en muis!!! :mad:
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  12. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    Mee eens. Haalt het console-gevoel weg..
     
  13. Fable

    Fable Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    XBOX 2 wordt geen Console/PC, want MS wilde XBOX 2 al in 2004 in de schappen leggen maar omdat ze geen PC architecture mochten/wilden gebruiken bleek dat een lastig karweitje en daarom istie verzet naar 2005 Oktober

    En iemand zei ook dat ik niet blij ben met XBOX 1 mar dat klopt niet ik ben er reuze blij mee e ik weet ook dat de beste spellen nog niet uit zijn. Eigenlijk kunnen we dit nog verwachten: Fable, Sudeki, Forza Motorsport, DOA Ultimate, Conker:Live and Reloaded, Unreal Championship 2, Mechassault 2, Jade Empire en we kunnen nu al genieten van Ninja Gaiden, PGR 2. Let op dit zijn alles de beste spelen je hebt natuurlijk nog Multi-platform spellen: Psi-Ops,MK Deception en nog veel meer.

    Maar waarom ik nou op XBOX 2 wacht is omdat ik hast niet kan wachten om levensechte spellen te spelen. Vergelijk de specs van XBOX 1 en de ''speculaties'' van XBOX 2 met in gedachte dat de next-gen spellen van XBOX 1 gewoon niet normaal uitzien, gewoon te gek. Wat kunnen we dan wel niet van de XBOX 2 verwachten? You Savvie?
     
  14. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14

    Ehh wat dacht je van Halo 2 ? _0/
     
  15. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    of KOTOR2, of DOOM 3.. of Half Life 2...
     
  16. Fable

    Fable Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry jongens, ik sla me zelf wel even wat was er in mijn hoofd gevaren om Halo 2 over het hoofd te zien
     
  17. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Maar je vergeet dat behalve rauwe rekenkundige kracht een console ook toegankelijk voor devlopers moeten zijn. Zo had de PS2 zo'n ondoorzichtige en ingewikkelde architectuur dat de eerste games er vreselijk uitzagen. Maar als MS XNA goed doorontwikkelt en er een makkelijke, flexibele, dynamische en krachtige ontwikkelstation van maakt dan moet het wel goedkomen met de games voor de Xbox 2.
     
  18. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bang dat dat nog best wel lastig gaat worden, omdat er eigenlijk zes processors zijn en er moet dus parallelle software geschreven worden om het maximale eruit te halen. In het begin denk ik dan ook dat er nog niet optimaal van de rekenkracht geprofiteerd gaat worden.
    Van de andere kant kan Microsoft het natuurlijk wel een stuk gemakkelijker maken door multithreaded programmeren goed te implementeren in XNA.

    Ik denk trouwens dat dit voor de PS3 nog veel moeilijker wordt als de Cell-processor er echt inkomt, deze heeft namelijk 64 cores en dus moet die software nog veel meer threads hebben om optimaal te presteren.
     
  19. Fable

    Fable Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Wacht even 64 cores en wij maar denken dat het goed gaat komen met XBOX 2
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    doe je nou alsof je veel weet of zegt t je echt iets...

    ik kan ook heel interessant zeggen: "jezus, kan de xbox2 wel beter?"
     

Deel Deze Pagina