1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

beuker's grote motor,brommer,scooter thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 8 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    ik ben van plan om een scooter te kopen nu weet ik al welke

    Beta Ark Lc dd
    (beta ark licuid cooled dubble disk brakes, dus achter en voor schijfrem)

    voor €1250,-

    is dit een redelijke prijs of niet??

    hier wat info

    goed onderhouden beta ark lc te koop. Het bouwjaar van de scooter is 2002. Hij rijd goed. Er zit een originele uitlaat onder waarmee hij ongeveer 65/70 km/u rijdt. Er zit geen krasje op

    [​IMG]

    is dit een beetje redelijk of niet?
     
  2. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Is wel een mooi ding, apart maar toch mooi :) en 1250 is niet veel voor een scooter met geen krasjes ;)
     
  3. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    mijn neef wou ook eerst zo'n beta ark kopen, alleen hij had gehoord dat het blok niet echt geweldig is. meer weet ik er niet van. ga naar een wc- pot ;) forum die weten er 10 keer zo veel van als ik en kunnen je veel beter advies geven.

    al was het een schakelbrommer kon ik je beter helpen....
     
  4. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    volgens mij zit er een minarelli horizontaal onder, zoiets had ik een keer gehoord dacht ik
     
  5. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    @Beuker: Jouw Akra's _O_
     
  6. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb besloten i.p.v auto motor te gaan rijden. (over een half jaar... maar ik vraag me toch wat dingen af)
    Stel je haalt je bewijs, wat is dan een mooie motor om mee te starten? (honda, suzuki, yamaha... dat soort merken)
    Want het lijkt me niet slim om meteen een R1 of iets dergelijks te nemen :9.
     
  7. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem gewoon een oude motor, een 250 cc-tje ofzo. Die zie je vaak staan voor rond de 600 euro, oid
     
  8. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    ... ik hoor nu allerlei dingen over 25 kw... wat is hiermee aan de hand?

    /edit: na wat "speurwerk" kwam ik er achter dat als je op je 18e je bewijs haalt, dan moet je 2 jaar op 25 kw rijden, en daarna kan je je bewijs omzetten naar het betere werk? (en als je 21 bent (geweest) mag je meteen naar de zwaardere motoren?
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2004
  9. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    klopt, al ben je jonger dan 21 moet je 2 jaar op kw rijden ( behalve natuurlijk als je 20 ben dan hoef je maar 1 jaartje 25 kw rijden )

    je kan ook een r1 kopen + 25 kw kit, ( zorgt dat je maar 25 kw hebt ) dan krijg je een bewijs mee dat de motor 25 kw is. maar natuurlijk is het ook mogelijk om de 25 kw kit er af te halen. ( je hebt een bewijs van 25 kw )

    maar je kan beter met een "langzamere" machine beginnen en later kan je als nog een snellere pakken.
     
  10. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    muhaha een r1 met 25 kw... njah, daar heb ik voorlopig nog geen geld voor, dus als ik eraan begin een niet al te dure 25 kw :9.

    Wat zijn de leuke modellen?
     
  11. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    als je 20 bent en je haalt het lichte rijbewijs, moet je evengoed nog 2 jaar rijden op 25 kw. Je mag wel op je 21e opnieuw examen doen op een zware motor. Maar dat doe je natuurlijk niet.

    Een R1 kan sowieso niet op 25 kw. Zo zijn er nog heel veel motoren die niet naar 25 kw kunnen worden teruggebracht.

    Het hangt er natuurlijk erg vanaf wat je wilt uitgeven, maar een ZX-6R of een GSX-R600 op 25 kw is wel gaaf. Er zijn op zich niet zo veel modellen, kijk anders eens op www.motornet.nl , daar kan je ook 25 kw zoeken.

    En een 25 kw set er af halen en wel een licht rijbewijs hebben moet je nooit doen, als er wat gebeurt, dan ben je niet verzekerd.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2004
  12. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag reed ik van school naar huis, op m'n fs1. Komt een motor me tegemoet bij een bocht, met een erg hoge snelheid. Ik denk 'WTF, die gaat te hard.'
    Dat was gelukkig niet zo, hij ging helemaal plaat door de bocht, het platst dat ik ooit iemand heb zien gaan op de weg. :9
     
  13. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    K :)
    Maar waar zijn jullie allemaal mee begonnen? En heb je daar lang voor gespaard enz? (zo'n nieuwe r600 of zx-6r komen al gauw over de 8.000 denk ik?) owjah, jij rijdt nu ook een gsx?
     
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    verdomme, rij ik een garage oprit op (5km/h ofzo, totaal niet hard), breekt me uitlaat plus een stuk van me motorblok af(aerox) :mad::mad::mad:
     
  15. vince0606

    vince0606 speedfight

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
    okey dat is fucked up nauw ik hoop voor je dat het neit te duur wordt om het te vervandgen....
     
  16. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op mijn 21e m'n rijbewijs gehaald, dus gelijk zwaar. Had geen zin in 25 kw en ik kon eerst mooi ervaring opdoen met de auto. Is best wel goed geweest, toen ik met motorrijles begon, hoefde ik over het verkeer geen zorgen te maken.

    Die gsx-r750 die ik heb, is m'n eerste motor. Ik heb het gelijk goed gedaan, alhoewel veel motorrijders zullen zeggen dat dat teveel is. Vind ik persoonlijk onzin.

    Een nieuwe zx6r of gsx-r600 kost al gauw zo'n 11 a 12 duizend. Je kan beter naar een 2e hands kijken, ook al is het volvermogen maakt niet uit, die kan je ook afvoeren, dat kost niet zoveel. Als je het echt goedkoop wilt houden zou ik 'm uit Duitsland halen, dat scheelt echt behoorlijk. Je moet er wel wat moeite voor doen, maar dan heb je ook wat. Dat kan echt zo 2 a 3 duizend schelen!

    Ik zou dan eens kijken op www.mobile.de
    Ik weet het wel in ieder geval, m'n volgende motor haal ik in Duitsland :)
     
  17. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    gsx-r750 te veel voor een "beginner" bedoel je?

    Het lijkt me heel erg mooi om motor te rijden, maarjah, het kost natuurlijk wel war als je mooi wil beginnen. Daarbij komt ook nog dat de meesten die motor rijden vaak ook een auto hebben, want boodschappen op de motor doen lijkt me niet helemaal ideaal... en dan is het misschien weer beter om met een auto te beginnen (zoals jij hebt gedaan). Maar als je dat zou doen, duurt het nog langer om op een mooie fiets te kunnen zitten :mad:.
    (of heb ik een hele verkeerde kijk op wat mensen verdienen rond hun 21ste levensjaar :9)
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  18. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Een gsx-r750 voor een beginner teveel ja, heeft standaard 141 pk, loopt tot de 14000 toeren en is eigenlijk gebouwd voor het circuit. Maarja, ik vind het gewoon geweldig.
    Het is wel absoluut de moeite waard om motor te rijden, het geeft je een apart gevoel, tenminste, bij mij.

    Ik heb idd een auto gehad, maar niet omdat ik 'm nodig had. Daarmee heb ik natuurlijk wel wat ervaring in het verkeer mee opgedaan, dat is het voordeel wat ik bedoelde.

    Als je jong bent en nog thuis woont zoals ik, zou ik zeker aan een motorfiets beginnen. Als je eenmaal op je zelf gaat wonen is een motor pure luxe en zul je 'm waarschijnlijk weg moeten doen.


    En met 21 jaar kun je best heel goed verdienen, alleen krijg ik niet zoveel :+
     
  19. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    K, je rijdt dus meestal motor? en een auto als je hem van je ouders kan lenen en nodig hebt :p?
    Hoe doe jij het met de grotere ladingen (bv. voor de duiksport), of gebruik je de motor om naar je werk te rijden en een beetje toeren enzo :)?

    Heb je jezelf aangeleerd met een 750 te rijden? Want het lijkt me een behoorlijk grote stap...

    /heb je die gsx zelf gekocht?
    en bedankt voor de antwoorden, het zijn best wat vragen ;)
     
  20. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb 'm zelf gekocht ja, maar het is eigenlijk toch wel meer voor in m'n vrije tijd, meestal om te toeren.
    Naar m'n werk niet echt, in de zomer misschien wel eens, maar m'n baas vergoed de reiskosten per ov volledig en eigen vervoer beperkt. En ik werk in a'dam, ook niet echt de meest veilige plaats voor zo'n motor. Hij staat dan wel onder een afdak en vrij dichtbij, maar we hebben al vaker van die ranzige gasten daar gehad :mad:

    Alles wat trouwens in een rugzak past, kan makkelijk op de motor, alles wat niet gaat, gewoon lekker met de auto. Die kan ik idd gewoon ook gebruiken. :)

    Het was idd best een grote stap, m'n lesmotor was een 500 cc 2 cylinder, met aanzienlijk minder vermogen. In het begin moet je gewoon ff rustig aan doen, je moet je bedenken dat je totaal geen ervaring hebt met op een motor rijden en dat je je rechterhand gewoon wat rust moet gunnen ;)
    Nog steeds ga ik nog redelijk rustig de bocht door, hoewel ik ook met mooi weer ook een beetje de grenzen ga opzoeken. Rechtuit ff flink gassen is natuurlijk gewoon een "must" :9

    Maar als je dit verhaal leest, dan sta je wel weer met beide benen op de grond, dat het behoorlijk fout kan gaan: http://www.fzrclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1487

    Maar hierdoor moet je je natuurlijk niet uit het veld laten slaan, het is het allemaal zeker de moeite waard.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina