1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tegen ombouwen!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door berry moeskops, 11 feb 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Weet ik wel:9 , het is gewoon een heel moeilijk uit te leggen iets.

    Voor case-modden geld het volgende namelijk, stel ik geef mijn Xbox een rode verflaag, en 6 maanden later gaat hij kapot.

    Hij is nog geen jaar oud en dus heb ik nog garantie en stuur hem op.
    MS kan 2 dingen doen, hem maken of....

    Zeggen dat door de verflaag de Xbox zijn hitte niet kwijt kan en het mijn eigen schuld is.
    Technisch gezien heel goed mogelijk, elke kunstof heeft een bepaalde warmtegeleidings coefficient waardoor de warmte die in de xbox onstaat wordt afgevoerd naar de buitenste schil (behuizing).

    Maar ik heb aan het origineel geknoeid, iets wat niet conform MS specificatie is, waardoor hun dus niet aansprakelijk kunnen worden gesteld.
     
  2. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Zucht dat zeg ik nu de hele tijd.... dat zijn twee compleet andere dingen, ook nog eens juridisch gezien.

    Ten eerste valt de hele Xbox niet eens onder het auteursrecht, maar alleen de software die erop draait.
    Het kopieren van iets is het "veelvoudigen van een welke niet als een nieuw, oorspronkelijk werk moet worden aangemerkt." Dit is dus totaal niet van toepassing op de Xbox hardware.

    Het kopieren kan alleen strafbaar zijn in sommige gevallen (zoals Xbox games), als het niet een kopie is van eigen werk dat jij in origele staat hebt gekocht.

    Als ik een Xbox koop is het goed van jij en mag ik ermee doen wat ik wil. Dat zij geen garantie bieden op gemodde Xboxen is logisch, zij kunnen niet voorzien wat jij er mee zal doen. Maar dit betekent niet dat het mijn goedrecht is om die Xbox uit te breiden met andere apparatuur, Micorosoft of welk ander bedrijf kan mij NIETS verplichten NIET te doen.

    Wat denk je nu zelf, dat bedrijven een beetje kunnen bepalen wat jij wel of niet mag doen met je apparaten? Dat bepaal ik zelf, en dit wet bepaalt dit ook. Dus helaas voor Microsoft, maar modden is helemaal legaal. Helaas is het einddoel van het modden wel illegaal, namelijk het spelen van gekopieerde games (die illegaal verkregen zijn), maar dit zegt NIETS over het modden zelf.
     
  3. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat zeg ik toch op de vorige pagina, je mag hem zelfs in de fik zetten als je wilt.

    Ik ben zelf ontwerper, elk ontwerp en elke tekening die ik maak van een product valt onder het copyright wat er op rust.

    Als mensen zonder vooraf gekregen toestemming mijn ontwerp gebruiken cq aanpassen, kan ik ze voor laten komen, het is maar net hoever je het laat komen.

    Het is inderdaad jouw eigendom, en het klinkt idd. heel dom dat MS zover gaat in het beschermen van dit soort dingen.
    Voor de PS2 is het ombouw verhaal heel gunstig geweest, mega grote verkoopcijfers maar ze lopen miljarden mis.

    Het rechtenverhaal is gewoon superingewikkeld, advocaten zijn er al jaren mee bezig, en het eind is nog niet in zicht.

    Door spellen te kopieeren haal je gewoon het hart uit de gamesindustrie weg.
     
  4. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is ook niet waar. Als ik een ontwerp van je koop mag ik het gewoon aanpassen naar mijn eigen behoefte.
     
  5. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor iemand die rechten studeerd lees je wel slecht!

    "Als mensen zonder vooraf gekregen toestemming mijn ontwerp gebruiken cq aanpassen, kan ik ze voor laten komen, het is maar net hoever je het laat komen."

    Idd als je betaald wel, dan heb je toestemming, maar dat staat hierboven niet.
     
  6. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Als ik jouw zin letterlijk moet lezen zoals jij heb bedoelt blijjbaar heeft dat niets met auteursrecht te maken, maar met diefstal. Dus dat is weer een ander verhaal.
     
  7. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij niet.
    Ze hebben jou ontwerp immers gewoon gekocht, jij hebt er geld op verdient, en zolang zij er daarna geen geld op verdienen is er niks mis mee.
    Als die mensen jou ontwerp aanpassen voor eigen gebruik en zonder er winst uit te halen, doen ze niets illegaals.
     
  8. Ricardovic

    Ricardovic Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou Rinus heeft daar wel gelijk. Stel lorre jij maakt een website en jij gebruikt art work dat door Rinus is gamaakt. En jij plaatst het dus op die site zonder toestemming dan kan Rinus jou voor laten komen. Das gewoon auteursrecht.

    Een vereiste is dan wel dat het werk uniek is.

    Een xbox modden is gewoon legaal. Ik ben immers eigenaar. Dat ze geen garantie geven is logisch , want M$ weet immers niet wat iemand ermee uitgespookt heeft. Maar dit is al eerder gezegd.
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Kijk! En toen werd het een discussie of ombouwen legaal is of niet, en dat doen we hier niet.

    Dus zat er een olifant op een grote pot
    en die deed de hele thread stevig op....


    jeweetwel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina