1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Risico dealen op XBW

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Overjoyed, 3 apr 2004.

  1. Overjoyed

    Overjoyed XBW Die hard

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit hier goed staat? ik durfde het niet aan om 't op X-bazaar te zetten, alhoewel het daar 't beste zou passen.
    Ik heb dus een deal gesloten op XBW, mijn 30e bijna al, maar het is voor de eerste keer fout gegaan.
    De ontvanger kreeg de enveloppe wel binnen, maar inclusief een aantal fixe scheuren, en de inhoud kreeg hij d'r niet bij.
    Ik heb het prima verpakt, ik had zelfs nog extra watten erin gedaan omdat 't hier om een GBA game ging, die zijn over het algemeen nog wat kwetsbaarder dan Xbox games.
    Ik heb al gebeld naar TPG en die zeiden dat het eventueel in de sorteermachine was gekomen.
    Hebben jullie dit al eens gehad? En hoe was dit opgelost?
     
  2. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb slechts een licht beschadigd doosje ontvangen, dat was waarschijnlijk iets te onvoorzichtig behandeld bij de TPG. Gelukkig deed het spel het nog gewoon.
    Dit soort dingen zijn nou eenmaal overkomenlijk en er is niet veel meer aan te doen!
     
  3. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Idd. volgens mij is er niets aan te doen...... of je moet het aangetekend laten versturen, dan heb je een soort van garantie geloof ik.
     
  4. Securer

    Securer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    2
    Is helemaal niets aan te doen. Ik heb in een ver verleden erg veel cd's verstuurd ;) en dan 'verdween' er ook wel eens wat. Standaard excuus is de sorteermachine maar er werken daar ook peopletjes die bepaalde pakketjes herkennen en wel eens wat achterover drukken. Bij aangetekend, verzekerd versturen, rembours e.d. is bij mij nog nooit wat verdwenen maar dat kost ook wel weer aardig wat en staat dus niet altijd in verhouding met de inhoud. Het verlies nemen is enige wat je kan doen in dit geval. Is gewoon balen.
     
  5. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    is de ontvanger betrouwbaar?
     
  6. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, wie weet naait de ontvanger je wel, en wil die ze geld terug terwijl die de game heeft ?
     
  7. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    je moet het ook altijd in een bubbelenvelop stoppen, anders is het ook je eigen schuld.
     
  8. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    ik was de ontvanger er van:mad:haha en ik acht mezelf geloof ik redelijk betrouwbaar:pmaar dit kan denk ik gewoon gebeuren en als het goed is komt dit ook wel goed en me geld hoef ik echt niet trg want overjoyed heeft dit ook gewoon ten goede trouw opgestuurd dus dat is geen probleem......
     
  9. Securer

    Securer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    2
    nonsens...ik stuur(de) altijd in bubbletjesenveloppen en ook dan verdwijnt er wel eens wat en ja...vandalzzz is erg betrouwbaar.
    Enige wat je soms kan doen is het verlies delen tussen verzender en ontvanger maar daar moeten jullie zelf uit zien te komen.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2004
  10. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had vorig jaar een stuurwiel voor m'n PC gewonnen met de Gamez-enquête, maar die is nooit aangekomen. Waarschijnlijk had TPG moeite met het versturen van dat ding, en kreeg ik later een moederbord aangeboden. Omdat mijn eigenlijke prijs niet was aangekomen, alleen jammer dat ik daar niks aan had. Maarja, je moet een gekregen paard nooit in de bek kijken...(Als ik het zo goed zeg teminste:+)
     
  11. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Gegeven paard ;)

    Maar een moederbord is toch wel nuttiger dan een stuurtje? Mooi opgelost dan door Gamez :)
     
  12. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach, wat zal ik zeggen, als je over de post opstuurd, loopt het pakket altijd risico!

    @ OverJoyed: Als er scheuren in de envelop zitten, kan het dan niet zijn dat er iemand gewoon dat pakketje heeft opgescheurt en de inhoud heeft meegenomen?
     
  13. Overjoyed

    Overjoyed XBW Die hard

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vertrouw de ontvanger volkomen, daar durf ik mijn hand voor in 't vuur te steken.
    Ik vind dit gewoon heel erg vervelend, ik zit 'r echt mee.
     
  14. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar deze ene deal is toch niet jouw schuld, dus kan je er niet veel aan doen. Misschien dat je iets bij TPG kan gaan eisen...
     
  15. Overjoyed

    Overjoyed XBW Die hard

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar ik vind 't wel heel erg vervelend, ik heb TPG gebeld, en ik heb een kaart thuisgestuurd gekregen, nouja hij's verzonden, niet aangekomen, misschien maandag binnen.
    Waarmee ik mijn inhoud als "vermist" op kan geven, indien het gevonden wordt gaat het alsnog naar de nieuwe eigenaar toe.

    Wie heeft 'r hier zelf wel eens zoiets gehad met een deal? en hoe is 't toen opgelost? indien 't niet wordt gevonden bij TPG enzo. :mad:
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    ik heb zoiets nog niet met een deal gehad maar het is regelmatig voorgekomen(komt nog voor)dat als ik bijvoorbeeld een verjaardagskaart krijg dat de enveloppe open is gescheurd omdat ze wouden zien of er geld in zat.Mijn oma heeft zelfs keer geld gestuurd wat er toen ook niet meer inzat
     
  17. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat was niet het juiste forum ;)

    Ik heb hem even verplaatst.
     
  18. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zoiets ook wel is gehad, als je het spel niet geruild hebt tegen een andere en vandalzzz hem dus van je gekocht hebt lijkt mij de beste oplossing: allebei de helft. Tegen TPG kan je helemaal nik als je hem niet aangetekend of onder rembrours verzend. Op dat betreft blijft het altijd het risico van het opsturen.
     
  19. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje:

    Ik heb onlangs met iemand geruild. Ik kreeg vorige week een PM van hem, dat hij mijn spel had ontvangen.

    Nu, anderhalve week later, heb ik nog steeds niks. Op PM's wordt al twee dagen niet gereageerd.

    Wat kan ik nu het beste doen? Zijn naam en adres op het forum zetten (de schandpaal-methode, zeg maar). En kan dat ergens?

    Misschien even met 'm bellen?

    Hebben we eigenlijk regels afgesproken, hier met z'n allen?

    Kan natuurlijk altijd nog z'n huis in de fik steken ;-)
     
  20. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    je kunt misschien eerst zeggen wie het is , er zijn vast wel mensen die kunnen zeggen of hij te vertrouwen is
     

Deel Deze Pagina