1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer specs

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 27 feb 2004.

  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jah das idd jammer, vind het design van Hercules altijd heel vet:9
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jah, en dat was altijd al een game vriendelijk merk geweest. (buiten de prijzen natuurlijk, maar voor wat hoort wat). Ik zal ze missen :'-(.



    Dat is goedkoop. Ruik ik hier een beetje oplichting?
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hier nog wat meer info over dit 12ms schatje:cool: klikje
    *brandt kaarsje voor Hercules8) mwhehe
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2004
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er niet slecht uit, zo ook de prijs niet. Hier in België kan je hem al krijgen voor €544,50, zie maar.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zoow, zeker een mooie prijs voor de 12ms:eek:. Had toch wel richting €750,- verwacht. Had k nu maar gewacht:'-(
     
  6. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk persoonlijk zelf dat je bijna geen verschil merkt met een 12ms scherm. Ik heb zelf Iliyama ProLite E430B met een responsetijd van 16 ms. Prachtdingen!

    Wat betreft die AMD en P4, AMD is idd sneller voor spellen. En P4 weer decoding en renderproggies. Overclocken gaat met een P4 toch veel gemakkelijker. Je kan al gewoon met standaard voltages en boxed cooler toch een overclock van 500mhz halen. Makkelijk zelfs!

    Ik heb zelf een 2.8 @ 3.4 ghz, met boxed cooler:D
     
  7. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Een scherm met de response tijd van 12 ms is leuk maar er zit een catch achter

    Deze schermen gebruiken namelijk een minder breed kleurenpalet. Dus als je de pixel van zwart naar wit verandert is het inderdaad 12 ms. Maar als je een kleur hebt die dit palet niet ondersteunt (bv velle en verschillende kleuren zoals in nieuwe shooters) dan moet dit scherm daar 2 kleuren snel achter elkaar laten zien zodat die ene kleur gevormd word.

    Dan mag je dus 12*2 doen en heb je dus een scherm wat eigenlijk optimaal werkt op 24 ms. Dat is nog altijd niet slecht maar heel wat minder als ze menen te zijn.

    BTW: dit geld ook voor de 16 ms schermen

    Over het overcloaken, daar zijn de pentiums beter in omdat ze minder warm worden over het algemeen, hoewel daar verandering in is gekomen met de AMD 64 processors. Als je games gaat spelen zou ik voor een amd 64 gaan, anders moet je een pentium 4 nemen.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2004
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb niet zo veel vertrouwen in AMD, vooral na het zien van dit filmpje..
     
  9. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    RAID heeft volgens mij iets met harde schijven te maken.
    het staat alleszins voor Redundant Arrays of Inexpensive Disks

    meer info ivm RAID
     
  10. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Intels zijn idd. beter over te clocken dan AMD's, tot een paar maanden terug hadden een boel AMD processors GEEN thermaldiode, dus een temperatuur meter die de processor doet stoppen zo gauw de maximale temp overschreden wordt! Gevolg: een AMD overclocken was een groter risico, voor je het weet vliegt je moederbord in de fik!
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Denk eerder je CPU:+
    En Intel kan je idd beter opvoeren zonder dat de temperatuur drastisch toeneemt:9.
    *heeft't voor de 2de keer geprobeerd:).

    Hebben die AMD 64's ook geen thermische terugkoppeling?
     
  12. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Porocessor zeker, moederbord soms ook....

    Maar de nieuwe AMD's -dus ook de AMD 64 - hebben wel zo'n thermadiode, dus dit is wel aardig veilig: als het te heet wordt schakelt ie zichzelf uit (en daarmee de PC :+ )
     
  13. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    RAID is voor harde schijven dan kan je arrays maken zodat 2 harde schijven werken als 1. (of meer je kan ook bv 6 harde schijven laten zien als 1 maar dan zijn er ook andere raid configuraties mogelijk)

    Ik heb hier een Raid configuratie en zorgt er dus voor dat 2 harde schijven van 120 gb gezien worden als 1 van 240 gb.

    Ook werkt Raid sneller omdat hij dan 2 leeskoppen heeft (hoewel die 2 wel samen bewegen en niet afzonderlijk). Maar omdat de data verspreid staat over die 2 harde schijven leest hij dus als alles optimaal verspreid staat 2 x zo snel, helaas werkt het in de praktijk nooit zo.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Aahaa okee thanks:cool:.
    Heb't in een andere PC zitten, is door iemand allemaal ingesteld enzo, iets met RAID 0 ofzo:confused:.
    Maar bedankt voor de uitleg, begint nu duidelijk te worden:9.
    Misschien ga k in deze PC ook een RAID configuratie aanmaken dan. Heb k alleen nog de hardeschijven nodig:+.

    @WiXX, hoe bevallen die Seagate HDD's jou eigenlijk? Hoe snel zijn ze, k weet niet of je dat ergens mee kan testen?

    Alvast bedankt;)
     
  15. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een ATI RADEON 9600 SE 128 mb geheugen.

    En ik kan far cry op high( volgens mij zelfs very high) en BF1942 gewoon op alles et hoogste?
     
  16. SirMarco

    SirMarco SMW

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had ergens gelezen dat je beter nog kan wachten met AMD 64 omdat er nog niet echt goede moederborden voor zijn. ik dacht dat ik zoiets op tweakers.net had gelezen
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Er zijn wel goede moederborden voor, maar in kwart 2 van 2004 komen de AMD 64's op een nieuw socket uit wat dus een nieuw moederbord vereist.

    AMD 64's van nu : socket-754
    AMD 64's binnekort: socket-939
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jah, en dan stappen ze straks over van ATX-formaat naar BTX-formaat, en dan krijg je weer andere moederborden en behuizingen:confused:.
    In plaats van dat ze zulke veranderingen nu in 1 keer doorvoeren, maar néé:).
    Nu kan je blijven wachten in dat wereldje, maar dit doen ze express:mad: .....:cool:.
    Ik koop't toch wel uiteindelijk:9 whehe
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Arjan84, weet jij toevallig of dat die socket-939 borden PCI-Express hebben of hebben die nog steeds AGP?

    Natuurlijk zullen, als ze nu nog AGP ondersteunen dan wel PCI-Express moederborden uitgeven, maar dan moet je weeral een nieuw moederbord kopen :mad:. En dan weer BTX moederborden,... .
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb wel gelezen dat Intel hybride moederborden uit gaat brengen. Met sloten voor zowel DDR als DDR2 geheugen en AGP en PCI-Express.

    Weet eerlijk gezegd niet wat AMD gaat doen.
    Maar ik denk dat ook zij hybride gaan. Pas als beide vernieuwingen mainstream zijn geworden zullen ze compleet overgaan.

    Hier nog wat info over S939.

    Even afwachten maar:9

    Edit//
    Lijkt erop dat S939 PCI-Express ondersteund vanaf het begin.
    Alleen maar 1 variant hiervan. Terwijl Intel beide varianten erop bouwt.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2004

Deel Deze Pagina