1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Xbox 2] Wat willen we erin hebben?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TheFlood, 7 mei 2004.

  1. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    Al hoop ik persoonlijk dat de Xbox 2 nog lang niet uitkomt want ik vind het belachelijk dat er maar 3 jaar met 1 generatie console gedaan word maar goed hij komt eraan en dat is onvermijdelijk. Er komt steeds magertjes wat nieuws voorbij met wat specificaties erin en toen zat ik ineens erover na te denken van he: Wat wil ik nou eigenlijk in de Xbox 2 zien?
    En daarmee bedoel ik dan niet de hardware want wat een 64 bit dual processor met zoveel mhz enz enz boeid mij niet zoveel want dat komt toch wel goed bij Microsoft. Ik bedoel meer nieuwe dingen waarmee je de characters bestuurd etc.

    Zelf zat ik eraan te denken om nou eindelijk eens die virtual reality brillen te gaan gebruiken. Ik weet dat de technologie er is om het levensecht te maken (de vriend van me moeder is journalist van een architectuur blad en daar kreeg hij een demonstratie dat je dmv virtual reality door een huis en erom heen liep en als je bv je hand lang stilhield dat er dan een vlinder op kwam zitten). Dat zou me toch wel erg gaaf lijken als je op die manier halo 3 kon spelen :D

    Maar goed, wat willen jullie?
     
  2. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Weer een harde schijf. Dat is zo practisch. Verder een betere grafische kaart (ja nog beter) en zorgen dat hij iets sneller is.
     
  3. Ik wil alles erin wat het beste is.:D
     
  4. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk toch niet dat dat gaat komen, ten eerste omdat het veel te duur is, het vereist veel te veel rekenkracht voor een spelcomputer (achter die simulaties zit meestal een flinke supercomputer) en veel mensen worden misselijk als ze in zo'n virtual reality wereld zijn geweest, een soort zeeziekte ofzo.

    Zelf hoop ik in elk geval dat er een harde schijf inkomt of een ander (groot) opslagmedium, en verder gewoon een of meer (misschien komen er wel 3 in 8)) snelle processors en een goeie videokaart. O ja en niet bezuinigen op een kabel, zoals ze nu gedaan hebben. |:-
     
  5. Patrol

    Patrol Bullets = Enemy + 1

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n virtual brilletje is geen enkel probleem: in 1995 heeft Atari er bijna 1 uitgebracht voor de Jaguar spelcomputer. Helaas werden er te weinig Jaguars verkocht en hebben ze de helm nooit in productie genomen.

    Er waren echter wel werkende prototypes. Ze wilden destijds het ding voor 300 dollar uitbrengen, da's dus betaalbaar!

    Kijk hier maar eens
     
  6. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk toch dat dat heel wat anders is dan "het echte werk", ik weet ook wel dat er van die brillen zijn, maar die doen meestal niks anders dan gewoon het beeld weergeven, maar dan gewoon in die bril in plaats van op je tv. Het voordeel daarvan is dus dat niemand anders er last van heeft en dat je die gemakkelijk mee kan nemen. In feite is dit dus gewoon een televisie die je op je neus kunt zetten.
    Met echte VR-brillen krijg je een (realistisch) 3d-beeld en dat ding houdt in de gaten waar je naar kijkt en als je je hoofd beweegt, zorgt de computer ervoor dat het beeld meebeweegt, maar altijd met een fractie van een seconde vertraging, terwijl die computers toch echt niet de minste zijn. Door die vertraging (en nog een paar andere oorzaken) worden veel mensen ziek als ze in een VR-wereld zijn.
    Daarnaast hebben dat soort systemen ook speciale handschoenen waarmee je dingen vast kunt grijpen en je kan meestal gewoon in die wereld rondlopen.
    Ik denk dus niet dat een echte VR-bril haalbaar is voor de volgende Xbox. Misschien wel zo'n bril als jij noemt, maar dat heeft eigenlijk geen voordelen ten opzichte van een televisie, behalve dat je het beeld groter ziet en dat je hem makkelijk mee kan nemen (als de volgende Xbox ook portable is heeft het dus toch een voordeel:cool:).
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Jaja... Die SF film heb ik ook gezien. Wel lang geleden hoor. :confused:

    Je hebt er ook dan kun je een rubbertje om je dingetje heen doen en dan...

    Ach, waar gaat dit nou over... :eek:
     
  8. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat moet ik her nou weer van denken...

    Ik hoop dat ze die harde schijf er in ieder geval in houden.
     
  9. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    zeker een hard-disk. ik hoef geen stapel mem-cards
     
  10. Xelif

    Xelif I'm born to be me

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof niet dat ze een harde schrijf in doen omdat er nu al te weinig gebruik van werd gemaakt en wat ze nu hebben op de harde schrijf kan makkelijk op een groote memorycard

    ik hoop het snelste van het snelste erin komt
     
  11. Neverstop

    Neverstop Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Harde schijf te weinig gebruikt?! Ik denk dat de harde schijf 1 van de beste eigenschappen van de xbox is. Ik vind het heerlijk om m'n eigen muziek tijdens m'n spelletjes te luisteren. Ook is het onzettend handig dat ik gewoon elk spelletje zo vaak kan saven als ik wil, zonder me druk te maken om te weinig ruimte op m'n memory card. Plus dat het wel prijzig wordt als je op een gegeven moment 5 memory cards hebt rondslingeren, waarbij je ook nog is de kans loopt ze kwijt te raken.
    En is het niet ook zo dat spelletjes tijdelijk informatie opslaan op de harde schijf, waardoor de spelletjes dus groter en mooier gemaakt kunnen worden dan op de andere consoles.

    Het is gewoon heel simpel:
    Als ze de harde schijf eruit halen zullen veel meer mensen gaan twijfelen tussen de verschillende consoles, terwijl ze met de harde schijf alvast een boel mensen hebben die zeker voor de xbox 2 gaan.

    Althans in mijn opinie dan...

    Verder hoop ik dat ze gewoon verstandige keuzes maken tussen mooie hardware en de prijzen die daarvoor gelden. Ik wil graag een mooie console, maar als de prijs nooit onder de 500 euro zakt koop ik 'm toch niet.
     
  12. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    De grafische troep maakt me niet zoveel uit als er maar een hardeschijf, 4 controller poorten en standaard modem inzitten vind ik et wel best.

    En bij moet een praktisch + effectief design hebben :)
     
  13. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk aan Fable en Blinx. Die gebruiken de harde schijf ook, waardoor de Xbox exclusieve spellen kan geven aan het publiek! Harde schijf moet er echt inblijven, al zou ik het ook best vinden als ze de harde schijf vervangen door een ingebouwde memory card van 1 à 2 gb. Die 8 gb heb je nooit volledig gebruikt. Verder vind ik de controller van nu prima, zou graag willen dat ze de lay-out niet veranderen zodat ik m'n oude controllers ook op de nieuwe Xbox kan gebruiken (zoals PS1 - PS2). Anders moet je weer 4 controllers kopen en dat tikt wel aan!
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    ik had graag draadloze controllers en draadloze scart aansluiting en draadloze stroom aansluiting. alles draad loos:p
     
  15. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Een vette Ati radeon X800 Platinum, en een paar xeon intel processoren erin + nog 2048 mb PC 3200 DDR geheugen :cool:

    Ow jah en een harddisk van 120 mb op 10000 toeren :D
     
  16. Hans NL

    Hans NL Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    standaard draadloze controllers die je aan je xbox kunt hangen om ze weer op te laden zou ideaal zijn.
     
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    is de dvdwisselaar al voorbij gekomen? Zonee... doe mij die maar
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Yeah en is al eens geprobeerd door nintendo ooit. Kent iemand de 'Virtual boy' nog 8) Nintendo's grootste flop. Je werd er gestoord van na 2 min met dat ding op te spelen schijnt :+ Maar yeah als ze virtual shit wat beter konden maken _O_ Zoiets als een Glastron van Sony zou wel kicke zijn. Geen virtua reality maar een bril zodat het lijkt alsof je een scherm van 2 meter voor je hebt }:]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] }:]
     
  19. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Pure terahertzen 8)
     
  20. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    lol.. virtual boy.. grote flop ja

    voor de xbox 2:

    een flinke grafische kaart
    een grote harde schijf
    ingebouwde dvd functie

    en een flessenopener :+
     

Deel Deze Pagina