1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Red mijn savegames!!!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door reikoe, 7 mrt 2004.

  1. reikoe

    reikoe Xbox Mazzzter

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel of deze vraag hier moet of in het ''network/live gedeelte'', maar ik zet 'm toch maar ff hier:

    Mijn Xbox doet het niet goed en gaat weg voor reparatie. Misschien krijg ik een nieuwe en dan ben ik mijn savegames kwijt...:'-(
    Ze passen niet op een MemoryCard, dus ik kan ze niet op die manier overzetten op een andere xbox. (Ik bedoel dus dat de savegames van bijv. Splinter Cell groter zijn dan de hele Memory Card) |:- |:-

    Wie kan mij vertellen wat ik kan doen om mijn savegames te bewaren? Kan ik ze op een of andere manier op de computer zetten of overzetten op een andere xbox??

    Alvast bedankt, reikoe
     
  2. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    We gaan even uit van een legale xbox. Daarbij is het niet mogelijk het over te sturen tussen xboxen. (met modchip wel) Wat je wel kunt doen is de savegames van splintercell afzonderlijk kopieren naar een memorycard. Je kunt het geheel kopiëren, maar ook losse savegames. Je kunt er ook een briefje bij doen met het verzoek of ze je savegames willen bewaren/overzetten. Dat zou ik doen.
     
  3. reikoe

    reikoe Xbox Mazzzter

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Xbox is uiteraard niet omgebouwd, en dus legaal. Ik had idd al wel bedacht om bepaalde savegames los over te zetten, maar volgens mij zijn zelf de losse savegames van Splinter Cell te groot. Ik zal het voor de zekerheid ff checken. Er gaan 500 blocks op een Mem. Card he?
     
  4. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    8000 dacht ik toch? :confused:
     
  5. desert spider

    desert spider half life (2)

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0
  6. (EXG)XenoN

    (EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    4
    als je zeker weet dat het niet aan de harde schijf ligt zou ik je die gwoon eruit halen maar denk niet dat ze daar bij microsoft meer akkoord gaan
     
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ik weet het wel zeker
     
  8. gerjan

    gerjan Guest

    nee DUH, dan heb je hem dus opengemaakt, en is je garantie weg, niet echt slimme opmerking
     
  9. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook gehad, al mijn savegames weg :'-( misschien geeft het je games weer een nieuwe replaywaarde of je savegames blijven erop en je hebt mazzel.
     
  10. Overjoyed

    Overjoyed XBW Die hard

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Briefje d'r bij doen zoals al is gezegd, had ik ook gedaan namelijk :D
     
  11. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    En toen bleven je savegames erop?
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Het is niet zeker dat je savegames verdwijnen.
    Ik heb gister ook gebeld, ivm een defect.
    De medewerker heeft mij ook aangeraden eventuele savegames op te slaan, omdat de mogelijk bestaat dat ze de HDD omdat misschien daar de mogelijke fout zit.

    Je schijnt met de Action Replay overgens wel gewoon je savegames op je PC te kunnen backuppen, zonder mod gebeuren.
     
  13. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Koop een [action replay] en dan kun je namelijk met bijgeleverde memorycard je savegames van je xbox er naar toe kopiëren, dan daarna je memorycard in een USB cradle stoppen en je savegames op je PC bewaren.

    Zo doe ik het ook.
    Action Replay is onder andere te koop bij www.play.com of een van de importzaakjes in NL.
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  14. Nijmegendabest

    Nijmegendabest Registered User

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  15. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoe groot een action replay is, maar als dat ook niet kan, kan je ook nog een gewone USB-stick via een adapter aansluiten en dan wordt die door de Xbox gewoon herkend als memory card (alhoewel hij wel eerst geformatteerd zal worden). Daar kan je dan dus je save-games op back-uppen.
    Het werkt helaas niet met alle USB-sticks, hier staat een lijst van USB-sticks die werken met een Xbox.

    Edit: Je kan dan echter niet je savegames op je pc zetten, omdat Windows automatisch zal proberen om de USB-stick opnieuw te formatteren. Je moet dus gewoon je savegames erop zetten en hem wegleggen. Volgens mij kan je wel back-uppen naar een pc met Linux erop, maar dat weet ik niet zeker.
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  16. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    De Action Replay bestaat uit een memorycard Reader die je op je PC aansluit.
    Voor de rest stop je een gewone memorycard in je controller en kopiëer je via je Xbox Dashboard de door jouw gewenste savegames naar je memorycard.

    Daarna stop je je memorycard in je memorycard reader die op je PC aangesloten is.
    Via het programmatje die meegeleverd word kun je je savegames backuppen naar je PC.
    Je kunt ze zelfs mailen naar een vriend die ze vervolgens via de omgekeerde weg weer op z'n/haar Xbox kan zetten en dus met jouw game kan spelen.

    Dus grootte maakt niks uit....het werkt en het werkt goed.
    Ik ben er zeer tevreden mee.
     
  17. Nijmegendabest

    Nijmegendabest Registered User

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0
    staan ze dan nog wel op de memorycard of alleen op de pc?? als je een backup hebt gemaakt. En hoe krijg je het dan weer op de xbox? Is toch lastig om steeds dat progammatje aan te zetten als je verder wil met een game. En anders heb je het en op de memorycard en op de pc en das overbodig.
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  18. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Grootte maakt dus wel uit, want een KotOR savegame is bijvoorbeeld 1600 blocks, die past dus niet op een memorycard, terwijl hij daar wel tijdelijk op moet om hem over te kunnen zetten naar de pc. Dus de memorycard die bij de Action Replay hoort moet wel groot genoeg zijn.
     
  19. XMSTXRDXM

    XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn er trouwens 502 , maar ik denk dat die 2 blocks je niet gaan "redden" met je save games .
     
  20. Nijmegendabest

    Nijmegendabest Registered User

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina