1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe een mening compleet kan omslaan [Zeehondenjacht]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Aart, 16 apr 2004.

  1. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    Orcrist: ten eerste dacht ik dat je fysiek verdoven bedoelde, misinterpretatie, je bedoelde pain blocking als ik het goed begrijp.

    De vraag is echter of de klap op het hoofd genoeg is om bij die beesten die reactie, ook in de rest van het lichaam te veroorzaken. Verder is er volgens google zelfs op het gebied van de mens nog maar akelig weinig over bekend (web of science had zelfs helemaal niks, erg raar) dus ik denk dat het te vroeg is om die conclusies door te sluizen naar alle andere vertebraten.


    als 2e: de stoffen waar jij over praat zijn waarsch endorfinen, deze werken prima om een constante pijnprikkel tegen te gaan, maar ik weet niet (kan ik potsiedorie ook nergens vinden) of bij het introduceren van een nieuwe, veel sterkere pijnprikkel alsnog geen reactie oplevert. dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat een dier wat zich bezeerd, daarna niet meer door zou hebben of het zichzelf opnieuw bezeerd binnen die korte tijd.

    Als je een mooi artikel erover kan vinden zou ik het graag zien, vind het echt uber-interessant :)

    Als de pain blocking theorie waar zou zijn zou dat ook niet meer uit moeten maken dan...toch?

    edit2: http://www.psychologie.uni-trier.de/personen/krothermund/pdf_home/RBMA02.html
    pijn NEEMT AF, maar wordt ZEKER NIET onvoelbaar. Denk ook aan martelingen met mensen, als je die na het electrocuteren (wat minstens zoveel pijn doet als een slag op de kop) nog eens levend zou villen zouden ze daar ECHT WEL mee zitten. Denk dat je toch iets te kort door de bocht was met je conclusies :)
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2004
  2. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Yep ik bedoelde pain blocking :)
    Maar over het keel doorsnijden: Daar is pain blocking niet geheel aan de orde, want het voldoet niet geheel aan de voorwaarden. Er is een bepaalde pijngrens volgens mij, of het ligt aan het soort trauma, wat bepaald of pain blocking geactiveerd wordt of niet. Hier kan ik btw naast zitten :)


    En idd zal het beestje nog wel wat voelen na zo'n klap, maar mede door een stomp trauma op het hoofd (hersenschudding, pain blocking, adrenaline gehalte schiet omhoog etc) zal het beestje weinig merken van de pijn, ook doordat de 2e klap er praktisch meteen na komt.

    Ik heb er ook nog niet direct iets over kunnen vinden, mijn info heb ik van een serie programma's die is op discovery waren (dacht ik) verkregen.. Dus kan zijn dat ik fout zit :)
     
  3. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2

    no fucking way, het doodknuppelen heb ik al vaak genoeg gezien op tv (dus ga niet zeggen dat het niet zo is), en ik geloof best dat er nog veel ergere dingen zijn, daarvoor hoef ik niet naar een filmpje te kijken, waarop hoogstwaarschijnlijk zo'n arm beestje gruwelijk mishandeld wordt...
     
  4. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ik zeg: "Doodknuppelen doet me eigenlijk niets, en toch doet dit filmpje me wat" zeg ik dan genoeg? het gaat dus niet om het doodknuppelen hier, wat ze idd op tv ook laten zien. Wat ze verder laten zien, daar gaat het om, en dat komt dus NIET op TV.

    Ik vraag me af waarom je dat filmpje niet wilt bekijken, goed je bent het komende half uur misselijk, maar dat lijkt mij het wel waard om de echte waarheid te weten....

    Dat had je nl niet gezegd als je het filmpje gezien had.
     
  5. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat niet om het doden van die beesten (dus van dat de schuld bij het westen ligt), het gaat om de manier waarop. Al zouden ze 5 miljoen beesten afmaken maakt het mij niet uit (tenzij het een bedreigde diersoort is), het gaat puur om de manier waarop. Een kogel van een paar cent kan zoveel leed voorkomen.
     
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Goh wat een dierenvriend ben jij.. Liever 5 miljoenen zeehonden dood door de kogel, dan 1 door een knuppel.. Daar scoor je mee bij je sollicatie bij Greenpeace.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    wat dacht je van walvissen??
    het is gruwelijk maar er zijn echt veel meer dingen die net als de zeehonden dringend de aand8 nodig hebben........de mensen die dit bestrijden zijn stuk voor stuk helden.......maar dat is een mening want heb jij wel eens iemand gezien op tv die een held is tegen dierenleed??? nee......wat zo jammer is is dat er enorm veel organisaties zijn, als had je in de wereld nou gewoon 1 dieren organisatie had die tegen deze dingen strijd, nu zijn er 80 . maak van WNF nou gewoon een enorme organisatie door alle organisaties bij elkaar te gooien is veel effectiever. mensen dragen nu niets bij omdat ze niet weten wat ze moeten doen. (komt ook door onze k*t economie die ervoor zorgt dat mensen geld in hun zak houden)
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2004
  8. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het best mer oom aart eens eigenlijk, liever een x aantal beesten pijnloos dood dan er eentje op deze manier martelen... En ja ik zie mijzelf wel als dierenvriend.... Denk dat pijn voorkomen ook belangrijker is dan het voorkomen van een populatiesterfte of zo. We zijn nog steeds mensen.. nou ja, sommigen wat minder dan anderen blijkbaar :mad:
     
  9. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk.. als je te veel van die besten heb mag je ze van mij wel doden.. maar doe het dan wel op een dier'vriendelijke' manier.. en laad ze niet zo onnodig lijden.. dit is echt schandalig..
     
  10. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Helemaal mee eens!


    En ook lees nu het argument: ik ben nog steeds mens. Maar mensen zijn niets meer in minder dan simpelweg dieren.
    En jullie vinden je zelf juist hartstikke aardig als je 10 zeehonden neerknalt, dan 1tje doodknuppelen? Liever een hele populatie even in regelrechte chaos sturen? Dat veroorzaakt toch echt meer leed :{.
    En nou hoop ik niet dat ze het terroristen beleid in handen van mensen leggen die ook zo denken.. Dan zouden er nog wel eens akelig veel doden kunnen vallen voor het behoeden van 1 mannetje van de marteldood.
     
  11. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Liever meerdere pijnloos dan een paar met leed. Bij mensen miss niet, dit komt omdat de mens het enige ras is die z'n eigen dood kan voorspellen. Een zeehond weet niet dat ie eens doodgaat en alles is gewoon voorbij en hij weet opeens nix meer. Voor hem hetzelfde als ie gewoon in slaap valt. Wij weten wel beter.
     
  12. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    Vertel me.. hoeveel diersoorten geven ook maar ene FUCK ove populaties en leed van andere soorten? Mensen gelijkstellen aan dieren is echt BS, wij zijn de enigen die ECHT doorhebben waar we mee bezig zijn, en daar moeten we ons naar gedragen.
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Kijk goed naar die filmpjes, het is namelijk niet de plaatselijke bevolking die die zeehonden jaagt maar het zijn canadese jagers.

    Het is zelfs zo dat de plaatselijke bevolking van de canadese regering maar beperkt op zeehonden mag jagen, dat terwijl die jacht van levensbelang is voor die bevolking (ze eten het vlees, gebruiken de huiden, etc etc).

    Ik heb enige tijd geleden over de zeehonden jacht een brief naar het WWF gestuurd. In het antwoordt wat ik toen kreeg stond o.a. die beperking.
    Het lijkt er dus op dat de canadese regering winstbejag op de zeehonden jacht belangrijker vind dan het lijden van die dieren en ook belangrijker dan de plaatselijke bevolking.

    Maar je heb in een paar dingen zeker gelijk, het is ronduit belachelijk dat voor een of ander rijk kakwijf deze dieren moeten lijden.
     
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Tja, en daar is al langer dan 2000 jaar ruzie over tussen vele wetenschappers, dus ik denk dat we aan het eind van onze discussie zijn gekomen :)
     
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ja, na het kijken van deze filmpjes krijg inderdaad écht het idee dat wij mensen weten waar we mee bezig zijn....

    Laat staan dat we onze fossiele brandstoffen opstoken, de lucht vervuilen, elkaar bombarderen, etc.etc. Ja we weten echt waar we mee bezig zijn |:-
     
  16. ps2/xboxgamer84

    ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Jezus wat een walgelijke en absurde mensen zijn het die zo kunnen doen. Had ik daar ook maar op dat ijs gestaan, dat een mens zichzelf zo kan misdragen is echt te erg voor woorden. Ik kreeg spontaan heel veel zin om ook lekker een haak in die lul te steken en hem 100 keer heen en weer te slepen over het ijs. Als ie dan ligt te spartelen van de pijn zou ik hem ook in stukken gaan snijden, beginnende met zijn voeten zodat ie het nog voelt ook. Ik snap echt niet dat zulke dingen gewoon nog steeds gebeuren hoor. Iedereen weet het en blijkbaar kan er toch niks aan gedaan worden. Als er nou eens een hele grote groep mensen ook daar op dat ijs gaat lopen tussen die afgrijselijke jagers en hetzelfde met hen doen als dat zij met die beestjes doen dan houdt het misschien ooit op. En waarom staat die kloterige regering zoiets als dit gewoon toe? Absurd gewoon... Walgelijk om te zien hoe die vent daar plezier in heeft... BAH! :mad:
     
  17. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Denken jullie nu echt dat iedereen die rechts is dit soort daden ondersteunt?

    Volgens mij vindt 90% van de mensen in rechtse partijen dit ook walgelijk.

    Import van zeehondenbond is btw verboden in Europa.

    En Canada heeft een vrij linkse regering hoor...
     
  18. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Juist. Hier worden toch ook geen zeehondjes doodgeslagen, terwijl we wel een rechtse regering hebben.
     
  19. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    het kan nog zo'n fascistische regering zijn, zeehondjes zullen ze hier niet vinden hoor :p

    tja, die 2 in het Waddengebied niet meegerekend
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    dat zou rampzalig zijn.........beter 10 tegen de muur dan er 1 doodmartelen :{
     

Deel Deze Pagina