1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iemand z'n hele case al gemod?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TangLeFuzZ, 5 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Gerjan en Slicer: Welkom bij de club der ATA100 gemodde Xboxen_O_
    zo'n rood ledje staat wel mooi btw, Gerjan

    Niks zo leuk als een Xbox die toch weer net dat ietsje sneller is:cool:

    Wat ik nog van plan ben:

    -"lijm" op de heatsinks van de GPU en CPU vervangen door Arctic Silver 5 oid
    - Jewel clearen en eventueel cold cathode (heb niet zoveel geld atm dus waarschijnlijk niet)
    - betere en stillere fan (maar dat wordt nogal moeilijk omdat er dan wat veel gesneden moet worden in de case aan daar zie ik me nog niet meteen aan beginnen)

    Die 12V fanmmod met die rheokit (zodat je traploos kan varrieren tussen 6 en 12V) heb ik btw niet zelf gedaan, maar het was wel mijn idee.
    Ik heb het niet zlf gedaan omdat er voor gesoldeerd moest worden en ook een gat boren vooraan in men Xbox durfde ik niet goed, maar het komt er gewoon op neer dat je ipv de fan rechtstreeks op de 12V van de harde schijf aan te sluiten, er eerst nog een rheokit tussen steekt zoals deze:
    [​IMG]
    Om dit mooi in de case te doen passen moest het draaiknopje losgehaald worden en moest er een draad tussen draaiknopje en rheokit komen, waarvoor heel wat gesoldeer nodig was, daarom heb ik het niet zelf gedaan.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hoeveel kost zo een ATA100 kabel en zijn die makkelijk te vervangen? Niet dat ik het nu ga doen want ben cash-loos momenteel en Xbox werkt niet.
     
  3. snowy

    snowy SNoWJuNK

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, ben ik ook wel nieuwsgierig naar, en gebruikt die schijf dan wel ata100?als ik er dan nml nog nieuwe schijf in moet zetten gaat het me iets te ver..
     
  4. gerjan

    gerjan Guest

    rond de €3,- :p

    is ook makkelijke te vervangen, alleen moet je wel eentje hebben rond te 50cm, mijne is rond de 40cm dus is nogal krap an, ook omdat hij anders zit dan de originele (kmoet hem draaien :confused:)

    Vervangen is gewoon verwisselen doormiddel van unpluggen en er weer indouwen.

    @lorre vind je niet dat je fan op 12v veel lawaai maakt? is bij de mijne wel zo, ik had gewoon de zwarte draad van de fan op een ground aan gesloten (kan zelfs gewoon op te metalen behuizing). Maar ik vond het dus teveel lawaai dus heb ik hem maar weer op de originele manier vastgemaakt.

    Dat rode ledje zit standaart in je xbox, kwestie van paar draadjes verwisselen, ook erg makkelijk, niks solderen.

    Wat het mij kostte vandaag:

    Torx 10 en torx 20 schroevendraaier (geen gewone kruiskop!)
    =+/- €9 bij de gamma.

    Ide ata100 kabel €3,0

    12 euro dus maar:p

    nu nog een ccfl en jewel spul voor de jewelverlichting/doorzichtig maak gedoe
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2004
  5. gerjan

    gerjan Guest

    Ja, op mijn (originele) HardeSchijf van seagate(10gb:p) zag ik, staat ultra ata/100 op, dat betekent geloof ik dat hij dat ondersteund.( =100mbps ondersteuning)
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Das niet veel, ook maar ff een keer langs de gamma voor die schroevendraaiers en langs pc boer voor ata100 kabel.
     
  7. Ricardovic

    Ricardovic Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dit hier zo lees krijg ik zin om een xbox aan te pakken. Heb alleen geen xbox meer dus binnenkort ff een nieuwe kopen.

    Denk dat ik er een ata 100 kabeltje in doe en de jewel schoonmaak en er een ccfl in prop. Ik heb toch nog een groene ccfl liggen dus dat komt mooi uit.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2004
  8. gerjan

    gerjan Guest

    ik ga denk ik een rode ccfl er onder zetten, weer eens wat anders dan standaart blauw.

    Vind het ook wel mooie combi: zilver met rood
     
  9. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, het maakt idd vrij veel lawaai, maar ik zet hem ook nooit helemaal op 12V, meestal draai ik het knopje halfweg, naar zo'n 9V en dan valt het lawaai best mee.
    Het is wel een leuk effect als ik de knop op 6V en dan langzaamaan hoger draai, dan klinkt het net zoals een vliegtuig dat opstijgt:D
    Wat me wel is opgevallen is dat de fan op de GPU heatsink van mijn 1.0 Xbox (latere versies hebben daar geen fan), veel meer lawaai maakt dan de grote casefan.
    Hij maakt zo een irritant, scherp geluid.
    Ik ben dus op zoek naar een manier om die heatsink te vervangen ofzo door een betere zonder fan erop, maar ik heb nog niks echt bruikbaars gevonden.
     
  10. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb voor de ata kabel 8 euro betaald bij mediamarkt

    je hebt geen andere hd nodig
    instaleren is vrij makkelijk,je moet wel ff je dvd drive en hd uit de box halen om aan de ata kabel op de printplaat te komen
    denk dat als je een beetje handig bent het in 15 min gepiept hebt

    het moeilijke is om de ata kabel weer mooi in de box te krijgen
    maar ja wie mooi en snel wil zijn moet pijn lijden
     
  11. (EXG)XenoN

    (EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    4
    zou het niet zo kunnen zijn dat je Xdoos warmer word nu je die ATA 100 kabel erin hebt???
    en zou ie niet een ATA 133 aan kunnen?
     
  12. gerjan

    gerjan Guest

    Bij mij zit geen eens een fan op de gpu?:eek:
     
  13. (EXG)XenoN

    (EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    4
    ja dat heeft ook alleen v1.0 de rest heeft geen fan op de gpu
     
  14. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vanacht mijn box helemaal uit ilkaar gehaald
    om er een(ik noem het zelf)the fast and furious mod


    [​IMG]



    ik heb ook nog steeds de ccfl in mijn jewel zitten
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2004
  15. Ricardovic

    Ricardovic Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Is netjes gedaan slicer.
     
  16. gerjan

    gerjan Guest

    zeker
     
  17. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn dank
    ik heb de box wel op pootjes gezet om het licht beter tot zijn recht te laten komen
     
  18. gerjan

    gerjan Guest

    Dacht ik al ja, blauw licht zou ook wel mooi zijn
     
  19. Wolverine

    Wolverine Sharpner

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe heb je je kast dan open gekregen.(zie nergens schroeven zitten).Wil zelf wat met rood gaan doen.

    owns : xbox + 4 contr. (gemod) + dvd-kit(receiver gemod) +
    XBOX-LIVE (van zelf sprekend).
    games : veel .
     
  20. (EXG)XenoN

    (EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    4
    hoe je de xbox open krijgt?
    4 schroeven onder de voetjes en 1 onder de bovenste sticker en de andere onder de onderste moet je maar ff voelen voel je wel waar ze zitten
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina