1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    grappig
     
  2. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou jonks,
    die speedlink kabel werkt ook niet. Iemand andere oplossingen :'-(
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2004
  3. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik wil 2 Xboxen op m'n TV aansluiten. M'n Sony TV heeft 2 Scarts waarvan de ene RGB ondersteunt en de ander S-Video. M'n versterker heeft 1 optische en 1 coax ingang voor digitaal meerkanaals geluid. Ik heb al 1 advanced scart cable welke de RGB en Optische ingang in beslag neemt. S-Video of Composite en COAX blijven dus over voor de andere Xbox.

    Tot nu toe gevonden:
    Optisch omzetten naar Coax:
    Conrad: Opto-Coax switch POF-380 €21,95 (350654)

    Lik Sang: RGB/S-Video Xbox Cable with optical-out €16,-
    of:
    Hier een kabel gevonden met S-Video en Optische DD5.1 €19,95
    Samen met deze €7,95 Scart adapter heb ik dan S-Video op de TV-Scart.


    Heeft iemand al eens geprobeerd om van de optische sensor het digitale signaal af te tappen om zo een Coax aansluiting aan te sturen?
    Hier staat de methode:
    http://wrongcrowd.com/xboxspdif/

    Dat zou weer een optich->coax converter schelen..
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2004
  4. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat gebeurt er dan als je met de coax verbinding werkt?
     
  5. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan krijg ik dezelfde melding als met de andere kabel (no valid signal)
     
  6. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die oordopjes van de iPod wel goed zitten eigenlijk. Maar zou ook wel wat anders willen hebben omdat ik de kwaliteit van deze doppies toch wat vind tegenvallen. Ik zit zelf te denken aan de Sennheiser PX100 of de PX200.

    [​IMG]

    Handige opvouwbare headphones met perfect geluid. Ik denk dat die Sony's toch een stap achteruit zijn, in vergelijking met de Sennheisers die je nu al hebt.
     
  7. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1

    Hmz, ik denk helaas niet dat dit voor mij persoonlijk een goede optie is.. Kga s ff zoeken of sennheiser ook van die streetstyle modellen heeft, of van die clip-ons :) (bedankt voor de response quack:))


    edit:

    !! POST NR 400 !!
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2004
  8. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Khad eventjes rondgeneuzeld op de site van sennheiser (aangezien de kans groot is dat ik voor dit merk ga) en ik kwam dit model tegen, de specs en de looks bevallen me wel:)
    [​IMG]
     
  9. DutchG

    DutchG mr T 2 da B

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    1
    hallo dames en heren,
    ik heb een vraagje, en hoop dat iemand me kan helpen.
    het is als volgt:ik heb een xbox met een gewone (bijgeleverde) kabel, en ik heb een stereo-installatie met dolby pro logic (dus niet het befaamde 5.1), maar aangezien het ding wel 5 speakers heeft (rechts,links,centertje, en 2 achterboxjes,geen subwoofer) dacht ik (en hoop ik) misschien is het toch mogelijk om de 5.1 te gebruiken die de xbox ondersteunt. Is het zo dat als ik het scartstukje van de kabel haal, en ik stop de video-uitgang(tulp) in de videoingang van de tv, maar ik stop de rode en witte tulp in de aux ingang van de stereo (het past, dat heb ik gezien), en ik zet de xbox op dolby pro logic(of op gewoon), dat dan de xbox zorgt voor de 5.1? kan dit , werkt dit?
    ik geloof dat ik al de informatie gegeven, heb ik iets gemist, roep maar.
    alvast bedankt
     
  10. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ten eerste kan het niet omdat 5.1 6 speakers heeft, 5 normale en een subwoofer, ten tweede is 5.1 digitaal en prologic niet. Ten derde is het geluid van een rode en witte tulp analoog. Conclusie: NEE, dit werkt niet.
     
  11. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    HEt kan wel wat je zegt, je hebt dan alleen geen 5.1 maar 5.0 en geen digitaal maar analoog. HEt klinkt wel leuk totdat je echt(digitaal) 5.1 hebt gehoord, maar wat jij zegt moet lukken, had ik eerst ook
     
  12. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee dat kan niet. Kijk maar wat hij vraagt.

    En dat kan dus niet als je analoog werkt en als je denkt van wel ga dan maar weer met je Z-640 spelen...
     
  13. DutchG

    DutchG mr T 2 da B

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    1
    yo bedankt, jammer dat het niet werkt, ik heb t trouwens gewoon gedaan en het is dan misschien geen 5.1, maar t klinkt wel heel dik, en als r n granaat achter me ontploft, dan hoor ik m achter me.. dope shit toch
     
  14. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0

    Waar slaat dat op, ik heb geen eens een z-640, of was het niet tegen mij bedoeld?
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Met gewone surround sound heb je inderdaad ook al best aardig geluid; met name bij games als Halo is dat wel redelijk. Maar het haalt het echt niet bij het echte DD geluid. Dus toch zorgen voor een 5.1 set en die advanced scart aanschaffen, want dat geluid is duizendmaal beter en spectaculairder dan "gewoon" surround.
     
  16. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ik heb een vraag. Ik wil voor toekomstige games zoals Halo2 en Shadow Opps een mooi geluid hebben. Ik wil echter geen home cinema set enzo kopen, maar alleen Surround Sound. Ik heb een keer gelezen dat er een 2.1 setje was die speciaal voor de consoles is gemaakt alleen ik wil het liefst 5.1 alleen weet ik niet of die er is. Kan iemand mij helpen om een 5.1 geluid te krijgen die makkelijk aansluitbaar is voor de xbox en het liefst goedkoop is. Alvast bedankt.
     
  17. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    creative inspire gd580,
    goedkoop en met DTS, dolby digital 5.1 en dolby prologic II dus helemaal compleet, is niet te vergelijken met losse componenten maar is voor de prijs een zeer goed systeem. xbox aansluiten is heel eenvoudig, ook de instellingen gaan automatisch.
    http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=509

    [​IMG]

    Als je nog interesse hebt, heb ik misschien een nieuwe gd580 (incl 2 jaar garantie) voor 150 euro voor je.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2004
  18. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    wat bedoel je met nieuwe
    nooit gebruikt nieuwe of tweede hands-bijna nooit gebruikt-nieuwe
     
  19. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw en nooit gezien en gebruikt, had per ongeluk 2 besteld en betaald en kon niet meer annuleren, doos is nog gesealed(dus inhoud in de doos niet gezien alleen de doos aan de buitenkant). me buurjongen zou hem van me overkopen maar heb al n week niet meer gezien of gehoord, ik zie hem morgen maar hij zal em denk k niet kopen anders had k wel iets van hem gehoord.
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    en dan ff snel tussendoor....vanaf vandaag is het laatste deel van lotr....return off the king te koop bij de dvd boer.
    dus eerdaags wordt het weer een lord off the rings nacht bij beukie als ik alle 3 de films er in een keer doorheen stamp...........weet niet of ik het volhou lol.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina