1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Risico dealen op XBW

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Overjoyed, 3 apr 2004.

  1. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijmen Dröge, alias Sam Fisher.
     
  2. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij loopt hij hier al een tijdje rond toch?
    Lijkt mij ook wel dan,dat hij een beetje betrouwbaar is.

    Dont know for sure though...

    Edit:Het kan zijn dat ik me vergist heb met Sam fisher JR
    Deze is hier wel al een tijdje in elk geval.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2004
  3. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    als hij je echt wou naaien zou hij niet zeggen dat hij em had ontvangen.
     
  4. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je gelijk in, denk ik.

    Maar ik vind het sowieso asociaal dat ik vervolgens 1,5 week lang niets meer van hem hoor.

    En bovendien: in mijn optiek is het zo dat IK er verantwoordelijk voor ben dat hij zijn spel fatsoenlijk ontvangt. Dat is gebeurd.
    Hij is nu dus verantwoordelijk dat het ruilobject netjes bij mij arriveert.

    Ik vind dan niet dat je bijvoorbeeld de PTT de schuld kan geven. Je weet dat het risico erin zit dat iets kwijtraakt. Anders moet je niet via de post ruilen. Of moet je het aangetekend versturen.
     
  5. hutkofer

    hutkofer Guest

    had ik ook, ik had SWAT gewonnen. nooit aangekregen, en kreeg er 2 games vor in de plaats :)
     
  6. Uluwatu

    Uluwatu PES4 Live Yeah!!!!!!

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het trouwens met die 'Elite X-bazar Lijst', hier zou je iets zien over wie betrouwbaar is of niet. Is deze lijst actueel?

    De link in de FAQ http://archief.xboxworld.nl/forum/misc.php?s=&action=faq werkt niet. (heb ik al gemeld)

    ullievangobbel: Wat is inmiddels de status van je deal?
     
  7. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Hey Uluwatu
    Die lijst is afgeschaft omdat hij heel erg fraude gevoelig was.
    Maar zo als ik al heb gezegt in die PM je kan gewoon effe vragen met wie hij al heeft gedealt en als hij dan zegt dat hij Bijv. met mij heeft gedealt kunje mij PMen omn het te vragen of het waar is.

    @ Van Gobbel: Zoek zijn telefoon nummer op bijde goudengids. Heel vaak zijn de bad dealers jongens van 15 a 16 jaar (ben zelf nog maar 14 maar doe net of ik al ouder ben ;)). Vraag naar de ouders van <de persoon> en vertel het verhaal. Negen van de tien keer krijg je het spel.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2004
  8. Uluwatu

    Uluwatu PES4 Live Yeah!!!!!!

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee being-xboxed

    Jij let ook goed op zeg ;)

    Ik hoop maar dat je dit niet als een motie van wantrouwen beschouwd, want dat is niet zo bedoelt.

    Wel ben ik geintrigeerd door deze dynamische manier van ruilhandel, en hoe zo'n groep spelliefhebbers zichzelf beschermt tegen fraude. Zeker nu ik zelf een leuke deal heb gesloten ;)

    bv. jouw suggestie over PM'en van opgegeven referenties kan volgens mij worden misbruikt door het hebben van meerdere acounts of een paar broeders in het kwade.
     
  9. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ja dat kan zeker. Als je het echt niet vertrouwt kan je altijd nog vragen of je zijn Telefoon nummer mag. Maak FF een babbel als ze wat jonger zijn maak je een babbel met de ouders en alles moet goed komen. Of hij moet net een ouder hebben ingehuurd ;)

    Ik zie dit zeker niet als wantrouwen. Ik was voor het eerst ook zeer bang. Maar ik heb de eerste deal gedaan met een Mod. dus het moest wel goed komen. Ik heb toen zelfs nog mijn moeder met hem laten praten omdat ze het niet vertrouwde ;)

    En wat voor deal heb je dan gesloten? Kan je die wel vertrouwen? Ik denk namelijk van niet hoor. Zal wel zon arrogante eikel wezen ;)
     
  10. Uluwatu

    Uluwatu PES4 Live Yeah!!!!!!

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij zit zeker wat leeftijd betreft in de verdachte hoek :)
     
  11. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Klinkt bekent.

    ROFLMFAO
     
  12. Overjoyed

    Overjoyed XBW Die hard

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is dus nogsteeds niet opgelost! :mad:
     
  13. hutkofer

    hutkofer Guest

    raar, ik heb al meer dan 300 dingen via ebay verstuurd, plus nog ongeveer 100 van xbw x-bazar en marktplaats samen, en er is nog nooit wat mis gegeaan door de post..

    het kan gebueren, maar ik vind het zeer onwaarschijnlijk..
     
  14. hutkofer

    hutkofer Guest

    raar, ik heb al meer dan 300 dingen via ebay verstuurd, plus nog ongeveer 100 van xbw x-bazar en marktplaats samen, en er is nog nooit wat mis gegeaan door de post..

    het kan gebueren, maar ik vind het zeer onwaarschijnlijk..
     
  15. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 1 slechte deal van waarvan degene zegt dat mijn spel ,nooit is aangekomen(Super Mario Sunshine tegen Eternal Darkness was de deal), maar hem vertrouw ik wel want ik had al eerder met hem gedealt en toen ging het wel goed.
    Diegen was dus being-xboxed, ik heb trouwens Eternal Darkness nu al uit een andere deal met Nosh_JSRF gekregen, dus daar hoef je je geen zorgen meer om te maken joh ;)
     
  16. Frohike

    Frohike Beam me up Scully

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, even deze thread naar boven halen ...

    Voor het eerst problemen met het verzenden/ontvangen na een deal op xbazar :'-( Het betreft een ruil en terwijl ik het pakketje netjes heb ontvangen krijg ik bericht dat mijn pakketje niet aankomt. De ander is vanzelfsprekend te vertrouwen, anders stuurt hij mij geen PGR2. De gang van zaken zit mij vanzelfsprekend behoorlijk dwars, maar ook weer niet in die mate dat ik mij 100% verantwoordelijk voel en hem PGR2 dan maar weer terug stuur zodat ik met lege handen achter blijf.

    Ik vraag mij af hoe dit in andere RUIL-gevallen is opgelost. Heeft de verzender of juist de beoogde ontvanger van het verloren gegane pakketje 'pech'? Of is er bij iedere verzending sprake van gedeeld risico en probeer je in alle gevallen tot een vergelijk te komen?

    Edit: pakketje na 4 werkdagen alsnog aangekomen :D
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2004
  17. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Het is vaak slikken en je verlies nemen, meer kun je niet doen....ik heb ook een stel games via xbw geruild en het is bijna altijd goed gegaan.....de enige keer dat het fout ging, was dat degene niet gezegd had dat de game niet compleet was.......Hij kon niet begrijpen dat ik dat vervelend vond, maar ja, dan kun je hoog of laag springen, veel doe je er niet aan. Je kunt het voorkomen door de ander als eerste op laten sturen of contact opnemen met mensen waar hij al eerder een deal mee heeft gehad.
     
  18. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb mijn eerste deal afgesloten op X-bazaar en die is momenteel bezig ik hoop dat ie goed uitpakt. Daarnaas zit ik er over te denken om een 2de deal te sluiten. Het betreft een starterkitje voor 45 Euro moet een goede deal zijn toch?
     
  19. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    starterkitje heb ik gekocht in de winkel voor €30, dus niet zo'n goede deal...Dat was in Tilburg bij Fore games. Met headset en 12 mnd live dus
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2004
  20. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Allrighty... Ik zie BTW nu weer zo'n aanbieding bij Bol.com met game + live kitje voor 50% klinkt wel aantrekkelijk.
     

Deel Deze Pagina