1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Specs van XBOX 2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fable, 5 jun 2004.

  1. Fable

    Fable Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    CPU (Processor) Three IBM-developed 65nm 64-bit chips @3.5GHz+ each. Each processor has two cores, each of which can run two processes in parallel, so in effect, 12 processors. Based on either:

    New IBM PowerPC Processor
    IBM G5 PowerPC Processor

    Graphics Chip ATi VPU, possibly a variant of their up-and-coming R500 chip.

    Up to 512MB Samsung GDDR2 SDRAM running @ 1600MHz
    Clocked at 500MHz+
    ~51.2GB/s peak bandwidth
    Vertex & Pixel Shaders 3.0
    DirectX 10 APIs
    ~300 Million Transistors on VPU
    HDTV support for resolutions up to 1920x1080

    Audio Dolby Digital 7.1
    24-bit (DVD quality) audio
    1024 channel audio
    256 3D channel audio

    Memory/Storage 256MB+ System RAM
    80GB+ Removeable/Internal Hard Drive/Flash Memory storage
    Dual-layer DVD (9.4GB), Blu-Ray disks (25GB+) or custom Microsoft disk.

    I/O Connections 4 x USB 2.0 controller ports
    1 x Firewire (video & image editing)
    1 x 10/100mbps Ethernet connection
    1 x Optical-out for digital audio
    2 x Additional USB 2.0 ports for add-ons
    1 x HDMI (High Definition Multimedia Interface) output

    Zoals je kan zien is nog niet alles bepaald en twijfelen ze was ze er doen, dat ligt aan Sony, als PS3 dit heeft dan heeft XBOX 2 dit etc.

    Maar met wat ik zie ziet het er goed uit. Vooral de ATi R500 want die is zelfs beter dan de GeForce 6800 en omdat MS ook nog DirectX 10 ontwerpt kunnen in de tweede generatie spellen van XBOX 2 realisme van een film aanschouwen.

    Ze moeten de HardDisk gewoon erin laten en de Blu-Ray disks gebruiken want daar kan 25GB of meer op.

    Ik heb ook alles gecheckt en alles maar dan ook alles is al beter dan de PS3

    XBOX RULES!!!
     
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Je realiseert je hopelijk dat dit speculatie is en feitelijk gewoon nep?
     
  3. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    volgens mij ook
     
  4. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Waarschijnlijk wel.... maar het zou wel een goed systeempje zijn _O_
     
  5. Fable

    Fable Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou dit niet kloppen terwijl het allemaal is annaucced. ATi heeft al aangegeven dat ze er een R500 erin zou doen en die is beter dan de R420 dus dat klopt al en MS heeft ook de prossecor aangegeven en het is ook al bekend dat MS tussen een paar dingen twijfelt, Dual Layer of Blu-Ray, HD of Flashcards. Misschien heb je gelijk maar er moeten toch wel een paar dingen kloppen of heb ik het nou helemaal mis? :confused:
     
  6. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar om nou hier de specs al te gaan bevestigen......ik wacht wel tot microsoft ze geeft. Ik bedoel ze zijn er zelf ook nog niet uit en ik vind het een beetje dom om al te gaan lopen speculeren over de specs. We zullen hier binnenkort ook wel van die fake rotzooi krijgen zoals plaatjes van de xbox 2....jeah right.
     
  7. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Tuurlijk.....vast een aantal dingen kloppen wel. Maar officiel announced is het niet; of heb je soms een bron die anders zegt?
     
  8. Fable

    Fable Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was eigenlijk om aan te geven wat erdan wel niet mogelijk zou zijn
    Ik bedoel Forza Motorsport heeft fantastische grafics en dat met een lompe Geforce en Pentium 3 733 Mhz en als je dat met deze vergelijkt dan zou je kunnen zeggen dat we binnenkort levensechte spellen kunnen zien op de XBOX 2. Maar ik denk wel dat dit in beurt komt(specs) want als het echt nergens op zou slaan dan zouden ze er heus op in tegen gaan (zoals vele andere bedrijven in de gamezbusiness) :D :D :D
     
  9. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk gaan ze er niet zomaar op in... Ze zeggen gewoon zoals altijd: No comment.

    Alleen bij ernstige bedreigingen zoals bij het geld vragen voor Halo 2 multiplayer oid wordt er een keer gereageerd met: NEEE daz nie waar. Maar meestal: niet :D Dus tiz nog steeds een verassing.
     
  10. Fable

    Fable Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heb je wel gelijk |:-
     
  11. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    10,5 Ghz?
    Wel erg veel he :p
     
  12. dan1701

    dan1701 Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    ze naam zegt ut al fable ;) :9

    Maar in ieder geval al mooi zijn als ut zo was maarja we zien wel :{
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    3,5 ghz is toch nx...
    volgens mij heeft IBM de snelste processor op het moment, en die is in handen van NASA. ik hoop echt dat ze er een betere processor in doen want er is veel meer mogelijk dan een lullige 3,5 ghz.
    ook dat ze het langzamere SDram zouden gebruike ipv het snellere DDR, snap ik ook al niet...
    vage poep:confused:
     
  14. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Uhh het moet betaalbaar blijven voor de consument.
    Een Console van 800 euro koopt niemand :p. Alleen de freaks...
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    i'm a freak:cool: maar wel een arme...

    maar waarom zouden ze niet de nieuwste technologie gebruiken om de ps3 helemaal te laten verdwijnen...

    offtopic: ik vind mijn naam daar wel mooi staan int roze van je sig:D
     
  16. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Weet iemand ook of Micro$oft gezegd heeft of hij ook Xbox 1 games kan draaien?
     
  17. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Het aantal gigaherzen zegt helemaal niks over de prestaties, kijk maar naar Intel/AMD. Intel-processors hebben veel hogere snelheden, maar toch kan AMD ze makkelijk bijhouden en met veel toepassingen zelfs inhalen.
    Ga er maar vanuit dat die IBM processors echt heel erg snel zijn, de processors die ze in hun supercomputers gebruiken draaien ook op redelijk lage kloksnelheden (de processors in de Blue Gene draaien op 700 MHz), daarnaast zitten er zes van processors in (die doen alsof er twaalf zijn, net zoals Intel-processors met hyperthreading), dus de CPU-prestaties zullen erg goed zijn.
    Het zijn ook nog 64 bit-processors, dat levert nog een snelheidsvoordeel op.
    Er staat trouwens 3.5 GHz+, dus het kan ook nog meer worden.
    De processor van de eerste Xbox was in de tijd dat hij uitkwam al lang gedateerd voor pc's (ik heb een P3 733 MHz in een pc uit september 2000, dat is meer dan een jaar voor de launch van de Xbox), en toch zijn de prestaties goed. Ik denk dat deze processors in 2006 nog steeds erg snel zullen zijn.

    Ik vind wel dat er maar weinig geheugen inzit, maar dat heeft de huidige Xbox ook (er zit 64 MB in, terwijl 256 MB in die tijd eigenlijk al standaard was in pc's), en die presteert ook goed, dus dat zal wel niet zo erg zijn.

    Ook verwacht ik niet dat ze DirectX 10 gaan gebruiken, of in elk geval niet in zijn uiteindelijke vorm. Deze komt namelijk pas tegelijk met Windows Longhorn uit en dat duurt nog minstens tot 2006.

    Edit: En wat moet ik met Firewire-poorten, het is een spelcomputer, als ik wil videobewerken doe ik het wel op een pc. |:- |:-
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ik weet t niet, ma het lijkt me sterk als ie het niet kan...
    dan wordt het pas echt een voordeek om een PS3 te kopen. kun je alle klassiekers van de ps2 en ps1 ook nog spelen op een ps3. als dat met de xbox niet kan draait microsoft zichzelf ongeveer de nek om met de xbox2
     
  19. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    SDRAM is een foutje, moet GDDR Ram (SDRAM en RAM worden hier dus voor hetzelfde aangezien) zijn, kijk maar naar de kloksnelheid (500 MhZ)
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    AMD kan ze makkelijk inhalen ja, maar daarvoor in de plaats produceren ze meer warmte dus moet er een betere koeler in anders heb je een teringherrie! kheb zelf ook een AMD athlon en 4 koelers...dit helpt echter nog niet...

    maar back ontopic:
    gelukkig zijn dit nog speculaties dus microsoft kan nog lekker ff doortwijfelen:)!
    ze zullen denk k toch wel het meeste uit de xbox2 halen voor zo min mogelijk geld.
     

Deel Deze Pagina